menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
avatar van Onderhond
legian schreef:
Nee, het enige wat wel een leuke verrassing was zijn de extra banen voor Mario Kart 8.

Beetje raar om dat net leuk te vinden wanneer je vooral klaagt dat het oud spul is dat opnieuw uitgebracht wordt. Volledig eens met je kritiek trouwens (behalve dat Nintendo zou achterlopen op de game industrie), maar met die nieuwe Xenoblades ben ik weer een volledig jaar zoet waarschijnlijk, dus boeit het verder niet zo wat er nog uitkomt

avatar van Sinner
Akkoord, ik heb het normaal niet op heruitgaves. Maar als de games in kwestie vrij duur zijn en ook niet altijd makkelijk te vinden zoals bvb de Chrono Cross en Front Missions, of nooit zijn uitgebracht in het Westen zoals Live a Life dan ben ik daar zeker positief over. Dat is iets anders imo dan de Ezio Collection of Force Unleashed (heel zuinigjes trouwens dat ze daar deel 2 dan niet meteen bijdoen).

Maar zelfs dan...een nieuwe Mario Strikers, Kirby, Fire Emblem Warriors, Triangle Strategy (waar ik zeker de demo vandaag even van probeer) en Xenoblade Chronicles 3 bieden behoorlijk wat nieuws en 3 hiervan waren tot nog toe niet bekend. (en de ports/remakes/vertaling van de Front Missions, Chrono Cross en Live a Life ook niet).

Dus dat vind ikzelf best wel een toevoeging.

avatar van Manny Calavera
Ik ben voor het eerst in tijden weer erg blij met Nintendo. Mario Strikers is een day 1 must buy voor me en ook Kirby ziet er steeds toffer uit, dat gaat ook zo´n game worden die in de top 10 systemsellers van de Switch gaat belanden. En het beste vind ik nog de 48 banen voor Mario Kart. Wel veel te laat, de game is alweer 4 a 5 jaar op de Switch uit en daarvoor op de Wii-U. Dit hadden ze 2 jaar terug al wel mogen doen. Ook jammer dat ze bekende banen herpoetsen en niet wat nieuws verzinnen, maar aan de andere kant, fucking 48 banen. Ik heb alle Mario Karts behalve die op de Wii gespeeld, dus het zal wel fijn nostalgisch worden. Heerlijk man. Dat is me die 25 Euro meteen waard. Maar ik vind het wel zuur dat ze tot eind 2023 dan over de release doen. Kom op zeg. Dat voelt wel lullig, want vermoedelijk komt in 2024 de Switch 2 uit. Dan komt er vast een Mario Kart 9 met alle MK8 banen + een serie nieuwe banen. Nintendo is wel een beetje gierig bezig naar hun achterban. Anderzijds koop ik die shit gewoon, want je kan er tig jaren mee doen.

Nee, mooi dit. Wel hadden ze iets van Breath 2 en Metroid Prime mogen tonen, maar ja.

Kijk, Nintendo moet wel oppassen dat hun hele collectie niet gaat bestaan uit remasters of deluxe versies, want daar zit de Switch wel vol mee na de eerste 2 jaar toen er nog veel unieke first party games kwamen. Andere kant, de Wii-U heeft niemand gehad dus voor velen waren de games alsnog nieuw zoals voor mij.

avatar van Banjo
Manny Calavera schreef:


Kijk, Nintendo moet wel oppassen dat hun hele collectie niet gaat bestaan uit remasters of deluxe versies, want daar zit de Switch wel vol mee na de eerste 2 jaar toen er nog veel unieke first party games kwamen. Andere kant, de Wii-U heeft niemand gehad dus voor velen waren de games alsnog nieuw zoals voor mij.



