menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
geplaatst:
Wat ze in hun kanon klaar hebben staan.

Nog meer slinkse pogingen om jou je geld te ontfutselen.

geplaatst:
banjo schreef:
Laatste bericht van 12 mei !? is iedereen al opvroeg op vakantie of zo ja?.
En niet even meer berichten... en waar blijft die Grote Nintendo Direct of gaat dat in losse delen uitgevoerd worden eerst een Xenoblade 3 Direct en daarna een Splatoon 3 Direct etc ?.

Ik wacht al heel lang op wat ze in hun kanon hebben klaar staan.

Er is geen nieuws. Alleen dat Xenoblade ofzo, maar dat boeit me niet.

Ik wacht op de nieuwe Direct, volgens gerucht eind deze maand.

Er zijn wel heel weinig AAA-titels komend jaar voor de Switch, nu Breath 2 flink uitgesteld is.

Ik heb sterk het vermoeden dat ze de Switch af gaan bouwen. Nog een jaartje of 2 en dan de Switch 2. Dan komt vast een nieuwe Mario 3D, Kart, een veel betere versie van Breath 2 etc.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Ik denk hetzelfde als jij Ajax, pijplijn vullen en dan enorm knallen in de eerste twee jaren van de Switch 2 met ook Metroid Prime 4 en bvPikmin 4 die al eeuwig in ontwikkeling is

geplaatst:
centurion81 schreef:
Ik denk hetzelfde als jij Ajax, pijplijn vullen en dan enorm knallen in de eerste twee jaren van de Switch 2 met ook Metroid Prime 4 en bvPikmin 4 die al eeuwig in ontwikkeling is

Hmm ja.. dat zou wel de beste strategie zijn ook omdat de 'oude' consoles nog gewoon als warme broodjes over de toonbank vliegen.. dan heb je de luxe om de populaire AAA games vooruit te schuiven...
En te bewaren voor een ontzettend geweldige ondersteuning voor de Switch opvolger! oke dan doen we dat ben je daar mee eens beste Confusie? ook wel bekend als Wario .

geplaatst:
Maar toch wil ik nog verassingen zien in die >Direct< games voor de gewone Switch (die na 5 jaar nog perfect draait) ze hebben nog 8 dagen want dan is juni alweer voorbij Come on!.

geplaatst:
Ze kunnen nog Mario Galaxy 2 uitbrengen. Denk dat ze die nog op de Switch lanceren als port.

geplaatst:
Er is best wel nieuws. Alleen niet uit eigen stal. Zo zijn er meer details gelekt over de aankomende Fire Emblem (niet de nieuwe Fire Emblem warriors) game, komt er blijkbaar ook een nieuwe Tactics Ogre uit en lijkt ook Bayonetta 3 toch nog echt ergens een datum geprikt te krijgen in 2022. 2 Pokemon games (dat is totaal niet mijn ding maar goed...), Xenoblade 3, komt de nieuwe Fire Emblem Warriors ergens binnenkort uit, Splatoon 3 en hebben we net Mario Strikers gehad.

Je zou willen dat Microsoft en Sony na meer dan anderhalf jaar 'next-gen' eindelijk eens met iets op de proppen kwam en een lijstje als dit had ipv overbodige last gen ports en remakes.

En natuurlijk is er slowdown, maar dat lijkt me met een opvolger van de Switch in de pijplijn niet zo heel vreemd. Maar tot die tijd denk ik dat er hier en daar nog wel eens een verrassing uit het niets zal droppen van de een of andere firma. Niet te vergeten een hoop indie pareltjes.

geplaatst:
Kijk van zo'n positief verhaal kikker ik weer wat op!

geplaatst:
Morgen een Nintendo Direct voor third party games. Voor mij niet erg boeiend dus, ik game er in principe alleen de AAA titels van Nintendo zelf op, voor de rest heb ik Xbox. Maar voor anderen misschien wel leuk.

Nintendo valt me enorm tegen. Hebben ze zelf niks meer te tonen ofzo? Nu Breath 2 volgend jaar pas komt zitten er geen echte krakers voor mij aan de horizon. Ik heb niks met Splatoon, Xenoblade en Pokémon.

Overigens valt Microsoft me ook tegen, maar dat is weer een ander verhaal.

geplaatst:
Vooralsnog een prima jaar op Nintendo wat mij betreft

Kirby, Mario Strikers, switch sports, Mario Kart 8 DLC en later idd Splatoon 3, maar ook Mario Rabbit’s 2.

