menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
Metroid Prime Remastered vanaf vandaag verkrijgbaar op Switch | Nieuws | Gamer.nl

Oké, dit is wel serieus tof.

Heb deze reeks nooit gespeeld maar dit ga ik wel een kans geven. Hoopte al op een 3D Metroid. Die 2D games trekken me niet.

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp komt pas in april uit!?
Ze hadden dit spel uitgesteld door die oorlog oke dat snap ik, maar dan zorg je toch dat het nu gewoon na deze Direct te spelen is. Wat hebben ze in al die tijd wel niet gedaan daar bij Nintendo? oja Metroid Prime remaster is wel cool!.

banjo schreef:
Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp komt pas in april uit!?
Ze hadden dit spel uitgesteld door die oorlog oke dat snap ik, maar dan zorg je toch dat het nu gewoon na deze Direct te spelen is. Wat hebben ze in al die tijd wel niet gedaan daar bij Nintendo? oja Metroid Prime remaster is wel cool!.

Vermoed dat ze een jaar nodig hebben gehad om de Russische verwijzingen eruit te slopen. Is denk ik niet zo verstandig meer haha.

Manny Calavera schreef:

Heb deze reeks nooit gespeeld maar dit ga ik wel een kans geven.

Dan staat je je serieus een geweldig spel te wachten! die soundtrack alleen al..

Zelda: Tears of the Kingdom-trailer en Collector's Edition getoond | Trailer | Gamer.nl

De Switch begint wel echt oud aan te voelen qua graphics, maar door de tekenfilmstijl en het prachtige leveldesign ziet deze nieuwe Zelda er wel heel sfeervol uit.

Maar kom op, die Switch 2 met 4K moet er echt snel gaan komen.

banjo schreef:
(quote)

Dan staat je je serieus een geweldig spel te wachten! die soundtrack alleen al..

Zijn dit moeilijke games? Ken de gameplay niet echt, maar het komt over als exploren, puzzelen en geregeld wat afknallen. Het lijkt me ieder geval leuk en divers om te doen.

De geruchten waren er al jaren, over remasters. De hele trilogy zouden ze remasteren maar dat zal wel Switch 2 worden dan.

Fantasy Life!!! Mijn lievelingsgame op de 3DS. Is het een upgrade of een volwaardige opvolger?

Grovonion schreef:
Fantasy Life!!! Mijn lievelingsgame op de 3DS. Is het een upgrade of een volwaardige opvolger?

Volwaardige opvolger zoals ik het begreep. Ik was er ook stoked voor.

Manny Calavera schreef:
Zijn dit moeilijke games? Ken de gameplay niet echt, maar het komt over als exploren, puzzelen en geregeld wat afknallen. Het lijkt me ieder geval leuk en divers om te doen.

Nee, valt wel mee. Ik heb de trilogie een aantal jaar geleden gespeeld op de Wii en ik vond ze goed te doen. Je kan van te voren ook een moeilijkheidsgraad kiezen, dus dat maakt het wat toegankelijker.

Manny Calavera schreef:
Metroid Prime Remastered vanaf vandaag verkrijgbaar op Switch | Nieuws | Gamer.nl

Oké, dit is wel serieus tof.

Heb deze reeks nooit gespeeld maar dit ga ik wel een kans geven. Hoopte al op een 3D Metroid. Die 2D games trekken me niet.

Maar het is ook wel een serieuze gemiste kans. Ze hadden net zoals op de Wii de complete trilogy kunnen porten. Dan had je meteen de ultieme compilatie gehad.

En ook al heb ik die....dit klinkt en ziet er erg goed uit.

Die blije voice over alsof ik een klein kind ben was ik niet van gediend in ieder geval.

Zo eindelijk wordt dat gerucht over een Metroid prime remaster eens bevestigd. Ookal blijft het vooralsnog bij de eerste. Daar ben ik wel benieuwd naar.

Zelda ziet er wel tof uit, maar mijn ervaring met de voorganger was niet echt voor herhaling vatbaar. En die stem van Ganondorf (gok ik) voelt wel erg aangezet.

Ook leuk om te zien dat ze nu eindelijk eens iets doen met Double Dash in het komende booster pack. Ookal blijft het voor zover bij een extra personage.

En Dead Cells blijven ze maar uitbreiden zeg, ben benieuwd hoe ze dit erin verwerken eigenlijk. Dan heb ik daar eventueel wel interesse in.

Ik heb wel even zitten lachen om de toevoeging van Gameboy games aan de online service.

Manny Calavera schreef:
Ik ben helaas ook geen enorme Zelda fan. Ik vond Breath of the Wild niet zo fantastisch. Maar het zijn wel enorme producties, dus ga de nieuwe zeker weer proberen.

