menu

Platforms / Nintendo / Wii U

zoeken in:
spelfreak schreef:
Zou me overigens niet verbazen als NX the Big N's laatste console/handheld zal zijn. Misschien doen ze wel een Sega. Lekker Zelda en Mario op de PS5 en Xbox 4/20 uitbrengen.

Mij wel. Het zou een gemis zijn. Overigens zie ik zeker op handheld vlak Nintendo nooit stoppen. In al die jaren sinds de Gameboy zijn ze nog altijd de onbetwiste nr. 1 op dat vlak. Ook al hebben ze met regelmaat tegen superieure hardware moeten opboksen.

...en inderdaad. Ze blijven een unieke plaats innemen in het hele gebeuren. Alleen dat is al lovenswaardig.

Ze moeten de NX gewoon goed in beeld brengen. Bijv. goede reclames met duidelijke info over het apparaat en zijn accessoires.
Ja het is natuurlijk wel mooi dat ze geen ps4 en x-one achtige console gaan uitbrengen.
Nintendo moet gewoon zijn eigen ding blijven doen. Maar ze mogen er wel een normale controller (net zoals de pro controller voor de wii u) als extra bij doen. (dus geen aparte verkoop)
Misschien dat ik de NX ook wel ga aanschaffen, al zal het niet in 2016 gaan gebeuren.
Het is alleen te hopen of het goed zal verkopen, daar gaat het voornamelijk om.
Maar Zelda, Mario etc. op een ps4 en x-one zie ik echt niet gebeuren.
Denk dan eerder dat een ander bekend, of misschien net beginnend bedrijf het zal overnemen.
Misschien doen ze dan wel business met valve en met Dell die nu druk bezig is met de Alienware Steam Machines. Je weet het nooit in de tegenwoordige game business.

Een overname bod

Nintendo dat steam overneemt... lol.

Ben het er wel mee eens dat de marketing van Nintendo beter zal moeten. Die van de Wii U was dramatisch slecht.

Wat Nintendo moet doen is inhaken op wat de Wii teweeg bracht. Party games maken voor de huisvrouw oma's en opa's en ouders met jonge kinderen. Vooral simpel en grappig houden.

Tuurlijk heeft de slechte marketing zijn aandeel, want ik heb echt geen idee welke partygames de Wii U heeft. Maar de console wordt steeds meer afhankelijk van je sociale netwerk (multiplayer) en dan haakt Nintendo gewoon finaal af.

Als je naar de games kijkt bijvoorbeeld Splatoon (wat mij wel een zeer leuke game lijkt) is deze gewoon zeer toegankelijk voor de jongere gamer. Maar gaan zij deze game spelen? (zoals vele COD/BF spelen) Gaan de oudere deze massaal game spelen? Denk het ook niet. Het is te 'kinderlijk' en je netwerk is te klein. Daar ga je (althans ik) dus geen Wii U-voor kopen.

Ze hadden sowieso duidelijk moeten maken dat alle controllers en zo compatible waren op de Wii U.

Ik denk dat de NX weleens een streaming console zou kunnen zijn, misschien is het helemaal niet nodig om als Wii U bezitter een nieuw console te kopen

horizon schreef:
Nintendo dat steam overneemt... lol.

Ben het er wel mee eens dat de marketing van Nintendo beter zal moeten. Die van de Wii U was dramatisch slecht.

Nee ik bedoelde een grote partij zoals Disney, Apple, Sony of Google die een bod doet op Nintendo dat zou goed zijn voor mijn portomonee

Rujar schreef:
Wat Nintendo moet doen is inhaken op wat de Wii teweeg bracht. Party games maken voor de huisvrouw oma's en opa's en ouders met jonge kinderen. Vooral simpel en grappig houden.

Tuurlijk heeft de slechte marketing zijn aandeel, want ik heb echt geen idee welke partygames de Wii U heeft. Maar de console wordt steeds meer afhankelijk van je sociale netwerk (multiplayer) en dan haakt Nintendo gewoon finaal af.

Als je naar de games kijkt bijvoorbeeld Splatoon (wat mij wel een zeer leuke game lijkt) is deze gewoon zeer toegankelijk voor de jongere gamer. Maar gaan zij deze game spelen? (zoals vele COD/BF spelen) Gaan de oudere deze massaal game spelen? Denk het ook niet. Het is te 'kinderlijk' en je netwerk is te klein. Daar ga je (althans ik) dus geen Wii U-voor kopen.

Juist voor splatoon moet je een Wii u kopen. Een post-acopalyptisch spel van Nintendo!

