menu

Games / Algemeen / Winkels en webshops

zoeken in:
avatar van Manny Calavera
Nogmaals, @ Starmaster

Free Record Shop vraagt faillissement aan - Actueel financieel nieuws leest u op DFT.nl van De Telegraaf [Nieuws]

Dit zal de reden zijn dat ze geen goederen meer leveren. Je kan beter voor ze dicht gaan maar langs een winkel om nog wat te kopen.

Ik zal ze trouwens niet missen, hebben de producten altijd veel te duur in de winkel liggen.

avatar van Starmaster501
Als ik m'n geld maar z.s.m. terug krijg...

avatar van Princess Piranha
Manny Calavera schreef:
Ik zal ze trouwens niet missen, hebben de producten altijd veel te duur in de winkel liggen.

Mijn ZombiU pakket was daar anders erg leuk geprijsd!

Zou het jammer vinden als de winkel hier in NIjmegen weggaat. Heel tof personeel en ze waren bezig om de winkel te vernieuwen en in een anders jasje te steken. (zeiden ze tenminste, misschien wilde ze niet toegeven dat ze weggaan )

spelfreak
Wiiplayer zal het iig niet leuk vinden...

Ik trouwens ook niet, freerecordshop was altijd een leuke winkel om binnen te stappen, niet alleen voor de games, maar ook voor films natuurlijk.

spelfreak
Was Frs overigens een onderketen van Game Mania? Aangezein game mania erover scrhijft, dat heb ik iig nooit geweten!

avatar van Princess Piranha
Yep, Game Mania is een zusterbedrijf van FRS.

avatar van Starmaster501
FRS heeft vandaag mijn bestelling verzonden, terwijl ik hem vorige week al geannuleerd had... Dan maar bij 12game.com annuleren, hopelijk reageren zij daar wel snel op, Anders zit ik met 2 exemplaren..

Pastichio Rocker
Morgen maar eens langs de Fame om wat laatste koopjes te scoren, voordat ook deze winkel door de val van FRS wordt meegesleurd.

avatar van Starmaster501
Fame blijft gelukkig bestaan voorlopig!
Hoop zo lang mogelijk, elke keer als ik in Amsterdam ben, eerst even langs de Fame

avatar van Rujar
FRS is typisch zo een bedrijf wat niet met zijn tijd is meegegaan en zich vasthield aan het oude verdienmodel.

avatar van Starmaster501
FRS heeft geleverd, in een kartonnen doos die maar net door de brievenbus past en de game die daar los in rond springt...

avatar van Vincentvalentine
Magix Buttons heeft t/m vrijdag een Actie: 10% korting op alles en geen verzendkosten voor orders boven de €50.

spelfreak
Ik ben van plan om op azerty.nl mijn pc componenten te bestellen. Iemand ervaring met deze website? Lijkt me een goede, maar ik zou graag de mening van andere horen.

avatar van Confusie
Was weer eens bij game mania vanwege de pre order actie omtrent Watch Dogs.

Enige aanlokkelijke puntje dat ze voor mij nog zouden kunnen hebben.

Al zal ik ook dat vanaf nu tot het absolute minimum proberen te beperken.

Al met al gewoon geen fijne zaak. Eigenlijk een belediging voor de liefhebberij die gaming heet. Vroeger hadden we hier nog een zaak genaamd Replay, zullen sommigen hier misschien ook nog wel kennen, hadden meerdere filialen.

Zijn helaas ter ziele gegaan. Maar hoe anders was dat qua gevoel. Kennen ze bij game mania niet, gevoel, maken er een grote kille corporate commercie bedoening van.

Zo heb ik me hier al vaker uitgelaten over het mysterie van de hogere prijzen die ze daar hanteren. Blijkbaar gewoon botweg de arrogantie om een eurootje of tien hoger te gaan zitten dan de rest, dan de speelgoedzaak om de hoek, de postorder instantie op je telefoon.

Ook worden werknemers daar geïnstrueerd bij een aankoop vooral nog het een ander aan ongevraagde randzaken aan te bieden.

Moet je dit nog, anders dat misschien.