Aah dat is dan wel weer jammer inderdaad, dacht dat jij die ook altijd wel tof vond, maar ben dan in de war lijkt me.

banjo schreef:
(quote)

Bedankt kerel! ik zit nu al 3 uur te wachten 23:00 is toch wel aardig laat zo...
Ik pak een biertje denk ik.. dat hoort er altijd wel bij, ja een kabouter biertje die vind ik altijd wel lekker.

Was het een gewone kabouter of een speciale? Ach zolang je er maar van geniet .
Ik kijk zo'n direct een dag later altijd wel terug. 23:00 is voor mij doordeweeks vrijwel niet meer te doen. Maar goed, het is voor mij dan ook geen main console.

Ik vraag me serieus af wie er zit te wachten op GB en GBA games spelen op de Switch. Bijna al die titels van niveau zijn ook al toegevoegd als NES en SNES titels.

Nintendo had gewoon al die games net als het N64 pakket moeten aanbieden bij hun jaarabonnement online. Beetje jammer dat ze die extra dingen nu in dat Expansion pack deel stoppen. Ik weiger nog meer te betalen voor die oude zooi dus dan maar niet. Ik gebruik mijn Switch online abonnement al nauwelijks maar die 2 tientjes per jaar vind ik niet erg.

Ben bang dat er op de Switch niet heel veel echt grote first party releases nog gaan komen. Zelda en Pikman nog. En ik vermoed dat ze nog wel wat gaan poorten om de tijd te vullen. Ik durf voor 99 procent te wedden dat we ergens dit jaar de aankondiging van Switch 2 gaan krijgen die ze eind 2024 gaan releasen, zo een paar weken voor de decemberperiode. Ik gok stiekem nog op een HD versie van Mario Galaxy 2 of een remaster van Mario Kart Double Dash voor 2024.

Ben onderhand wel erg benieuwd naar hun nieuwe console. Ik vermoed dat dat redelijk op de Switch 1 zal lijken maar dan wel 4K.

Zat wel lichtelijk verbaasd te kijken naar dat foeilelijke groen geel van de Game Boy vroeger ook ik heb ooit zo gespeeld bijna niet voor te stellen.

Manny Calavera schreef:
Ik vraag me serieus af wie er zit te wachten op GB en GBA games spelen op de Switch. Bijna al die titels van niveau zijn ook al toegevoegd als NES en SNES titels.

De Mario titels misschien, maar games als Metroid Fusion, Fire Emblem en Golden Sun zijn wel welkome toevoegingen voor mensen die ze niet op de Virtual Console van de Wii of Wii U hebben. Iets wat na 27 maart sowieso onmogelijk wordt gemaakt door Nintendo.

Als je die games fysiek wil kopen moet je eerst allebei je nieren afstaan, dus dit is een mooi alternatief. Ook leuk dat F-Zero Maximum Velocity in de lijst staat. Nintendo weet dus in ieder geval dat die serie ook nog bestaat .

Nou hier komt de Nintendo fangirl hoor haha, ik vond het echt een hele goede Direct!

Ik kreeg een lichte hartaanval bij de reveal van Samba de Amigo sequel. Op de Wii heb ik die zoveel gespeeld, had niet verwacht dat er nog wat nieuws uit die serie zou komen.

En later in de Direct kreeg ik een tweede hartaanval. De teaser voor Professor Layton was werkelijk briljant haha. "Oh een steam punk game?" en dan dat shot daarna meteen: "OOOOOOOOOOOOH het is Layton!!!!"

Gameboy games stiekem ook wel blij mee. Heel veel zin om de Zelda Oracle games te spelen. Vroeger bij de Bart Smit zovaak met die games in mijn handen gestaan. Maar nooit gekocht. Als we al geld bij elkaar hadden gespaard, ging het vaak naar andere games (meestal N64) of andere dingen. Ik heb niet de NSO uitbreiding, dus niet de GBA voor mij. De meeste pareltjes daarvan heb ik nog fysiek of gespeeld via de 3DS. De GBA library zitten wel echt aanraders tussen!

Natuurlijk nog de Zelda TotK trailer aan het eind. Die vond ik ergens dan weer underwhelming? En wtf was die auto haha

En dan nog allemaal games die ik wel kan waarderen, maar denk ik niet zelf ga spelen (door tijdgebrek enzo). Pikmin 4 en Metroid Prime 1. En de Baten Kaitos remaster! Dat is eigenlijk best insane. In het westen is het redelijk onbekend gebleven.

legian schreef:

Ik heb wel even zitten lachen om de toevoeging van Gameboy games aan de online service.

