menu

Games / Algemeen / Gamescom

zoeken in:
avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Ja was idd wat minder dit jaar, veel areas helemaal besloten ook. En idd niks nieuws, veel stands zelfs hetzelfde als 't jaar daarvoor. En waar was CD Projekt?! Maar los daarvan weer een vermakelijk tripje,
cosplay niveau was iig weer een level gestegen .

Nog best veel gegamed dan , wachtrijen waren toch behoorlijk weer. Wel vuil dat alle monitoren nu zo zijn gericht dat je niet meer buiten de area kan meespieken... Indie area was wel erg vet dit keer met lekker veel kleine devs die hun project stonden te showen, zat veel leuks tussen.

avatar van Sinner
-marco- schreef:
Battlefield V


Ik snap het hele drama rond Battlefield V trouwens niet zo heel erg. Lijkt me best een aardige shooter te worden. Dat het niet helemaal 'correct' is lijkt me toch ondergeschikt aan de lol die ermee te beleven is en vermoedelijk (of althans aan de footage te zien) lijkt dat toch wel snor te zitten. En er zit een single player campaign in. Extra puntje. En een reden te meer waarom ik deze zou verkiezen boven de nieuwe Black Ops.

MikeMannuh
Ik denk ook niet dat het merendeel gedesinteresseert is geraakt door de SJW issues, maar meer omdat het met EA te maken heeft. Battlefront 1&2, Hardline, BF4 release en...en...en...

avatar van Sinner
MikeMannuh schreef:
Ik denk ook niet dat het merendeel gedesinteresseert is geraakt door de SJW issues, maar meer omdat het met EA te maken heeft. Battlefront 1&2, Hardline, BF4 release en...en...en...


Zou kunnen natuurlijk. Ieder spel had helaas wel degelijk zijn opstartproblemen. BF4 heb ik niet gespeeld maar ik moet wel bekennen dat ik uiteindelijk met SW Battlefront 1 best wel lol heb beleefd uiteindelijk (thuis), 2 regelmatig bij een vriend heb gedaan de afgelopen maanden (eveneens best wel tevreden mee ben) en Hardline eigenlijk nooit slecht heb gevonden. Misschien ben ik relatief vlug tevreden of zo of een zacht eitje omdat ik geen hardcore FPS'er ben (en het meestal toch pas als budget titel oppik) maar ik vind het over het algemeen toch minder dramatisch dan wordt voorgesteld. Buiten dat hele SW Battlefront 2 lootcrate drama dan.

MikeMannuh
Eindelijk de foto's van gamescom toe kunnen voegen. Als het goed is moet deze link openbaar zijn:

Foto's

avatar van Nomak
MikeMannuh schreef:
Eindelijk de foto's van gamescom toe kunnen voegen. Als het goed is moet deze link openbaar zijn:

Foto's
Daar zijn dus ook posters en figures van Naruto te koop??? Is dat altijd?
Damn, dat wist ik dus echt niet. Ik ga normaal niet naar zoiets als Gamescom vanwege de drukte. Maar als dat elk jaar zo is, dan wil ik volgende editie zeker gaan.

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Jop, tot nu toe is er elke keer een hele hall enkel voor merch, voornamelijk gevuld met japanse figurines.

Meer Naruto's daar als nieuwe games

avatar van Nomak
Dan ben ik volgend jaar aanwezig.

avatar van -marco-
Zijn er nog peeps die naar Gamescom gaan?

Ik ga zelf zaterdag

Kijk het meest uit naar;

Zelda link’s
Luigi’s mansion 3
Cyberpunk 2077 presentatie
Nieuwe COD
Gears of War 5

Ik ga niet, maar ben wel benieuwd naar je bevindingen.
Ik heb gehoord dat cloudgaming in de lift zit.

avatar van -marco-
Net terug van een heerlijke dagje Gamescom en eigenlijk alles gedaan/gezien wat ik wilde

Kleine samenvatting:

We stapten ingang noord binnen en aangekomen in hal 7 stonden we direct bij MS.

Gears of War 5:
We konden in een team horde mode spelen. Graphics zagen er gelikt uit. Gameplay wise is er eigenlijk niet zoveel nieuws te vertellen. Bekende wapen, kills en horde mode. Overal fun.

