menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
avatar van Banjo
Manny Calavera schreef:


Leuke kijktip voor wie Amazon Prime heeft.


Bedankt voor de tip! ik heb geen Amazon Prime maar ik je kunt een maand gratis kijken en dat ga ik doen.

avatar van Confusie
Een Switch Lite on the side is natuurlijk best gangsta.

Als je dat zomaar kan doen.

Die ouwe Switch dan alleen nog voor TV probleem opgelost.

Hoop op deze manier tevens mijn zintendo wat nieuw leven in te blazen.

avatar van Sinner
Die laatste Nintendo World Indie showcase was ook weer best leuk voor mij.

Ik kan er niks aan doen maar ik val als een baksteen voor iets als Mineko's Night Market. My Time at Sandrock is een geheid winnaar als de prestaties degelijk zijn (Portia vond ik geweldig).Rift of the Necro Dancer. Blasphemous 2. Oxenfree 2. DLC voor Shovel Knight Pocket Knight en Cult of the Lamb. (eerste enkel bij een vriend gespaald, staat op mijn lijstje. Tweede te weinig gespeeld) Mijn lijstje wordt er niet echt kleiner op moet ik bekennen.

avatar van Manny Calavera
Bekijk morgen om 16:00 uur een nieuwe Nintendo Direct | Gamer.nl

Morgenmiddag om 16.00 uur een Direct gericht op vooral het aanbod van dit jaar. Oa Pikmin 4 dus. Geruchten gaan dat ze een nieuwe 2D Mario aankondigen. Kan best leuk zijn, maar ik wil 100 keer liever een nieuwe 3D Mario. Maar we weten allemaal dat die past verschijnt bij de Switch 2, zal wel eind volgend jaar zijn. Of begin 2025.

avatar van Confusie
Als ze een nieuwe 2D Mario aankondigen in weer die foeilelijke stijl die ze inmiddels al sinds jaar en dag hanteren ben ik echt klaar met Nintendo maar een verassend uitgangspunt kan altijd leuk zijn.

Sowieso eens tijd voor een ferme verassing vanuit daarzo heb ik het idee.

avatar van Manny Calavera
Ja ach, beetje herkauwen weer. Beetje Pokémon, wat vage Japanse rpg's en wat heruitgaves van oud werk zoals Mario RPG en Luigi's Mansion 2. De echte toppers zijn vast Pikmin 4 (maar da's niet zo mijn ding) en de nieuwe 2D Mario. Maar heel eerlijk, die stijl was niet zo heel mooi. Wel een tof concept met veranderende bodems. Die wil ik dan nog wel spelen. En ik was benieuwd naar Mario Kart, maar op 1 level na toonden ze niks. Deze zomer nieuwe levels, zal wel eind juli worden ofzo.

Verder viel wel pijnlijk op hoe grafisch gedateerd de Switch is geworden. De wereld snakt naar Nintendo in 4K over 1 of 2 jaar.

avatar van Banjo
1st party:

- Pikmin 4
- Super Mario Bros Wonder
- Nieuwe Peach game
- Vijfde dlc-set Mario Kart 8
- WarioWare: Move It
- Amiibo: Tears of the Kingdom

Remakes/Remasters/HD uitgaven:

- Super Mario RPG
- Luigi’s Mansion 2
- Pikmin 1 & 2
- Metal Gear Solid: Master Collection
- Star Ocean: The Second Story R
- Penny's Big Breakaway
- Sonic Mania
- Batman Arkham-trilogie
- Detective Pikachu Returns
- Vampire Survivors

Een uitbundig Salvo van Nintendo!

avatar van Manny Calavera
Zijn er mensen die dat Wario Ware nou leuk vinden? Wat een ADHD gameplay, echt vreselijk.

Ik snap niet dat Nintendo niet eens een leuke 3D game maakt met Wario in de hoofdrol. Die Gameboy games in de 90's waren wel tof. Wario is slecht, kan je hele andere gameplay mee maken.

Ik was nog de Peach game vergeten ja. Wie weet heeft het potentie. Zag er niet al te spannend uit.

Maar eerlijk Banjo, de Arkham-trilogie, de MGS-reeks. Waarom zou je die oude games nog op de Switch willen spelen? Zeker bij MGS kun je beter wachten tot ze over een paar maanden bv deel 3 volledig opgepoetst uit gaan brengen.

Sonic Mania zag er trouwens wel tof uit. Maar spreekt dit de massa nog aan? Ben benieuwd.

avatar van Banjo
Manny Calavera schreef:


Maar eerlijk Banjo, de Arkham-trilogie, de MGS-reeks. Waarom zou je die oude games nog op de Switch willen spelen?


Ik heb ze allemaal al in bezit maar het voelt wel goed dat Metal Gear zijn pijlen weer op Nintendo richt wie weet wat we nog meer van hun kunnen verwachten..

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
Ik was nog de Peach game vergeten ja. Wie weet heeft het potentie. Zag er niet al te spannend uit.


