menu

Platforms / Nintendo / Wii U

zoeken in:
Ik moet eerst zien wat de Wii U gaat brengen wat betreft de grafische power en uiteindelijk de prijs. Met de games zit het denk ik wel snor als je naar de lijst kijkt helemaal onderaan mijn bericht. Wel jammer dat Nintendo vertelde dat de demo van die HD Zelda die werd getoond geen officiele Zelda titel is. Met andere woorden: het is een voorbeeld van HOE een Zelda game er uit kan zien op de Wii U met HD graphics. Hopelijk krijgen we niet opnieuw een cartoon Zelda want met deze grafische power kun je heel wat doen als ik zo naar die demo kijk. Dan nog de prijs: volgens Iwata en andere betrouwde bronnen zou de Wii U zo'n 250 á 300 euro gaan kosten.

Wel logisch aangezien je apart die Tablet controller er bij moet rekenen maar toch zeker duur. Vooral omdat Nintendo er om bekend staat dat ze betaalbare apparaten op de markt brengen. Ik zelf game maar bar weinig dus ik heb geen idee of ik de Wii U ook daadwerkelijk gaan aanschaffen. Ik moet eerst wat meer 'echte' games zien in plaats van demo's van spellen die misschien niet eens worden gemaakt en trailers waarin de 360 en PS3 versie is te zien van de desbetreffende game. Niet dat ik er aan twijfel dat de spellen ook zo er uit gaan zien natuurlijk maar met officiele Wii U beelden kun je gewoon meer. Verder heb ik hieronder een mooie lijst gemaakt van de games die gaan verschijnen op de Wii U.

Aliens Colonial Marines
Army of Two
Assassin's Creed
Batman: Arkham City
Battle Mii
Battlefield 3
Darksiders II
DiRT
Ghost Recon
Harry Potter
Kid Icarus: Uprising
The Legend of Zelda
Madden
Need for Speed
Metro Last Light
New Super Mario Bros. Mii
Ninja Gaiden 3: Razor's Edge
Pikmin 3
Rabbid-game
The Sims
Tekken
Tom Clancy's Ghost Recon: Online

"Aliens Colonial Marines" lijkt me wel interessant aangezien ik fan ben van de Alien reeks en altijd al graag een shooter van top kwaliteit heb willen spelen op een nieuwere Nintendo console. Want de Wii heeft slechts een handjevol shooters waarvan de meeste ingekorte ports en karige exclusives zijn. Alleen GoldenEye (op de graphics na) vind ik een redelijke shooter en Conduit 2 vind zelfs zeer goed. Verder hou ik "Tekken" goed in de gaten. De overige spellen boeien mij niet zo. "Assassins Creed" vond ik op de 360 al een langdradige game en "Ninja Gaiden" is veel te frustrerend. Maar ik ben er van overtuigd dat deze games genoeg mensen overhalen om de Wii U te gaan kopen. Hopelijk komt de nieuwe Tomb Raider ook uit voor Nintendo's nieuwe systeem.

Pikmin 3

Ook een nieuwe super smash bros

Hopelijk nu met echt veel personages. Meer van Sonic wil ik er wel in zien.
daarnaast ook nog Mega-Man. Dan wordt het top.

jirachi04 schreef:
Hopelijk nu met echt veel personages. Meer van Sonic wil ik er wel in zien.
daarnaast ook nog Mega-Man. Dan wordt het top.

Ik weet niet of ik er in mee wil spelen. Ligt er aan wat Nintendo mij te bieden heeft

Any way, welke games willen jullie graag zien op de Wii U die nog niet zijn aangekondigt?

Mijn wish-list:

Grand Theft Auto V
Star Fox
Super Mario Galaxy 3
Timesplitters 4
Tomb Raider
Wave Race

De Wii U vind ik maar een frappant ding. Het is een console ter grootte van een vetgemeste controller Heet zo iets niet een handheld?

Brutal Headshot
De Wii U zal waarschijnlijk krachtiger worden dan de Xbox 360 en de PS3. De grafische processor is gebaseerd op AMD's R700 GPU architectuur, wat hem beter maakt dan de op de NVIDIA 780GTX gebaseerde processor van de PS3. Net als de Xbox 360 wordt de centrale processor een speciaal ontwikkelde triple-core IBM PowerPC chipset, maar met hogere kloksnelheden. Het systeem zal nu ook resoluties tot 1080p ondersteunen.

Beloofd veel goeds.

JVT
LimeLou schreef:
De Wii U vind ik maar een frappant ding. Het is een console ter grootte van een vetgemeste controller Heet zo iets niet een handheld?

dat is alleen de controller dus...

