menu

Games / Algemeen / Gamescom

zoeken in:
Squall Lionheart (moderator)
Ja was idd wat minder dit jaar, veel areas helemaal besloten ook. En idd niks nieuws, veel stands zelfs hetzelfde als 't jaar daarvoor. En waar was CD Projekt?! Maar los daarvan weer een vermakelijk tripje,
cosplay niveau was iig weer een level gestegen .

Nog best veel gegamed dan , wachtrijen waren toch behoorlijk weer. Wel vuil dat alle monitoren nu zo zijn gericht dat je niet meer buiten de area kan meespieken... Indie area was wel erg vet dit keer met lekker veel kleine devs die hun project stonden te showen, zat veel leuks tussen.

-marco- schreef:
Battlefield V

Ik snap het hele drama rond Battlefield V trouwens niet zo heel erg. Lijkt me best een aardige shooter te worden. Dat het niet helemaal 'correct' is lijkt me toch ondergeschikt aan de lol die ermee te beleven is en vermoedelijk (of althans aan de footage te zien) lijkt dat toch wel snor te zitten. En er zit een single player campaign in. Extra puntje. En een reden te meer waarom ik deze zou verkiezen boven de nieuwe Black Ops.

MikeMannuh
Ik denk ook niet dat het merendeel gedesinteresseert is geraakt door de SJW issues, maar meer omdat het met EA te maken heeft. Battlefront 1&2, Hardline, BF4 release en...en...en...

MikeMannuh schreef:
Ik denk ook niet dat het merendeel gedesinteresseert is geraakt door de SJW issues, maar meer omdat het met EA te maken heeft. Battlefront 1&2, Hardline, BF4 release en...en...en...

Zou kunnen natuurlijk. Ieder spel had helaas wel degelijk zijn opstartproblemen. BF4 heb ik niet gespeeld maar ik moet wel bekennen dat ik uiteindelijk met SW Battlefront 1 best wel lol heb beleefd uiteindelijk (thuis), 2 regelmatig bij een vriend heb gedaan de afgelopen maanden (eveneens best wel tevreden mee ben) en Hardline eigenlijk nooit slecht heb gevonden. Misschien ben ik relatief vlug tevreden of zo of een zacht eitje omdat ik geen hardcore FPS'er ben (en het meestal toch pas als budget titel oppik) maar ik vind het over het algemeen toch minder dramatisch dan wordt voorgesteld. Buiten dat hele SW Battlefront 2 lootcrate drama dan.

MikeMannuh
Eindelijk de foto's van gamescom toe kunnen voegen. Als het goed is moet deze link openbaar zijn:

Foto's

MikeMannuh schreef:
Eindelijk de foto's van gamescom toe kunnen voegen. Als het goed is moet deze link openbaar zijn:

Foto's
Daar zijn dus ook posters en figures van Naruto te koop??? Is dat altijd?
Damn, dat wist ik dus echt niet. Ik ga normaal niet naar zoiets als Gamescom vanwege de drukte. Maar als dat elk jaar zo is, dan wil ik volgende editie zeker gaan.

Squall Lionheart (moderator)
Jop, tot nu toe is er elke keer een hele hall enkel voor merch, voornamelijk gevuld met japanse figurines.

Meer Naruto's daar als nieuwe games

Dan ben ik volgend jaar aanwezig.

Zijn er nog peeps die naar Gamescom gaan?

Ik ga zelf zaterdag

Kijk het meest uit naar;

Zelda link’s
Luigi’s mansion 3
Cyberpunk 2077 presentatie
Nieuwe COD
Gears of War 5

Ik ga niet, maar ben wel benieuwd naar je bevindingen.
Ik heb gehoord dat cloudgaming in de lift zit.

Net terug van een heerlijke dagje Gamescom en eigenlijk alles gedaan/gezien wat ik wilde

Kleine samenvatting:

We stapten ingang noord binnen en aangekomen in hal 7 stonden we direct bij MS.

Gears of War 5:
We konden in een team horde mode spelen. Graphics zagen er gelikt uit. Gameplay wise is er eigenlijk niet zoveel nieuws te vertellen. Bekende wapen, kills en horde mode. Overal fun.

Battletoads:
Hierna wat rond gelopen bij MS, even staan gluren bij Battletoads (geen behoefte om te spelen) en zag er toch ook wel dope uit. Street rumble in cartoon style.

MS Clougaming:
We liepen daarna eigenlijk tegen MS cloudgaming aan. Daar Forza Horizon 3 op een mobiel gespeeld met xbox gamepad. Dat zag er toch wel mooi uit en speelde ook wel degelijk. Her en der wat stoteringen en input lag. Nog lang staan praten met een medewerker van MS over cloudgaming, kort samengevat staat dit nog in de kinderschoenen. Enkel nog toegankelijk op Android en nog niet op alle mobiele (ivm chip diversiteit, sorry ben niet heel technisch onderlegt )
WiFi was niet optimaal volgens hem op GC. Plannen zijn om Eea pas uit te brengen als alle rand apparatuur (gsm, tablets etc) gegarandeerd speelbaar zijn. Nu enkel nog games toegankelijk die je digitaal zou hebben aangeschaft, maar plan is ook om gamepass erin te trekken. Kortom, iets om in de gaten te houden wat mij betreft.

Hierna zijn beland bij Sony en Ubisoft.

COD MW:
Tsja wat kan ik erover zeggen, het blijft COD. Nieuwe engine viel mij niet echt op. We speelde team deathmatch. Wat mij wel direct opviel was, back to basic en dat vind ik tof. Niet teveel poespas aan perks, walljump, run&knife en dat soort nonsens
Tevens geen map, maar dat zou uitgeschakeld kunnen zijn......
Was vermakelijk.

