logo GamesMeter menu
logo GamesMeter

Games / Algemeen / Het grote Achievement en Trophy topic

zoeken in:
gamelord
Gisteren de XBOX360 gekocht en dit zijn mijn eerste noemenswaardige achievements tot nu toe..(ben pas 7 of 8 uurtjes aan de game bezig )
(Assassin's Creed)

(afbeelding)

Keeper of the Creed:
You've collected every Masyaf Flags

(afbeelding)

Eagle's Will:
You remain undefeated for over 100 battles

(afbeelding)

Eagle's Challenge:
You where bold enough to challenge 25 soldier's in a single fight...and win!!

(afbeelding)

Blade in the Crowd:
Like a blade in the crowd, your target never knew his death wait within his very Shadow.

Best wel leuk om dat bij te houden en vind het te gek bedacht!!
Houd je ook lekker bezig om zoveel mogelijk te halen.

Nijmegen
Waarom zijn er dan geen trophies van AC1 op de ps3?

Game_Kaza
Destijds waren er nog niet echt games met trophy's. Die werden later pas populair.

gamelord
Na veel gedoe, maar gewoon niet opgegeven...is het me toch gelukt om meteen na de 1ste Playtrough de moeilijkste met je personage te laten binden!!

(afbeelding)

Wine, women & song!!
Experienced the thrills of romance with Leliana!!

Nice

Voor hoeveel gamerscore?

gamelord
Even opgezocht...10 achievements points.

Vind 't wel weinig moet ik zeggen...met iedereen kun je zo in bed belanden en Leliana is een moeilijke & mysterieuze prooi en nog krijg je voor elke Romance 10 punten ...maar ja

Wow nice man! Moet je me toch eens vertellen wat je hebt gedaan om haar uiteindelijk om te krijgen want dat is een van de weinige trophies die ik nog mis.

gamelord
Thanks Tsjo-Wi.

Ik zal een PM sturen, misschien zijn mensen nog bezig met de game.
Is dan niet leuk als ze het zelf willen ontdekken.

Gister m'n eerste platinum gehaald!

God of War 3 is de gelukkige.

Fonzzz002 (crew)
Zo te zien bestaat dit topic al . Even opscheppen:
https://i.imgur.com/xfcAlyg.jpg

Fonzzz002 (crew)
Platinum voor alle Uncharted games ! 100% ga ik niet doen ivm multiplayer trophies en Brutal mode (die ze in de remaster deden. Zelfs ik kon daar geen plezier aan beleven).
https://i.imgur.com/ulqBDvG.jpg

Fonzzz002 (crew)
En inmiddels ook platinum voor alle GOW games
https://i.imgur.com/FHLcr0h.png

Cool! Maar wat betekent platinum dan? Dan moet je toch alle trophies van de game halen? 100% zeg maar?

Maar blijft leuk trophies/achievements, haal er veel plezier uit (vooral dankzij de vele challenges op TrueAchievements.com)

Fonzzz002 (crew)
Yess. In de regel houd dit in 100% van alle trophies/achievements te halen. Sommige games hebben online trophies, remastered trophies of DLC trophies losgerekend van platinum, dus kun je 86% hebben staan maar nog steeds platinum hebben.

Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
Platinum voor 007 First Light binnengesleept . Deze kan zich mooi aansluiten bij Pragmata en RE9. Vond ze alledrie leuk om ze 100% te completen. Het valt mij sowieso op dat ze tegenwoordig meer genade tonen voor Platinum, in vergelijking met 10 jaar geleden. Toen kwamen missies als "dood 100 enemies met elk wapen", "vind elke mogelijke collectable" of "speel het spel uit zonder dood te gaan" voor. Tegenwoordig is 80% van de collectables, de meeste bonus missies en Normal mode vaak genoeg.
https://i.imgur.com/4xi4L4s.jpeg

geplaatst:
herspelen van het spel vind ik meestal een dooddoener, ik herspeel niet graag spellen, zeker niet kort nadat ik ze net heb uitgespeeld. En (veel) later terugkomen voor een plat trophy doe ik ook (op misschien 1 uitzondering na) nooit. Ik ben dan ook geen platinum hunter, hoewel ik er niks op tegen heb.

geplaatst:
Fonzzz002 schreef:
Tegenwoordig is 80% van de collectables, de meeste bonus missies en Normal mode vaak genoeg.

