menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
geplaatst:
Hier een lijstje van de komende games:

Sonic Frontiers
Blanc
Een train spel
No Man's Sky
Mario + Rabbids Sparks of Hope
Minecraft Legends
Persona-serie plus Persona 5 Royal
NieR:Automata The End of YoRHa Edition
Portal: Companion Collection
Disney Dreamlight Valley
Xenoblade 3
Cuphead in The Delicious Last Course
Klonoa (serie)
Splatoon 3
Marvel's Midnight Suns
Monkey Island
Advance Wars 1+2 Re-Boot Camp
Pokemon Violet & Scarlet
Bayonetta 3
Metroid Prime remake (gerucht)
Super Bomberman R (battle royale)
Rabbids: Party of Legends

Etc etc

geplaatst:
Ahm ok. Nou denk ik dat Marvel Midnight Suns een xbox titel wordt voor mij, maar de Persona games worden vanwege handheld modus geheid Switch aankopen.

Dan hoef ik inclusief mijn backlijst en wishlist principieel al niets meer te kopen de komende jaren qua console.

Want...Fire Emblem, de Xenoblade Chronicles games (alleen 1 voor een 20tal uur gespeeld op de Wii), de Persona games alleen al zijn eigenlijk al voldoende voor een paar honderden uren vermaak in mijn geval.

En dat is specifiek '1 genre games' dat ik graag speel.

geplaatst:
Als ze je beginnen open te splijten met al je quotes stapje voor stapje.

Niet best man.

Ik ga even stilletjes het hoekje om hiero mij heb je hier niet gezien.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Return to Monkey Island komt op consoles eerst op Switch uit | Gameplay | Gamer.nl

Wel een toffe tijdelijke console-exclusive voor Nintendo. Doen ze goed.

Komt hier een fysieke versie van? Mag het hopen. Ben er wel nog steeds niet over uit of het grafische stijltje van dit nieuwe deel me aanstaat.

geplaatst:
Confusie schreef:
Als ze je beginnen open te splijten met al je quotes stapje voor stapje.
Het is gewoon veel makkelijker reageren als je alles open en bloot op tafel legt. Dan een hele lap tekst om op 6 punten te reageren

Niet best man.
Dat valt dus best wel mee.

Ik ga even stilletjes het hoekje om hiero
Veel plezier

mij heb je hier niet gezien.
Bij deze bewijs dus van wel

geplaatst:
INSIDE | Nintendo Switch

Inside voor 1,99. Daar zou ik blij van worden als ik een Switch had.

geplaatst:
mrdig schreef:
(quote)

Komt hier een fysieke versie van? Mag het hopen. Ben er wel nog steeds niet over uit of het grafische stijltje van dit nieuwe deel me aanstaat.

Ik zou het vooral als een bonus zien dat de originele bedenker nog een MI game leveren wil.

Geen idee of er een fysieke release komt, lijkt me wel toch? Denk dat mensen dit wel in de kast willen. Ik ga de game wel spelen, geen megafan maar het is wel tof.

geplaatst:
John Milton schreef:
INSIDE | Nintendo Switch

Inside voor 1,99. Daar zou ik blij van worden als ik een Switch had.

Heb je totaal geen interesse om een Switch te kopen John?

geplaatst:
Zonet die Direct gezien en wat mij het meest in het oog sprong qua nieuwigheden:

Blanc
Harvestella
Lorelei Laser Eyes

Komt dus nog bovenop die 3 Persona games. Wat ik ook vergeten was...Live a Live komt ook nog uit de komende weken en als ik me niet vergis heb ik die op pre-order. Verder meen ik dat ook 2Bit Campus een release krijgt op de Switch (2bit Hospital was erg leuk) en zit Metal Slug Tactics er ook nog aan te komen.

En iets waar ik eigenlijk ook best blij mee ben vanwege nooit gespeeld, moeilijk te vinden en best duur (in welk geval een heruitgave of collectie in mijn opinie dus wel zin heeft): de Mega Man Battle Network Games. Die zouden best goed moeten zijn dus ben best benieuwd.

Ik ben benieuwd hoe de Steamdeck het eigenlijk doet qua verkoop. (tenslotte zijn er bijzonder veel overlappingen qua games - zeker de Indie games. En willen de AAA games toch nogal wel eens een keer tegenpruttelen als ik het goed begrijp). De prijzen en aanbiedingen (zoals bvb boven al aangegeven) zijn vaak tenslotte hetzelfde of zelfs lager op de Switch shop.

In ieder geval heeft de Switch Eshop grotendeels Steam overgenomen voor mij (ook omdat mijn pc dus op zijn einde loopt al een hele tijd en ik de investeringen in 'andere dingen' buiten wat ik heb gewoon even niet zie zitten).