Wil je een season pass, is er nog iets waar je naar uitkijkt op het moment.

Nee dan ga ik het vooral bij jullie pre orderen.

Mocht dat zo zijn.

Tientje te veel door de plee maar wie maalt daar om.

Vraag me af hoe je je daar als werknemer onder moet voelen. Wanneer je eigenlijk zou moeten zeggen je kan beter ergens anders gaan, of bij bol bestellen ofzo, wij zijn stiekem ietsjes overgeprijsd. Maar voorgeprogrammeerd daar staan als bij de AH 'heeft u alles kunnen vinden'.

Ook zoiets, maar is weer een ander verhaal.

En waar halen ze het lef eigenlijk nou vandaan dan. Waar betaal je nou extra voor dan.

De ambiance daarbinnen wellicht, de eer om die even te mogen proeven.

Toch aan de riante kant die paar minuten sfeer happen voor een ouderwets geeltje, tien euro, een kleine vijfentwintig gulden.

Nee de dagen van Replay liggen ruimschoots achterwege, nog steeds kijk ik wel eens terug met warme weemoed.

Wat als..

Zij er gewoon nog waren. Vroeger was dat ook echt een mooi baantje om te hebben. Met hart en ziel stonden ze dat te doen die jongens.

Maar dan nog.

Dan nog zijn er ook vandaag nog steeds leukere winkels voor je spellengoed dan game mania.

Zonder overbodige vragen of zinloze uitwijdingen.

Geen gezeur aan mijn kop.

Belangrijk.

Moet je dit, moet je dat.

Niets daarvan.

Je bent toch geen benzinepomp of wel.

avatar van Grovonion
Confusie, ik weet niet waar je woont, maar er zijn toch alternatieven? Laatst in Den Haag een erg mooie shop ontdekt, en daar kun je zeker ook pre-orderen, of eens vragen een spel in de PS4 te pleuren.

In Gamemania koop ik ook zelden een nieuw spel, niet enkel zijn hun nieuwe spellen overgeprijsd, ook tweedehands is vaak belachelijk duur. Zelfs al voorgehad dat een tweedehands spel duurder was dan nieuw, toen ik de bediening daarop wees was het schouders omhoog en "zo staat het in de computer", crappy.

Maar zoal gezegd, kijk uit naar alternatieven, zelfs een Saturn of Medimarkt is vaak beter.

avatar van Confusie
Ik bevind mij zo doorgaans om en nabij de regionen van ons schitterend Noord-Brabant.

En er zijn zeker alternatieven, dat geef ik ook al aan. Vaak prima deals bij speelgoedzaken als Bart Smit of Intertoys. Ook zit hier nog een andere gespecialiseerde gamezaak die er al een stuk beter vanaf komt.

Daarnaast een hier vrij recentelijk verschenen internationale keten met gebruikte elektronica die met name op het gebied van vorige gen hele leuke prijzen hanteert.

Al een paar keer met een leuk stapeltje naar buiten gekomen voor nog geen twee tientjes.

Daar steekt zo een game mania alleen maar naarder en naarder bij af.

Bijvoorbeeld: de Skyrim remaster, overal iets van 52, bij hun 60.

Dat soort dingen altijd.

Vraag me gewoon af waar ze het lef vandaan halen en waarom iemand er in zou trappen dat is alles.

avatar van Sinner
Grovonion schreef:
[user=5965]In Gamemania...


Game Mania moet het voor mij vaak hebben van hun prima acties. Bijvoorbeeld "3 PSP games voor 10 euro" of "5 PS2 games voor 10 euro". Zo heb ik toch aardig wat gaten in mijn collectie weten te dichten. Ook 3 voor de prijs van 2 e.d kan ik best smaken. Maar over het algemeen zijn bepaalde games idd wel erg duur. Zeker tweedehands vind ik dat bijvoorbeeld de PS3 en Xbox 360 games max een 10tje mogen kosten. "Nieuwe" games kopen doe (en deed) ik uberhaupt erg zelden.

avatar van Princess Piranha
De Replay in Nijmegen was destijds overgenomen door de NedGame. Zelf vind ik dat een erg fijne winkel. Voelt al stukken meer als een winkel voor de 'Gamers' dan de Game Mania. Al is die soms ook nog best duur. Maar voor het leuke personeel en de winkel heb ik het wel over.

avatar van Grovonion
Bij Nedgame heb ik al redelijk wat online besteld, misschien niet altijd de beste prijzen, maar zeker een brede keuze.

avatar van Confusie
De email die ik naar Game Mania stuurde aangaande mijn meest recente ervaring met hen:

Geachte Game Mania,

Onlangs plaatste ik bij jullie een reservering betreffende Super Mario Odyssey.