Battletoads:
Hierna wat rond gelopen bij MS, even staan gluren bij Battletoads (geen behoefte om te spelen) en zag er toch ook wel dope uit. Street rumble in cartoon style.

MS Clougaming:
We liepen daarna eigenlijk tegen MS cloudgaming aan. Daar Forza Horizon 3 op een mobiel gespeeld met xbox gamepad. Dat zag er toch wel mooi uit en speelde ook wel degelijk. Her en der wat stoteringen en input lag. Nog lang staan praten met een medewerker van MS over cloudgaming, kort samengevat staat dit nog in de kinderschoenen. Enkel nog toegankelijk op Android en nog niet op alle mobiele (ivm chip diversiteit, sorry ben niet heel technisch onderlegt )
WiFi was niet optimaal volgens hem op GC. Plannen zijn om Eea pas uit te brengen als alle rand apparatuur (gsm, tablets etc) gegarandeerd speelbaar zijn. Nu enkel nog games toegankelijk die je digitaal zou hebben aangeschaft, maar plan is ook om gamepass erin te trekken. Kortom, iets om in de gaten te houden wat mij betreft.

Hierna zijn beland bij Sony en Ubisoft.

COD MW:
Tsja wat kan ik erover zeggen, het blijft COD. Nieuwe engine viel mij niet echt op. We speelde team deathmatch. Wat mij wel direct opviel was, back to basic en dat vind ik tof. Niet teveel poespas aan perks, walljump, run&knife en dat soort nonsens
Tevens geen map, maar dat zou uitgeschakeld kunnen zijn......
Was vermakelijk.

Cyberpunk 2077:
Allereerst, zeer dope booth!! We kregen een gameplay demo voorgeschoteld van 30 min, welke ik nog miet kende. Hoofdpersonage moest een auto traceren, Eea kreeg hij als opdracht gedownload op zijn harde schijf in zijn hoofd....welkom to the future We kregen te zien dat het objective op diverse manieren kon worden behaald. Stealth en/of gun blazing. Stealth was heel dope en deed me wat denken aan watch dogs. Camera’s uitschakelen, turrets overnemen, enemy’s zelf overnemen/hacken zodat zij zichzelf opblazen etc. Maar ook had deze stealth dude een soort laser touwtjes, die hij gooide en hiermee enemy’s kon onthoofden, ontarmen, ontbenen (zijn dit bestaande woorden..... )
Gun blazing was ech gun blazen. Deze b*tch was sterk en brak overal doorheen.
Er zijn echter geen clashes volgens CPR, je bepaald zelf wat je het meest ontwikkeld middels den skilltree. Dus word je een ultra sterke dude/girl of een smart hacker.
Game zag er in mijn ogen nog niet echt (heel) mooi uit, maar hè het is een alpha. Her en der wat bugs, pop ups en pixels.
Wat ik ook minder vond is dat het sneaken wel heel makkelijk ging en enemy’s je niet snel zagen, wat wel zou moeten zijn in de getoonde situatie. Tevens werd iemand omgelegd in kamer A en de daarnaast gelegen kamer had men niks gehoord.......
Maar ik heb alle vertrouwen in deze game en kijk er enorm naar uit.

Mijn Sony / Ubisoft interesse is laag, dus we waren er snel weer klaar, sorry PS fans

Next was Nintendo. Daar keek ik heel erg naar uit. Bij binnenkomst word ik altijd al direct vrolijk. De kleurtjes, de Nintendo figuren zorgen altijd voor een lach op mijn gezicht. ( ondanks dat ik al bijna tegen de 40 aanloop )

Zelda Link’s Awakening:
Deze wilde ik graag spelen. Ik heb het origineel (schaam )nooit gespeeld, dus kijk echt uit naar deze herkansing. En OMG, wat is dit een prachtig ogende game. Het speelt zoals je gewend bent van Nintendo en Zelda. Mijn broer heeft het origineel wel gespeeld en hij zei direct dat dit meer mogelijkheden heeft/geeft. Simpelweg omdat je meer knoppen tot je beschikking hebt i.p.v. enkel een A en B. Dus schild tegelijkertijd met je zwaard en bv je bommen, magic , vuur, boog etc. Kon een half uur spelen en best ver gekomen. De lvl details, de map, de enemy’s, allemaal dope. Gelukkig komt deze game bijna uit.