Ja dat gevoel had ik ook wat, maar toch staat daar tegenover dat er nog genoeg nieuwe games uit gaan komen dan kom het wat meer in balans en een Mario Strikers Battle League Football (die naam alleen al!) Met al z'n online mogelijkheden dat kan ik nog steeds niet geloven.
In deze Direct zat er voor iedereen wel wat bij Rpg's, Strategie, Sport, Shooter, Race spellen en Retro.
En 48 nieuwe banen voor 25 euro dat is spotgoedkoop is Nintendo gek geworden?.

avatar van legian
Onderhond schreef:
(quote)

Beetje raar om dat net leuk te vinden wanneer je vooral klaagt dat het oud spul is dat opnieuw uitgebracht wordt.

Klopt, is ook hypocriet . Maar 'nieuwe' banen voor Mario Kart vind ik een interessantere release dan een Portal collectie, of Star Wars of de vele japanse games die mij sowieso niet interesseren. En ik wilde nog iets positiefs benoemen

avatar van Onderhond
legian schreef:
of de vele japanse games

Zoals Mario Kart?

Heb verder ook niks met al die rereleases, veelal omdat ik ze vroeger gewoon gespeeld heb (Front Mission) én omdat ik ook niet zoveel tijd heb, dus mij liever richt op moderne games. Maar met X3 en een nakende Zelda sequel zit ik de komende jaren wel goed. Misschien nog een Astral Chain sequel, dat zou de kers op de taart zijn.

avatar van legian
Onderhond schreef:
(quote)

Zoals Mario Kart?

Dat is meer Italiaans

Maar dat voelt toch minder japans dan een Xenoblades of Astral Chain.

avatar van Banjo
Nieuws/gerucht: Microsoft Wants To Bring Call Of Duty To Nintendo Switch - GameSpot


Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoeveel gigabyte al die 48 Mario Kart banen in beslag gaan nemen..
Ik zal wel een nieuw kaartje moeten aanschaffen .

avatar van Sinner
Overigens...ook al ben ik dan (ook hier weer) geen fan van eindeloze DLC. Dat Mario Kart trucje laat wel weer hoop dat die laatste Mario Party een soortgelijke behandeling zou kunnen krijgen en bvb. Wat voor mij dan wel weer een aanschaf zou verantwoorden.

Overigens zijn deze week ook ondermeer OlliOlliworld, de (blijkbaar prima) Powerslave Exhumed port en Rise of the Third Power uit (een retro snes/16bit maar interessant uitziende en best goed beoordeelde RPG) uit.

Lijkt me niet dat de Switch voorlopig zonder games zit dus.

avatar van Sinner
Wat ik trouwens best een gemiste kans vind van Nintendo is dat ze ipv weer een Nintendo Sports niet een soort Mario Pub games uitbrengen. Had het er gisteren erover met een vriend, maar dat lijkt me eigenlijk een ideale formule. Een stuk of 5-6 goed uitgewerkte games, de diverse karakters en eventueel met powers of motion controls naar gelang instellingen. Denk dan aan bvb:

Bowling
Darts
Pool
Shufflepuck
Curling

Lijkt me best een leuke combinatie. Zeker als ze bvb ieder onderdeel in de diverse varianten onderverdelen.


avatar van Banjo
Ik kom er ook net achter dat als ik wat langer op de home knop druk ik de optie krijg om het geluid op afstand te regelen voor mijn bluetooth koptelefoon!. Terwijl ik altijd heen en weer liep naar mijn Switch om het geluid te regelen al die 'kleine' extra opties maken het gebruik extra fijn.


Mario Kart 8 Dlc:

Banjo schreef:


Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoeveel gigabyte al die 48 Mario Kart banen in beslag gaan nemen..


Dat word een dikke 7 gigabyte dat valt ook wel weer mee..


avatar van Manny Calavera
Puur uit interesse, hoeveel spelen jullie procentueel Switch via docked op tv / handheld?

Bij mij is 99 / 1 procent. Maar ik reis dan ook niet vaak lange stukken met het OV. Die 1 procent is alleen tijdens een vakantie een paar uur, dan gaat ie wel mee. Thuis game ik alleen op de tv.