Bij deze transactie zijn enkele zaken mij allerminst bevallen.

Het zijn dingen die mij al vaker zijn opgevallen, een terugkerend patroon binnen meerdere scenario's vandaar dat ik het betreffende filiaal of de medewerker in kwestie buiten beschouwing zal laten, met dit schrijven doel ik op de mij inmiddels bekende werkwijze van de firma Game Mania in het algemeen, waar ik op z'n minst enkele vragen over heb.

Allereerst is er de overduidelijke instructie tot bijverkoop waarmee jullie de eigen medewerkers blijkbaar opzadelen.

De krampachtig geforceerde situaties welke dit oplevert lijken me ten eerste voor jullie werknemers een fors minpunt op wat anders een zeer aangenaam baantje zou kunnen zijn, maar zijn uiteindelijk dus ook voor mij als klant op z'n zachtst gezegd ongevraagd en vervolgens onwenselijk te noemen.

Er werd nog net niet geprobeerd mij een Switch aan te smeren. Kreeg in ieder geval wel even de vraag of ik er al een had. Vervolgens werd ik geattendeerd op een travel case met bijpassend thema en nog wat randzaken die ik inmiddels ben vergeten.

Is dit het personeel dat jullie creëren?

Zit ik allemaal niet op te wachten.

Ben ik niet van gediend.

Ben ook nooit zo kapot van lieden die aan de deur van alles aan komen bieden.

Weet niet hoe dat bij jullie zit.

Met enige weemoed denk ik dan altijd terug aan het inmiddels niet meer bestaande Replay Videogames dat gedurende mijn opgroeien de dominerende kracht op het gebied van verschaffing rond mijn geliefde tijdverdrijf is geweest.

Het ongedwongen sfeertje waarmee men daar met hart voor hun specialisme ten alle tijden bereidheid wist op te brengen zich hulpvaardig te tonen rond de specifieke doelstelling waarmee jij hun etablissement betrad was voor mijn gevoel toch net even wat anders dan wat ik vandaag de dag bij jullie meen aan te treffen.

En dat is jammer.

Het meer overkomen als hartstochtelijk mede-hobbyist dan lichtelijk wanhopig verkoper; iets wat mij een mooi streven lijkt.

Volgens mij mag je er best van uitgaan dat wij als 'gamers' exact op de hoogte zijn van hetgeen op de markt speelt of te verschijnen staat, en dat wij prima in staat zijn op voorhand al lang te hebben besloten tot wat voor aankoop wij over zouden willen gaan.

Ik zie niet in hoe er in deze branche ruimte zou moeten kunnen bestaan voor dergelijke praktijken. Het is een van de punten die doen vermoeden dat jullie als bedrijf de passie voor winstbejag hoger in het vaandel hebben staan dan een passie voor hetgeen jullie uiteindelijk aan de man proberen te brengen.

Wat mij dus brengt op mijn volgende punt.

Iets wat ik mij al langer afvraag:

Waarom is het zo dat nieuwe releases bij jullie vijf tot tien euro hoger geprijsd zijn dan bij de rest? Hoe komt het dat jullie over het algemeen duurder zijn dan alle andere aanbieders, wat rechtvaardigt dit?

Wegens deze punten meed ik jullie winkel eigenlijk al enige tijd. Kan mij nog een heel specifiek voorval herinneren met de release van Dragon Age: Inquisition op de ps4, bij jullie werd deze geprijsd op maar liefst zeventig euro, terwijl ik er bij Bart Smit een kleine vijftig voor betaalde. Heb je het toch over een prijsverschil van twintig euro, een kleine vijftig ouderwetse Nederlandse guldens.