All Seeing Fish schreef:
(quote)

Nee ik bedoelde een grote partij zoals Disney, Apple, Sony of Google die een bod doet op Nintendo dat zou goed zijn voor mijn portomonee

Dat zou pas erg zijn. Gelukkig heeft Nintendo een hele berg geld achter de hand.

Zouden jullie een Wii-U kopen nog aanraden? Systeem zit in de laatste levensfase, maar de prijs zal afnemen als de nieuwe Nintendo volgend jaar te koop is en ik zou graag nog eens de Mario Karts en Smash Brosses van deze generatie willen spelen.

Zijn er wel voldoende games op de Wii-U (de klassieke Nintendo games) die de moeite van het kopen van een Wii-U waard zijn? En zo ja, welke games zouden dat zijn? En die games, die zijn ondertussen toch ook niet al te duur meer als ze 1-3 jaar oud zijn lijkt me?

Ajax&Litmanen1
Tja, als je een goede deal vind zou ik het zeker aanraden (aangezien ik vind dat de Wii U de beste game line up heeft sinds de Commedore Amiga ).

Let wel: voor de Switch zijn aantal ports van Wii U aangekondigd (bijvoorbeeld XCX, Smash, Splatoon).

Of er voldoende titels de moeite waard zijn voor de Wii U? Ja natuurlijk!

Super Mario 3D World: is gewoon erg goed. Top gameplay
Mario Kart 8: heerlijk. Nog steeds leuk om online te racen, ook lokaal top.
Splatoon: nog steeds de enige online shooter die ik speel. Tof! Geweldig concept
Yoshi Woolly World: zeer casual 2d platform game (met detailvolle wollige graphics)
Captain Toad: 3D puzzle game (in stijl Mario 3D). Ook weer mooi en bied voldoende uitdaging
Smash Wii U: top vermaak, vooral op gebied van lokale multiplayer!
New Super Mario Bross Wii U + Super Mario Maker: de klassieke en nieuwe Mario platformer mag in geen collectie ontbreken

^Dat zijn voor mij de dikke Nintendo first party titels en dan heb ik er nog geen Zelda bij staan. Qua geinvesteerde speeluren zijn vooral Splatoon, Smash & Kart geld dubbel en dwars waard.

En dan is nog:
Xenoblade Chronicles X. Al vind je het hele JRPG gebeuren niks die open wereld van XCX is technisch hoogstaandje op de Wii U. Bijna vierhonder uur in verstookt.

Oh ja, Minecraft is er ook op de Wii U.

En dan zijn er nog spellen die wij niet in bezit hebben maar wel hun fans kennen:
Zelda's op de Wii U, Fatal Frame V, Star Fox, Lego City Undercover

Grootste nadeel voor je: Nintendo first party titels dalen erg weinig in prijs dus daar moet je geluk mee hebben, zelfs op tweedehands markt.

Tja...ik ben het volledig eens met Horizon. Als je het mij vraagt is het zeer zeker de moeite om in huis te halen, wel rekening houdende met voor welke spellen je zelf wil gaan.. Ik neem haast aan dat als je bvb jezelf wil beperken tot Mario Kart of Smash Bros je net zo goed kan wachten tot de Switch. Maar er zijn zat andere titels die de moeite zijn. Zelf heb ik net iets meer dan 20 titels en met de games die nog op mijn verlanglijstje staan kom ik uit op een 30-35 games die zeker de moeite zijn om te spelen. (en dat is imo nog altijd meer dan op een PS4 of Xbox One.)

De games waar ik zelf het meeste tijd in heb steken en verschillen van Horizon zijn lijstje?
- Neo Fast Racing (downloadable maar ook als disc verkrijgbaar) - racen ala f-zero of Star Wars Racer.
- Bayonetta 2 - sinds kort mee begonnen en een absolute topper op alle gebied
- Hyrule Warriors - Dynasty Warriors in een Zelda jasje - wat de game des te leuker maakt. Gigantisch veel te unlocken trouwens.
- Sonic All-Star Racing - ook te krijgen op andere consoles - maar deze is al de moeite vanwege de optie om speler 2 op de gamepad te laten spelen. Ieder zijn eigen scherm ipv gesplitst.
- Rayman Legends - hier voegt de gamepad imo best wel iets toe in de levels waarin je 'dat andere' figuurtje bestuurd.
- Fatal Frame V - ook weer een exclusive. Misschien geen absolute topper maar zeker de moeite als je de andere delen gespeeld hebt.
- Donkey Kong Country Tropical Freeze - Imo de knapste uit de hele reeks en een van de leukste platformers van de laatste jaren.