@Brutal Headshot

Ja, grafisch wordt het wel pret

@JVT

Owh zo, wel apart dat er dan ook een beeldschermpje instaat.

De Wii U is "niet per se krachtiger dan de systemen die nu op de markt zijn". Dit heeft Shigeru Miyamoto, senior managing director bij Nintendo, gezegd in een interview met GameSpot.

Dat het systeem niet krachtiger is dan de PlayStation 3 en Xbox 360, komt door de balans tussen technologische kracht en een acceptabele prijs die Nintendo heeft opgezocht.
"Nintendo is een entertainmentbedrijf. We zijn erg gevoelig wat betreft het stellen van een prijs, omdat mensen maar een gedeelte van hun geld zullen besteden aan entertainment. En als je het hebt over ouders die iets kopen voor hun kinderen, dan zijn er bepaalde prijspunten waar ouders wel of niet overgaan tot aankoop van een bepaald product."

Balans

Miyamoto geeft echter aan dat er technologische innovaties zijn en dat mensen gewend zijn deze te kunnen gebruiken, wat ertoe leidt dat de kosten stijgen. "Als je het hebt over bedrijven die nadenken over een balans tussen prijs en mogelijkheden, dan is Nintendo het bedrijf dat waarschijnlijk het meeste aandacht zal besteden aan het vinden van de juiste balans."
Miyamoto geeft aan dat deze strategie echter niet zonder risico is, omdat het op alle fronten zoveel mogelijk uit de Wii U wil halen. "We hebben een tablet-achtige controller met scherm. We proberen de juiste balans te vinden tussen de CPU en de GPU, de grafische processor.
Dat alles moeten we samenbrengen met HD-mogelijkheden van het systeem, waar we ook zoveel mogelijk uit willen halen." Om dit alles nog wel voor een schappelijke prijs aan te kunnen bieden, is het systeem niet krachtiger gemaakt dan zijn directe concurrenten.

Ik heb vetrouwen in die Miyamoto. Hij weet waar hij aan begint

JVT
LimeLou schreef:

@JVT

Owh zo, wel apart dat er dan ook een beeldschermpje instaat.

bekijk dit filmpje maar eens, dat maakt alles duidelijk wat de bedoeling daarvan is

YouTube - ‪Nintendo Wii U Trailer (E3 2011)‬‏

hier

Thanks

LimeLou schreef:
Ik heb vetrouwen in die Miyamoto. Hij weet waar hij aan begint

Die preview het is wel schattig maar even serieus wat moet je er mee? Zoals golf dat je bal kan zien in je controller… wat is daar nou zo bijzonder aan? Het voegt toch helemaal niks toe aan het gamen. Ik heb het idee dat Nintendo dingen bedenkt om de gadget en niet echt in de richting van de pure functionaliteit van gamen.

En het ziet er net zo uit als de Wii (niet grafisch) maar de gameplay. Het is waarschijnlijk te simpel en niveauloos. Ik hoop echt voor Nintendo dat ze niet die lompe games gaan maken zoals ze voor 85% voor de Wii hebben gemaakt.

Ik had nog hoop maar na het zien van de beelden weet ik wel weer genoeg welke richting ze opgaan.

JVT
Ik denk dat het wel goed komt. Nu is de Wii U eindelijk krachtig genoeg om ook de 'normale' spellen op te spelen (Fifa, Call of Duty... etc.) , en geen aparte Wii versies meer die totaal waardeloos waren.

Die nieuwe controller is gewoon een extra iets voor sommige spellen.

Als ik dat filmpje zo zie vind ik het echt het grootste onding dat ik ooit heb gezien in de gamewereld. Het is een lelijke gimmick die totaal niks fundamenteels toevoegt aan de spelervaring.
Beetje met een klein beeldscherm mikken op je grote beeldscherm, wow wat een geweldig idee.....

JVT
Je kunt em toch ook gebruiken als gewone controller... In dat filmpje laten ze gewoon wat extra opties zien...

Ja precies maar dat is nou mijn punt. De Wii U heeft geen meerwaarde tov van de bestaande consoles.

JVT
Tuurlijk wel!! Zelda & Mario!! Dé reden dat ik een 3DS en Wii heb gekocht en wss ook een Wii U

Maar hiermee gaan ze geen terein terug winnen op Sony en Micrososft. In potentie kan het dus ook mis gaan.

Het is ook semi een handheld, als je dicht genoeg bij je TV blijft haha Daarnaast dient de nieuwe controller ook als een soort tablet. Ik studeer zelf Game Design en ik denk dat ik niet de enige ben die dit een leuk concept vind. Nu is het alleen nog de vraag of er daadwerkelijk ook innovative dingen mee worden gedaan.... iets waar de Wii over struikelde helaas.

