menu

Games / Algemeen / Ik zoek een game in de trant van...

zoeken in:
avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Cool , rpg ze!

Danil schreef:
...of maakt dat niet uit?

Neuh, maakt niet echt uit. Bravely meer een 'spirituele opvolger' van 4 Heroes, geen directe sequel.

thx.

All Seeing Fish
Bij Platforms > PlayStation > RPG's (role playing games):

Klein vraagje, normaal gesproken waag ik me nooit aan rpg games maar een kleine twee jaar geleden heb ik enorm genoten van de turn base rpg XCOM: Enemy Unknow.

Ik heb een New 3DS XL gekocht en nu vroeg ik me af of er een fantasy rpg tussen het 3DS aanbod zit dat mij dan ook wel zal bevallen, of is dit totaal niet te vergelijken

Als iemand mij kan helpen graag, op gebied van rpg's ben ik echt een leek!

avatar van Grovonion
XCOM: Enemy Unknown is eigenlijk geen RPG wat mij betrfet, het is meer een strategy game met RPG elementen. En wat dat betreft zou ik je Fire Emblem: Awakening kunnen aanraden. Dat is zelf ook een beetje een Strategy/RPG hybride. Het nog te verschijnen spel Codename: STEAM zou ook nog kunnen passen.

All Seeing Fish
Door de trailer van Fire Emblem: Awakening kwam ik op het idee en vergelijking zonder je de woorden in de mond te leggen bevestig je eigenlijk mijn vraag.

avatar van Sinner
...in dat genre is Project X Zone ook best grappig. Zeker als fan van de diverse capcom franchises die erin zijn verwerkt. Ook Ghost Recon Shadow Wars is best de moeite en supergoedkoop te vinden (een tientje max).

Edit: Eh...die laatste is natuurlijk geen fantasy. De eerste is een sci-fi / fantasy achtige hybride iets...

All Seeing Fish
Ik heb toevallig vijf euro geboden op Ghost Recon Shadow Wars en deze is geaccepteerd.

Ondertussen heb ik voor de 3DS Link Between Worlds en Majoras Mask klaar liggen, en krijg ik volgende week Battlefield Hardline (PS4) en Mario Party 10 binnen, ik heb dus even genoeg voor nu.

Ik heb even voldoende, die Fire Emblem: Awakening en Ghost Recon Shadow Wars staan op mijn wishlist.

avatar van ibendb
Ik zoek een game à la Alice: Madness Returns. In de oud engelse tijd (moet niet hoor) en met wat bloed. Liefst ook een recente game voor de PS3.

Ford KAduuk
Deze game is misschien wel wat je zoekt; Woolfe the Red Hood Diaries

Is echter wel voor pc, maar qua sfeer en gameplay toch redelijk vergelijkbaar met Alice: Madness Returns.

Voor de PS3 kan ik je het spel Folklore aanraden. Ook een fantasy game met een donkere sfeer. Speelt zich wel af in Ierland, maar dat ligt al aardig in de buurt van het oude Engeland

Als je het oude Engeland wilt zien in een game dan zou ik eerder gaan voor spellen als Dishonored of het meer recente The Order 1886.

Veel succes met zoeken! Hopelijk zit er iets interessants voor je tussen.


Remi
Vorige week heb ik de bèta gespeeld van DOOM. Die co-op multiplayer deathmatch vond ik wel erg tof. Ik zoek nu iets vergelijkbaar voor de Playstation 4.
Heeft iemand een suggestie?
Heb voor de rest niet veel ervaring met shooters, maar het lijkt me wel erg leuk om eens een shooter aan te schaffen die vooral op multiplayer gericht is.

avatar van Confusie
Verder dan een Call of Duty of een Battlefield of nu ook een Battlefront kom je volgens mij op dit moment niet.

Ik zoek games voor xbox360 met veel noordelijke natuur en naaldbossen etc. Liefst het sfeertje van de US en Canada. Iets met truckers, jagers, bikers, hillbilly's, houthakkers, dat soort dingen. Mag best lekker rock 'n roll zijn. Ik vond in GTA San Andreas de stukken waarin je in een auto of truck door de bossen en heuvels kon crossen met country muziek op de radio, helemaal fantastisch. Helaas mis ik dat een beetje in de andere GTA's, dat is toch snel meer stads. Red Dead Redemption heeft enigszins dat sfeertje, maar speelt zich dan weer meer in de zuidelijke woestijnlandschappen af. Iemand leuke tips?