Third party recent toegevoegd Fallguys en TMNT Shredders revenge. Hopelijk dit jaar ook nog Hollow Knight Silksong.

Vraag me ook altijd af, hoeveel games heeft een mens nodig in een jaar

geplaatst:
Mario + Rabbit's 2 was ik inderdaad zelfs al zowat vergeten. En dat terwijl ik de eerste erg leuk vond of vind (ook al nog niet uitgespeeld).

Dus inderdaad nog bovenop het lijstje van bvb Bayonetta 3, Xenoblade 3, Fire Emblem Warriors 2 en titels die welicht pas voor volgend jaar zijn zoals een echte Fire Emblem, evt Tactics Ogre etc.

En dan zijn er die titels waar ik zelf niks aan vind zoals Splatoon en Pokemon maar die wel steeds miljoenen verkopen. En verdere updates voor oa Strikers en Kart dus.

Kan je objectief amper een slecht vooruitzicht of jaar noemen. Wetende dat er nog diverse grote Indie titels, ports van classics (die al jaren niet meer al te makkelijk verkrijgbaar zijn, of indien zo voor een degelijke prijs) er nog aankomen.

Dan doet Nintendo het toch echt niet slecht in vergelijking met twee next-gen consoles die binnen een paar maand 2 jaar oud zijn, nog steeds moeilijk of amper verkrijgbaar zijn en waar er echt wel bar weinig nieuws of spectaculairs op te zien is in de komende jaren.

Want inderdaad. Ik krijg het zelf niet bijgehouden. Een Triangle Strategy bvb ontbreekt hier ook nog in de kast. (om nog maar een topper te noemen uit 2022). En ik koop relatief veel op de Switch.

geplaatst:
-marco- schreef:

Dikke mik inderdaad! Ik ben ook al aardig tevreden met wat we al hebben...
Heb ook nog een stapel Nintendo spellen te spelen ik lig zelfs achter en dat gebeurd niet vaak.
Morgen 15:00 achter het scherm geplakt met een biertje of 2 he he...

geplaatst:
-marco- schreef:

Volgens het internet moet er volgens mij elke week een nieuwe super dikke baanbrekende AAAA-game uitkomen. Of is dat alleen bij de fanboys...

Persoonlijk hoeft er voor mij eigenlijk niets meer uit te komen, ik heb al teveel op de digitale plank liggen waar ik nog aan moet beginnen. Helemaal voor de Switch. Was begin dit jaar nog met goede moed begonnen met Metroid Dread, maar die moet ik ook nog steeds uitspelen. Eigenlijk wacht ik alleen nog op Mario + Rabbit's 2. Maar dat zal ook wel weer een jaar duren voordat ik die dan eindelijk oppak.

Er is genoeg te doen qua games, maar op het gebied van de system sellers / AAA-games valt het wel wat mee. Maar dat geldt niet alleen voor Nintendo.

geplaatst:
-marco- schreef:

Kirby, Mario Strikers, switch sports, Mario Kart 8 DLC en later idd Splatoon 3, maar ook Mario Rabbit’s 2.

Third party recent toegevoegd Fallguys en TMNT Shredders revenge. Hopelijk dit jaar ook nog Hollow Knight Silksong.

Dat mag je vinden, ik vind het heel karig wat Nintendo levert. Kirby was heel tof ja. Mario Strikers een lui en gemakzuchtig pakket. Switch Sports, nou.... en liefst 1 Mario Kart DLC pakket in al die maanden. En de rest moet nog uitkomen of is gewoon third party. Turtles komt gewoon op alle platforms, dat is niet bepaald een prestatie dat je die op de Switch kunt spelen.

Ik zoek het in kwaliteit, niet kwantiteit. Ik zoek het op de Switch in die typische Nintendo games, niet in ander spul.

Ik ben ontevreden over Nintendo en met mij online volgens mij vele honderdduizenden als ik het zo volg.

geplaatst:
legian schreef:
(quote)

Volgens het internet moet er volgens mij elke week een nieuwe super dikke baanbrekende AAAA-game uitkomen. Of is dat alleen bij de fanboys...

Persoonlijk hoeft er voor mij eigenlijk niets meer uit te komen, ik heb al teveel op de digitale plank liggen waar ik nog aan moet beginnen. Helemaal voor de Switch. Was begin dit jaar nog met goede moed begonnen met Metroid Dread, maar die moet ik ook nog steeds uitspelen. Eigenlijk wacht ik alleen nog op Mario + Rabbit's 2. Maar dat zal ook wel weer een jaar duren voordat ik die dan eindelijk oppak.