Oh en ik vind het Monkey Island stijltje zelf wel prettig aandoen. Het zoet er charmanter uit imo dan de remakes. Hoewel ik niet weet of ik het prefereer boven hoe Telltale het deed, of zelfs Curse of Monkey Island eruit zag. Maar ik was aangenaam verrast. En helemaal door de cast.

Net zoals ik dat trouwens was door de laatste 2 Leisure Suite Larry games. Niet uitgespeeld, maar wel een onverwachte terugkeer naar de betere tijden. Hopelijk komt het er met Simon the Sorcerer ook ooit van.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Net ook even de Direct doorgenomen, paar interessante gamepje gezien:

Interesse in:
- Lorelei & The Laser Eyes (puzzle adventure met heel gaaf stijltje)
- Blanc (prachtig stijltje en mooi verhaal, deed me denken aan Brothers: A Tale of Two Sons)
- Mario & Rabbids: Sparks of Hope (groot fan van het eerste deel en de add-on, meer van dat is super)

geplaatst:
banjo schreef:
(quote)

Heb je totaal geen interesse om een Switch te kopen John?
Nope, JM is er bij zijn leen-PS4 achter gekomen dat hij te oud om moderne controllers nog aan te leren, aangezien hij pc gamer werd vóór hij de SNES controller echt machtig was.

Ik houd het bij muis en toetsenbord

geplaatst:
centurion81 schreef:
Net ook even de Direct doorgenomen, paar interessante gamepje gezien:

Interesse in:
- Lorelei & The Laser Eyes (puzzle adventure met heel gaaf stijltje)
- Blanc (prachtig stijltje en mooi verhaal, deed me denken aan Brothers: A Tale of Two Sons)
- Mario & Rabbids: Sparks of Hope (groot fan van het eerste deel en de add-on, meer van dat is super)

Haha, ik heb precies dezelfde highlights!

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Ik zou het vooral als een bonus zien dat de originele bedenker nog een MI game leveren wil.

Geen idee of er een fysieke release komt, lijkt me wel toch? Denk dat mensen dit wel in de kast willen. Ik ga de game wel spelen, geen megafan maar het is wel tof.

De man krijgt een shitload aan bagger over zich heen ivm de gekozen artstyle etc: https://twitter.com/indie_retronews/status/1542495421792141313?s=21&t=a-lTOznZosYKoOFQwadIXA

Treurig, ik ga het zeker een kans geven en hopelijk word ik positief verrast.

geplaatst:
Komt een hele dope Nintendo switch Oled Splatoon 3 versie

En tevens een pro controller en Carry case.

https://i.postimg.cc/t4Y5GzbK/image.jpg

https://i.postimg.cc/1tZc6hFS/image.jpg

geplaatst:
-marco- Je bent me voor! dit is inderdaad een zeer verleidelijke super mooie! Switch OLED om toch (misschien) aan te schaffen... samen met het spel Splatoon 3 pakket me dunkt.

geplaatst:
banjo schreef:
-marco- Je bent me voor! dit is inderdaad een zeer verleidelijke super mooie! Switch OLED om toch (misschien) aan te schaffen... samen met het spel Splatoon 3 pakket me dunkt.

Vind hem heel gaaf. Doet me zelfs twijfelen om mijn huidige switch oled hiervoor in te ruilen

Weet eigenlijk niet of dit pakket Splatoon 3 bevat, lijkt me wel toch!?

geplaatst:
Ik denk met een digitale code omdat deze Switch OLED Splatoon editie 26 augustus al uit komt en dat je die code pas op 9 september kan inleveren want dat is de datum dat Splatoon 3 officieel uit komt .
(waar haal ik zo snel die 400 euro vandaan!! ).

geplaatst:
Heb liever eens een Nintendo Direct met first party titels

geplaatst:
Kirby’s Dream Buffet voor Nintendo Switch aangekondigd | Nieuws | Gamer.nl

Het is iets haha. Ergens is dit best grappig, mits ze het wel voor een laag prijsje te koop aan gaan bieden.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:

Het is iets haha. Ergens is dit best grappig, mits ze het wel voor een laag prijsje te koop aan gaan bieden.

Racen en zoveel mogelijk cake eten.. en hopelijk ook voor nopes net zoals Fall Guys?.

Bayonetta 3 komt ook nog dit jaar uit 28 oktober om precies te zijn Nintendo begint warm te lopen elke dag komen ze met nieuwtjes..

Het hing al in de lucht, maar nu ook officieel aangekondigd :

Tactics Ogre: Reborn announced for PS5, PS4, Switch, and PC

Kan ik alleen maar blij mee zijn als fan van de serie, ook al heb ik zo onderhand wel 2 of 3 dozijn dergelijke titels. De Switch (of opvolger) kan nog wel enkele jaren mee op deze manier.

