menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
Fonzzz002 (crew)
Haha, Twitter zal eens niet iets te klagen hebben. Ik geloof dat je alle ziektes ter wereld kunt genezen en ze kunnen nog redenen vinden frustraties aan te kaarten. Laat maar gaan. Ik zie voor mezelf wel of de film leuk word.

Buiten dat, als 5 mensen eens zeiken dan nemen media dat al over als twitter dat ontploft. Is bij voetbalnieuws ook altijd.

Ik heb juist veel vertrouwen in deze film, nu Nintendo er echt achter staat en er ook serieus in investeert. Sonic had al een vrij behoorlijke animatiefilm niet zo lang geleden en ik reken erop dat het grootste game-icoon aller tijden dit volgend jaar ook heeft. Zolang ze er maar wel een echte Super Mario verfilming van maken, dus geen bullshit erin dat ook niet in de games zat.

Ik heb ook veel vertrouwen in die nieuwe Super Mario film alleen al omdat Shigeru Miyamoto in die Direct naar voren kwam die man gaat voor kwaliteit en niks minder. Ik heb de VHS band nog van Super Mario Bros. (Film, 1993) - MovieMeter.nl en die is nu bijna al 20 euro waard .
Maar dit word een hele andere beleving Nintendo en illumination gaan dit heel anders aanpakken ik heb nu al zin in deze vrolijke film.

Het mooie is dat mensen al een oordeel vellen voordat ze ook iets gezien of gehoord hebben. En dat het inspreken van een film wel wat anders is dan wat kreten voor een game. En logisch gezien wil de studio er wat sterrenstatus achter hangen. Aangezien Nintendo zich ermee bemoeien heb ik er wel vertrouwen in. Hoewel ik gezien d ecaat voornanijk een komedie verwacht.

Nintendo ontkent dat het werkt aan Switch-model met 4K-ondersteuning | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Tweakers - Wij stellen technologie op de proef

Ze zijn er gewoon al mee bezig! maar Nintendo wil die Switch Oled volledig de wind in de zeilen blazen dit is ook zo logisch als wat. Alles is peachy daar bij Nintendo die Oled is al niet meer aan te slepen, en volgend jaar komen ze op het juiste moment met die 4K model.

Nintendo is er al tijden druk mee bezig, andere partijen kunnen de nieuwe games al ontwikkelen voor de sterkere hardware. Volgend jaar krijgen we een teaser van een nieuwe Mario game en metroid. Die dat jaar daarna uitkomen op een switch 2 die wel 4k aankan...

Zoiets?

Als die 4K op de Switch 2 komt ben ik een groot voorstander, maar niet meer in de huidige generatie. Zou ik echt een soort van diefstal vinden bij je achterban, om eerst een Switch te maken, dan een OLED versie en dan een 4K versie. Ik heb sowieso een hekel aan constant nieuwe modellen, dan lijkt het net of je eerdere gekochte versie een nutteloos ding is. De Switch is er sinds najaar 2017, nu 4 jaar. Ben benieuwd of ze al langzaamaan denken aan deze generatie te eindigen en sneller aan te sluiten bij de PS5 en Xbox X.

Natuurlijk denken ze er al aan om deze generatie 'langzaam aan' te beeindigen. Maar dat zal vast nog wel een jaar of 2-3 duren. Ik zie het eerder in 2024 gebeuren (ten vroegst 2023, maar ergens lijkt me dat wat vroeg - zeker met de huidige chiptekortekorten die niet 1-2-3 opgelost zijn) als ik een schappelijke gok moet wagen dat er een echt, sterkere, nieuwe console komt met 4K capaciteiten. Hoewel ik wel hoop dat het in de lijn van de Switch ligt (dus een hybride) met backward compatibility.

Een nieuw tussenmodel volgend jaar met 4k zou in ieder geval redelijk dom zijn. Dan hadden ze dat wel in de nieuwe Oled geintegreerd. Maar er weer eentje uitgooien voor iets waar niet echt veel Switch bezitters op zitten wachten? Nee. Zie ik ze niet doen. (ik bedoel maar, het grootste gedeelte van de catalogus bestaat uit Indie games en Ports van games die al 5 tot 10 jaar oud zijn, ook de nieuwe crossplatform games zijn vaak toch al redelijk gedownscaled - is er echt iemand die extra wil betalen om games te spelen die geupscaled worden en niet resident in 4k draaien? Dacht het niet - of althans die indruk krijg ik toch niet.).