Waarom zou ik dit zomaar naar jullie komen brengen? Vanaf die bevinding had ik het eigenlijk al wel gezien met jullie beleid. En met een speler als CeX inmiddels om de hoek is immers ook jullie tweedehands aanbod ineens een stuk minder interessant geworden.

Jullie zaak eigenlijk op vrijwel alle vlakken inmiddels de zwakste schakel, en met eigenlijk steeds dat beetje extra vraagprijs ook nog eens een tamelijk overbodige.

Een nieuwe release kost in mijn optiek toch echt maximaal zestig euro, op het moment dat we zouden besluiten dat een release het waard zou zijn om er op de dag van verschijning de spreekwoordelijke volle mep voor neer te leggen zou dat gewoon het uiterste moeten zijn.

Vind het minstens onfatsoenlijk en lichtelijk asociaal van jullie om schaamteloos te blijven proberen op dergelijke momenten net die paar euro extra uit onze zak te kloppen.

Om de zucht naar financieel gewin zo opzichtig te laten prevaleren; om op die manier als het ware misbruik te maken van de liefhebberij welke ons drijft.

Wat leidde mij dan toch deze keer weer naar jullie winkel:

Na wat rondkijken op internet kwam ik op een gegeven moment uit op jullie site, een pre order voorstel rond Super Mario Odyssey voor het schappelijke bedrag van zestig euro en wat mij uiteindelijk overstag deed gaan, de toevoeging van een speldje in de vorm van de pet van Mario. Een geinig hebbedingetje dat ik wel zie zitten, en ik nergens anders aangeboden zag.

Een positieve herinnering aan stipte levering en keurig tijdige berichtgeving hierbij in het verleden deden mij vervolgens verder besluiten jullie nog eens een kans te bieden.

En dus moest het een lichtelijk heugelijke onderneming worden. De reservering van een release waar ik haast buitenzinnig naar uitkijk en met name uitzonderlijk in mijn geval: de volledige aanbetaling waarmee deze gepaard zou gaan.

Een kleine smet hierop deed zich al gauw uit de doeken met dus de poging tot bijverkoop die ik al eerder beschreef maar wat voor mij al helemaal een koude kermis is gebleken was het bedrag van vijfenzestig euro welke men op dat moment bij mij in rekening trachtte te brengen.

Op het moment dat ik hierover mijn milde verbazing uitte en op het punt stond de transactie in zijn geheel af te blazen was er een andere medewerker die bijsprong en wist te melden dat het product recentelijk was 'afgeprijsd' naar het meer gangbare bedrag van zes tientjes.

Hierdoor heb ik de reservering toch door laten gaan, en zie ik op dit moment onverminderd uit naar jullie sms bericht, zij het met een ietwat wrange bijsmaak.

Het zou er best eens in kunnen zitten dat Super Mario Odyssey uiteindelijk net die paar piek meer waard blijkt te zijn, maar dan maak ik dat liever rechtstreeks over aan Nintendo en zie ik vooralsnog niet in waarom dit jullie toe zou komen.

Erg benieuwd ben ik naar een eventuele reactie met name met betrekking tot de hogere prijzen die jullie hanteren, iets waar ik mij al enige tijd over verwonder. Misschien dat een gepaste verklaring mij kan overtuigen jullie toch net dat beetje extra te gunnen.

Blijft een bevredigend antwoord uit echter, zal ik jullie bedrijf in het vervolg geheel blijven mijden en mijn overwegingen blijven concentreren op jullie inmiddels rijkelijk bestaande scala aan gevestigde concurrentie.

Met vriendelijke groet,

Connie Fust

avatar van Shinobi
Ik ben benieuwd naar de reactie. Game Mania vermijd ik trouwens al jaren; ik heb er nooit iets gekocht en zal er ook nooit wat kopen.

All Seeing Fish
Dit moet je op de Facebook pagina plaatsen

avatar van Confusie
Weet niet of ik daar nu zin in heb maar het blijft natuurlijk een optie.

Eerst maar eens even de reactie afwachten.