Next was

Luigi’s Mansion 3:
Ik ben fan van de eerste twee delen. De game straalt zoveel sfeer uit mbt licht, muziek, graphics en puzzels. Controls waren weer even wennen (zijn wel hetzelfde gebleven). Aantal vernieuwingen zijn, een ontstopper die je afschiet, waaraan een touw zit. Die schiet je op voorwerpen of bv schilden die een Ghost vast hebben. Dan gebruik je je poltergust, trek je eraan of slaat spoken ermee door de lucht. Dit allemaal nadat je ze vind en hebt verblind, als in voorgaande delen
Grootste vernieuwing is natuurlijk de groene “gloo” Luigi. Deze is met name om bepaalde ontoegankelijke gebieden te bereiken of puzzels op te lossen. Leuke toevoeging, maar in de demo maar 2 maal hoeven gebruiken.
Ben bij de baas aangekomen en die was nog behoorlijk pittig (voor Nintendo begrippen), maar dat kan ook zijn omdat ik nog een beetje met de controls aan het zoeken was.

Witcher 3 (Switch)
Ik was heel nieuwsgierig hoe de Witcher 3 ( mijn favo game ever ) er op de Switch zou uitzien. Ik hoefde niet te spelen, maar vroeg de Nintendo dame of ik even mocht meekijken. Het stelde mij alles behalve teleur. Er werd gespeeld in handheld en de game liep soepel. Geen hick ups / pop ups of iets dergelijks. Good job Nintendo. Wellicht keer ik terug voor een RE-run op de Switch...

Hierna nog heel even gekeken naar holo knight silk song, maar kan er te weinig over zeggen, was meer even in het voorbij gaan.

Daar het een mooie dag was, ook veel buiten doorgebracht met bier en bratwurst en mijn ogen uitkijken naar al die mensen en cos players.
Oh natuurlijk ook nog de merchandise afdeling afgelopen ( kijken kijken niet kopen ) en jeugdsentiment ophalen op de retro beursvloer. Voor het eerst in mijn leven een game gespeeld op de Nintendo virtual boy. Dat was......apart

Druk? ja. Storend? Nee. Viel me op dat veel mensen buiten en bij podia staan. De drukte bij de game booths viel mij wel mee ( maar ik sta dan ook niet uren in een rij).
Ja het was weer geslaagd, leuk, veel gezien en gespeeld wat ik wilde. Heerlijk genoten.
Als ik kan, ga ik volgend jaar weer.

Als ik zin heb, zal ik nog foto’s toevoegen, maar beloof niks


Nintendo verovert nog steeds de harten

avatar van -marco-
Zie dat het alweer 3 jaar geleden is, Corona was de grote boosdoener natuurlijk, maar dit jaar mogen we weer. Gamescom 2022.

Helaas een uitgeklede versie, zo heeft Sony en PlayStation aangekondigd niet aanwezig te zijn. Weerhoud ons er echter niet van te gaan. Altijd een leuk evenement en na de E3 de grootste games event

We gaan altijd een dagje, dit keer zaterdag. Ben erg benieuwd en zal mijn ervaring hier zeker weer droppen!

avatar van legian
Bij welk game evenement is Sony eigenlijk nog wel betrokken tegenwoordig. Voor mijn gevoel zijn die overal weggegaan.

Veel plezier -marco-, Ik pak vanavond de (zoveelste) Geoff Keighley openingsshow mee denk ik. Ben wel benieuwd wat er qua deep dives gebracht wordt van games die afgelopen E3 zijn geshowed. Redfall had op Quakecon nog wat leuke info, maar die staat hier dacht ik niet meer op de planning.


