menu

Games / Algemeen / Gamescom

zoeken in:
Winkelwagentje (moderator)
Heeft Nintendo al een Direct aangekondigd dan? Nog niks van Nintendo's plannen vernomen. Wii U price cut zou natuurlijk mooi zijn, al zou ik er inderdaad niet op rekenen. Nintendo heeft onlangs zelf al te kennen gegeven dat een price cut niet direct een optie is, omdat de huidige prijs al scherp is. Hoop zelf liever dat er een paar leuke 3DS bundels worden aangekondigd.

spelfreak
Geen Direct aangekondigd nee, maar verwacht bij zo een event dat ze dat toch wel doen. De laatste tijd doen ze sowieso vaak ND's.

Overigens heb ik het nu juist andersom dan jou WinkelWagentje, i.v.m werken kan ik Sony niet live zien maar EA wel. Jammer, want Sony boeit me wel, EA boeit me niet veel (Alleen BF 4 eigenlijk...). Later morgenavond maar direct nakijken dan, want ik verwacht dat ik een half uurtje na Sony is afgelopen thuis te zijn. (Als ik aanneem dat hij 2 uur duurt.) Hopelijk kan ik alle aankondigingen en zo ontwijken op het internet tot dan!

Fifa 14 dus gratis bij een pre-order van een Xbone, alleen niet voor Nederland. De landen waar de Xbone volgend jaar uitkomt krijgen dan weer wel twee triple A titels als het goed is.

Sony nog even kunnen meepakken. Opnieuw veel indies. Zaten zeker een paar interessante aankondigingen bij. Vooral die game van thechineseroom; Everybody’s Gone to the Rapture - zag er geweldig uit. Kreeg even goosebumps bij het zien van die trailer. Ook erg nieuwsgierig naar Murasaki Baby, Resogun en Velocity 2.

Had gehoopt op ten minste één grote, nieuwe aankondiging voor de Vita. Hoewel Borderlands 2 ook niet mis is. Maar Sony probeert de Vita duidelijk naar een groter publiek te pushen met een pricecut, game bundels en remote play voor PS4.

spelfreak
De persconferentie van Sony was eigenlijk alles wat we verwacht hadden, maar niet meer. Er kwam geen enkel slecht nieuws uit, maar ook niet dat je uit je stoel schoot.

De PS vita prijsdaling was het enigste waarbij ik een klein jeugdeskreetje deed. Nu ga ik me zeker de Wi-Fi versie halen, waarschijnlijk als de PS4 uitkomt, want die remote play zag er verdomdes fijn uit. Iets wat Nintendo introduceerde, maar niet goed uitgevoerd werd, met name omdat geen enkele game het eigenlijk doet (of geen enkel noemenswaardige game..), plus de kwaliteit van het scherm van de Gamepad is niet het beste.

Er waren heel veel games die mij nu cool lijken, maar nadat ze 2 weken uitzijn, waarschijnlijk alweer vergeten zijn, heel veel van de indie games hadden dat. Vreemd genoeg was Murasaki Baby de game die me het meest intereseerd. De stijl is zeer raar, maar van de trailer, zie ik best potentie.

De prijsdaling tot €199 voor de PS3 12 GB is ook fijn, misschien volgend jaar halen, voor die PS3 games die ik wel gemist heb. Vele zeggen dat 12 GB waardeloos is, maar als je niet meer van plan bent om games erop te spelen, en je eigenlijk die 12 GB alleen voor saves gebruikt, is dat perfect.

De releasedatum ben ik een beetje teleurgestel over, ik zeg sinds E3 dat de Xbox One en PS4 een week van mekaar launchen, met PS4 eerst. Ik had gegokt op 14-15 November voor PS4, en 23 November voor Xbox One (die toch al niet meer in Europa verschijnt dit jaar...) Waarom krijgen wij nou altijd de PS later? Ze zeggen hetzelf: Europa heeft de grootste Playstation Install-Base.

Waar ik wel even van stil stond waren de pre-orders: 1 miljoen. Ligt het aan mij, of is dit gewoon een gigantisch nummer? Plus daar komt nog bij dat veel pre-orders een maand voor de launch komen. Wii U heeft tot nog toe 3,5(?) Miljoen verkocht, PS4 gaat dat nummer in het eerste kwartaal al voorbij als het zo doorgaat.

