menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
Hey centurion81 ja ik heb de Nintendo Switch en de Nintendo Lite allebei op dag 1 gekocht...
De Switch gebruike ik alleen voor op m'n tv en de Switch Lite gebruikte ik de eerste 3 maanden bijzonder weinig. maar 2020 is wel het jaar geweest dat ik er achter kwam dat dit het perfecte apparaat is voor race spellen, indie spellen en retro spellen, en ik had een extra opslag voor als mijn Switch even vol zat.
Dus ik heb het aangepast aan mij persoonlijk gebruik. maar voor bijvoorbeeld AAA spellen is het ook prima te doen maar het zou kunnen dat je vingers daar door wat krampachtig aan kunnen voelen en dan zou ik zeker even een paar thumbsticks aanschaffen!. Het is echt een bijzonder kek apparaatje wat erg fijn in je handen ligt.

En als je hem dan toch krijgt is dit eigenlijk ook een must voor een nog beter grip en bescherming.
Hori Duraflexi Protector - Clear (Nintendo Switch Lite) (Nintendo Switch) kopen - Nedgame

Een Switch light of Xbox series s voelt gewoon voor mij een beetje als niet af. Net niet maximaal gebruik maken van de mogelijkheden. Zeker bij de Switch light is het toch jammer als je een nieuwe Mario of Zelda niet op je grote tv kan spelen? Bij de Xbox is het verschil tussen x en s 200 Euro, maar bij de Switch is het toch maar een Euro of 100? Haal dan gewoon de normale Switch en zit daar mee op de bank of in de tuin, maar je hebt altijd wel de optie om 'm op de tv aan te sluiten.

En ik ben eerlijk, zonder mijn pro controller zou ik de Switch minder fijn vinden. Die joycons zijn mij te priegelig. Maar bij de light kan je die er niet af halen, dus dan krijg je iets omslachtigs als dat je de Switch light op een statiefje moet plaatsen, maar dan kijk je gewoon naar een mini-tv. Of dat nou fijn is?

Ik heb nog nooit met mijn switch op de TV gespeeld. Oké, eenmalig Mario om het te testen. Als handheld is het zo veel indrukwekkender wmb. Ook de grote games komen dan nog prima tot z'n recht. Ondanks de beduidend minder stabiele frames bij sommige titels, zelfs de mindere goden, is het precies waar ik het voor gehaald heb. De enige 'console' die voor mij wat toevoegt náást m'n PC.

Ben wel benieuwd wat de verhouding bij jullie is wat betreft docked/undocked spelen!

TonyTHorror schreef:
Ben wel benieuwd wat de verhouding bij jullie is wat betreft docked/undocked spelen!

99% van de tijd speel ik op mijn tv. Alleen met vakantie speel ik op de undocked versie.

Ik speel ook meer op mijn Xbox, omdat ik voor de Switch alleen de echte Nintendo games koop en speel. De rest speel ik op een grafisch sterkere console. Dus de tijd die ik aan de Switch spendeer is een paar enorme games in een jaar en dan is de combi grote tv + pro controller voor mij ideaal. Maar op vakantie is een Switch wel echt geweldig fijn. Lange vliegreizen werden een stuk leuker.

Ik speel voornamelijk handheld, de grootste reden dat ik een Switch gekocht heb eigenlijk. Veel interessante indie games die dan even makkelijk speelbaar evenals enkele leuke Nintendo exclusives. Aansluiten op de tv doe ik voornamelijk voor party-games, of als ik het eens op groot scherm wil zien. Echter merk ik dat dan de joycons voor mij problematisch worden. In die houder is dat een gevalletje net niet, helemaal omdat er een xbox controller vast op de bank ligt. Ben wel van plan om die pro controller te halen. Verwacht dan wel wat meer op de tv te spelen.

50/50. Hangt van de game af eigenlijk. Speel ik een game als Day and Night bvb automatisch in handheld, bij een game als My Time in Portia of Fire Emblem eerder full / screen. Hoewel dat ook wisselt. Heb ik last van mijn rug e.d dan is het een voordeel dat je ook gewoon in Handheld modus kan spelen.

De kids hier spelen voornamelijk op de Switch in de handheld modus. Zelf game ik er te weinig op maar achteraf gezien had ik juist liever de lite gewild, lijkt me nog net iets fijner als handheld device.