Waar Sony trouwens steeds minder te vinden is, is Geoff steeds meer te vinden realiseer ik me nu. Zal dat met elkaar samenhangen...

avatar van Sinner
Zowel Sony, Microsoft als Nintendo zijn nog maar heel sporadisch bij evenementen te zien als je het een beetje onder de loep neemt. Ze hebben allemaal hun eigen 'directs' - waar ze voorvolgens een 'amper' handvol exclusives laten zien (Nintendo nog de meeste) en vervolgens hetzelfde wat je op bvb iets als Gamescom ook al zag en ziet. (dus multiplatform releases en Indies).

Waar 'de grote drie' destijds als groot lockmiddel en troef werden ingezet op zulke evenementen is het tegenwoordig armoe troef. (zeker wat Microsoft en Sony betreft - waar zijn na bijna 3 jaar al die grote exclusives die je vroeger had? Zowat 80% van de games ondersteunen zelfs nog de last gens! (iets wat ik aan de ene kant leuk vind als niet bezitter van een current gen - maar aan de andere kant hartstikke droevig vind voor de vooruitgang van de consoles)).

Evenementen zijn mij trouwens te druk. Hoewel ik wel altijd uitkijk naar wat er voor nieuwe games e.d worden aangekondigd.

avatar van -marco-
Opening night live was wel aardig. Mijn highlights:

High on life
Dead island 2
Lies of P
“Pro” dual sense controller

avatar van legian
De Show was zoals verwacht weer veel te lang met teveel onnodige zaken tussendoor. Gelukkig was het niet zo'n reclame geest als de Summer Game Fest show.

Anyway, wel een paar aardige titels voorbij zien komen.
- Dorfromantik release op de switch, heb de game niet meer aangeraakt sinds die officieel uit is. Maar op de pc in ieder geval heerlijk mee vermaakt, lijkt me ook een perfecte titel voor op de switch. Lekker relaxed puzzelen terwijl je buiten van het weer aan het genieten bent, heerlijk.
- Under the Waves, hoewel er eigenlijk weinig bekend is ben ik wel benieuwd. Verhaal gedreven game onder water. Het zal niet de kwaliteit van Bioshock halen, maar dat zal het doel ook niet zijn denk ik.
- High on Life. Hoe meer ik hier van zie hoe meer mijn interesse groeit eigenlijk. Ik wacht daadwerkelijke gameplay nog wel even af, maar voor mijn gevoel moet dit wel een heerlijk humoristische game kunnen worden.
- The Expanse A Telltale Series. Telltale schijnt dus weer te bestaan, hopelijk hebben ze geleerd van hun oudere games want daar was ik niet echt bijster positief over. Maar voor deze wordt ik vooral getrokken vanwege The Expanse, de serie vind ik erg gaaf dus ben benieuwd wat ze hier qua verhaal weten af te leveren.


Sinner Microsoft staat volgens mij nog wel op wat beurzen. Of tenminste zijn ze nog gelinkt aan de beurs dan.

avatar van Sinner
legian schreef:
Telltale schijnt dus weer te bestaan...


Inderdaad! Was dus best een verrassing. Ik las net dat er ook gewerkt word aan een tweede seizoen van Tales From the Borderlands. Kan ik eigenlijk alleen maar blij om zijn als fan van dit soort interactieve fictie / games.

avatar van -marco-
En Gamescom 2022 was weer een feit. Heerlijke dag gehad en wat was het weer fijn om op een dergelijk evenement te mogen zijn.

https://hosting.photobucket.com/images/b634/Unlikelyend/IMG_3197.jpeg?width=320&height=320&fit=bounds

Om maar met de deur in huis te vallen, het gemis van een aantal grote games/publishers ( COD, FIFA, SONY, Nintendo, Blizzard), was goed merkbaar. Deze namen voorheen altijd een groot gedeelte van de hallen in.
Oh en het gemis van bier van de tap, was ook wel een dingetje voor mij Als ik in Duitsland ben, wil ik een groot tap biertje en bratwurst

Maar goed, we hebben ons niet minder vermaakt. Sterker, we komen er al een jaar of 6 en dit jaar hebben we het langst volgehouden. Terwijl we minder hebben gespeeld.