Er is genoeg te doen qua games, maar op het gebied van de system sellers / AAA-games valt het wel wat mee. Maar dat geldt niet alleen voor Nintendo.

Het heeft geen reet met fanboys te maken, beetje denigrerend zoals je zit te doen. Maar ik denk dat het grootste deel van de Switch gamers dit ding heeft gekocht voor de classic Nintendo games en die zijn er gewoon veel te weinig. Er is geen enkele najaarsknaller die ik wil spelen op de Switch nu Breath 2 is uitgesteld. Er is sinds Mario Odyssey nu 5 jaar geleden niet eens een nieuwe 3D Mario nog aangekondigd. Mario Kart is alweer 8 jaar oud en krijgt ipv een hele nieuwe game slechts opgepoetste banen (wel leuk overigens). En zo ga maar door.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Er is geen enkele najaarsknaller die ik wil spelen op de Switch nu Breath 2 is uitgesteld.

Wel een beetje denigrerend ten opzichte van al die miljoenen mensen die dit najaar (2) Pokemon, Splatoon, Fire Emblem Warriors 2, Xenoblade 3, Bayonetta 3 en Mario + Rabbits 2 willen spelen.

Dan wordt het 'ik heb geen Breath of the Wild 2' en nieuwe Mario 3D dus het is allemaal huilen met de pet op toch wel een boze fanboys verhaal. Maar goed. Er zal vast wel weer een forumpostje op nu.nl zijn dat je hier ook kan plakken erover hoe verschrikkelijk het is.

Ondanks...inderdaad een nieuwe Kirby, een nieuwe Mario Strikers, Triangle Strategy, die Mario Kart 8 DLC, Rise of the Third Empire en meerdere erg goede Indie titels. Hoeveel is dan genoeg?

geplaatst:
Je moet niet zo tof willen doen, ben ik niet van gediend.

Wat jij leuk vind moet jij weten. Ik neem geen genoegen met indiegamepjes van €1,50 of een DLC pakket van een 8 jaar oude game of een voetbalgame waar zo ongeveer 0 aan content in is gestopt. En ja, die heb ik gewoon gekocht maar nu spijt van.

Ik zoek andere titels en die zijn gewoon enorm zeldzaam geworden. Kirby is zo'n beetje de enige nieuwe game in misschien wel een jaar tijd die echt top is als grote titel.

geplaatst:
Jij moet niet zo knorrig en autoritair doen, is ook niemand van gediend.

Het zijn ook geen indiegamepjes van 1.5. Dat zijn ze enkel als ze in de korting komen. In 2022 is een Indiegame vaak evenwaardig aan veel grote titels. En vaak zelfs leuker en creatiever. Dat Strikers idd geen hopen extra content heeft en / of hopen unlockables is waar maar dat maakt hem niet minder leuk. Zeker niet met gezelschap. Maar goed...je bent toch een Fifa speler? Je koopt toch ieder jaar hetzelfde kneuter spel om erover te zeuren? Bij Mario Strikers weet je dat er nog een hoop toevoegingen komen in updates met karakters. cups e.d

En weer....je vervalt altijd in dezelfde 'ik vind het niet leuk dus alles is kut' gedrag. Typisch 2022 zeur gedrag. Dit is te klein. Dat te groot. Dit niet de juiste kleur. Dat heeft te veel opties en dat weer te weinig. Die houding zegt ook steeds genoeg.

geplaatst:
Ik doe verre van autoritair, geef gewoon aan dat het mijn visie is.

Overigens is Fifa jaren een rukgame geweest, maar het zit barstensvol content.

En je laatste gedeelte negeer ik maar even. Als dat je niveau is, fine.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Het heeft geen reet met fanboys te maken, beetje denigrerend zoals je zit te doen.

Relax, je hoeft je niet aangesproken te voelen. Ik ging er vanuit dat het sarcasme in de stelling dat er 52 super dikke baanbrekende AAAA games per jaar verwacht worden wel te lezen is. Blijkbaar niet helemaal duidelijk dus. In veel 'fanboy' discussies is dat een (overdreven) gedachtegang die ik eruit haal. En dan niet alleen specifiek voor Nintendo trouwens.

Dat je baalt dat de nieuwe Zelda is uitgesteld begrijp ik. Dat de recente Mario game tegenvalt is ook jammer. Maar dat betekend niet dat het allemaal kommer en kwel is. Er komen nog wel wat games aan, misschien niet kaliber Zelda of 3D Mario, of misschien niet wat je interessant vindt (persoonlijk heb ik bijvoorbeeld ook niets met die sloot aan japans games die uitkomen). Maar genoeg games die voor velen toch interessant zijn.