Deze persconferentie had ik heel vaak: "O, dat is leuk." met een kleine smile op mijn gezicht. Ze hebben niks verkeerd gedaan, maar niks wereldschokkend.

Overigens wel een leuke burn naar MS op het einde

Hoop indie games zeg voor de PS4.

€199,- Voor de Vita vind ik nog steeds teveel, hopelijk bundelen ze 'm met de PS4. Er waren al eerder geruchten daarover.

Releasedatum op 29 november is prima, eens kijken of ik 'm dit jaar nog ga halen. Ben bereid om te wachten voor zo een PS4/Vita bundel.

En inderdaad leuke sneren naar Microsoft toe en waarom ook niet.

spelfreak schreef:
Vele zeggen dat 12 GB waardeloos is, maar als je niet meer van plan bent om games erop te spelen, en je eigenlijk die 12 GB alleen voor saves gebruikt, is dat perfect.

Toch even in het achterhoofd houden dat diverse games een verplichte install hebben en dat je ook ettelijke patches voor spellen gaat binnenhalen. En ik neem aan dat je bij diverse games ook nog eens de DLC wil downloaden / installeren. Die 12GB is echt wel snel vol.

Ja, bijvoorbeeld op de ps3 kreeg ik bij battlefield 3 een update van zo'n 3-5 GB, best veel als je maar 12 zou hebben...

spelfreak
Sinner schreef:
(quote)

Toch even in het achterhoofd houden dat diverse games een verplichte install hebben en dat je ook ettelijke patches voor spellen gaat binnenhalen. En ik neem aan dat je bij diverse games ook nog eens de DLC wil downloaden / installeren. Die 12GB is echt wel snel vol.
De enigste game waarvan ik eigenlijk gehoord heb van een grote verplichte install is GTA V (8 GB). Ik dacht dat patches nooit zo groot waren, zoals bij BF 3-5 GB. Dit komt dan wel bij de grootste games voor.

Past er trouwens een 320 GB Slim HDD in de super slim? Als ik nu nog die 12 GB haal volgend jaar misschien, kan ik mijn oude HDD gebruiken.

Edit: Dat van 320 GB HDD in 12 GB Slim, dat gaat. Ik had het al eerder gevraagd (wat ik al vergeten was...) en dat gaat gewoon. Zolang het maar een 2,5" HDD is.

spelfreak schreef:
De enigste game waarvan ik eigenlijk gehoord heb van een grote verplichte install is GTA V (8 GB). Ik dacht dat patches nooit zo groot waren, zoals bij BF 3-5 GB. Dit komt dan wel bij de grootste games voor.

Past er trouwens een 320 GB Slim HDD in de super slim? Als ik nu nog die 12 GB haal volgend jaar misschien, kan ik mijn oude HDD gebruiken.

Nou, ik zal je zeggen ik heb een 160GB harde schijf in mijn PS3 en heb nog maar 50GB daarvan over - en dat is dus zonder dat ik iets uit de shop heb gedownload. De meeste games zijn echt al gauw enkele GB kwijt aan (verplichte) install's, patches en save games. En zo bizar veel games heb ik niet (een 30-40tal denk ik).

Wat betreft een andere HD erin pleuren of aankoppelen weet ik het eigenlijk niet.

Ja, bij de PS3 een HDD vervangen is echt een peulenschil. Ikzelf had een 80GB versie die nogal snel vol dreigde te geraken en heb zelf door een 500GB variant vervangen. Het enige wat een beetje werk vereiste was het maken van een back-up, om speelstanden en installs niet kwijt te raken, maar ook dat was perfect gelukt.

Ik ga dit jaar voor het eerst naar de gamescom met Jimo. Lijkt me erg vet. Ben benieuwd

Veel plezier daar -marco- en Jimo.

Onderstaand de tijden van de persconferenties voor de thuisblijvers:

Microsoft - Di. 12 augustus 14.00 uur
Sony - Di. 12 augustus 20.00 uur
EA - Wo. 13 augustus 10.00 uur

Sony is Di. 12 aug. om 19.00. Sorry folks.
Livestream

spelfreak
Damn . Moet alles missen vanwege werk. Behalve EA, maar die kan me niet minder boeien.