Ik had juist 4K beelden wel een reden gevonden voor een nieuwe Switch. De beeldkwaliteit van de Switch kan wel beter. De andere verbeteringen die ze nu door hebben gevoerd vind ik zinloos voor een nieuwe aankoop.

De Switch heeft niet zozeer 4K nodig, maar betere hardware in het algemeen. Tijdens de laatste Direct werd dat nogmaals bewezen toen de trailer van Bayonetta 3 voorbijkwam. Je ziet aan alles dat hij het met moeite kan draaien. De Switch is een geweldig ding voor ports van oude games, indies en de exclusives die Nintendo zelf maakt, maar voor de rest is hij gewoon niet toereikend genoeg.

In principe niet erg natuurlijk, maar het is wel jammer dat een game als Bayonetta 3 (third party exclusive) heel erg wordt beperkt door achterhaalde hardware. Beter intern geheugen, chipset, etc. zijn (voor mij) veel wenselijker in een eventueel nieuw model dan 'gewoon' 4K.

solidKevin schreef:
De Switch heeft niet zozeer 4K nodig, maar betere hardware in het algemeen.

Beter intern geheugen, chipset, etc. zijn (voor mij) veel wenselijker in een eventueel nieuw model dan 'gewoon' 4K.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik had juist 4K beelden wel een reden gevonden voor een nieuwe Switch. De beeldkwaliteit van de Switch kan wel beter.

Dus in beide gevallen geen optie meer voor nog een midgen upgrade, maar wel voor een nieuwe console die binnen een jaar of 2-3 er toch komt. Met de huidige Switch hardware draai je geen overtuigende 4K kwaliteit. Een tussenmoddel met duurdere hardware gaat Nintendo echt niet doen als 'opvullertje'. Niet met de huidige chip tekorten en voor 100 of 200 euro meer. Dus wordt denkelijk gewoon afwachten tot een opvolger van de Switch.

Mij zal het overigens nog altijd niet bizar veel boeien. En er liggen nog best wel wat games aan te komen die (Indie of ports) ik graag zou spelen. Dus ook hier kan ik nog heel wat geduld voor opbrengen. Mijn Switch en Xbox backlog en lijstjes zijn nog steeds aardig vol.

De kans voor een midden upgrade hebben ze vergooit met het Oled model. Die had gewoon flink betere hardware moeten hebben, naast de huidige updates. Nu is het wachten op de opvolger.

En dat de switch matige hardware heeft is al duidelijk bij Breath of the Wild, daar is veel gesneden om die open wereld enigszins tot leven te brengen. Het voordeel is dat de vele indie games niet veel nodig hebben. Maar zelfs daar gaat het niet altijd even lekker, Ori en Hades komen daarbij in me op. Hades loopt bij drukkere momenten niet soepel en Ori hebben ze ook flink moeten optimaliseren.

Het is te hopen dat Nintendo wel echt stappen gaat zetten. Want het gat met Sony en Xbox wordt wel erg groot. Zo groot dat andere publishers hun games maar via cloud op de switch aanbieden. Dat zou ik haast gaan opteren voor een xcloud/gamepass op de switch. Of toch eens kijken naar de steam deck.

Ach ja, de geruchten over een 4K Switch zijn al haast zo oud als de Switch zelf. Nintendo zal vast wel op die trein springen, als het goed betaalbaar voor ze is.

Tenzij ze met iets volledigs anders komen dan een hybride of Switch 2. Maar inderdaad, je hebt al sinds 2018 bepaalde types (al helemaal op bvb youtube, ik noem herriedwergen als RGT85 of bvb DreamcastGuy) die bijna maandelijks roepen dat de Switch PRO er nu echt aankomt met 4k ondersteuning en whatnot. Da's al drie, bijna 4 jaar aan een stuk. Ook sites zoals Gamespot, IGN, Kotaku doen om de zoveel maand wel weer hun duit in het zakje. Tevergeefs.