...nee. Ik zag het inderdaad ook al aan de...0 seconden gameplay die we zagen? Heb je de Nintendo Direct gezien of het gelezen op het internet? Want die aankondiging is maar 30 seconden lang en is letterlijk enkel Peach die naar een podium rent en verandert in...? Ja. Klaar. Geen gameplay. Niets.Dus nee. Zag er niet al te spannend uit.

avatar van Manny Calavera
Sinner schreef:
(quote)


...nee. Ik zag het inderdaad ook al aan de...0 seconden gameplay die we zagen? Heb je de Nintendo Direct gezien of het gelezen op het internet? Want die aankondiging is maar 30 seconden lang en is letterlijk enkel Peach die naar een podium rent en verandert in...? Ja. Klaar. Geen gameplay. Niets.Dus nee. Zag er niet al te spannend uit.


Precies wat ik zei, zag er nog niet al te spannend uit. Gewoon een feit. Voor mij.

avatar van Sinner
Wat mij betreft doet Nintendo hier weer wat het altijd doet. Zijn hand netjes op het laatste moment uitspelen en de releases een beetje doseren in plaats van jaren op voorhand al aankondigingen maken zoals van tevoren (eg. Metroid Prime? of de hele gamewereld). Ik denk dat als je liefhebber bent van handhelds, typische Nintendo games of 'vage Japanse RPG's' je hier echt wel je lol mee kan beleven.

En nou sta ik nergens echt te roepen om remakes...maar behoorlijke oude games zoals Mario RPG daar kan ik best een uitzondering voor maken met bijna 30 jaar op de teller en nooit gespeeld. Zeker omdat het mooi uitziet en hopelijk ook fysiek te verkrijgen zal zijn. Een Metal Gear Solid interesseert me wat minder vanwege al in de kast tbh tot nog toe nooit ingekomen (ik probeer ooit wel weer) MAAR voor een prijsje zou ik de Arkham Collection, ook al heb ik daar anderhalf deel van gespeeld best aanschaffen vanwege de handheldfunctie.

Maar de interessante games voor mij: Super Mario Bros Wonder, Mario RPG remake, Persona Tactics (hoewel ik niet hoop dat je eerst de RPG en de Warriors spin-off gespeeld dient te hebben?), Baten Kaitos 1/2 Remake, Pikmin 4, Star Ocean the 2nd Story Remake (eigenlijk was ik van plan 1 en 2 op de PSP eens ooit op te speuren, maar aangezien ook de 2de nu een remake heeft op de Switch...tja...dan is de keuze snel gemaakt...). Headbangers Rhythm Royale voor 10 minuten, Gloomhaven (PC game die me erg leuk lijkt om in handheld mode te spelen - turnbased tactisch - is origineel een bordspel, erg sterk!). Fae Farm.

En ik zou me eventueel Pikmin 1 en 2 ook overnieuw kopen aangezien ik helaas ooit beide WII New Control games heb weggedaan destijds toen ik wat geld nodig had. En probably Vampire Survivors ook. Al heb ik daar al een 70tal uur in op de XboX.

avatar van legian
Enige waar ik benieuwd naar ben zijn de nieuwe banen voor Mario Kart, de rest is niet aan mij besteed.

avatar van Banjo
Sinner schreef:
nee. Ik zag het inderdaad ook al aan de...0 seconden gameplay die we zagen? Heb je de Nintendo Direct gezien of het gelezen op het internet? Want die aankondiging is maar 30 seconden lang en is letterlijk enkel Peach die naar een podium rent en verandert in...? Ja. Klaar. Geen gameplay.|


Dat is al een trend die al veel langer speelt in het begin bijna niks laten zien dan na een half jaar weer een korte trailer. En na een jaar eindelijk weer een dikke trailer laten zien en mensen echt enthousiast maken.
Dat is hun tactiek wat geworden... en het werkt! .

avatar van Confusie
Waarom niet eens een soort van handgetekende 2D Mario.

Iets in de geest van Super Mario World, vind dit toch weer een beetje flimsy ogen allemaal flinterdun plastic laagje waar je glazuur van kapot springt en getuigen van de nodige creatieve armoede.

avatar van Confusie
Zielloos is het woord.

Gewoon zielloze platforming een stelletje random levels.

Super Mario World voelde echt episch.

Dat gevoel zouden ze kunnen doen herleven met de juiste creative skills.

avatar van Confusie
Vind het niet leuk zo.

avatar van -marco-
Ben wel hyped voor Mario RPG!! Zag er geweldig uit.
Nieuwe 2D Mario is altijd welkom!

Beide al dit jaar en de nieuwe Mario kart tracks.

Ik ben een tevreden mens

avatar van Banjo
Confusie schreef:
Vind het niet leuk zo.


Haal dit weekend even wat snats kerel misschien fleur je daar wat van op?

avatar van Confusie
Zat te denken aan morgen zelfs.

avatar van Sinner
Overigens...over het hoofd gezien. Hotwheels Unleashed 2!

Nu zal die wel overal op komen maar wel leuk dat de keuze er zal zijn. In de eerste heb ik tot nog toe een 40 of 50tal uur zitten en moet ik nog een deel van de hoofdcampaign en DLC. Plus het blijft een van de leukste multiplayer racers.