En mijn tweede vraag, wat is jullie verhouding met first party titels van Nintendo (plus sub-bedrijven die aan Nintendo vast hangen die oa Pokémon, Luigi's Mansion, Kirby etc maken) / overige titels qua gametijd.

Die verhouding is mij denk ik 95-5. Speel eigenlijk alleen de Nintendo titels op de Switch, de rest op mijn Xbox.

avatar van -marco-
Voorheen denk 80/20 kwa docked en handheld

Met de switch oled denk ongeveer 40/60.

Ik speel ook nagenoeg enkel first party. De rest verkies ik de PS5 of Series X. 90/10

avatar van legian
Denk toch nog wel 50/50 handheld/docked eigenlijk. Pak hem nog wel eens op om eventjes een half uurtje wat Mario Kart te doen. Docked doe ik alleen als ik een langere sessie doe, maar die heb ik met de Switch niet heel veel op het moment. De verhouding verschuift wel steeds meer naar docked trouwens. Terwijl ik de Switch in eerste instantie heb gehaald om verschillende indie games lekker in handheld te kunnen spelen.

Qua games gaat het steeds meer naar Nintendo only. Meer en meer indies speel ik tegenwoordig op de Xbox, voornamelijk omdat vele daar toch wel in gamepass eindigen. Wat overblijft zijn de paar Nintendo games die ik heb.

Moet wel zeggen dat ik eigenlijk vrij weinig op de Switch game, alleen Mario kart nu recent maar verder ligt die voornamelijk stof te verzamelen. Terwijl ik nog wel wat games heb die ik wil spelen. Was begin van het jaar nog begonnen met Metroid Dread, misschien moet ik die maar weer eens oppakken.

avatar van Sinner
Voornamelijk handheld mode. Ik gok op 85/15. Docked vrij zelden. Voornamelijk couch co-op of games die ik liever met de pro controller speel. Ik heb een redelijk comfortabele schommelstoel en voetenbankje en vind het heerlijk om van daaruit in handheld mode te gamen. Kat op schoot. De V2 batterij gaat toch best lang mee qua duur dus dat is geen probleem. En verder prefereer ik bij heel wat dingen zoals retro RPG'S of Beat 'm ups, SRPG's, Visual novels en de meeste indie games gewoon de intieme sfeer van het kleine scherm.

Als verhouding...tja...ik speel voornamelijk indie games en 3rd party games erop. Nintendo heeft niet bizar veel titels waar ik interesse in heb op het moment uitgebracht in het Switch tijdperk, omdat het overgrote deel ports van de Wiiu zijn en die heb ik allemaal in de kast staan. Daarbij blijven de prijzen vrij hoog en heb ik geen zin om 50+ te betalen voor Mario Party die ik toch maar 1x om de zoveel maanden zou spelen.

Echter nu de financieen wat beter zitten zie ik me later dit jaar en volgend jaar wel Mario Kart 8 (opnieuw, vanwege de DLC), Mario Strikers, Mario Aces, Mario Golf, Mario Odyssey, Metroid Dread, Kirby en wellicht die Crypt of the Necromancer Zelda spin-off halen.

Maar de hoofdreden van de Switch voor mij was voornamelijk het kunnen blijven voortzetten van de Fire Emblem reeks. En met nog een Warrior deel en blijkbaar een nog onaangekondigd nieuw deel in aankomst ben ik daar dus al bijzonder tevreden mee. (het blijven tenslotte ook wel system exclusives).

avatar van Banjo
Er is iets aan de hand daar bij Nintendo het viel mij al op maar ook op Youtube maken verschillende bronnen zich zorgen. Er had al lang een Indie Direct moeten zijn zoals er elk jaar in het voorjaar had moeten komen?. We horen zo verdomd weinig over (alles eigenlijk!) de komende games Zelda, Metroid, Splatoon 3 en dan bedoel ik maar iets kleins een teasertje of zo iets. Maar je merkt het ook aan kleine dingen zoals een Tetris 99 Kirby 'competitie' het is er niet meer. En wat kunnen we nog meer verwachten als je een abonnement hebt, ik hoor er niks meer over... komen er ook nog Gamecube games aan?.
Kortom het is heel stil daar bij Nintendo en dat is toch vreemd je wilt mensen toch enthousiast maken en niet in slaap laten dompelen.