Het is iets dat mij steekt puur vanuit een moraliteitsgevoel.

Als je ziet dat ik ruim een jaar geleden hier al enkele punten benoemde en daar vervolgens nu enkele dagen terug weer tegenaan loop laat dat mij toch even niet los.

Een bedrijf dat zich zo opstelt zou eigenlijk natuurlijk gewoon ter ziele moeten gaan, simpelweg doordat niemand nog zo gek is met hen in zee te stappen omdat, zoals ik niet genoeg kan benadrukken, hier geen enkele zinnige reden voor te bedenken is.

En het in wezen niet meer dan enkele seconden research vergt om te ondervinden dat elke alternatieve optie een geld besparende uitweg biedt.

En zo ligt de schuld natuurlijk ook bij 'het volk' dat dit in stand houdt door ze te enableën.

En dat volk bestaat.

O jawel.

Dat heb ik nu ook wel definitief met eigen ogen gezien:

Dit door de rij voor Fifa 18 waarin ik terecht kwam.

Volk dat massaal gewillig klaar gaat staan om het kontje kaal te laten kaaien.

En dan te bedenken dat het in deze al begint bij EA die elk jaar met een volprijs magere update op de proppen komt.

Doen zij er schaamteloos nog even een schepje bovenop.

En dat zal ook wel het volk zijn waarvan ze het moeten hebben.

Het soort dat in de rij gaat staan voor Call of Duty of Fifa.

Volk waar tot je toch niet doordringt.

Staan straks ook weer gewoon bij uitverkochte shows van Ed Sheeran of Kensington te koekeloeren.

Doe je niks tegen.

Terwijl ondertussen je vertrouwen in de mensheid nog maar een keer lichtelijk keldert.

Of het nou de firma Ed Sheeran of de firma Game Mania betreft, vanuit een hang naar rechtvaardigheid zou ik het liefst zien dat dit soort bedrijven hun werkwijze aanpassen of spoedig volkomen out of biz gaan.

Mensen worden in de zeik genomen:

Hou'k nie van.

avatar van Grovonion
Hey, snap je frustratie tot een bepaald punt. Het is nu eenmaal een vrije markt-economie en bedrijven zoals Gamemania mogen producten verkopen aan de prijs zoals zij dat willen. Als mensen het kopen en het bedrijf financieel gezond blijft onderhoudt deze keten zich vanzelf.

Maar de kracht die de consument heeft mag ook niet onderschat worden, er is namelijk niemand die je verplicht ook maar een stap in de richting van een gamemania winkel te nemen of online zelfs maar www.ga... in te tippen. Alles je eigen keuze.

Ten slotte, misschien ook even kijken in welke situatie een winkel-keten zoals Gamemania zich bevindt. Ik denk namelijk niet dat die geld drukken. De retail game winkels zijn de laatste jaren in aantal sterk afgenomen en ik denk dat het soms noodzaak is producten die goed verkopen iets hoger aan te prijzen.

Ikzelf kijk altijd een beetje uit waar ik koop. De laatste jaren vaak on-line en ook steeds minder vaak in een gamemania. Maar als het product me daar aanstaat koop ik het daar ook. En ik heb nog nooit last gehad van opdringerige verkopers, maar dat kan aan mijn thuishaven Belgie liggen.

Cheerup!

avatar van Confusie
Weet niet hoe het in België zit maar hier in de regio mag je er wel vanuit gaan dat bijverkoop een functie vereiste is.

En dat is, zoals ik al zei, jammer voor zowel de eigen werknemers als de klant.

Natuurlijk, niemand wordt gedwongen er naartoe te gaan. Dit benadruk ik ook meermaals. Zij zijn bepaald niet de enige speler op de markt. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet de observatie hiervan alleen al als enigszins storend kan ervaren.

Toevallig weet ik dat een bedrijf als Media Markt ook een bijverkoop strategie hanteert, maar dit heeft, zo is mij ooit verteld, te maken met de lage winstmarge die ze daar uit hoofdproducten als televisies halen in verband met hun prijsvechter beleid op dat gebied.

