menu

Platforms / Nintendo / Wii U

zoeken in:
I know, maar ondanks dat de Wii toendertijd werd neer gesabeld door Jan en alleman kregen we nog steeds fatsoenlijke games. Toen kregen we tenminste een jaar na de launch nog Super Mario Galaxy en Metroid Prime 3. Nu komen die zelfde twee grote ontwikkelaars (Nintendo EAD en Retro Studios) slechts met gemakzuchtige updates die niks nieuws doen of ons weg blazen. Het enige waarbij ik kippenvel kreeg was de aanwezigheid van Mega Man in SSB met bijhorende wapens (Metal Blade in alle richtingen af te vuren) en level (Skull Castle van MM2...damn!). En dan 'X': Het mysterieuze spel van Monolith Soft die tenminste iets laat zien van de power die de Wii U bevat. Mario Kart 8 is uiteraard ook instant buy voor mij

Nu ben ik het WEER, voor de 2e keer vandaag, met jou eens Mega Man, ik heb het dan over je laatste 2 berichten hier. Het is een wonder, wellicht zal het dan toch ooit nog eens goed komen tussen ons... Maar anyway inderdaad, de presentatie van Nintendo op de E3 was schandalig, alsof ze het dit keer niet eens probeerden.

Nintendo Direct was prima hoor. Alleen zat er alles in wat ze van te voren hadden gezegd, maar niet veel extra's. En daar ligt het probleem denk ik. Nintendo heeft altijd de pech dat de fans alles te veel hypen. Hogere verwachtingen creëren dan dat Nintendo wilt laten zien. Gaat het niet al jaren zo?

Princess Piranha schreef:
Nintendo Direct was prima hoor. Alleen zat er alles in wat ze van te voren hadden gezegd, maar niet veel extra's. En daar ligt het probleem denk ik. Nintendo heeft altijd de pech dat de fans alles te veel hypen. Hogere verwachtingen creëren dan dat Nintendo wilt laten zien. Gaat het niet al jaren zo?

Nee hoor, ik had de zelfde verwachtingen maar ik kreeg minder van de twee grote jongens, Nintendo EAD en Retro Studios. We hebben het hier over een nieuwe Nintendo console die zich nog steeds moet bewijzen en schade in moet halen. De power is er dit keer (zei het uiteraard in mindere mate dan bij de concurentie), en wat krijgen we: wéér een gemakzuchtige multiplayer Mario en een update van een 2D Donkey Kong. Kom op, daar maak je toch geen indruk mee. Dat we geen Star Fox, F-Zero of Metroid zagen is één ding maar maak van die twee belangrijke titels dan ook iets speciaals en niet het zoveelste multiplayer feestje die je hooguit er bij koopt als extra'tje. Wat is Mario Sunshine dan ineens weer tof om te spelen

Evil Eye schreef:
Nu ben ik het WEER, voor de 2e keer vandaag, met jou eens Mega Man, ik heb het dan over je laatste 2 berichten hier. Het is een wonder, wellicht zal het dan toch ooit nog eens goed komen tussen ons... Maar anyway inderdaad, de presentatie van Nintendo op de E3 was schandalig, alsof ze het dit keer niet eens probeerden.

En mensen die alles slikken van Nintendo rennen straks naar de winkel voor Super Mario 3D World en Donkey Kong: Tropical Breeze onder het mom: het is Mario en het is Donkey Kong...altijd leuk! Het resulaat: Nintendo ziet dat het verkoopt en zo word de kans op een fatsoenlijke Mario of Donkey Kong alleen maar kleiner en kunnen we al die andere titels zoals Star Fox en Metroid op onze buik schrijven. Mario Kart en Smash Bros komen pas volgend jaar, evenals 'X' en Bayonetta en de nieuwe Zelda komt waarschijnlijk nóg later. De Wii U heeft echt een boost gekregen dit jaar...maar niet heus.

Ik zie trouwens maar bar weinig activiteit hiero. Waar op andere sites en forums veel gepraat werd over Nintendo toppers daar zie ik hier niet veel animo. Waarom heeft bijvoorbeeld nog niemand Super Mario 3D World of Mario Kart 8 toe gevoegd?

Denk dat 90% van de gebruikers geen Nintendo heeft

Winkelwagentje (moderator)
Er zijn maar weinig Wii U bezitters onder de kleine groep actieve GamesMeter gebruikers. Zodoende is er ook maar een geringe interesse voor nieuwe games. Meer users hier hebben een 3DS, wat ook wel merkbaar is.

