menu

Platforms / Nintendo / The Legend of Zelda

zoeken in:
geplaatst:
Lastige vraag! Ik neig naar BotW als aanrader. Dat vind ik een completer plaatje als ik alles bij elkaar pak. TotK is wel stukken uitgebreider met de ultrahand gameplay en meer plekken om te ontdekken in de wereld.

Beide games hebben dezelfde structuur hoe het verhaal verteld wordt. In BotW vond ik dit goed werken en kreeg je net genoeg stukjes om een beter beeld te krijgen van characters en het verleden. In TotK werkt dit minder goed vond ik persoonlijk. Voornamelijk hierdoor komt TotK voor mij minder goed uit de verf.

Wat het ook lastig maakt om advies te geven is dat ik beide heb gespeeld. TotK bouwt verder op wat je al kent en hebt meegemaakt uit BotW. Niet dat je daardoor echt iets essentieels mist! Maar misschien is de ervaring en connecties wat minder sterk

Voor een meer klassieke Zelda ervaring kan je ook Skyward Sword remaster kiezen, die is op de Switch 1 uitgekomen.

avatar van UnicornZebra met TestbeeldPrint
geplaatst:
Ja klopt ik ben als 80s 90s kid eigenlijk meer van de traditionele Zelda games een lineaire open wereld met voor mij als hoogtepunt Link to the Past en Ocarina of Time daarom geniet ik nu heel erg van Metroid Prime Remastered.

Breath of the Wild is eigenlijk de Zelda waar ik vroeger van droomde maar nu eigenlijk te veel voor mij is, had ook al gehoord dat je machines moest bouwen en bij die gedachten word ik al moe, al die toeters en bellen.

Skyward Sword heb ik hoofdzakelijk vanwege de Wii controls en ook de aquarel stijl overgeslagen en hen de Switch versie eigenlijk nooit overwogen om te spelen.

geplaatst:
UnicornZebra met TestbeeldPrint schreef:
Breath of the Wild is eigenlijk de Zelda waar ik vroeger van droomde maar nu eigenlijk te veel voor mij is, had ook al gehoord dat je machines moest bouwen en bij die gedachten wordt ik al moe

Dat laatste is bij Tears of the Kingdom.

avatar van UnicornZebra met TestbeeldPrint
geplaatst:
Ja sorry dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen dat botw als eigenlijk over the top is en daar dan bij totk een schepje bovenop komt, hopen voor mij dat Prime 4 niet te veel toeters en bellen krijgt.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:51 uur

geplaatst: vandaag om 05:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.