MikeMannuh
Moet het een game zijn in het genre van GTA? Anders zou ik zeggen Alan Wake, Skyrim, Tomb Raider / Rise of the Tomb Raider, Assassin's Creed III, Forza Horizon?

Verder misschien de Far Cry serie ofzo, al heb ik die zelf niet zo gespeeld?

MikeMannuh
Remi schreef:
Vorige week heb ik de bèta gespeeld van DOOM. Die co-op multiplayer deathmatch vond ik wel erg tof. Ik zoek nu iets vergelijkbaar voor de Playstation 4.
Heeft iemand een suggestie?
Heb voor de rest niet veel ervaring met shooters, maar het lijkt me wel erg leuk om eens een shooter aan te schaffen die vooral op multiplayer gericht is.


Overwatch?

MikeMannuh schreef:
Moet het een game zijn in het genre van GTA? Anders zou ik zeggen Alan Wake, Skyrim, Tomb Raider / Rise of the Tomb Raider, Assassin's Creed III, Forza Horizon?

Verder misschien de Far Cry serie ofzo, al heb ik die zelf niet zo gespeeld?


Bedankt Mike, ik ga ze bekijken! Nee hoor, mag echt van alles zijn. Sfeertje gaat voorop, de rest zie ik daarna wel Oh, Alan Wake, een horrorschrijver die in z'n eentje in een klein Amerikaans stadje zit, gewapend met zaklamp en geweer: dat klinkt me echt op het lijf geschreven!

avatar van Rujar
rien.dekker schreef:
(quote)


Bedankt Mike, ik ga ze bekijken! Nee hoor, mag echt van alles zijn. Sfeertje gaat voorop, de rest zie ik daarna wel Oh, Alan Wake, een horrorschrijver die in z'n eentje in een klein Amerikaans stadje zit, gewapend met zaklamp en geweer: dat klinkt me echt op het lijf geschreven!


Firewatch

All Seeing Fish

MikeMannuh
Rujar schreef:

Firewatch

Die is niet op de xbox 360....

Remi
MikeMannuh schreef:
(quote)


Overwatch?


Nog meer tips, mensen?
rien.dekker schreef:
Ik zoek games voor xbox360 met veel noordelijke natuur en naaldbossen etc. Liefst het sfeertje van de US en Canada. Iets met truckers, jagers, bikers, hillbilly's, houthakkers, dat soort dingen. Mag best lekker rock 'n roll zijn, zoals bijvoorbeeld in de films van Tarantino en Rodriquez. Ik vond in GTA San Andreas de stukken waarin je in een auto of truck door de bossen en heuvels kon crossen met country muziek op de radio, helemaal fantastisch. Helaas mis ik dat een beetje in de andere GTA's, dat is toch snel meer stads. Red Dead Redemption heeft enigszins dat sfeertje, maar speelt zich dan weer meer in de zuidelijke woestijnlandschappen af. Iemand leuke tips?

Rujar schreef:
(quote)


Firewatch
Goeie tip Rujar, ondanks dat Firewatch niet voor de 360 is. Ziet er inderdaad uit alsof ze 'm zowat voor mij gemaakt hebben. Ik bedacht me dat ik binnenkort een goeie pc van m'n neef overneem voor in m'n muziekstudio, maar volgens mij moet daar ook zeker zo'n spel op gespeeld kunnen worden. Dus deze Firewatch staat daarvoor als 1e op m'n lijstje.