Alone in the Dark
Bij binnenkomst doken we gelijk Alone in the Dark binnen, was de eerste waar we tegen aan liepen Een Remake. Ik zal eerlijk zijn, heb nooit eerder iets in deze serie gespeeld, maar ben wel fan van het genre. De demo was in een soort landhuis met een kelder wat meer op een moeras leek. De sfeer was lekker creepy en donker. En ja er was een jumpscare, die ons volledig verraste.
Niet een game die ik zal aanschaffen, maar de set was enorm dope gemaakt.

Outcast 2
Leuke demo en de wereld trok mij wel aan. Begreep dat dit een vervolg is op een zeer oude outcast (nooit gespeeld ) De demo moesten we villagers helpen, waarvan het vee werd verslonden door aardwormen. De combat speelde soepel en de wing glider voelde natuurlijk. Wel een game om in de gaten te houden.

https://hosting.photobucket.com/images/b634/Unlikelyend/image(1).jpeg?width=320&height=320&fit=bounds

Saints Row
Ja de game is al uit, maar toch de behoefte even een "demo" te spelen. Het was een missie en dat vond ik wel jammer, had liever even free roaming een kijkje in de wereld willen nemen. Tevens nadeel voor mij, besturing via keyboard en muis. Daar kan ik dus echt niet mee omgaan. Maar goed, de missie was dope, genoeg humor en de graphics waren mooi. Het overwegen waard deze aan te schaffen.

Presentatie Skull & Bones
Keek wel een beetje uit naar deze game. Maar de presentatie viel me tegen. Het water, schepen en combat waren wat statisch en niet indrukwekkend. Ook als je van het schip af gaat en eentreasur Hunt doet, hebben mij niet overtuigd. Jammer

https://hosting.photobucket.com/images/b634/Unlikelyend/IMG_3214(1).jpeg?width=320&height=320&fit=bounds

Sonic Frontiers
Hier hebben we even staan kijken, had niet echt behoefte deze te spelen. Wat mij direct opviel was hoe kaal de wereld is. Werkelijk niets. Ben nooit een Sonic fan geweest, deze laat ik links liggen.

Street Fighter 6
Was verrast dat er een demo was. Ook hier niet gespeeld, maar wel even de tijd genomen om wat battles te bekijken. Vier personages waren speelbaar, Ruy, Chun Li, Luke en nieuwkomer Jaime. Zag er indrukwekkend uit. Na het gemis van SF5 voor mij (PS only), kijk ik hier echt weer naar uit. Achteraf gezien, toch beetje spijt deze niet te hebben gespeeld

Indie studio Indie Asylum
De verrasing van deze Gamescom voor mij was een Indie studio, Indie Asylum.
Een fusie van verschillende indie studio's, welke aan diverse games werken.
Ik was erg onder de indruk van de game "Worship" van Chasing Rats Games. De artstyle sprak mij direct aan. Zwart wit, met uitspatters van rood (bloed), paars etc. Game zag er uber cute uit door zijn personages, maar bevatte gore, offers en veel bloed. Deze game ga ik zeker in de gaten houden.




Two Falls
Ook Two Falls nishu takuatshina, van Unreliable Narrators zag er dope uit.
Ik meen een vader en dochter, die een soort story driven survival in de bossen meemaken.




Biomorph
Deze game deed me denken aan Hollow Knight. Ook hier sprak de stijl mij direct aan. Leuk karakter, ondergrondse wereld.




Wat ook zo leuk was aan deze studio, is dat de makers echt enorm enthousiast zijn over hen games en oprecht om feedback vragen. Ik denk dat deze studio, voor mij, wel het hoogtepunt was van deze gamescom editie

Tevens natuurlijk rondgestruind op de retro vloer om het gevoel van nostalgie aan te boren.
Weer mijn ogen uitgekeken bij shadowboxes diorama en geslenterd over de enorme merchandise vloer.

Oh en niet te vergeten, weer echt prachtige cosplayers mogen aanschouwen. Wat knap hoe deze mensen deze kostuums fabriceren en tijd erin steken. Geeft toch wel een groot gedeelte van de sfeer mee op een gamescom.

Ja, ondanks het gemis van een Sony, Nintendo, bier van de tap en de wat "grotere" titels was het weer zeer de moeite waard en een enorm welkom na afwezigheid (corona) van twee jaar.