En bovenstaande games staan er nog niet op omdat er niet erg actief wordt toegevoegd op GamesMeter. Aanstormende releases komen vanzelf wel een keertje op de site, maar soms duurt het een poosje. Je mag ze natuurlijk altijd zelf toevoegen. Een verzoekje indienen kan natuurlijk ook.

Rujar schreef:
Denk dat 90% van de gebruikers geen Nintendo heeft

Op PU.nl ook niet maar er werd sowieso al veel gebabbeld over Bayonetta 2. Zelfs op tombraiderforums.com, waar met name Playstation eigenaren vaak komen, word veel gepraat over de nieuwe Wii U games.

Tnx voor de tip, ik heb zojuist Bayonetta 2 toe gevoegd

Trouwens wel grappig dat de goomba's van Super Mario World rondlopen in sommige levels van Super Mario 3D World.

En dan deze screenshot:

(afbeelding)

Level Editor?

Hmm ja dat is zo, maar Nintendo loopt vaak achter de feiten aan. Ze opereren een beetje off the grid van console land en brengen niet zo veel opzienbarende dingen naar buiten. Hoewel ik die controller wel een leuke gadget vind. Daar zou ik best wat mee willen doen, het is beter dan de Kinect en move in ieder geval.

Ik wil pas een Wii U zodra de tablet controller los verkocht word.

Vincentvalentine schreef:
Ik wil pas een Wii U zodra de tablet controller los verkocht word.

Dat is een vreemde reden om geen Wii U te kopen. Er worden geen twee controllers ondersteund dus waarom zou je zoiets je laten tegenhouden? Ook als er een tablet controller lost zou verkocht worden heb je er dus voorlopig (zelfs de komende jaren denk ik) helemaal geen drol aan.

Sinner schreef:
(quote)

Dat is een vreemde reden om geen Wii U te kopen. Er worden geen twee controllers ondersteund dus waarom zou je zoiets je laten tegenhouden? Ook als er een tablet controller lost zou verkocht worden heb je er dus voorlopig (zelfs de komende jaren denk ik) helemaal geen drol aan.

Stel ik koop er een en hij begeeft het na een jaar dan heb ik een probleem. Wie zegt dat de tablet controller ooit los verkocht gaat worden?

Vincentvalentine schreef:
Stel ik koop er een en hij begeeft het na een jaar dan heb ik een probleem. Wie zegt dat de tablet controller ooit los verkocht gaat worden?

Nintendo. Het is nog altijd de bedoeling dat twee gamepads ondersteund gaan worden, hoewel dus niet op korte termijn (ik verwacht het in ieder geval niet in 2014 en 2015). Overigens hebben ze ook te kennen gegeven dat de controller los gaat verkocht worden.

Maar als hij het begeeft na een jaar, dan is er toch helemaal niets aan de hand? Er bestaat zoiets als garantie dus lijkt me wel dat hij gewoon vervangen wordt door Nintendo. En garantie is altijd minimum 2 jaar. Overigens lijkt me niet dat die dingen het zomaar begeven. Dan moet je hem toch echt wel ergens tegenaan smijten. Kan best tegen een stootje, die van mij is op anderhalf jaar twee keertjes tegen de vloer gegaan (staat op mijn bureau, niet bij de tv, en per ongeluk er af gestoken).

Sinner schreef:
(quote)

Nintendo. Het is nog altijd de bedoeling dat twee gamepads ondersteund gaan worden, hoewel dus niet op korte termijn (ik verwacht het in ieder geval niet in 2014 en 2015). Overigens hebben ze ook te kennen gegeven dat de controller los gaat verkocht worden.

Maar als hij het begeeft na een jaar, dan is er toch helemaal niets aan de hand? Er bestaat zoiets als garantie dus lijkt me wel dat hij gewoon vervangen wordt door Nintendo. En garantie is altijd minimum 2 jaar. Overigens lijkt me niet dat die dingen het zomaar begeven. Dan moet je hem toch echt wel ergens tegenaan smijten. Kan best tegen een stootje, die van mij is op anderhalf jaar twee keertjes tegen de vloer gegaan (staat op mijn bureau, niet bij de tv, en per ongeluk er af gestoken).

Ach ja. Misschien is mijn reactie inderdaad wel een beetje overdreven. Ik wil alleen niet het risico lopen dat ik straks een Wii U heb en mijn controller het begeeft. Al weet ik dat dat niet snel zal gebeuren want ik ben altijd enorm zuinig op mijn spullen.

Gamepad speelt erg lekker inderdaad! Keek er eerst ook een beetje tegenop omdat ik dacht dat het best zwaar zou zijn. Maar het is lekker licht.