Overigens ook op PS en Steam...wat ik alleen kan toejuichen. Hoe meer dergelijke games worden verkocht, hoe meer kwalitatief degelijke games er op de markt komen.

12 spelers Switch Lan Party mogelijkheid:

Bij bepaalde spellen zoals Mario Kart 8 heb je een geheime mogelijkheid om met 12 spelers in een Lan mode te spelen.. houd L+R ingedrukt en druk op de linker stick in het hoofd menu, dan kun je met 12 Switches tegen elkaar spelen!. Het werkt ook bij Arms, Splatoon 2, Super Mario Maker 2 waarschijnlijk heeft de Switch Oled daarom een Lan kabel mogelijkheid!.

Vandaag eens even nagegaan hoeveel games ik nou eigenlijk op het ding heb - en vooral dankzij de sales heb ik er tussen de 300 en 320. Was wel even schrikken. Veel Indies, een paar grote ports, maar ook diverse grotere titels en exclusives.

Het is bijna bizar hoe snel het aantal games is toegenomen tov mijn andere consoles (nou blijft Steam de kroon spannen maar...). En te dan te bedenken dat ik nog een lijstje van 200-300 evt games op mijn wishlist heb. En er nog hopen ports aankomen of zijn die ik nooit gespeeld heb (eg de Persona games, Daganronpa, Phoenix Wright).

Ik kan wel zeggen dat het ding met zijn hybride mogelijkheden toch heel snel tot mijn favoriet heeft geschopt. Wordt de opvolger backward compatible vrees ik dat het bij Nintendo en mijn oude consoles blijft.

GoldenEye 64 speelbaar op Switch Online + expansiepack is wel echt vet hoor.
Heb de game een paar jaar terug nog eens met de N64 controller geprobeerd, maar was onspeelbaar voor me geworden. Dit is voor mij wel een reden om dat extra pack misschien te kopen.

(Edit: verschijnt in 4K op Xbox Gamepass lees ik net!)

1080 Snowboarding idem, leuk.

Mario Kart boosterpack 3 aangekondigd met een preview van 2 banen. Daar wacht ik altijd op. Komt deze winter, dus ik gok in december ofzo.

Verder vond ik het weer een matige Direct. Zit niet veel voor me tussen. Leuk om de nieuwe Zelda even kort te zien, maar dat was wel heel minimaal. Verder vooral weer veel van die typische Japanse games die me geen reet boeien. Een nieuwe 3D Mario game krijgen we denk ik pas op de Switch 2.

Ik heb de indruk dat die Directs steeds beter worden. Ze hadden me na 2 seconden met Fire Emblem Engage. En dan EINDELIJK Project Zero Mask - een upgrade port van de vierde game die nooit in het westen is uitgekomen. (sommigen zullen het met gehackte Wii en translation patch gespeeld hebben, maar voor mij is dit toch een port die waarde heeft). Maar mijn hele lijst:

Fire Emblem Engage
Project Zero Mask...
Tunic
Front Mission 1st port
Octopath Traveller II
Theatrhytm Final Bar Game!
Pikmin 4
Harvestella
Sifu!
Bayonetta 3

Ook zijn er verder nog wel een deel Indie rpg & ports die hier niet te zien zijn maar man. Wordt hooguit een nieuwe Switch / opvolger voor mij.

Gehoopt gekregen: Fire Emblem, Front Mission
Onverwacht en letterlijk gejuicht: Project Zero, Theatrythm, Sifu! De eerste vanwege nooit verschenen, th tweede vanwege imo een van de best rythm games ooit en Sifu! Echt? Nooit echt verwacht dit richting de Switch kwam. Dacht PS/PC exclusive
En ja. Ook Octopath II ben ik blij mee, hoewel I nog moet aanschaffen. En Bayonetta 3. Mooi allegaartje games.

Ik ben ook wel over deze Direct te spreken hoor.. een spiksplinternieuw Ip was nog mooi geweest. En om nog 7 maanden op de nieuwe Zelda te moeten wachten dat valt me wel flink tegen. Maar hij zal dan ook wel buitenaards goed gaan worden of... hij is al klaar en wil Nintendo eerst nog zo veel mogelijk oude Switch apparaten verkopen. En dan in mei 2023 Zelda: Tears of the Kingdom samen met de Switch opvolger uitbrengen dat kan toch niet anders?.

Lees toch online veel geklaag van mensen die net als mij de Directs steeds zwakker vinden worden. Allemaal van die Japanse animé rpg meuk en van die pixel indie gamepjes. Dat is niet wat mij interesseert. Ik verwacht niet elke maand een nieuwe Mario, maar de laatste 1, 2 jaar krijgt de klassieke Nintendogamer wel echt heel weinig traditionele games. Alleen Kirby was begin dit jaar geweldig.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:07 uur

geplaatst: vandaag om 03:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.