Switch Pro Details Reportedly Found According To Known Dataminer - GameSpot

"It looks like the rumors of a Switch Pro may be inching towards reality."

Een Switch Pro met een OLED scherm met betere batterij duur betere koeling en! met een 4K chip in de dock. Dat word een hele dure dock mensen.. ik heb hier nog 2 oude plastic bakjes staan voor 200 euro .

banjo schreef:
Switch Pro Details Reportedly Found According To Known Dataminer - GameSpot

"It looks like the rumors of a Switch Pro may be inching towards reality."

Een Switch Pro met een OLED scherm met betere batterij duur betere koeling en! met een 4K chip in de dock. Dat word een hele dure dock mensen.. ik heb hier nog 2 oude plastic bakjes staan voor 200 euro .

Dit is een van de weinige zaken in de gamewereld die ik echt niet leuk vind. Noem me ouderwets, maar ik vind dit downgrading van een gekochte console. Koop je een Switch, komt er 3 jaar later een veel betere versie uit. Koop je een Xbox One, brengen ze 3 jaar later een veel snellere en betere versie uit. Idem bij Sony. Het voelt gewoon oneerlijk. Ik doe er ook niet aan mee. Dan kan ik iedere paar jaar een nieuwe console halen. Je voelt je toch achterstand met je originele Switch als bv een Switch Pro veel hogere resoluties aan zou kunnen.

Vind ik het bij de switch overigens wel anders. Nintendo kennende zijn dit niet niet upgrades die de eerste gen switch overbodig maken. Hoewel Oled en batterij wel verbeter punten zijn, want meestal is de batterij na ruim 4 uur wel leeg

Speel toch voornamelijk spellen op de Switch die niet eens alles halen qua kracht uit het huidige model dus hier trek ik me niet zoveel van aan. Daarnaast ook de upgrade van de ps4 aan me voorbij laten gaan en nooit moeite mee gehad. Doorgaans tevreden met wat ik heb. Als ze met echt iets nieuws komen kijken we wel weer eens verder.

Rujar schreef:
Vind ik het bij de switch overigens wel anders. Nintendo kennende zijn dit niet niet upgrades die de eerste gen switch overbodig maken.

Dat ben ik met je eens en deze conclusie dat stond trouwens ook in dat artikel je word niet gedwongen tot het 'betere' model je kunt gewoon dezelfde game cartridge gebruiken voor je oude en nieuwe model.
Hetzelfde idee als bij de X-box One en Xbox Series S/X. Maar om het nieuwste in huis te halen dat prikkelt altijd wel natuurlijk..

Ajax&Litmanen1 schreef:
Dit is een van de weinige zaken in de gamewereld die ik echt niet leuk vind. Noem me ouderwets, maar ik vind dit downgrading van een gekochte console.
Dit moet je me even uitleggen. Ze passen toch niets aan op jou switch?

Het voelt gewoon oneerlijk. (knip) Je voelt je toch achterstand met je originele Switch als bv een Switch Pro veel hogere resoluties aan zou kunnen.
Ik begrijp het wel, maar je zegt het hier zelf al. Het is je gevoel. de game ervaring op de switch veranderd niet. het is niet dat de games ineens minder soepel spelen ofzo.

Daarnaast hoorde je de geruchten over een switch pro al toen ik hem een jaar na release haalde. Dus ik moet het eerst nog maar zien.

legian schreef:

Daarnaast hoorde je de geruchten over een switch pro al toen ik hem een jaar na release haalde. Dus ik moet het eerst nog maar zien.

Ja je kunt het beste alles met een dikke korrel zout nemen maar dit Pro gerucht lees ik wel op veel sites..
Maar zolang het niet van Nintendo zelf komt is niks zeker maar wel fijn om over te dromen .

legian schreef:
(quote)
Dit moet je me even uitleggen. Ze passen toch niets aan op jou switch?

(quote)
Ik begrijp het wel, maar je zegt het hier zelf al. Het is je gevoel. de game ervaring op de switch veranderd niet. het is niet dat de games ineens minder soepel spelen ofzo.