En wat de mankementen betreft, tja, dat kan helaas wel gebeuren. Ik ken iemand waarbij het schermpje niet meer reageerde op aanrakingen. Maar dat zijn dingen die je van te voren niet weet en daar pech mee kan hebben. Net zoals je dat ook hebt bij een TV of laptop. Van het een op het andere moment kan er ineens iets mis zijn.

Winkelwagentje (moderator)
Dit is nu een officeel ding in de eShop in de EU: the Cat Mario Show. What the flip, Nintendo.

Wat is de Wii U toch een vette console. Ik snap de felle kritiek van de laatste tijd niet zo op Nintendo. Natuurlijk is er te weinig third party aanbod, maar bijna elke game die de grote N uitbrengt is een pareltje. Ik heb nu iets van 6 Wii U games, maar er is nog zoveel wat ik wil kopen. Ik kan niet kiezen

Sowieso wil ik de Windwaker HD halen. Maar dan wil ik ook nog kiezen tussen Pikmin 3, Yoshi, Kirby, Mario U, Bayonetta en Captain Toad.

Ook wil ik graag wat Wii toppers halen die ik gemist heb, omdat ik geen wii had. Denk aan Mario galaxy 1 & 2, Skyword Sword, Metroid Prime etc. Wii U is backwards compatible, maar ik moet wel nog zo een dure wii-mote halen.. Ik ben wel bang dat games zonder HD nu een beetje gaan tegenvallen.

Misschien dat iemand wat advies kan geven?

All Seeing Fish
Paper Mario,

Lost in Shadow

AvMerode
Heb nu ook een nintendo wii u aangeschaft, moest wel als retro gamer.
Duurde ff met updaten van wii systeem en moest alles instellen.
Setup duurde ff, vervolgens mario kart 8 voor een uurtje gespeeld en nu maar naar bed.
Mario Kart 8 Online is trouwens extreem pittig, kon er niks van. Maar wel een lekkere game en daarnaast mooie graphics. (vooral met de controller waar een scherm in zit)
Maar op mijn samsung tv in gaming modus en aangepaste settings ziet het er ook gewoon goed uit. Scherpte op 10 net zoals met de x-one en ps4 en toch even mooi en stabiel.
Vreemd aangezien wii u maar 1GB RAM geheugen voor gamen gebruikt. (de resterende 1GB ram is voor systeem en alles rondom) met daarnaast een zwakkere amd APU/graphics vergeleken met de x-one en ps4 amd APU/graphics. Verder heeft deze wii u een Hexa-core (6-core) en dus meer dan prima.
Maar toch gebruiken ps4 en x-one veel meer ram voor systeem en rondom. Met X-one blijft er 5GB ram over voor gamen en ps4 4GB ram over voor gamen. Veel mensen weten dit niet, maar het is wel zo. Maar 1GB ram van Wii U vs 5GB ram van x-one is toch wel een groot verschil, maar goed.
Wii U is gewoon sterk in exclusives en persoonlijk vind ik zijn behuizing erg mooi. (mini pc stijl)
De meegeleverde controller is wel een gigantisch ding, maar de manier van portable gebruik is gewoon geweldig. Daarnaast natuurlijk de backwards compatibility.
Moet er morgen nog wel iets beter achter zitten.

Nintendo weet gewoon veel beter zijn resources te benutten op gebied van programmeren. Dat id natuurlijk het voordeel van zelf de hardware ontwikkelen en daar de software voor schrijven.

Daarnaast zijn veel hedendaagse spel ontwikkelaars ook lui geworden op dat gebied. Er is veel GB beschikbaar dus gaan ze er kwistig mee om.
Als je dan een blog leest van Ron Gilbert hoe Maniac Mansion in 640 KB werd gemaakt: fantastisch.

En na, mk8 online vergt oefening.

Euhm, nintendo graphics zijn enkel zo goed omdat Nintendo ze voor hun spellen optimaal weten aan te passen. Een spel als mario kart maakt, zoals bijna alle intendo spellen van een pastel-achtige, tekenfilm-stijl, en dat gebruikt veel minder reken-power dan het gemiddelde real-graphics spel. Niet voor niks dat ontwikkelaar slightly mad hun pogingen project cars op de nintendo te porteren vermoedelijk gaan opgeven.

Verder niks tegen nintendo hoor, heb zelf een WiiU en ben al sinds jaren fan van hun handhelds en zeker van hun exclusives. Je moet ze enkel niet op basis van specs vergelijken met andere consoles.
Ook een reden waarom nintendo nu al over de volgende generatie spreekt.