Volgend jaar weer

avatar van mrdig
Interessant verhaal -marco-! Leuk om te lezen. En ja Outcast... dat is wel een klassiekertje, ook een game die ervoor zorgde dat iedereen zijn pc weer ging upgraden om de game uberhaupt fatsoenlijk te kunnen draaien.

avatar van -marco-
Volgend weekend weer Gamescom
Ga weer die kant op dit jaar. Dit keer is Nintendo wel weer aanwezig.

Zin om Forza motorsport te proberen, wellicht Starfield, Mario Wonder…..

IIG zin in.

avatar van Princess Piranha
Veel plezier! Ik weet niet of je er de mogelijkheid toe hebt, maar voel je vrij hier Gamescom updates te plaatsen met je bevindingen

avatar van -marco-
Zal proberen naderhand een verslagje te plaatsen

Vanavond opening night live!! Ben benieuwd of er nog verrassingen zijn

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Under The Waves

avatar van -marco-
Wat een geweldige opening night live. Een aantal verrassingen en een aantal geweldige games. Dit bied perspectief, summer gamefest eat your heart out

Word gamescom de nieuwe E3….

Verrassend en interessant:

Little Nightmares 3
Delta Force
Wukong (nieuwe gameplay), wat kan dit gaaf worden!!
Killing Floor 3, wat een gruwelijke trailer!
Crimson Dessert gameplay
Fallen order, niet eerder van gehoord, maar damn
First descended, ook niet eerder van gehoord, maar gaaf
Alan wake 2 nieuwe trailer!!! Wat heb ik zin in die game
Mortal Kombat 1 Sindel, shao kang bevestigd en kameo’s van old shan tsung en Mitaro

Heb nu nog meer zin in zondag!!

avatar van -marco-
Mijn beleving @Gamescom 2023

Na een relaxte/vlotte reis van 2,5 uur arriveerde we bij de Gamescom, omstreeks 10.00 uur.

https://i.postimg.cc/rprqkjg9/72-F5505-E-2694-4017-BB20-A7-DD49653-A3-C.jpg

Het was nog lekker rustig, maar kan alvast verklappen dat de drukte mij sowieso erg meeviel. De opzet van zalen en stroming van looproutes was prima geregeld.

Bij binnenkomst, wilde mijn reisgenoot direct naar hal 5.1 voor een promo kaart van Lorcana Heb daar niet zoveel mee, maar we waren er toch. Gelijk maar even over de merch zaal gestruind. Altijd dope om te zien, niks aangeschaft, want staat enkel maar in de weg. Maar stiekem vind ik het wel erg gaaf

Ok tijd voor games en naar de game zalen.

Tekken 8:

https://i.postimg.cc/5tY8WhZk/IMG-5565.jpg

Ik houd erg van fighting games, ben geen pro, maar wel geoefend. SF en MK zijn favoriet en eigenlijk had ik maar zelden een Tekken game gespeeld ( Gebrek aan Playstation consoles in mijn game geschiedenis ).
Ik speelde een aantal potjes met Jun Kazama en Marshall Shaw. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, dit is niet mijn fighting game. Vond hem te "log". Kon ook niet erg wennen aan de controls. Game zag er verder prima uit, maar laat deze aan me voorbij gaan.

https://i.postimg.cc/85n5kcMR/IMG-5563.jpg

Hierna liepen we letterlijk tegen

Black Myth: Wukong.

https://i.postimg.cc/hvL93NXQ/IMG-5569.jpg

https://i.postimg.cc/76wpfrSm/IMG-5570.jpg

Deze experience gaat wel in de boeken als top 3 materiaal ever op Gamescom voor mij en wel hierom:
Je kreeg bij binnenkomst een tas. Daarin zat een map met een certificaat met daarop afgebeeld vier bazen. Tevens kreeg je een pet met een klittenband label.