Verder staan voor mij nog Lego City Undercover, Mario Color Splash, Tokyo Mirage, Star Fox en Xenoblade Chronicles op de lijst om veel tijd in te investeren en / of binnenkort aan te schaffen.
Pikmin 3 en Wonderful 101 zijn ook leuk - maar ook daar heb ik eigenlijk niet genoeg uren inzitten. (maar wel exclusive natuurlijk).

Van Horizon zijn lijstje moet ik zeggen - Captain Toad en Yoshi's Wooly World zijn geweldig (de rest ook maar deze wou ik apart vermelden omdat ze toch 'nieuw' zijn en niet voortbouwen op een al bestaande game).

Dus...genoeg titels om je tijd aan te besteden. En inderdaad. De Zelda re-masters moet ik ook nog aan beginnen - zijn zeer de moeite waard. Verder is het ding gewoon backward compatible - dus als je geen wii hebt zeker de moeite voor bepaalde titels van die console ook nog eens aan te schaffen.
Alleen blijft inderdaad de prijs van de first party games relatief hoog (40-45 is nog altijd goedkoper dan een 55-60-70 die je soms neertelt voor games van de tegenpartij). Wel zijn er een heel deel opnieuw uitgebracht in een budget range van 20-25 euro - dus dat valt dan wel weer te doen.

Beiden bedankt voor de info, maar ik was me wel van plan dan alleen op de Nintendo franchises te richten. Mario (Kart), Zelda, DK, Smash Bros etc. Maar die games moeten wel voor minimaal de helft van de normale prijs dan te koop zijn, dat zal dan wel via MP worden. Nadeel is wel dat er weinig nieuws meer voor uit gaat komen.
Twijfel nog enorm, prijs ligt nu nog aan de te hoge kant voor een systeem die volgend jaar in principe dood is.

In dat geval...de Switch afwachten. Veel kans dat die games allemaal een port op dat systeem krijgen. Is dat toch niet zo dan wed ik dat je binnen afzienbare tijd nog altijd wel een Wiiu al dan niet 2dehans op de kop kan tikken en deze games voor een degelijke prijs kan aanschaffen. Maar dan zou ik er idd geen 250-300 euro voor gaan neertellen. Enkel wat geduld hebben.

Heel eerlijk, ik denk dat je beter het geld dat je in een WiiU wilt steken kan besteden aan de Switch. Want we weten nu al dat een aantal games een port en uitbreidingen krijgt. Zoals Mario Kart 8 en Splatoon. Volgens mij gaat Nintendo er veel rekening ermee houden dat het grootste deel van hun publiek geen WiiU had.

Zelf vind ik de WiiU een van de fijnste consoles. Maar de grootste games krijgen toch wel een port. Dus ik denk niet dat het nu nog waard is om er een te halen. (Tenzij je de Switch niet wilt )

Met dat sentiment ben ik eigenlijk wel eens. Zeker als je toch voor de first party titels van Nintendo gaat.

Als je echter een Wii U, met wat extra controllers plus een spel of vier voor onder de 250 kunt krijgen is het het overwegen waard als je zo'n console als collector's item wil bewaren om over dertig jaar uit de kast te halen.

Op marktplaats staat voor 200 euro 1 met Kart, Smash & Toad:
http://www.marktplaats.nl/a/spelcomputers-en-games/games-sony-playstation-3/m1112626817-wii-u-black-premium-pack-32gb-games-amiibo-s.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8
(als linken niet mag, excuus!)

Ik ben sowieso ook best benieuwd hoe er binnen een jaar of 10-15 op de Wii en de WiiU zal worden teruggekeken. Als beide consoles ook effectief onder het noemertje 'retro' (!) worden geduwd. Mijn gokje? Beiden zullen heel erg gewaardeerd gaan worden door verzamelaars en er zal wellicht ook veel positiever over gepraat worden dan dat momenteel het geval is door veel mensen.

centurion81 (moderator)
Wel grappig, de laatste maanden komen er echt allerlei obscure TurboGrafx-16 titels uit voor de Wii U maar verder dan ook helemaal niets meer. Net alsof Nintendo nog een laatste contract heeft lopen met een bedrijf om een X aantal ports te verzorgen

Reden om de WiiU te verdedigen in 2017:

- Donkey Kong Country Trop. Freeze
- Super Mario Maker
- Super Mario 3d World
- Captain Toad
- Bayonetta 2
- Smash Bros
- Hyrule Warriors
- Lego City Undercover
- Kirby and the Rainbow Paintbrush
- Paper Mario color splash
- Tokyo Mirage Sessions #
- Pikmin 3
- Wonderful 101
- Yoshi's Wooly World
- Zelda remakes

Reden om de WiiU te verdedigen in 2018:

- Super Mario 3d World
- Pikmin 3
- Wonderful 101
- Yoshi's Wooly World
- Zelda remakes

De lijst van het WiiU bestaansrecht wordt steeds kleiner. Nog even en ik ga Nintendo mijn geld terugvragen.