avatar van Confusie
Er is iets aan de hand bij Nintendo net als de clown Bas van Toor hebben ze eigenlijk een hekel aan kinderen doen alles enkel voor de centen.

avatar van Banjo
1 zwaluw maakt nog geen zomer he.. dan bedoel ik die Direct van 2 maanden geleden.

avatar van Confusie
Ze zitten te gniffelen met de vingers op de knip om een paar nieuwe vieze tricks te verzinnen.

avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Momenteel is er een korting voor games in de Switch store (tot de 8ste)! O.a. Mario Odyssey en Skyward Sword hebben 20 euro korting.

avatar van Manny Calavera
Ik vind dat nog prijzig, maar Nintendo verlaagt maar zelden hun AAA titels.

Beste is nog wel gewoon Marktplaats.

avatar van Banjo
Nintendo verkocht afgelopen jaar meer games dan ooit - nl.ign.com

"het hoogste aantal verkochte games in een jaar in de geschiedenis van het bedrijf."


De vlag kan uit jongens! ik heb hem al 2 maanden uit maar dan voor Oekraïne..

avatar van Princess Piranha
En vandaag was er weer een Indie World!




Ik vind Gunbrella en Another Crab's Treasure er erg leuk uitzien, die ga ik in de gaten houden.

avatar van Sinner
Waren wel een paar leuke games tussen, de game die me het meest trok was de Ritme shooter waarvan ik de naam kwijt ben en Ooblets. Niets dat ik meteen in huis haal though. Er zitten de komende weken nog wel een paar aan te komen die niet vermeld werden en ik pas de afgelopen dagen aantrof (tussen nu en eind juni) waar mijn interesse meteen door gewekt werd.

avatar van Manny Calavera
Die indies boeien me vrij weinig. Vermaak me nog goed met Kirby en over een paar weken komt Mario Strikers. Daar heb ik wel zin in.

avatar van Banjo
Mario Strikers Battle League Football ! yeah! heel veel zin in ik had hem ook op de Gamecube maar het sloeg bij mij niet echt aan bij gebrek aan mede spelers. Maar nu word het een heel ander verhaal met online en zelfs met competities ik ben erg benieuwd hoe dat in z'n werk gaat..

avatar van Sinner
De Indie game waar ik op doelde was uit de Direct was trouwens Soundfall.

De andere titels die niet vernoemd zijn maar wel verschijnen zijn:

Amazing Superhero Squad
Arcade Spirits The New Challengers
Pocky & Rocky
Steve Jackson's Sorcery
Shadowrun Trilogy
Snowbross
Source of Madness

In diverse gevallen ports, maar dan van of stokoude games die of erg duur zijn (Pocky & Rocky en Snowbros) of games die ik gewoon erg graag op een handheld wil hebben (Sorcery, Shadowrun) en visual novels Arcade Spirits, Amazing Superhero Squad. Oh en Source of Madness is een Metroidvania Lovecraftian game.

Een deel is budget, de rest wacht ik tot een sale. En Mario Strikers koop ik wellicht ook op release.

En dan zijn er obviously nog games op andere platforms (The Quarry en de nieuwe Vampire).

avatar van Banjo
Laatste bericht van 12 mei !? is iedereen al opvroeg op vakantie of zo ja?.
En niet even meer berichten... en waar blijft die Grote Nintendo Direct of gaat dat in losse delen uitgevoerd worden eerst een Xenoblade 3 Direct en daarna een Splatoon 3 Direct etc ?.

Ik wacht al heel lang op wat ze in hun kanon hebben klaar staan.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:04 uur

geplaatst: vandaag om 08:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.