Kom, je snapt me heus wel. Als er een nieuwe Switch komt die betere beelden en een betere framerate kan krijgen, dan voel je je toch gewoon bescheten als je de originele Switch bezit? Ja, daar kan je gewoon nog op gamen, maar ik vind dat als ik een apparaat koop, dat die console de hele levensduur de nr 1 moet wezen. Dat mag je best eisen voor zo'n hoog bedrag. Ik vind een nieuwe versie uitbrengen emotionele chantage, veel mensen voelen dan toch die drang hem te halen.
En dan doel ik niet op de Light, want dat ik hoogstens een aanpassing voor een bepaalde wijze van gebruik. Maar ik vind het lullig als een opvolger in dezelfde reeks plots veel meer aan kan.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Kom, je snapt me heus wel. Als er een nieuwe Switch komt die betere beelden en een betere framerate kan krijgen, dan voel je je toch gewoon bescheten als je de originele Switch bezit? Ja, daar kan je gewoon nog op gamen, maar ik vind dat als ik een apparaat koop, dat die console de hele levensduur de nr 1 moet wezen. Dat mag je best eisen voor zo'n hoog bedrag. Ik vind een nieuwe versie uitbrengen emotionele chantage, veel mensen voelen dan toch die drang hem te halen.

Emotionele chantage, dat is een mooie. Een luxe product waar je al drie jaar van kan genieten krijgt een pro versie en dat is emotionele chantage , geweldig.

Maar nee, ik voel me niet bescheten als ze een pro versie uitbrengen. De games draaien namelijk nog net zo lekker op de switch die ik heb en ik heb daar nog net zoveel plezier van. maar wat vind je dan van telefoons? €800-1000 neertikken voor een telefoon met een levensduur van 1 jaar omdat dan de volgende versie er alweer is? Ondertussen heb je drie jaar kunnen gamen op je switch van €300. En je kan de komende drie jaar ook nog gewoon daarop gamen hoor. Het is technologie, dat blijft zich ontwikkelen. Moet er niet aan denken dat het stil blijft staan eigenlijk. Bij release zijn die dingen alweer achterhaald.

Dat jij je voelt bescheten ligt echt aan jezelf. Nogmaals, de games draaien niet ineens slechter op je switch.

Maar ik vind het lullig als een opvolger in dezelfde reeks plots veel meer aan kan.

Wat verwacht je dan van een opvolger? dat die precies hetzelfde doet zonder enige verbeteringen? Het is toch logisch dat als er na een aantal jaar een nieuwe versie uitkomt dat die beter is. Of wil je graag precies dezelfde versie zien uitkomen?

Je snapt er volgens mij in dit geval weinig van. Als ik een S-20 als telefoon koop, dan verwacht ik niet dat er nog een extra S-20 gaat verschijnen. Als ik een Switch koop, verwacht ik dat ik tot de Switch 2 te koop is gewoon de beste Switch bezit.
Mag je best anders over denken, I don't care. Ik vind dat ik als consument belazerd word.

Overigens als het een 4K chip krijgt, moeten de games dan niet specifiek ook worden gepatched voor daar gebruik van te maken?

Maar het zal mij worst wezen. Ik heb die 1.2 revisie met langere batterijduur (uurtje of 6-7) haal je er toch wel uit en het scherm ziet er prima uit. Ik ga ook geen specifiek nieuw / pro of hoger model kopen. Het zal gewoon de spellen blijven spelen en daar draait het me om.

Ik ben wel ook niet zo'n fan van midgen upgrades en al die tussenstapjes maar ook dat is sinds de last gen ook verandert. Tja. Ik koop een model en daar houd ik het bij. En ik moet bekennen dat dit over het algemeen ook de Light modellen zijn, en niet de pro's etc. Ik ben geen veeleisende gamer. Komt er een beter model uit tja prima - leuk voor degenen die het nieuwste van het nieuwste wil maar ik houd me bij hetgeen ik heb en blijf daar tevreden mee. Voel me er persoonlijk niet heel bekocht of verraden door.

Genoeg vrienden die ieder jaar ook de nieuw smartphone moesten en moeten (met name Apple bezitters dan) kopen terwijl ik met een prima, goedkoper model in mijn binnenzak liep (meestal een huawei. Ook mijn huidige is inmiddels 3 jaar oud en doet het nog prima).

Beetje hetzelfde voor mij.