- Virtual Console. Vooralsnog niet beschikbaar op de Switch.
- De erg goedkope prijs van een hele rits games. Leuk dat er remasters zijn voor bvb Captain Toad etc, maar persoonlijk betaal ik liever 20 euro dan 60 euro.
- Vooralsnog Smash Brothers (geruchten dat het toch geen port wordt komen steeds vaker voor).
- De Wii backward compatibility. De reden waarom het ding ook echt nooit mijn woonruimte zal verlaten.
- De off-screen mode. Weliswaar beperkt maar voor mensen die nog steeds het geld niet hebben (lees ik) en in de zomer toch even buiten aan de deur willen zitten is dit toch nog een aangename manier om te spelen.
- Super Mario WiiU / Super Luigi WiiU
- Devil's Third (ja. Ik vind hem nog altijd best leuk. En tegenwoordig voor een tientje verkrijgbaar).
- Fatal Frame
- Mario Maker
- En obviously bovenstaande games.

Ik vind het nog steeds zijn bestaansrecht hebben. Niet voor 250 euro obviously. Maar voor pak hem beet een euro of 100-150 vind ik het nog steeds de moeite. Ik heb hem idd net nu met het mooie weer toch wel weer van stal gehaald na een aantal maanden niet echt aangeraakt te hebben (buiten een portje Mario Kart hier en daar).

Sinner schreef:
- De off-screen mode. Weliswaar beperkt maar voor mensen die nog steeds het geld niet hebben (lees ik) en in de zomer toch even buiten aan de deur willen zitten is dit toch nog een aangename manier om te spelen.
Switch, anyone?

Ik zeg toch ook duidelijk voor mensen die geen geld hebben voor een Switch op het moment? En dan zijn er games zat die nog geen port hebben maar leuk zijn om op deze manier buiten te spelen. Ik bedoel Switch. Leuk. Maar Darksiders 1 & 2 zijn hier niet op te krijgen bvb. Laat me beiden nu niet uit een budgetbak hebben geraapt voor een tientje tesamen (!).

Ja, tuurlijk. Maar zonder switch is de WiiU nog zeker de moeite, dan zijn alle games die ik heb opgenoemd nog de moeite waard. Mijn punt gaat enkel op in vergelijking met de switch.

Hey je vergeet Netflix op de WiiU

Waarom zou je geld bij Nintendo willen terugvragen?

De Wii U heeft in zijn tijd echte toptitels gehad. Ik heb echt heel veel leuke uren gespendeerd aan diverse spellen.

En alleen al Xenoblade Chronicles X was het waard. Daarmee verdedig ik de Wii U in 2027 ook nog wel

En de lijst met Zelda, Cpt Toad, Yoshi WW, Mario 3D world, Mario Kart 8 en Smash alleen al is nog steeds de moeite waard. Niet alleen nu maar ook later. Zeker als je met meer man speelt.

horizon schreef:
En alleen al Xenoblade Chronicles X was het waard. Daarmee verdedig ik de Wii U in 2027 ook nog wel

Nog altijd niet uitgespeeld but I agree. Absolute topper. En de mogelijkheid om Xenoblade Chronicles met de backward compatibility of de Virtual Console te spelen is ook een meesterzet imo. Twee van de beste JRPG's van de laatste 15 jaar.

horizon schreef:
En de lijst met Zelda, Cpt Toad, Yoshi WW, Mario 3D world, Mario Kart 8 en Smash alleen al is nog steeds de moeite waard. Niet alleen nu maar ook later. Zeker als je met meer man speelt.
Ja, tuurlijk, mijn lijst was een uithaal naar de re-release politiek van Nintendo. Helemaal logisch allemaal, en het gebeurt natuurlijk bij elke console na een overgang. De PS4 heeft ook een groot aantal re-releases. Maar de verhouding exclusief versus re-release is nergens zo slecht als bij de WiiU.

Grovonion schreef:

- Super Mario 3d World
- Pikmin 3
- Wonderful 101
- Yoshi's Wooly World
- Zelda remakes
En in 2020:

- Super Mario 3d World
- Pikmin 3
- Yoshi's Wooly World (en die is er in de tussentijd ook op 3DS)
- Zelda remakes

Dat zijn de enige die ik ga houden, de rest wordt verkocht.

Grovonion schreef:
Dat zijn de enige die ik ga houden, de rest wordt verkocht.

PM me eens even over 'de rest'

Gast
geplaatst: vandaag om 15:59 uur

geplaatst: vandaag om 15:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.