https://i.postimg.cc/wMqG25vz/IMG-5628.jpg

https://i.postimg.cc/x13gxJwT/IMG-5629.jpg

https://i.postimg.cc/V6rq8dVt/IMG-5630.jpg

Vervolgens kreeg je 30 min de tijd om de game te spelen ( op pc ). Je kon kiezen welke gebied/baas je deed. Als je een baas dood kreeg, verdiende je een fysieke stempel op je certificaat. De stempel, beloonde je dan weer met een label van die baas voor op je pet. Als je het voor elkaar kreeg om alle vier de bazen te verslaan, had je dus 4 labels voor de pet, maar kreeg je ook nog eens een T-shirt. Dit laatste is enkel mogelijk als je meerdere dagen aanwezig bent, dan wel meerdere keren in de rij ( wachttijd 240 uur ) wilt plaatsnemen.
Ons is het enkel gelukt 1 baas te verslaan. Een soort uit de kluiten gewassen kruising tussen een pissebed en schorpioen.
Wel hadden we genoeg tijd om ook een tweede baas te proberen. Dit was een tijger in een groot bad vol bloed.

De game was heel gaaf, zag er natuurlijk niet zo indrukwekkend uit als de release van de eerste trailer toentertijd, maar nog steeds heel mooi.

De controles waren even wennen. Je hebt namelijk diverse stances, a la ghost of Tsushima en een aantal spells tot je beschikking. Na wat oefening hiermee, verliepen de controls soepel. De game is pittig, maar niet soulslike. Heel gaaf om deze te hebben mogen gespeeld, ook wetende dat het nog even duurt voordat hij uitkomt. Stond al hoog op mijn verlanglijstje en deze ervaring heeft dit enkel bevestigd.

Forza Motorsport:

Hierna zijn we langs xbox gekomen en ik was uiteraard opzoek naar Forza Motorsport. Wilde deze graag uitproberen, maar helaas, was enkel een presentatie. Jammer, maar natuurlijk wel plaatsgenomen bij de presentatie.

https://i.postimg.cc/pV8q368d/IMG-5603.jpg

https://i.postimg.cc/nVvG3Qbj/IMG-5598.jpg

De presentatie was gelikt en zag er heel dope uit. 4K 60fps, was een plaatje. De presentatie ging met name over de career mode en het nieuwe level systeem van je auto's.
Er werden diverse auto's getoond en vervolgens een race met de Audi RS5 op het Italy’s Mugello circuit. Deze track kent veel scherpe bochten en hairpins. Nogmaals deze game zag er prachtig uit en gaat hier ook zeker komen op release. Oh ja en Nurnburg circuit is bevestigd op release.

Na de presentatie nog even staan vergapen aan de limited Edition xbox series x van Porsche ed.

https://i.postimg.cc/DwHW7c4w/IMG-5599.jpg

https://i.postimg.cc/g28p6yBJ/IMG-5600.jpg

Stalker 2:

https://i.postimg.cc/4yP500dd/IMG-5604.jpg

Aan de overzijde van Forza stond Stalker 2. Niet een game op mijn radar, maar wel van mijn reisgenoot, deze zijn we dus even gaan spelen.
Hij was enthousiast, ik wat minder. Mag graag shooters spelen, maar vond dit er allemaal wat verouderd uitzien. Tevens ben ik geen "keyboard mouse player", dus bakte er niets van. De demo was ook niet zo boeiend. Bosrijke omgeving met diverse cabins. Agressieve honden en wat gasten die je aanvielen. Wel dope was een soort radioactieve storm die overkwam, waarvoor je moest schuilen.

Starfield:

Nog een game, ja geloof het of niet, die niet op mijn radar stond. Veel over gehoord, gelezen en gezien natuurlijk. Ik snap de hype, maar was niet voornemens deze te spelen. " Was"!: inderdaad, want na de presentatie ( niet speelbaar helaas ), ga ik hem wel proberen.
De presentatie liet het begin van de game zien, gameplay. Ga hier niet teveel over zeggen om niet te spoilen voor de liefhebber Maar het was gaaf.

https://i.postimg.cc/66MbY7Gh/IMG-5605.jpg

Ook gaaf was de, speciaal voor Gamescom, gemaakte ruimte stoel cockpit ( zie afbeelding hierboven ). Op het scherm in deze cockpit was een soort space battle te spelen.