Dat Nintendo nu al over de volgende generatie hint is logisch. Als de NX in 2017 uitkomt is dat de normale cyclus geweest.
Natuurlijk blijven dingen als graphics iets persoonlijks. Zelf vind ik het knap dat Nintendo zo een breed kleuren palet gebruikt en bij een spel als MK8 er 60fps weet uit te halen.
Mijn probleem met realistische graphics is dat het vaak nog steeds niet realistisch uitziet. Ik snap het streven uiteraard wel.

AvMerode
Nintendo NX expected to launch June 2016

It has been suggested it is a combination of games console and handheld, but I doubt Nintendo would want to combine the two and risk its very lucrative handheld business.
Whatever the case, we have no more than a year before we know exactly what Nintendo’s next hardware play is.

Dat is wel rottig aangezien ik net een wii u had aangeschaft.
Wist eerlijk gezegd helemaal niks over een nieuwe nintendo console.
Het was omdat jullie erover begonnen.

Hoop dan wel dat ze meer interessante wii u exclusives zoals devil's third en bayonetta 2 etc. gaan uitbrengen, zodat meer mensen de wii u gaan aanschaffen.
Met ps4 en x-one heb je online/multiplayer service waar je voor moet betalen, met de wii u heb je dit niet. Kost verder niks met de wii u. Maar nu klinkt het waarschijnlijk als een verkooppraat.
Maar de nieuwe NX schaf ik waarschijnlijk niet aan. Heb dan ook al een paar pc's, een ps4 en een x-one. Word me anders te duur en te druk in de kamer.
Neem aan dat de NX net zoals de huidige ps4 en x-one consoles gaat worden, met dezelfde vergelijkbare specs, multi-platform games en een paar nintendo exclusives.
Want anders gebruik ik gewoon de consoles en pc's die ik nu in bezit heb.

Volgens bepaalde user commentaar word de release eerder eind 2017.
Verder heb ik geen idee of de Nintendo NX goed zal verkopen, we zullen het zien.
Eind 2017 zou het waarschijnlijk ook beter verkopen, maar dat is wat ik erover denk.

De wii u krijgt trouwens nog wel een paar geweldige exclusives zoals The Legend of Zelda, Xenoblade Chronicles X, StarFox Zero, Shin Megami Tensei X Fire Emblem, Project Zero 5 - Maiden of Black Water en zoals eerder vermeld Devil's Third.

Rumor: Nintendo NX won’t compete with PS4 in terms of power | Wii U - wiiudaily.com

Dat lijkt dan toch steeds meer op de handheld die je op je TV kunt aansluiten.

AvMerode
Het lijkt inderdaad wel het geval. Maar Nintendo doet er vaak ook geen extra accessoires bij zoals een nomale controller.
Met Wii U moest ik er apart een Wii U Pro Controller bij aanschaffen omdat de Wii U GamePad (de grote controller met het ingebouwde scherm) niet voor mij is weggelegd. Speel het liever old school zoals vroeger met een simpele controller.
Nu moet ik zeggen dat de Wii U GamePad wel een extra dimensie aan het gamen geeft, al zijn de meeste mensen gewoon old school ingesteld voor een simpele/normale controller.
Maar zo te zien zal NX weer erg portable (of ergens in die trant) worden.
Nee bedankt, dan houd ik het voorlopig wel bij de Wii U. Mario Kart 8 heeft verder ook een geweldige replay-value waardoor het nooit zal vervelen.

All Seeing Fish
IK ben echt benieuw hoe dat Quality of Life gaat uitpakken, daar mag van mij ook wel wat nieuws over naar buiten komen.

IK denk dat de NX toch iets is dat we totaal niet verwachten

spelfreak
Nintendo doet altijd iets wat we totaal niet verwachten.

Ik verwachtte de Wii U in ieder geval ook niet.
Verwachtte toen wel wat beters...

Zou me overigens niet verbazen als NX the Big N's laatste console/handheld zal zijn. Misschien doen ze wel een Sega. Lekker Zelda en Mario op de PS5 en Xbox 4/20 uitbrengen.

Edit: Hoe tof zou een Smash game zijn met alle gebruikelijke personages plus die van Sony? Nathan Drake, Kratos, Sly...

Sega ging er toch wel bijna aan ten onder. Laat Nintendo lekker eigen hardware uitbrengen. Des te meer om dat ze meer uniek zijn dan een PS, Xbox of PC.

Vind zelf de gamepad erg fijn spelen bij toad, splatoon. En ook voor de eerst fijn.
Alleen bij smash is de Wii u pro controller onverslaanbaar. En die batterij duur van dat ding! Geweldig!

Gast
geplaatst: vandaag om 11:40 uur

geplaatst: vandaag om 11:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.