Tja, heb ik tenminste wat om naar uit te kijken om terug te komen van werk. Zou iemand een directe Youtube link of andere video stream kunnen plaatsen? Dan kan ik alle nieuwssites ontwijken en wordt ik lekker verrast .

Rise of the Tomb Raider lijkt een permanente Xbox-exclusive te gaan worden. Het is ook mogelijk dat het alleen een "timed exclusive" zal zijn die later alsnog op de PC en PS4 zal uitkomen (en dat dit gewoon een truc is om mensen aan te zetten om de Xbox One te gaan kopen), maar don't get your hopes up. (Bron)

Als niet PS4 bezitter ontdek ik nu pas waar P.T. (demo aangekondigd op Sony's Gamescom conferentie) op slaat. Ik vind het één van de beste teasers voor een game ooit. Erg tof gedaan. En 't zag er ook nog eens erg goed uit. Heb 'm even ge-YouTube'd, waar ik nu eigenlijk wel spijt van heb.

Ben normaal niet zo te porren voor horrorgames. De spanning zit 'm voor mij in de suspense, maar veel horrorgames zoals Outlast gooien 't al snel op verstoppertje spelen en wegrennen, en dan haak ik af... Maar dit zag er wel lekker uit.

Verder vond ik dat er weinig hoogtepuntjes waren op Gamescom. Als Vita liefhebber kom ik er helemaal slecht vanaf - eerst niets op E3, en nu ook niets op Gamescom. Meh.

Al zag Ancel's WiLD er wel veelbelovend uit.

Squall Lionheart (moderator)
Die Silent Hills Playable Teaser?

Ziet er idd erg goed uit, Kojima en Del Toro... Sweet! Serie gaat weer de goede kant op.

Haha. Ik al subtiel mijn best gedaan om Silent Hills niet in 'm bericht te noemen. Maar die, ja.

Kojima x Del Toro is inderdaad wel een heerlijke combi!

Oepsie...

Verder idd niet zoveel nieuws. Hier nog even alle trailers op 'n rijtje.

MikeMannuh
'We Want You to Shit Your P...
Ben benieuwd of hij mensen daadwerkelijk in hun pants kan laten shitten. Misschien zit de brown note erin?

Nu verwacht ik dan ook een SH diaper bij de special edish...

De laatste generatie consoles heb ik Silent Hill links laten liggen, de game had op Shattered Memories geen vernieuwing.
Origin de laatste Silent Hill die ik heb uitgespeeld was de eerste slechte Silent Hill, de delen daarna heb ik na een kleine twee uur uitgegooid omdat ik er gewoon geen zin meer in had.

Na het zien van deze trailer krijg ik zoals bij elke trailer de SH2 kriebels en natuurlijk weer de hoop dat ik weer eens kan genieten van een Silent Hill game zoals vroeger.
Die twee grote namen beloven veel, een beroemde acteur vind ik dan weer zonde.

Net terug van een dagje gamescom en wat een ervaring!! Heel dope. Drukte viel me enorm mee, ja was wel druk, maar nergens ondoenlijk!

Veel gespeeld ook, namelijk: COD advance warfare, battlefield hardline, FIFA 15, AC Rogue, sunset overdrive, far cry 4, Mario party 10 en nog even de Oculus Rift uitgeprobeerd.

Volgend jaar zeker weer

Ik ga dit jaar misschien twee dagen met een groepje mensen. Lijkt me erg leuk!

Ik ga ook weer

Ik niet meer.. Het bleek dat de meesten van die groep me niet mee wouden hebben. Het is niet echt leuk als je om die reden niet mee gaat. F*ck them anyway.

De reden dat ze me niet mee wouden was, omdat iedereen die gaat fanatieke League of Legends players zijn en ze gaan daar vooral heen om LoL, kwam ik net te weten. Dus als ik mee zou gaan zou ik daar twee dagen voor Jan met de pet staan want ik heb dat nog nooit gespeeld, en ben het ook niet zo zeer van plan. Dat is een opluchting.. Misschien ga ik nu alsnog zelf, want ik ben nog altijd geïnteresseerd in de Nintendo-afdeling en waarschijnlijk andere dingen.

Als je de mogelijkheid hebt, doen!! Zeer de moeite waard!

Gast
geplaatst: vandaag om 14:16 uur

geplaatst: vandaag om 14:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.