menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Nou, ''paar games''. Je krijgt over een tijdje denk ik een enorme N64 en Sega collectie om te spelen. Kijk naar het NES en SNES aanbod nu op de Switch, zijn er ook tientallen per console.

Bedoel die paar games in verhouding nu natuurlijk. Betaal €20 extra voor een aantal N64 en Sega games. Waarvan er voor de N64 volgens mij in ieder geval al aangekondigd is dat er nog 5 of 7 games bijkomen. De Sega games zijn ook al in een bundel te verkrijgen begreep ik dus daar is het niet specifiek om te doen. Kijkend naar de lijst van NES & SNES is die verhouding in games nu natuurlijk wat scheef. Helemaal gezien er in die eerste €20 ook nog online play, cloudsaves en speciale aanbiedingen zitten. Hoewel ik van die laatste geen idee heb hoe serieus interessant het is. Ze proppen er nog een DLC bij, maar mijn inziens was €10 realistischer geweest.

Het zou voor mij straks opleveren dat ik €40 neerleg om Mario Kart weer eens te spelen, hoewel ik het waarschijnlijk bij een paar maanden zal houden denk ik. Maar goed, de Nintendo strategieën vind ik wel vaker vreemd. Ben wel benieuwd wat ze er nog maar aan gaan toevoegen. En of ze ook nog eens naar de Gamecube gaan. Die lijkt me persoonlijk interessanter. Hoewel het dan wel €60 zal worden. Eigenlijk zouden ze je gewoon opties moeten geven welke games je erbij wilt hebben en aan de hand daarvan de prijs bepalen.

centurion81 (moderator)
Wat ik begreep is Mario kart 64 straks.met 4 spelers offline en online te spelen...dee van online ff wat block Fort spelen maat het voor mij al een verleidelijk aanbod haha

Heeft iemand hier al het Nintendo Online abonnement met de N64 games erin? Ik niet, overweeg het in de toekomst wel als er meer content is en alles beter werkt. Het schijnt qua lag een drama te zijn bij de start. Ik hoor of lees ook online bijna niks over N64 online, lijkt niet erg te leven.

Nope, leeft idd totaal niet (bij mij). De slechte reviews/ervaringen die ik online lees helpen daar ook niet echt aan mee.

Heb al die games grijs gespeld en zo vaak (her) gekocht via Nintendo dat het wel ff klaar is voor mij.

Interessanter vind ik, of die dlc content als nu voor Animal Crossing ook voor andere en/of toekomstige games gaat worden voortgezet via dit extra online pakket.

Ik heb mijn online abonnement niet uitgebreid, maar voornamelijk omdat ik op dit moment al genoeg game opties heb. Daarnaast is de N64 nooit verdwenen naast de tv bij (mijn ouders) thuis. Als ik daar op bezoek ben en mijn broers zijn er ook, spelen we daadwerkelijk nog wel eens op onze oude N64! Nogsteeds wel zeldzaam hoor, maar daardoor dus niet zo die behoefte. Want ik heb niet dat gevoel van: "Wow die game heb ik 20 jaar niet gezien!", het is voor mij nog makkelijk bereikbaar.

Ennnn ik vind dat prijsverhouding een beetje hoog haha. Ik denk dat -marco- iets interessants zegt met die dlc. Daar hoor ik meer mensen over speculeren namelijk, in de toekomst meer dlc voor andere games erin. Bijv Splatoon 3. Dat zou heel goed kunnen! Dan is de prijs nu gewoon al hoog ingezet zegmaar.

N64 Online is trouwens een makkelijk doelwit voor online drama en mensen praten elkaar graag na haha. Dus zoek ook goed naar comments die uitgebreider zijn of zelf daadwerkelijk iets hebben uitgetest. Misschien verschilt het per game hoe erg iets is? Ik zag bijv ook dat er over inputlag klachten waren. Maar als je dan verder ging lezen zag je dat die klachten kwamen van een speedrunner. Dus de gemiddelde gamer zou er niet eens iets van merken haha. Ik zeg niet dat er niets mis is, maar dat het best mee kan vallen allemaal

Switch behaalde Europees verkooprecord in november | Power Unlimited - pu.nl

Dit is geen verassing meer he... maar ik dacht ik plaats het toch even.
In deze toch wel trieste tijd ben ik me ook veel meer op het gamen gaan richten het is een fijne ontsnapping.

Dat is wel een lichtjes verwarrende titel, doet je geloven dat het een verkooprecord van alle consoles is, en niet enkel voor de switch zelf.

Ook weer niet echt gigantisch verrassend met twee Pokemon titels in de schappen en diverse anderen (Metroid, No More Heroes 3, Mario Party) net gerealesed en anderen aangekondigd. En gigantische digi sales.

