menu

Games / Algemeen / Je eerste game-ervaringen

zoeken in:
avatar van Thorak
Voor de sentimentele waarde:

www.lemon64.com
www.lemonamiga.com


avatar van mrdig
hehe uiteraard bekend, deze mag ook niet ontbreken Hall Of Light ? The database of Amiga games - hol.abime.net (lekker offtopic overigens maar goed)

avatar van Bakema NL
Eerste game ervaring.....Pong! Yep, ik stond er al bij aan de wieg van gaming.....behoor tot het dinosaurische ras.

avatar van Bakema NL
AmazingPP schreef:
Bij Max Payne 3 (2012):

Weet iemand van jullie eigenlijk nog wat een ZX Spectrum 48k was? Of ben ik echt al oud aan het worden?


En die heb ik ook jaren gehad....daarvoor nog Philips videopac.

Jetset Willy!!! ....ik heb nog een cdrom met 1000 zx spectrum games voor de pc met al die oude games, ook Jetset Willy, er op.

Pacman (heette niet zo) op die Philips videopac was gaaf, je kon je eigen mazes maken daarmee, dolle pret.

avatar van Shangri-la
Tijdens mijn opleiding desktop publishing had ik het spel lemmings tot mijn beschikking, dat was mijn introductie in de wereld van de video games jaren geleden.

avatar van AmazingPP
Bakema NL schreef:
Eerste game ervaring.....Pong! Yep, ik stond er al bij aan de wieg van gaming.....behoor tot het dinosaurische ras.


Dat was ook mijn eerste ervaring. We zagen dat bij een lerares thuis, die had dat toen op haar televisie. We stonden in de rij met de hele klas! Om nooit te vergeten. Het doet me wel eens wat als ik zie hoe "normaal" de jeugd van tegenwoordig het allemaal maar vind qua gaming. Ik zit soms met mijn kin op mijn knieën, omdat het er zo gaaf uitziet. Ik bedoel "The Last of Us", als voorbeeld, dat is toch niet normaal?

avatar van JonnieBrasco
De allereerste twee games die ik speelde waren: Pitstop (1983) (zelf benzine tanken en banden wisselen in de pit) en Aztec Challenge (1982) (eerste level: pijltjes ontwijken, wat was dat moeilijk en spannend!). Het was op een Commodore 64 met cassettespeler. Toen we later een floppydrive en KCS Power Cartridge kregen, werd het pas echt leuk op de C64.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:04 uur

geplaatst: vandaag om 13:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.