Hierna hebben we eigenlijk heerlijk buiten gezeten in het zonnetje met een, jawel hij was er weer dit jaar, een vers biertje van de tap Natuurlijk mocht de bratwurst ook niet ontbreken. Beetje prachtige cosplay en diversiteit van publiek mogen aanschouwen.

Voordat we naar huis gingen zijn we nog over de retro en indie zalen gelopen. Die laatste was dit jaar groots aanwezig. Hele veel Indies, eentje welke er voor mij uitsprong was Tiny Thor. Een platformer/puzzle game met old school looks.

https://i.postimg.cc/SxmtQW8C/IMG-5625.jpg

Op de retro vloer, hebben wij ons ook weer staan vergapen aan de old school consoles en art. Prachtig.

Hieronder plaats ik nog wat foto's ter impressie.

https://i.postimg.cc/CL2WFvYt/IMG-5623.jpg

https://i.postimg.cc/TYbZ3Vw3/IMG-5622.jpg

https://i.postimg.cc/m2rPxr2j/IMG-5618.jpg

https://i.postimg.cc/Fzw5nGH2/IMG-5619.jpg

https://i.postimg.cc/yNfVym0z/IMG-5609.jpg

https://i.postimg.cc/g0BWZYPz/IMG-5608.jpg

https://i.postimg.cc/6pJT8ffj/IMG-5585.jpg

https://i.postimg.cc/65Rnb3HP/IMG-5567.jpg

https://i.postimg.cc/TYhHKr3D/IMG-5593.jpg

https://i.postimg.cc/Ls4yMfw5/IMG-5562.jpg

Ik kom alweer een jaartje of 7/8 op Gamescom en het was het weer meer dan waard. Drukte viel me mee, mede dankzij de opzet, want het was wel uitverkocht namelijk. Sfeer was weer top en toch nog wat kunnen spelen. Rond 18.00 vonden we het mooi geweest en aan de terugreis gestart.
Volgend jaar zeker weer die kant op.

He ho wacht..........

.....

WHAT ABOUT Nintendo?

https://i.postimg.cc/rw7XJqpQ/IMG-5592.jpg

Ja dat was dus een kleine " tegenvaller". De aankondiging dat Nintendo dit jaar weer aanwezig zou zijn op Gamescom, maakt mij verheugd. Had gehoopt op een Mario Wonder of Mario RPG, maar niets was minder waar. Nintendo stond enkel met hen al uitgegeven, weliswaar grote, titels. Lees, Pikmin 4, Zelda Tears of the Kingdome, Mario Kart 8, Splatoon 3 etc. Maar dat was het dan ook.
Jammer
Toch een smetje op Gamescom 2023

avatar van mrdig
Gave impressie weer -marco-! Leuk om te lezen en te zien.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Superleuk Marco! Dank voor de uitgebreide reportage !

avatar van Princess Piranha
Yessss thanks voor de Gamescom review!

-marco- schreef:
Had gehoopt op een Mario Wonder of Mario RPG, maar niets was minder waar. Nintendo stond enkel met hen al uitgegeven, weliswaar grote, titels. Lees, Pikmin 4, Zelda Tears of the Kingdome, Mario Kart 8, Splatoon 3 etc.

Komt Mario Wonder niet dit jaar nog uit? Dan was Gamescom een mooie plek om wat buzz voor die game te creëren. Ik zou ook een beetje teleurgesteld zijn als er helemaal geen sneakpeaks van Nintendo aanwezig waren.

Ik zie trouwens in je foto's die Pikachu N64 editie, die wilde ik vroeger zo graag

avatar van Manny Calavera
Princess Piranha schreef:
Yessss thanks voor de Gamescom review!

(quote)

Komt Mario Wonder niet dit jaar nog uit? Dan was Gamescom een mooie plek om wat buzz voor die game te creëren. Ik zou ook een beetje teleurgesteld zijn als er helemaal geen sneakpeaks van Nintendo aanwezig waren.

Ik zie trouwens in je foto's die Pikachu N64 editie, die wilde ik vroeger zo graag


Wonder komt half oktober al uit zelfs.

avatar van Manny Calavera
Heel tof verslag, -marco-

avatar van DarthSolidKevin
Heel tof -marco-! Bedankt voor het delen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.