Wat me op die pc ook geweldig lijkt, is State of Decay, zombiesurvival. Ook helemaal wat ik bedoel, aan de afbeeldingen en trailer te zien.

avatar van Maiky
rien.dekker schreef:
Nog meer tips, mensen?
(quote)


Ik heb onlangs Redneck Rampage (plus de twee uitbreidingen) op GOG ontdekt voor een paar euro, waar ik me nu erg goed mee vermaak. 't Is dan wel old school (1997), maar het heeft wel echt de sfeer die je zoekt. Met een soundtrack vol psychobilly/vunzige country. Levels in gekkenhuizen, een houtzagerij en trailerparks. Soms voelen de locaties wat Tarantino aan - het benzinestation in het eerste level van Downtown doet qua sfeer ook sterk denken aan die van From Dusk Till Dawn. Bossen genoeg, maar bedenk wel dat we het hebben over een game van 20 jaar geleden.

Edit: game speelt zich wel in het zuidelijke deel van de VS af, dat dan weer wel.

Maiky schreef:
(quote)


Ik heb onlangs Redneck Rampage (plus de twee uitbreidingen) op GOG ontdekt voor een paar euro, waar ik me nu erg goed mee vermaak. 't Is dan wel old school (1997), maar het heeft wel echt de sfeer die je zoekt. Met een soundtrack vol psychobilly/vunzige country. Levels in gekkenhuizen, een houtzagerij en trailerparks. Soms voelen de locaties wat Tarantino aan - het benzinestation in het eerste level van Downtown doet qua sfeer ook sterk denken aan die van From Dusk Till Dawn. Bossen genoeg, maar bedenk wel dat we het hebben over een game van 20 jaar geleden.

Edit: game speelt zich wel in het zuidelijke deel van de VS af, dat dan weer wel.


Haha, klinkt te gek Maiky! Zal ik eens proberen op de pc. Wellicht hoog tijd voor een remake

avatar van threeohthree
Spintires wellicht? Developer heeft het een beetje verwaarloosd, maar misschien iets voor een sale. Anders natuurlijk ook gewoon Euro (of American) Truck Simulator 2 met een muziekje op. Alle 3 de titels zijn helaas wel uitsluitend te spelen op de PC. Goede nieuws is dat ze grafisch niet bijster veel vereisen.

Bedankt Threeohthree, maar dat lijkt het me niet helemaal te zijn. Heb de afgelopen week met heel veel plezier aan Call of Juárez: Gunslinger gezeten, leuk westernsfeertje. Wat me ook gaaf lijkt: Days Gone, en ook wel Last of Us. Al zal ik dan toch een keer aan de ps4 moeten. Verder vond ik The Walking Dead ook wel regelmatig dat vuige Amerikaanse sfeertje hebben.

Shooters: wat zijn goede en leuke shooters, waarin je NIET hoeft te zoeken naar de juiste weg/richting? Dus waarin je geen open world-achtige setting hebt, maar eerder een soort tunnelvisie (bijvoorbeeld letterlijk tussen twee muren), inclusief (optioneel) kompas etc. en waarin je haast niet van de wegen af moet/kan wijken. Ik hou wel degelijk van open worlds hoor, maar soms wil ik gewoon even ontspannen met lekker simpel knalwerk, en dan heb ik helemaal geen zin om keuzes te moeten maken of te moeten zoeken naar de juiste weg, dat doe ik in het dagelijks leven al genoeg hehe. Ik heb bijvoorbeeld enorm genoten van Battlefield Bad Company 2 en Call of Juarez Gunslinger. Shooters daarentegen zoals Bioshock, Gears of War en Borderlands bijvoorbeeld, vind ik al veel te vrij en soms te chaotisch en kleurrijk.

Remi
Is Doom niets voor je?

Geralt of rivia
Zoek game in de trant van assasins creed mag vanaf 18 zijn ben 14 mar het moet niet extreem grof zijn groet geralt of rivia

avatar van patenpac
Geralt of rivia schreef:
Zoek game in de trant van assasins creed mag vanaf 18 zijn ben 14 mar het moet niet extreem grof zijn groet geralt of rivia

Ik neem aan dat je hiermee voornamelijk graag open world RPG's zoekt?
Zoals we op je vorige post al hadden aangeraden is Elder Scrolls mogelijk wel een interessant reeks. Daarnaast raad ik zeker en vast The Witcher 3 aan. Zoals je naam al doet vermoeden interesseer je jezelf hierin.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:27 uur

geplaatst: vandaag om 04:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.