Ik kreeg ook een grijns op mijn gezicht van die aankondiging het voelde wel goed maar om dit nu nog te spelen... die Baten Kaitos remasters die vond ik ook wel tof en Metroid Prime die haal ik ook weer de fysieke versie dan die 3 maart uitkomt dit is Nintendo zijn manier om de Gamecube weer op te halen .
En Pikmin 4 zag er bijzonder goed uit het leek wel van een sterkere hardware te komen...

Zelda die sla ik over omdat ik die ga boycotten poeh he 70 euro!
gelukkig dat ik die nog niet heb gepreorderd ik haal mooi die special editie..

Manny Calavera schreef:
Ik vraag me serieus af wie er zit te wachten op GB en GBA games spelen op de Switch.

Ik.

Er zijn zoveel waanzinnige titels op de GBA uitgekomen indertijd dat het doodzonde zou zijn als ze in de vergetelheid zouden raken.

Eraser2 schreef:
(quote)

Ik.

Er zijn zoveel waanzinnige titels op de GBA uitgekomen indertijd dat het doodzonde zou zijn als ze in de vergetelheid zouden raken.

Ik ook. Hopen superleuke games. Van mij mochten ze gerust een compilatie van 25 of 50 GB games uitbrengen. Toevallig nog Contra GB gespeeld laatste week. Heerlijk.

Precies ja! Daar zou ik graag voor betalen. Zo’n Castlevania Advance Collection vind ik bijvoorbeeld prachtig

Eraser2 schreef:
Precies ja! Daar zou ik graag voor betalen. Zo’n Castlevania Advance Collection vind ik bijvoorbeeld prachtig

Ja inderdaad. Ik had het er twee weken terug nog over met een vriend, we hebben zowel de Contra als de Castlevania collections, en het is soms echt verbazingwekkend hoe ze er zijn geslaagd om deze games in handheld mode te laten draaien. Zelfde voor bvb Turtles.

Laat staat dat de GBA sowieso ook al tonnen en tonnen klassiekers heeft.

Van mij mag het een permanente fysieke release krijgen.

Sinner schreef:

Van mij mag het een permanente fysieke release krijgen.

Hoe bedoel je? 1 Switch kaartje vol met Gameboy Advance games?

Een compilatie of 2 met de beste 25 of 30 games per volume met plenty of hidden gams. Zijn er genoeg. Gebeurt wellicht niet, maar in het geval van 30 jaar oude games ben ik er zeker niet vies van.

Damn. Blijkbaar een plasje wezen maken of zo maar er zit ook nog een nieuwe Prof Layton aan te komen? (2 down nog x to go).

Die laatste Nintendo Directs zijn imo veel beter dan de eerste...die vol zaten met WiiU ports.

Sinner schreef:
Een compilatie of 2 met de beste 25 of 30 games per volume met plenty of hidden gams. Zijn er genoeg. Gebeurt wellicht niet, maar in het geval van 30 jaar oude games ben ik er zeker niet vies van.
nee, zoeits gebeurd niet meer. Nintendo heeft de meeste van die IP's, en die melken liever aparte franchises uit, en andere uitgevers zullen wel telkens in een warboel van rechten verstrikt geraken. Maar wie weet, de wonderen zijn de wereld hopelijk nog niet uit. Hoewel als ik dan mocht kiezen, liever wereld-vrede dan die GBA compilatie

Grovonion schreef:
Hoewel als ik dan mocht kiezen, liever wereld-vrede dan die GBA compilatie

Liever niet. Wordt een economische ramp.

Maar een Metroid 2D comp bvb of alle Kong of Kirby games (ook de puzzlers) mijn interesse toch zeker heeft.

Sinner schreef:
(quote)

Liever niet. Wordt een economische ramp.
Als we die alle apart op de GBA moet kopen, CIB dan wel. Maar nee, wereld-vrede zou impliceren dat ook de economie goed draait. Als het economisch niet goed gaat met een of ander land is een oorlog vaak een makkelijke uitweg.

'Metroid Prime 2 en 3 komen ook naar Switch' | Power Unlimited - pu.nl

Maar dan niet opgepoetst zoals bij Metroid Prime maar wat geeft het, Metroid is weer springlevend en we kunnen ons eindelijk weer verheugen op deel 4!.

Nintendo Direct Coming March 9, And It's Focused Exclusively On The Mario Movie - GameSpot

Kun je na gaan hoeveel Direct's er dit jaar nog moeten komen 1 tje voor Pokemon, Zelda, misschien een voor Metroid 4.. en dan nog de grote "E3" Direct dit word weer het jaar van Nintendo dat merk je aan alles.

Playing with Power: The Nintendo Story - Seizoen 1 (2021)

Leuke kijktip voor wie Amazon Prime heeft. Een bijna 300 minuten durende docu-serie over Nintendo.

Ben ermee begonnen en het is kwalitatief uitstekend.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:39 uur

geplaatst: vandaag om 09:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.