Telefoons boeien me niks meer, ik doe ook al nu 3,5 met mijn huidige. Ding werkt goed, is snel en ik kan ermee internetten, appen en bellen. Dat is wel het meeste wat ik ermee doe.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Je snapt er volgens mij in dit geval weinig van.

Oh ik snap je heel goed. Je kan er niet tegen als je iets koopt en een paar jaar later komt er een nieuwe betere versie van uit. Je verwacht dat hetgeen je koopt 7 jaar de top of the line blijft en dan pas wordt vervangen door een nieuwe generatie. Dat was hoe het vroeger werkte, maar in deze tijd dus allang niet meer.

Wat verwacht je, dat Nintendo die 7 jaar geen nieuwe hardware meer gaat uitbrengen en het blijft doen met de snel verouderende en steeds lastiger te krijgen hardware die ze nodig hebben?

Feit is dat Nintendo draait je altijd een poot uit. En de ondersteuning van 4K had al direct beschikbaar moeten zijn. Maar dat had wellicht alles een stuk duurder gemaakt.

Ach 2160p of 1080p dat verschil is niet heel groot. zeker niet voor de Mario en Zelda games waar al niet heel veel detail in zit.

legian schreef:
(quote)

Oh ik snap je heel goed. Je kan er niet tegen als je iets koopt en een paar jaar later komt er een nieuwe betere versie van uit. Je verwacht dat hetgeen je koopt 7 jaar de top of the line blijft en dan pas wordt vervangen door een nieuwe generatie. Dat was hoe het vroeger werkte, maar in deze tijd dus allang niet meer.

Wat verwacht je, dat Nintendo die 7 jaar geen nieuwe hardware meer gaat uitbrengen en het blijft doen met de snel verouderende en steeds lastiger te krijgen hardware die ze nodig hebben?

Dit gezeik was er niet bij de N64, Gamecube, Wii of Wii-U. Dus waarom nu wel? Nintendo moet eens zorgen dat ze een console maken die gewoon mee kan qua grafische vereisten met de concurrentie en dan kan je er prima 6 jaar mee doen.

Rujar schreef:
Feit is dat Nintendo draait je altijd een poot uit. En de ondersteuning van 4K had al direct beschikbaar moeten zijn. Maar dat had wellicht alles een stuk duurder gemaakt.

Ach 2160p of 1080p dat verschil is niet heel groot. zeker niet voor de Mario en Zelda games waar al niet heel veel detail in zit.

Niet veel detail in Mario en Zelda games?

Hahahahahahahahah. Echt.

Hahaha het is tijd voor popcorn met veel zout er op !
het zijn weer mooie gesprekken hier...

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Dit gezeik was er niet bij de N64, Gamecube, Wii of Wii-U. Dus waarom nu wel? Nintendo moet eens zorgen dat ze een console maken die gewoon mee kan qua grafische vereisten met de concurrentie en dan kan je er prima 6 jaar mee doen.

Omdat tijden veranderen en de technologische vooruitgang beter, sneller, makkelijker en goedkoper wordt. Je kan nog steeds prima 6 jaar met je switch doen hoor, dat is nu dan nog 3 jaar dacht ik? Moet makkelijk haalbaar zijn.

De mensen die de Pro halen zijn eigenlijk nog veel meer genaaid dan. Die betalen meer en hebben veel minder lang de tijd om te genieten van hun apparaat voordat de generatie aan zijn einde loopt. Heb jij toch even mooi 3 jaar langer kunnen genieten van de Switch.

https://78.media.tumblr.com/5159b363e4c6f76b15eb212f40168e62/tumblr_inline_myfwyfhciH1r6a6m1.gif

Dat er een Pro komt vind ik een goed teken, want dat betekent namelijk dat de Switch voorlopig nog niet aan z'n levenseinde komt. Ik ben tevreden met mijn 3 jaar oude "crappy" Switch dus voor mij ook geen verleiding om de portemonnee weer open te trekken.

Ik speel denk ik 95% van de tijd in docked mode. Op groot scherm vind ik de games toch even wat indrukwekkender.

Fantastical Nintendo Direct hardware and software leak - NotebookCheck.net News
Om de Switch pro geruchten nog wat meer te voeden, evenals wat nieuwe game geruchten. Neem het met een flinke korrel zout.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:23 uur

geplaatst: vandaag om 22:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.