Cyberpunk 2077:
Allereerst, zeer dope booth!! We kregen een gameplay demo voorgeschoteld van 30 min, welke ik nog miet kende. Hoofdpersonage moest een auto traceren, Eea kreeg hij als opdracht gedownload op zijn harde schijf in zijn hoofd....welkom to the future We kregen te zien dat het objective op diverse manieren kon worden behaald. Stealth en/of gun blazing. Stealth was heel dope en deed me wat denken aan watch dogs. Camera’s uitschakelen, turrets overnemen, enemy’s zelf overnemen/hacken zodat zij zichzelf opblazen etc. Maar ook had deze stealth dude een soort laser touwtjes, die hij gooide en hiermee enemy’s kon onthoofden, ontarmen, ontbenen (zijn dit bestaande woorden..... )
Gun blazing was ech gun blazen. Deze b*tch was sterk en brak overal doorheen.
Er zijn echter geen clashes volgens CPR, je bepaald zelf wat je het meest ontwikkeld middels den skilltree. Dus word je een ultra sterke dude/girl of een smart hacker.
Game zag er in mijn ogen nog niet echt (heel) mooi uit, maar hè het is een alpha. Her en der wat bugs, pop ups en pixels.
Wat ik ook minder vond is dat het sneaken wel heel makkelijk ging en enemy’s je niet snel zagen, wat wel zou moeten zijn in de getoonde situatie. Tevens werd iemand omgelegd in kamer A en de daarnaast gelegen kamer had men niks gehoord.......
Maar ik heb alle vertrouwen in deze game en kijk er enorm naar uit.

Mijn Sony / Ubisoft interesse is laag, dus we waren er snel weer klaar, sorry PS fans

Next was Nintendo. Daar keek ik heel erg naar uit. Bij binnenkomst word ik altijd al direct vrolijk. De kleurtjes, de Nintendo figuren zorgen altijd voor een lach op mijn gezicht. ( ondanks dat ik al bijna tegen de 40 aanloop )

Zelda Link’s Awakening:
Deze wilde ik graag spelen. Ik heb het origineel (schaam )nooit gespeeld, dus kijk echt uit naar deze herkansing. En OMG, wat is dit een prachtig ogende game. Het speelt zoals je gewend bent van Nintendo en Zelda. Mijn broer heeft het origineel wel gespeeld en hij zei direct dat dit meer mogelijkheden heeft/geeft. Simpelweg omdat je meer knoppen tot je beschikking hebt i.p.v. enkel een A en B. Dus schild tegelijkertijd met je zwaard en bv je bommen, magic , vuur, boog etc. Kon een half uur spelen en best ver gekomen. De lvl details, de map, de enemy’s, allemaal dope. Gelukkig komt deze game bijna uit.

Next was

Luigi’s Mansion 3:
Ik ben fan van de eerste twee delen. De game straalt zoveel sfeer uit mbt licht, muziek, graphics en puzzels. Controls waren weer even wennen (zijn wel hetzelfde gebleven). Aantal vernieuwingen zijn, een ontstopper die je afschiet, waaraan een touw zit. Die schiet je op voorwerpen of bv schilden die een Ghost vast hebben. Dan gebruik je je poltergust, trek je eraan of slaat spoken ermee door de lucht. Dit allemaal nadat je ze vind en hebt verblind, als in voorgaande delen
Grootste vernieuwing is natuurlijk de groene “gloo” Luigi. Deze is met name om bepaalde ontoegankelijke gebieden te bereiken of puzzels op te lossen. Leuke toevoeging, maar in de demo maar 2 maal hoeven gebruiken.
Ben bij de baas aangekomen en die was nog behoorlijk pittig (voor Nintendo begrippen), maar dat kan ook zijn omdat ik nog een beetje met de controls aan het zoeken was.

Witcher 3 (Switch)
Ik was heel nieuwsgierig hoe de Witcher 3 ( mijn favo game ever ) er op de Switch zou uitzien. Ik hoefde niet te spelen, maar vroeg de Nintendo dame of ik even mocht meekijken. Het stelde mij alles behalve teleur. Er werd gespeeld in handheld en de game liep soepel. Geen hick ups / pop ups of iets dergelijks. Good job Nintendo. Wellicht keer ik terug voor een RE-run op de Switch...

Hierna nog heel even gekeken naar holo knight silk song, maar kan er te weinig over zeggen, was meer even in het voorbij gaan.

Daar het een mooie dag was, ook veel buiten doorgebracht met bier en bratwurst en mijn ogen uitkijken naar al die mensen en cos players.
Oh natuurlijk ook nog de merchandise afdeling afgelopen ( kijken kijken niet kopen ) en jeugdsentiment ophalen op de retro beursvloer. Voor het eerst in mijn leven een game gespeeld op de Nintendo virtual boy. Dat was......apart

Druk? ja. Storend? Nee. Viel me op dat veel mensen buiten en bij podia staan. De drukte bij de game booths viel mij wel mee ( maar ik sta dan ook niet uren in een rij).
Ja het was weer geslaagd, leuk, veel gezien en gespeeld wat ik wilde. Heerlijk genoten.
Als ik kan, ga ik volgend jaar weer.

Als ik zin heb, zal ik nog foto’s toevoegen, maar beloof niks

Nintendo verovert nog steeds de harten

Gast
geplaatst: vandaag om 23:46 uur

geplaatst: vandaag om 23:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.