...terwijl de PS5 nog steeds amper te krijgen is, de Xbox dan wel, maar beiden toch nog altijd best een chronisch tekort aan grote, exclusieve titels hebben. (en de meesten nog altijd last gen speelbaar zijn).

De Switch heeft inderdaad als enorm voordeel dat vele tientallen miljoenen mensen de console al bezitten en er ook de pandemie mee door konden komen. PS5 en XboxX zijn nergens te vinden (al heb ik mijn X gewoon )

Ik mis dit jaar wel een absolute niet te missen Nintendo-game van het kaliber Mario Galaxy, BOTW of iets dergelijks. Mijn beste game op de Switch was dit jaar Mario 3D World + Bowsers Fury, briljant maar wel een port voor het grootste deel.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Mijn beste game op de Switch was dit jaar Mario 3D World + Bowsers Fury, briljant maar wel een port voor het grootste deel.

Ik had de Wii-U versie al voor de helft gespeeld vind jij het waard om dit spel voor een 2de keer aan te schaffen? ik heb wel gelezen dat het zeker geen luie port is maar ook daadwerkelijk veel beter is gemaakt...

Mario Party Super Stars, Metroid Dread en Monster Hunter Rise hebben mij dit jaar nog wel aangenaam verrast trouwens.

banjo schreef:
(quote)

Ik had de Wii-U versie al voor de helft gespeeld vind jij het waard om dit spel voor een 2de keer aan te schaffen? ik heb wel gelezen dat het zeker geen luie port is maar ook daadwerkelijk veel beter is gemaakt...

Het is een werkelijk fantastische game, maar ik speelde 'm voor het eerst.
De Bowser-uitbreiding die je erbij krijgt is ook zeker meer dan leuk voor best wat uurtjes.

Heb er veel plezier mee gehad, die gaat in mijn top 3 van dit jaar eindigen.

Ja Bowsers Fury dat is ook nog iets wat ik nog op mijn lijstje heb staan voor dit jaar dus ja...
Ik denk dat ik hem nog ga halen voor ik mijn top 10 lijstje in ga vullen.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik mis dit jaar wel een absolute niet te missen Nintendo-game van het kaliber Mario Galaxy, BOTW of iets dergelijks.

Nou ja - dat misschien wel - een heruitgave van Mario 3D World vind ik op dat gebied niet echt een voltreffer. Maar aan de andere kant...Metroid Dread, No More Heroes III, 2 Pokemon Remakes (ok - ook weer remakes maar toch...voor een gigantische horde fans dan, waar ik mezelf niet toe reken), Mario Golf, Monster Hunter Stories 2, Shin Megami Tensei V, Bravely Default 2, Story of Seasons Olive Town...

...met alle re-issues, Indie games, bepaalde cross-titels en een deel games die ik wellicht nog vergeet wel absoluut een interessante line-up. En ook volgend jaar ziet er interessant uit met Rune Factory V, Triangle Strategy, Bayonetta 3, Pokemon Arceus, Kirby and the Forgotten Land, Chocobo GP en de evt releases van Metroid 4 en BOTW 2. Met wellicht nog meer in de planning (op alle fronten).

Tegen verwachting in vind ik 2021 dus een erg goed jaar voor de Switch en lijkt me 2022 ook weer prima te worden met diverse titels die ik graag wil als het geld er is. (en ik heb nog een hoop van de 'main' titels te halen. Als het er van komt Mario Odyssey, Golf en Aces voorop ergens richting vakantie geld aangezien we...niet op vakantie gaan).

Vandaag mijn jaar-overzicht van nintendo bekomen via mail, erg cool. Heb blijkbaar slechts 84 uren op de switch gespeeld, en precies 50% daarvan in docked mode.

Oh leuk, ook even wezen kijken, 172 uur, 46% in de houder en 54% in handheld. Wel 94 games in totaal gespeeld, dus veel korte sessies en kleine aankopen uitgetest. (wat ik ook wel wist)

Zeker omdat de meest tijd is gekropen in Story of Seasons Olive Town (43u), Day and Night (21u) en Littlewood (17u).

Eens even kijken wat volgend jaar brengt met de backlog en nog hopen potentiele aankopen op de horizon.

Mijn top 3 van meest gespeelde games was trouwens:

1. 51 Worldwide games - 18u
2. Super Mario Party - 17u
3. Golf Peaks - 9u

Maar daar kan nog verandering in komen want het game-jaar is voor mij nog niet voorbij.

Net een nadeel van de switch ontdekt, of liever, toch een soort regio-beperking. Ik had me namelijk Shin Megami Tensei V in US aangeschaft, als coole steelbook versie. Deze week beginnen spelen en ergens opgevangen dat je de Japanese language pack nog moet downloaden uit de eshop. Zo gezegd zo gedaan, maar blijkbaar moet de language pack uit dezelfde regio als het spel komen. De switch deed zo alsof het nog nooit een SMTV had gezien terwijl het gewoon net aan het lopen was.