Koop je daar een tv of laptop zal er altijd geprobeerd worden je ook nog een muurbeugel of tas aan te smeren, daar moeten ze het van hebben en in die zin kan ik dat ook nog wel respecteren.

Wanneer je de hoogste prijzen voert van iedereen echter en vervolgens ook nog bijverkoop wil gaan doen wordt het wat mij betreft ineens toch net even een ander verhaal, toch iets te gortig dan, komt het op mij enkel inhalig over.

Een televisie bij Media Markt is vandaag de dag vaak erg voordelig, bij Game Mania echter is helemaal niets voordelig. Om dan bij een aankoop van een spel ook nog over een tasje te gaan beginnen vind ik redelijk stompzinnig en ook vrij wanhopig.

En het is dus niet een enkele enthousiasteling; die gap uit de Coolblue commercial die voor de camera, ten overstaan van het hele land uit zijn muil ligt te schijten hoeveel energie hij er wel niet van krijgt of zoiets.

Het is me nu bij verschillende medewerkers overkomen waarmee ze door de mand vallen wat betreft de wijze waarop ze met hun personeel omgaan.

Wanneer een medewerker zou weten dat men stelselmatig bij jou aan het kortste eind trekt en de hoofdprijs neerlegt maar zich daarin gedwongen ziet stilzwijgend mee te deinen op het beleid waar men voor staat creëer je als werkgever in mijn optiek een kloof tussen je personeel en de klandizie welke zij dienen te bedienen.

Dat idee vind ik persoonlijk erg onprettig en in de praktijk met name vaak ongemakkelijk.

Ja, het is een harde werkelijkheid daarbuiten. Niet zomaar hebben inmiddels vele ketens waaronder Replay Videogames zich onder de zoden zien verzanden.

Maar dan nog geloof ik niet dat dit vrijbrief geeft om met nieuwe uitgaven boven de gangbare prijs van zes tientjes te gaan zitten. En dat niemand anders dit doet toont volgens mij wel aan dat dit hoe dan ook niet noodzakelijk genoemd kan worden.

Enkel onfatsoenlijk, zoals ik het nu zie.

Maar wie weet, voor nu wacht ik nog even een eventuele verklaring van henzelf af, en zullen we zien of dit op een of andere manier toch nog enige sympathie weet op te wekken.

Of niet.

avatar van Confusie
Vandaag dan een vrij uitgebreide reactie mogen ontvangen.

Er is even de tijd genomen inhoudelijk op mijn punten in te gaan dus dat is op z'n minst respectabel te noemen.

Niet dat de aangedragen argumenten direct een grote ommekeer bij mij teweeg hebben gebracht.

In mijn beleving was er in deze niet echt een sterk verweer mogelijk en dit is naar mijn idee dan ook niet wat ik heb gekregen.

De bijverkoop wordt uitgelegd als 'klantenservice', waarbij eigenlijk het vermoeden van instructie wordt bevestigd door de vermelding van specifieke opleidingen die werknemers hier voor zouden volgen.

Alles gericht op het zo goed mogelijk de klant hulpvaardig te benaderen en er voor te zorgen dat deze absoluut niet met onvoldoende toereikende artikelen naar huis zou gaan.

Ja ja.

Wat betreft de hogere prijzen wordt er verwezen naar de diverse acties die hen zouden onderscheiden, en zoiets lag ook al wel in de lijn der verwachtingen. Zo is er het puntensysteem waarmee je voor korting spaart wat ik niet anders kan interpreteren dan dat deze korting op deze manier toch voor eigen rekening van de klant komt en in die zin dus eigenlijk een schijnvertoning genoemd mag worden.

Dit alles heb ik ook laten weten in mijn respons.

Ach ja.

Hun stijl zal niet de mijne zijn maar ze hebben in ieder geval even de moeite genomen te reageren waardoor ik mij ervan zal weerhouden ze nog verder het vuur aan de schenen te leggen en is het wat mij betreft voor nu afgedaan.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Geinig fimpje over de teloorgang van een niet-keten gamestore in USA, denk dat het met alle gamestores zo zal gaan langzamerhand.



Gast
geplaatst: vandaag om 09:07 uur

geplaatst: vandaag om 09:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.