En uiteindelijk halen de meeste games de resolutie van 720 met 30 tot 60fp amper consistent. Dus lijkt het wel alsof heel veel mensen oogkleppen ophebben. Maar nogmaals - heel veel boeit dat niet voor mij. Zolang het draait op een 720 met 30 of 60 in handheld mode ben ik eigenlijk wel tevreden. Nintendo gaat al jaren niet meer voor de 'powerhouses'. Niet iedere game heeft dat nodig. Doen ze het wel? Ook prima voor mij. Maar ik maak me er niet zo druk over.

Wat betreft de Steamdeck ben ik tock verbaast dat er in mijn omgeving toch wel al een man of 5 zich op de pre-order lijst hebben gezet. Zeker bij het volk dat veel reist was het meteen 'nou, hoef ik zelfs de laptop niet mee te nemen zometeen'. Allen hebben echter wel het budget beschikbaar ervoor. Maar ben dus toch benieuwd naar hoe het daadwerkelijk gaat verkopen.

Ik vind het lastig op de Switch FPS te spelen, omdat je met een duimknop moet lopen, en met de andere duimknop moet richten. Hebben jullie dat niet?

KoomBa je bedoeld de sticks? Dat is bij elke controller het geval. Alleen zijn die van de joy-cons nogal vervelend onprecies en niet lekker in gebruik daarvoor. De pro controller van Nintendo zelf doet het daarbij al stukken beter merk ik. Verder is het niet echt de console voor FPS voor mij, afgezien van de oude doom games dan.

Nintendo Switch OLED Review - Een waanzinnig scherm - nl.ign.com

Aan de ene kant ben ik jaloers op sommige mensen (op -marco- bijvoorbeeld..) maar aan de ander kant heb ik toch nog precies dezelfde beleving op mijn tv scherm .

Ik ben heel benieuwd. Arriveert vrijdag, maar ben dan afwezig en het weekend ook. Moet dus nog wat langer geduld hebben
Ben tevens erg hyped voor Metroid Dread

Maar in dock mode is er idd geen verschil. Zal straks even de review checken banjo

KoomBa schreef:
Ik vind het lastig op de Switch FPS te spelen, omdat je met een duimknop moet lopen, en met de andere duimknop moet richten. Hebben jullie dat niet?

Klinkt meer alsof je een controller in zijn algemeen met shooters bedoeld?
Ja shooters op consoles is altijd een kwestie van wennen met controller.
Met een controller op switch is helemaal wennen als je Gyro Aiming gebruikt.
KoomBa, wel de Gyro Aiming uitzetten in game settings (meestal in settings van de game zelf) en zien of je dat beter vind.
Qua joycons kan ik weinig zeggen aangezien ik eigenlijk alleen ringfit adventure met joycons gebruik.

Had vorige week 2 microsd's aangeschaft voor switch, 1 500gb samsung en 1 kingston 500gb.
Gebruik al een 500gb samsung op normale switch en nu een extra 500gb kingston erbij voor opslag.
De 2de aangeschafte samsung 500gb ssd gebruik ik voor switch lite. Ja het is overkill, i know.
Maar lite gebruik ik voor portable en normale switch op AOC 1080p monitor met goede specs en kleuren etc.
Ja normale switch gebruik ik soms ook portable, al meestal gewoon docked.
Gebruik zelf 2 switch pro controllers, al niet de officiële pro controllers.
Gebruik Gamesir T4 Pro en REDSTORM allebeide wireless en doen het super goed en hebben goede dualshock.
Met switch lite gebruik ik de handgrip: KMD Game Storage + Kickstand Console Grip en geen gekrampte vingers en pols meer. Maar heb dan ook een zwakke, problemen met kraakbeen, rechter hand.
Scherm bescherming zit op de switch lite en oh man wat was dat een gedoe. Je wil niet weten hoeveel ik had verknoeid. Met normale switch deed ik het maar zonder.
Qua OLED versie had ik ff 2 maand moeten wachten omdat ik de normale switch had aangeschaft 2 maanden ervoor. Maar goed het is niet anders.
Ja had wel verwacht dat het met OLED wat mooier zou zijn aangezien ik een ps vita heb die ook een OLED schermpje heeft. Heb de PCH-1000 (Eerste generatie Wi-Fi, oled) PS VITA.
Met PS Vita zag ik gelijk mooiere kleuren en betere helderheid etc. vergeleken met normale switch en lite in portable modus.
Maar switch lite ziet er nog steeds prima uit en normale switch gebruik ik toch met goede monitor.