Nu moet ik dus noodgedwongen met de amerikaanse stemmen verder spelen. Ik zou waarschijnlijk ook een us-account kunnen aanmaken om de language-pack te installeren, maar dat is het me niet waard.

Nintendo hint mogelijk naar backwards compatibility volgende console | Nieuws | Gamer.nl

Precies wat ik wil horen. Dikke kans dat je op de Switch 2 gewoon Switch 1 games kan spelen. En dan word het heel interessant.

Nintendo herbevestigt dat Zelda: Breath of the Wild 2 dit jaar verschijnt | Nieuws | Gamer.nl

Pokémon Legends: Arceus - 28 januari 2022
Triangle Strategy - 4 maart 2022
Kirby en de Vergeten Wereld - 25 maart 2022
Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp - Lente 2022
Splatoon 3 - 2022
Mario + Rabbids Sparks of Hope - 2022
Het vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild (tijdelijke naam) - 2022
Bayonetta 3 - 2022
Metroid Prime 4 (tijdelijke naam) - Nog niet bekend

Als toevoeging op bovenstaande, de Switch is de Wii en PS1 gepasseerd in aantal sales.
Nintendo Switch is meer dan 100 miljoen keer geleverd en passeert Nintendo Wii | Tweakers

centurion81 (moderator)
legian schreef:
Als toevoeging op bovenstaande, de Switch is de Wii en PS1 gepasseerd in aantal sales.
Nintendo Switch is meer dan 100 miljoen keer geleverd en passeert Nintendo Wii | Tweakers

Next up: PS4!

Het gekke van de Wii was dat het de meest mainstream console is die ik ooit heb gezien. Daar speelde iedereen op, tot je demente oma van 99 jaar. Alleen was het niet mijn console, dat gezwiep en gezwaai had voor mij weinig nog met gamen te maken. Achteraf beetje spijt van, hoop toffe Nintendotitels uit die jaren nooit gespeeld.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Het gekke van de Wii was dat het de meest mainstream console is die ik ooit heb gezien. Daar speelde iedereen op, tot je demente oma van 99 jaar. Alleen was het niet mijn console, dat gezwiep en gezwaai had voor mij weinig nog met gamen te maken. Achteraf beetje spijt van, hoop toffe Nintendotitels uit die jaren nooit gespeeld.
ik snap je punt had voorheen jaren terug een wii nooit gebruikt. Had destijds een gamedip en ben die wii kwijt geraakt. Recentelijk toch eentje aangeschaft voor 40 en heb er met terugwerkende kracht toch met sommige spellen aardig wat plezier aan . Scheelt wel dat ik het ook leuk vind om console/annex handhels te verzamelen (inclusief accessoires en games) indien je goed zoekt op marktplaats kan je er eentje voor circa 30 a 50 op de kop tikken (en als je mazzel hebt eentje waar ook cube spellen op gedraaid kunnen worden.

Iedereen die geen wii hebt (of niet meer ) kan ik er 1 aanraden , ondanks dat hij idd toegangelijker is voor breder publiek, staat ik toch te kijken van het spellen wat wel werkt op dit systeem en die voor de wat meer gevordere gamer is weggelegd. Lijstje is groter dan ik ooit verwacht had ( indien je goed zoekt is het best een leuk apparaatje)

Nintendo Direct | Nieuws | Nintendo

Morgen om 23:00 uur! het word een feestje denk ik...
ik temper mijn verwachting maar heel misschien word wel een super Direct met met Metroid 4 etc etc.

Ik wilde het net plaatsen haha.

Ik verwacht er niks van, bijna al die Directs zijn kut. Kom eens met Breath 2 beelden, of kom eens met een nieuwe Mario (Kart).

Je krijgt nu gewoon wat nieuwe beelden van Kirby en Splatoon.

Tja, ik verwacht er ook niet veel van. Metroid 4 zal nog wel een tijd verwijderd zijn en de enige voor mij interessante games die ik ze nog wel zie showen zijn Mario + Rabbids Sparks of Hope, maar die haal ik toch wel. En Hollow Knight: Silksong, maar daar is het al zo lang stil om dat ik die hoop ook maar opgegeven heb.

Nee waarschijnlijk weer die oude titels die in de schijnwerper komen...
Maar toch zeker even kijken he! hopen op mooi spul dat je denkt van je Yes oo man te gek .
Nintendo is altijd al een bedrijf die me vast houd maar het is niet een vriend wat sommigen soms wel eens denken.