Oftewel games worden makkelijker en makkelijker, maar die no death achievements kan ik ook missen als kiespijn. Vaak is dat trouwens nog wel te cheaten, op de xbox bijv snel naar dashboard quitten als je dood gaat, local save verwijderen, save van de cloud terugzetten etc...

Wel stoor ik me aan het feit dat je nu bij meer en meer games wel achievements kan halen met accessibility opties aan. Op die manier kun je bijv een Celeste, Brotato en veel meer heel makkelijk 100% completen, neemt voor mij soms de uitdaging helemaal weg waardoor ik de game links laat liggen. Sad but true.

En games met veel collectibles zit ik altijd in een tweestrijd/vragen: game wel of niet meteen met een collectibles guide spelen (die van Maka bijv) of toch eerst 1 playthrough zonder guide. Wat daarbij de keuze beinvloedt is of de game wel of niet een goede chapter select heeft waarbij je goed ziet wat je wel of niet hebt.

Bij 007 First Light speel ik het nu wel meteen met collectibles guide, maar bij een Replaced laatst wilde ik puur van de game genieten en niet telkens youtube erbij pakken wat toch afbreuk doet aan de ervaring en je ook nog de nodige spoilers voor je kiezen krijgt.

Hoe doen jullie dat? wel of niet meteen met een guide ernaast?

geplaatst:
Ik ben niet zo'n achievement Hunter, maar in de meeste gevallen laat ik een guide voor later. Mocht een game echt goed zijn dan is de kans groter dat ik deze tzt nog wel eens oppak. En dan doe ik dat meestal met een guide. Maar de eerste ervaring wil ik veelal zo puur mogelijk houden. Vooral als het verhaal gericht is. Wel ben ik voorstander van een goede chapter select. Dat is in sommige games wel eens een reden geweest dat ik er toch een guide bij heb gepakt.
Als een game niet heel boeiend is dan pak ik er wel eens een guide bij. Of als het vooral om de gameplay gaat bijvoorbeeld.

geplaatst:
Ik geef er helemaal niks om, maar vind het wel weer leuk een archievement of trophy te krijgen op Xbox/PS.

Alleen moet het wel voor iets zijn dat je echt hebt gepresteerd en niet ''je hebt level 6 uitgespeeld'' of ''je hebt 100 kills gemaakt''.

Maar ik heb nog nooit een game 100 procent gehad en ik speel sowieso daarna niet door voor meer dingen te unlocken. Vind het wel knap bij de gamers die dit wel kunnen maar ik ga dan liever door naar wat anders.

Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
mrdig schreef:
(quote)
Hoe doen jullie dat? wel of niet meteen met een guide ernaast?

Ikzelf speel altijd eerst een game casual (zonder guides of trophies in gedachten). Pas als het uitgespeeld is en er behoefte is aan meer dan kijk ik naar de trophies. De trophies moeten ook leuk klinken om te halen en ik heb geen probleem met stoppen bij 90%. Devil May Cry 5 heeft bv een absurd moeilijke en tijdrovende tophy dat je op elke moeilijkheidsgraad, voor elk level, een S rank moet krijgen. Daar zeg ik bij voorbaat al nee tegen. Maar die game voor fun herspelen terwijl ik optionele collectables ophaal en bonus missies voltooi? Dat doe ik graag.

avatar van UnicornZebra met TestbeeldPrint
geplaatst:
Van mij mag er nu wel een soortgelijk systeem komen voor de Switch 2 ik denk dat het voor de Ocarina of Time Remake wel wat extra uitdaging zal geven zonder het origineel aan te passen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:55 uur

geplaatst: vandaag om 21:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.