Maar ik denk dat het grootste deel van de Switch gamers dit ding heeft gekocht voor de classic Nintendo games

Hier zit wel meer nuance in denk ik, zo heb ik de Switch gekocht om verschillende indie games te kunnen spelen en vanwege de handheld mogelijkheid die mij toentertijd goed uitkwam (nog steeds wel trouwens). Daarnaast zijn er ook veel die de Switch als enige console hebben. Waar wij nog een Xbox (of Playstation of PC) ernaast hebben staan waar we de multiplatform games op spelen, zijn er velen die dat dus op de Switch doen. En voor die mensen zijn er dus nog genoeg games om te spelen.

en die zijn er gewoon veel te weinig.

Volgens mij valt dat wel mee, maar misschien is het handig als we eerst definiëren wat er precies bedoelt wordt met de 'classic Nintendo games', voordat we daar helemaal over gaan uitweiden. Maar goed, dit jaar is het volgens mij: Pokemon, Splatoon, Switch Sports, Kirby, Mario Strikers, Fire Emblem, Xenoblade, Bayonetta, Mario + Rabbits. Toch wel een redelijk rijtje, lang niet allemaal mijn smaak. Maar niet niks. En ik zal vast nog wel iets vergeten.

De gedachtegang die je hier toont zie ik ook vaak terug bij mensen die klagen over gamepass. Mensen die op zoek zijn naar enkele specifieke games en het gros van het aanbod daardoor laten liggen. Helemaal geen probleem natuurlijk, je moet spelen wat je leuk vindt. Vervelender wordt het als er ook nog gemeld moet worden dat er geen of weinig aanbod is, dat is simpelweg niet waar. Het gros spreek je niet aan, dat is wat anders. Maar een aanbod is er wel.

geplaatst:
Ik vind Nintendo ook schraal met wat ze vertoond hebben sinds Mario Odyssey.

En mijn Switch daarnaast een krakkemikkig ding, speel er haast nooit meer op.

Paar kleine connect probleempjes met de joycons doen voor mij de deur eigenlijk al dicht.

Daar ben ik nou eens niet van gediend.

geplaatst:
Jongens de ene is de andere niet...
Ik vond ook dit een prima (mini) Direct met interessante titels zoals Blanc, dat treinen spel!, Mario + Rabbids Sparks of Hope, Moneky Island en nog wel meer leuke dingen het was zeker het kijken waard. Ik miste wel nieuwe Dlc banen voor Mario Kart 8, en Hollow Knight Silksong maar wie weet wat er nog aan zit te komen.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Dat mag je vinden,

Top, dank je, waardeer ik enorm.

ik vind het heel karig wat Nintendo levert.

Dat was duidelijk, waarom zo de behoefte dat nog eens te benadrukken? Wil je je mening delen of iemand overtuigen van iets wat JIJ vind?

Turtles komt gewoon op alle platforms, dat is niet bepaald een prestatie dat je die op de Switch kunt spelen.

Dus? Had het toch over third party en niet over exclusives.

Ik zoek het in kwaliteit, niet kwantiteit. Ik zoek het op de Switch in die typische Nintendo games, niet in ander spul.

Dus wat jij kwaliteit vind en typische nintendo games, is voor een ieder zo? Of dat zoekt dan iedereen in de switch/bij nintendo?

Ik ben ontevreden over Nintendo

Nogmaals benadrukken, omdat?

en met mij online volgens mij vele honderdduizenden als ik het zo volg.

Dat vind jij blijkbaar een belangrijk gegeven

Kortom, meneer Ajax&Litmanen1, beetje kortzichtig en simpel gedacht.
Om nog maar te zwijgen over je vervolg reacties

Ik merk wat frustratie bij je, dat is prima, maar let een beetje op hoe je iemand aanspreekt

geplaatst:
Ik heb frustratie over jullie toon, wat je er van vind boeit me niks. Ik kom hier om een mening te delen, niet om mijn gelijk te halen of iemand te overtuigen.

Ik gebruik de Switch alleen voor first party Nintendo games en dan ook niet eens alle series. Dat mag lijkt me. Dat jullie er graag goedkope indies op spelen of heel blij zijn met Switch Sports vind ik best, maar dat is niet mijn ding.