Nee, er zit echt een groot verschil in een shooter spelen op de Xbox, PS of de Nintendo Pro Controller of met de joycons. Ik game al 30+ jaar shooters, maar op de undocked switch kan ik het niet, tenzij simpele knallers als Doom. Het speelt dan niet natuurlijk.

Switch heeft ook niet mijn voorkeur voor 3D shooters, buiten de een of ander daargelaten. Meestal koop ik FPS shooters wel op de Xbox. Wel toevallig een pro controller aangeschaft (merk PdP) voor die paar brawlers en fighters, die ene shooter (Ion Fury) en co-op games vandaag.

Ja qua besturing met FPS en third person shooter games heb ik het liefst muis en toetsenbord op pc.
Want controllers is natuurlijk auto-aim. Controller zonder auto aim is moeilijk.
Met muis is het richten, gelijk een headshot vaak en snel bewegen.
Muis voelt natuurlijk. Een controller is een kwestie van wennen met shooters.
Had in 2018 wel eens een soort van controller naar toetsenbord en muis adapter aangeschaft, en getest op verschillende consoles. Maar dat voelde zo verkeerd.
Gelukkig geven bepaalde console games je wel de optie om muis en toetsenbord te gebruiken.

Ja switch gebruik ik overigens voornamelijk alleen voor platform games, arcade racers, rpg's en veel indie games waaronder veel 2d games. Een pro controller of switch lite met handgrip zijn daarvoor ook gewoon geweldig.
Zet de Gyro Aiming overigens vaak wel uit met controllers. Zo moeilijk. Met Joy Cons is gyro aiming denk wel te doen, al gebruik ik amper Joy Cons.

Ik heb er glad niet aan gedacht mijn switch controller te gebruiken voor fps. Ik gebruikte de joycons op handheld. Ik vind het lastig, dan komt een vijand van achteren dan moet je omdraaien en tegelijk gaan richten, en ook nog snel. Ik had in ieder geval zo ingesteld dat de crosshair in het midden van het beeld bleef staan, dat vond ik al handiger. Maar in een spel als Sniper Elite lijkt het me helemaal lastig, inzoomen enzo erbij. Toch worden er veel FPS games verkocht voor de Switch, dus zijn er ook mensen die het prima vinden spelen. Zou je denken.

En ondertussen komen de geruchten weer op gang over een krachtigere Switch. Deze keer noemen ze het echter de opvolger... Zouden ze dan toch geleerd hebben dat Sony geen midgen upgrade meer gaat introduceren.
'Opvolger van de Switch komt eind 2022 of begin 2023 uit' | Nieuws | Gamer.nl

Valt me trouwens wel op dat ze hier ook weer over devkits spreken, net zoals voor de aankondiging van de Oled versie.

Dit is geen krachtiger Switch, maar de Switch 2.0. Gewoon dus na een jaar of 6 de volgende console van Nintendo.

En dan word het interessant. Ik heb totaal geen interesse in een Switch Oled of Pro, wel in de definitieve echte opvolger. Maar ze moeten wel de boel backwarts compatitable maken, dan verkoop ik mooi mijn oude Switch en ga ik verder op de nieuwe.

Ik snap alleen al 20 jaar niet dat Nintendo het niet voor elkaar krijgt een console te maken die grafisch gewoon mee kan met de Playstation of Xbox van dat moment, zodat je ook gewoon eens de nieuwe GTA of CoD op je Switch kan halen. Ik gebruik de Switch echt alleen voor Nintendogames, al het andere speel ik op de Xbox.

ja klopt, de Switch 2. Maar als ik het zo lees zijn de geruchten die eerst voor een krachtigere Switch waren nu de basis voor deze geruchten. Het klinkt ook veel logischer om gewoon een krachtigere opvolger neer te zetten dan om nog een midgen upgrade uit te gaan voeren. Maar nu de Oled uit is komen de volgende geruchten alweer de kop op steken. Blijft ook een oneindig proces zo.