Princess Piranha schreef:
Nu is het alleen nog de vraag of er daadwerkelijk ook innovative dingen mee worden gedaan.... iets waar de Wii over struikelde helaas.

Dat zeg je goed inderdaad.

JVT
De Wii was een onding Ik heb een hekel aan die motion controls, zo'n spel als Wii sports of wat het ook was (kreeg dat gratis bij mn Wii) heb ik zelfs niet uit de verpakking gehaald.

Het vervelende aan de Wii was dat je motion controls MOEST gebruiken, zelfs bij mario Galaxy en af en toe bij New super mario bros. Dat zou gewoon een optie moeten zijn, gamen zou gewoon met een goeie ouwe controller moeten kunnen.

Ik vond het wel vernieuwend en leuk. Wel even wennen, maar mensen vergelijken de Wii te veel met de PS3 en X360. Die zijn goed, maar de Wii ook.. alleen op z´n eigen manier

Wii is toch echt uitstekend voor de jongere kinderen. Veel leuke spelletjes van bijv. Mario die ook nog iets kunnen zijn voor volwassene.
Kinderen houden er wel van , lijkt me. Ik zie ze niet snel een harde en grof spel spelen behalve enkele titels zoals GTA dan.

JVT
Maar je zou de Wii toch ook als 'gewone' spelconsole moeten kunnen gebruiken?

Dat gaat gelukkig het geval zijn bij de Wii U, je kan er lekker ouderwets met een controller spellen spelen en voor degene die het willen kunnen de extra opties als motion controls en dergerlijke gebruiken.

en voor degene die nog geen spelconsole hebben, waarom zou je een ps3 of Xbox kopen als je met de Wii U dezelfde spellen kan spelen + nog eens Mario en Zelda...

Ik ben het eens met JVT. De Wii miste enkele hardcore titels die Sony en Microsoft wel hadden, maar dat maakt hun console nog niet minder.

De graphics stellen tegenwoordig niet veel meer voor op de Wii, maar de console is heerlijk compact, raakt niet snel overhit, werkt prima, de motion controls vind ik juist erg vernieuwend en apart en Super Mario Galaxy (dient als een voorbeeld) werd door vele critici als beste Super Mario bekroond. En geloof me, dat zegt HEEL WAT

Er zitten ook nog veel kleine, maar cult-achtige hardcore games op de Wii , zoals SH: Shattered Memories, Metroid Prime, No More Heroes, Zack & Wiki en meerdere, alleen worden die niet opgemerkt omdat die al vertrapt worden door de meer populairdere games op de PS3 en X360 Dus de Wii een onding vinden, mag heus wel ,maar meeste mensen die dat zeggen nemen niet eens de tijd om het überhaupt proberen leuk te vinden.

Als Nintendo fan ga ik hem gegarandeerd aanschaffen.
Hopelijk zijn er bij launch wat meer toffe titels aanwezig als dat het geval was met de 3DS.

Eindelijk dikke HD graphics op een nintendo console. Ik kan niet wachten om zelda in 1080p te spelen.

Hopelijk ook wat meer 3rd party support voor deze console. Het zou erg fijn zijn om ook eens een call of duty of fifa voor een nintendo console te kunnen aanschaffen.

Ik hoop dat dit ding gaat floppen. Nintendo is echt slecht bezig de laatste tijd. Ze zullen heus wel genoeg omzet (en winst?) maken maar ik vind de consoles waardeloos worden. Ik hoef niet te zwaaien en te dansen met een afstandsbediening, ik wil gewoon op m'n luie reet met een controller spelen. Het enige goede wat de Wii meebracht vond ik die Super Mario Bros game, en Super Paper Mario en zo en bij al die games werd de afstandsbediening gebruikt als controller.

En nu komen ze hier mee aanzetten. Hardstikke leuk dat ze zo'n krachtige console gaan maken maar doe er dan verdomme eens een normale controller bij! Nu krijg je weer zo'n oversized kinder-tablet waarvan je er maar 1 tegelijk aangesloten kan hebben op de Wii U. Als je met vrienden wilt gamen dan moet je oude Wii controllers aansluiten. WTF? Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van een nieuwe console.

En games als GTA V wil ik al helemaal niet zien uitkomen op deze troep.

Lekker kortzichtig Ik vond de Wii een leuke vernieuwende console met een aparte controller. Net zo goed als de PS3 en Xbox 360, maar dan op een andere manier.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:02 uur

geplaatst: vandaag om 11:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.