Ahhhh. Xenoblades Chronicles 3.

Onderhond schreef:
Ahhhh. Xenoblades Chronicles 3.

Ja een mooie afsluiter toch!? ik ben tevreden met deze direct en wat allemaal nog komen gaat.
Maar hoorde ik het nou goed... dat er 48 nieuwe banen in Mario Kart 8 komen!? dat is heel veel en ook welkom. Hadden ze stiekem op het einde Zelda nog laten zien dan gaf ik deze Direct een 8.

Zoooo...dat was een hele verrassing...ik had het niet verwacht maar qua releases steekt Nintendo wat mij betreft toch wel iedereen even naar de kroon (ook wat betreft bepaald moeilijk verkrijgbare re-releases uit het verre verleden zoals Front Mission). Dus als ik het goed heb:

Advance Wars 1+2 Reboot Camp (8 April)
Assassins Creed Ezio Collection
Chrono Cross Radical Dreamers Edition (April 7)
Cuphead Delicious Last Course DLC (June 30)
Disney Speedstorm (summer)
Fire Emblem Warriors 3 Hopes
Force Unleashed
Front Mission 1st (Summer)
Front Mission 2nd
Getsufumadem Undying Moon (Today)
Kingdom Hearts 1-3 Cloud Versions
Kirby The Forgotten Lands (March 26)
Live a Live (July 22)
Mario Strikers Battle League Football (June 10)
Mario Kart (48 Re-Worked tracks DLC in sets)
Metroid Prime Updates (Dread/ Rookie / Boss Rush Mode)
MLB The Show 22
Nintendo Switch Sports
No Man's Sky (Summer)
Portal Companion Edition
SD Gundam Battle Alliance
Splatoon 3 Salmon Run Next Wave (Summer)
Taiko No Tatsujin Rhytm Festival
Triangle Strategy (March 4)
Xenoblade Chronicles 3
Zombie 4 Dead War (April 26)
...en dan 2 earthbound games op de live service...

Bovenal ben ik blij met die nieuwe Mario Strikers. Zomaar even drie volwaardige nieuwe sports games op een console (Tennis, Gold en Strikers!). Dan de nieuwe Fire Emblem Warriors (ook al heb ik de vorige nog niet uitgespeeld...). Front Mission 1 en 2 en Chrono Cross heb ik altijd al willen spelen maar nooit het geld voor willen neerleggen. Dan krijg je daar Live a Live, Triangle Strategy, de Advance Wars collectie en een nieuwe Xenoblade Chronicles bij...(ook daar...moet ik de vorige Switch releases nog spelen). De nieuwe Kirby ziet er echt geweldig uit, en 48 geremasterde tracks? Nou ja...dan moet ik bekennen hap ik wel weer toe om Mario Kart 8 te kopen. Aangezien ik de WiiU versie nog altijd speel heb ik dat nooit gedaan maar hier zie ik me wel voor gaan.

Laat staan dat ik Taiko No Tatsujin Rhytm Festival best wel wil spelen, het vorige deel heb ik in de sale ook al willen proberen. Disney Speedstorm zie ik op zich ook wel zitten als het iets of wat leuk speelt.

Dit is dus wel meteen een klop erop. En dan blijven er ook nog geruchten over een 'echte' nieuwe Fire Emblem, weten we dat er een nieuwe Bayonetta eraan komt, de nieuwe Mario + Rabbits Sparks of Hope, voor zover het niet verschoven wordt naar de volgende generatie Metroid Prime en Legend of Zelda, en -tig aantal indie games / RPG's en midrange games e.d

Ik ben op zich best wel onder de indruk van het aanbod voor het komende jaar. Zeker als RPG / SRPG fan kan je je lol niet op met het ding.

Zo positief als mijn bovenbuurman is ben ik eigenlijk opnieuw teleurgesteld. Remakes, reboots, heruitgaves... Ja leuk die Portal games maar die heb ik al kapot gespeeld op andere platformen. De hoeveelheid oude games die als 'nieuw' op de Switch verschijnen is wel storend. Of verwachten ze dat de Switch fans dusdanig achterlopen op de rest van de game industrie, net zoals Nintendo zelf.....

Nee, het enige wat wel een leuke verrassing was zijn de extra banen voor Mario Kart 8. Maar waarom moet daar in godsnaam 2 jaar voor uitgetrokken worden. En dan te bedenken dat Mario Kart 8 alweer van 2014 is (jaja Deluxe is van 2017 alsnog 5 jaar...) Hebben we eind 2023 een Mario Kart 8 Super Deluxe. De Mario kart 8 Ultra Super Deluxe zullen ze dan wel uitbrengen in 2024/2025 op de opvolger van de Switch.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:51 uur

geplaatst: vandaag om 10:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.