Schijnbaar mag je alleen lovend over Nintendo zijn, maar ik vind ze lui. Je merkt aan alles dat ze allang bezig zijn met de Switch 2 en dat de echte megatitels over een jaar of 2 daarop gaan verschijnen. Dit patroon volgt Nintendo namelijk al tientallen jaren. Ik vind het karig, 1 exclusieve 3D Mario in 5 jaar Switch. 1 Zelda, niet eens exclusief voor de Switch want deze was er al op de Wii-U. Geen nieuwe Mario Kart, die was er ook al op de Wii-U. Maar hey, ieder zijn verlangens naar wat zij moeten leveren.

geplaatst:
Wat zo'n Direct al te weeg kan brengen
Als je de Nintendo console even niet meer wilt spelen dan richt je je toch op een andere spelcomputer.
Ik neem aan dat de meeste mensen hier minimaal 4 spelcomputers hebben staan .

geplaatst:
Net de Direct even teruggekeken en zoals verwacht voor mij weinig interessant. Maar Blanc viel me wel in positief licht op. Dat ziet er super tof uit. En Mario + Rabbits natuurlijk, daar heb ik ook wel zin in.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik heb frustratie over jullie toon,

Zie je nou serieus niet dat JIJ de enige bent die zich onbeschoft, gefrustreerd reageert en uit de toon valt Of je voelt je gewoon snel aangevallen....

wat je er van vind boeit me niks. Ik kom hier om een mening te delen, niet om mijn gelijk te halen of iemand te overtuigen.

Herhalen van je mening, doet toch sterk vermoeden dat je iets wil doordrukken. Daarbij boeit het je niks wat ander vinden, maar vind je het wel belangrijk te melden dat ANDEREN op internet er net zo over denken/schrijven....

Dat jullie er graag goedkope indies op spelen

Dat is je conclusie mbt onderstaande "discussie"? Je bevestigd zojuist je kortzichtigheid.

of heel blij zijn met Switch Sports vind ik best, maar dat is niet mijn ding.

Nogmaals dank dat ik iets leuk mag vinden, wat jij niet vind.

Schijnbaar mag je alleen lovend over Nintendo zijn,

Wederom een merkwaardige conclusie van je.

Dit patroon volgt Nintendo namelijk al tientallen jaren.

Dit wetende schaf je toch een console van ze aan, om er vervolgens over te klagen....

Word een beetje lachwekkend nu meneer Ajax&Litmanen1

geplaatst:
Herhalen van mening, dat krijg je wel eens als je elkaar wekelijks op dezelfde site tegen komt he.

Hier hou ik het bij, zonde van de moeite.

geplaatst:
Return to Monkey Island komt op consoles eerst op Switch uit | Gameplay | Gamer.nl

Wel een toffe tijdelijke console-exclusive voor Nintendo. Doen ze goed.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik heb frustratie over jullie toon
Je hebt frustratie dat andere users wel nog games tegemoet zien en daar positief over zijn? Fascinerend.

Ik kom hier om een mening te delen
Net zoals de rest die wel wat positiefs te melden heeft. Dat je daar direct gefrustreerd op gaat reageren is simpelweg vreemd.

niet om mijn gelijk te halen of iemand te overtuigen.
Nee, vooral om te klagen hoe slecht je Nintendo nu wel niet vind.

goedkope indies
waarom nou dat waarde oordeel?

maar dat is niet mijn ding.
Echt waar? (dit is sarcasme lieve schat, let it go )

Schijnbaar mag je alleen lovend over Nintendo zijn
Alsjeblieft niet zeg. Ze zijn ook lui en ouderwets en vervelend. Zeker. Er had gewoon een nieuwe Mario Kart moeten zijn. Geen DLC. De karige release van Mario Strikers is ontzettend triest, net zoals die Mario Party van vorig jaar. Dat had DLC voor de oude versie moeten zijn. Of wat te denken van cloud saves wegstoppen achter een abbo... Oh en dat ze elke keer dezelfde game op de markt brengen. En opnieuw alle oude hit games weer in een abbo/heruitgave aan de man brengen.

Er is genoeg te klagen over Nintendo. Maar ik zie je hier vooral zeggen dat ze lui zijn omdat er geen games te spelen zijn nu de nieuwe Zelda uitgesteld is. Maar dat is niet waar, er zijn voor JOU geen interessante games. Dat kan je ook brengen zonder een berg aan frustratie en verwijten naar andere.

En dezelfde kritieken tot in den treure blijven herhalen zonder nieuwe inzichten is zinloos. Dat is voor niemand nuttig en werkt alleen maar meer irritatie in de hand.

Dus. Kusje erop en klaar?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:14 uur

geplaatst: vandaag om 21:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.