Potentieel toch bijna elke maand nog een game!

Juli: Pikmin 4
Aug: Sea of Stars
Sep: Fae Farm / Gloomhaven
Okt: New Super Mario Wonder
Nov: Super Mario RPG / Persona Tactica
Dec: ??

En obviously nog 2 Mario Kart DLC packs. Eentje zomer en eentje ergens in het 2de gedeelte van het jaar.

Dat red ik financieel en qua tijd nog niet eens om allemaal te gaan spelen denk ik.

avatar van Manny Calavera
Toch voel je aan alles dat ze de Switch aan het afronden zijn. TOTK was hun allerlaatste megatitel. Nu nog wat ports en titels die je makkelijk over kan zetten naar Switch 2 zoals Mario Wonder of Peach en wat third party titels die 10 jaar oude games nog eens opkauwen en dat is het. Op zich niet erg, maar het word gewoon enorm tijd dat ze de opvolger eens aan gaan kondigen. Weet zeker dat ze wel met een nieuwe 3D Mario, nieuwe Mario Kart en een remake van een Zelda als Wind Waker bezig zijn als launchtitels. Dat is bijna altijd gebeurd. Maar tot die tijd is er nog wel genoeg te spelen voor wie geen AAA-titels zoekt.

avatar van Sinner
Obviously zijn ze aan het afronden. Maar porten? Tot nog toe lijken de meeste vermoedens en de geruchten gewoon te bevestigem dat het ding backward compatible zal worden. Zoals zowat alle Nintendo spul. En of Tears of the Kingdom de laatste grote titel was? Goh. Wie weet. Zomaar uit het niets zou je toch maar weer eens een Metroid Prime kunnen krijgen.

En dat 10 jaar oude games herkauwen dat is nou niet bepaald een Switch dingetje. (of een gebrek aan zogezegde AAA titels. Die term is in 2023 nietszeggend. Als je Indie game meer verkoopt, beter in elkaar steekt en minder bugs bevat dan je triple A titel. Hallo ondermeer Saints Row. Of Redfall.) Getuige de hele spannende library van de PS5 en XBOX gen XS. Als ik daar nou eens het aantal 10 jaar oude ports en remakes die letterlijk niets toevoegen buiten *bling bling wow kijk nu is ie in 4k of 60fps* bekijk...na 2 of bijna 3 jaar zijn er op de current gen nog maar heel weinig spectaculaire titels te zien.

In tegenstelling tot de ps3 / xbox 360 gen. Of de ps4 / xbox one gen.

Wat niet wil zeggen dat niemand er lol aan mag beleven. Alleen heb ik nog altijd niks van 'OH WOW'. Hoewel een Hellblade 2 of een Star Citizen tot nog toe heel misschien het dichtst bij echte opwinding komen. (tot er een Elder Scrolls, Fallout of dergelijks op de tafel word gegooid)

(EDIT: Nou vooruit dan. Toegegeven, Final Fantasy XVI ziet er na het kijken van de reviews wel erg goed uit. De eerste uit de reeks na XII waar ik ook echt interesse in heb!)

Maar zolang ik meer vooruitkijk naar een nieuwe 2D Mario, een Zelda, Fire Emblem of Rune Factory? Laat me dan maar gewoon lekker op de Switch gamen. (hoewel ook de Xbox regelmatig aanstaat.)

avatar van Princess Piranha
Gezien mijn username hier kan je misschien wel raden dat het een aangename Direct voor mij was haha. Een nieuwe Peach game én Petey Piranha speelbaar in MK8! En ik had niet eens zo zin om de Direct te kijken, ik zit nog zo erg met mijn hoofd in Tears of the Kingdom.

avatar van Manny Calavera
Transitie naar volgende Nintendo-console moet 'soepel' verlopen via accountsysteem | Gamer.nl

Kijk, goed nieuws. Dikke kans dat je dus ook Switch games op de opvolger kan spelen.


avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Dat lijkt prima idd!

avatar van Sinner
Kan ik best mee leven. Maar goed. Ik heb ook echt niets met harder, sneller, meer. Ik hoop persoonlijk dat ze hybride en backward comp erin houden. En ook met fysieke media blijven werken (SD kaartjes van 1 gig).

Wat het ook wordt, veel kans dat het op dag 1 of snel hierna in huis komt. Hoe meer wensen er ingewilligd worden hoe beter. Maar aangezien ik nog steeds zeer veel op de Switch speel en soms sta te kijken wat ze daar uit halen, kan ik met die vergelijking vast wel iets. Zeker mocht ik het weer als handheld kunnen gebruiken.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Sinner schreef:
Ik hoop persoonlijk dat ze hybride en backward comp erin houden


Dat zal toch wel? Anders vind ik specs gelijk aan PS4/XBone wat skraal

avatar van Banjo
Haha met Nintendo weet je het nooit zeker zo meteen komen ze met iets heel anders op de proppen .
Nee ik hoop op een Switch 2 en dan met deze specs..

Gast
geplaatst: vandaag om 14:04 uur

geplaatst: vandaag om 14:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.