Alleen jammer dat Nintendo niet meer gelijk loopt met Xbox en PS qua launch van een nieuwe console, dat vergelijkt altijd beter. Nu krijg je halverwege de PS5 en Xbox X een nieuwe Nintendo.

Nintendo zal het niet gaan winnen qua power en performance, maar het blijft treurig dat zij niet de hardware in een apparaat kunnen brengen om een derde serieuze partij te zijn voor alle multiplatform games. GTA 6 spelen op de Switch 2 in het vliegtuig lijkt me gruwelijk

Nintendo Switch Online-uitbreidingspakket kost 39,99 euro per jaar | Nieuws | Gamer.nl

Nintendo Online 20 euro
Nintendo Online + Expansion (N64, Sega etc) 40 euro

Ja ach, voor die 2 tientjes extra stap ik wel over. Lijkt me best de moeite om de vele N64 classics nog eens in te neuzen en als het niks is dan ben je er zo weer uit en speel je wat anders. Mario Kart 64 met een fatsoenlijke controller (ik vind dat N64 ding echt niks) spelen is al tof.

Ben benieuwd of ze GoldenEye en Perfect Dark ook gaan krijgen, altijd een hoop gedoe met licensies.

Oef gewoon een verdubbeling dus. En dat voor die paar games. Ben benieuwd wat ze er nog meer aan gaan toevoegen dan. Perfect Dark zou ik niet snel op rekenen, aangezien Microsoft daar druk mee bezig is.
Maar eens een maandje afsluiten om Mario Kart weer eens te spelen.

Nou, ''paar games''. Je krijgt over een tijdje denk ik een enorme N64 en Sega collectie om te spelen. Kijk naar het NES en SNES aanbod nu op de Switch, zijn er ook tientallen per console.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Nintendo Switch Online-uitbreidingspakket kost 39,99 euro per jaar | Nieuws | Gamer.nl

Nintendo Online 20 euro
Nintendo Online + Expansion (N64, Sega etc) 40 euro

Ja ach, voor die 2 tientjes extra stap ik wel over. Lijkt me best de moeite om de vele N64 classics nog eens in te neuzen en als het niks is dan ben je er zo weer uit en speel je wat anders. Mario Kart 64 met een fatsoenlijke controller (ik vind dat N64 ding echt niks) spelen is al tof.

Ben benieuwd of ze GoldenEye en Perfect Dark ook gaan krijgen, altijd een hoop gedoe met licensies.

Je vind de N64 controller niks? Ja er zijn meer mensen.
Maar ik vind de N64 controller juist geweldig aanvoelen.
De manier van hoe je de controller vasthoud en de innovatieve manier van spelen.
Vooral tijdens het spelen van star Wars episode 1 racer op originele N64 hardware en officiële cardridge.
Retro gamers vinden de controller geweldig en ik snap het.
Daarom komt Nintendo nu ook met een N64 bluetooth controller aanzetten.

Ik speel altijd graag met mijn N64 console en officiële controller. Plus een replica controller van retro-bit die net zo goed is.
Weet niet of ik de 20 euro extra upgrade doe aangezien ik al veel originele cardridges voor N64 heb en daarnaast een everdrive met alle games.
En heb via Wii u ook al aardig wat N64 games.
En heb een Sega mega drive met everdrive cardridge.
Check de N64 en mega drive games eerst in het begin wel ff via switch online plus en tot hoever ze games toevoegen.
Met teveel game toevoegingen ga ik wel standaard 40 euro in het jaar aanschaffen.
Mijn gamesir T4 switch pro wireless controller en switch lite met grip zullen er goed mee werken denk ik.
Toch is originele N64 controller en hardware/console het beste naar mijn mening.
Ja met switch is het natuurlijk wel lekker portable.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:20 uur

geplaatst: vandaag om 06:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.