logo GamesMeter menu
logo GamesMeter

Games / Algemeen / Ik zoek een game in de trant van...

zoeken in:
centurion81 (moderator)
JustMike schreef:
Ik kan hem aanranden, maar het is niet echt wat je zocht

Heeft zo'n Chicken horse ook niet verdiend toch!

centurion81 schreef:
(quote)

Heeft zo'n Chicken horse ook niet verdiend toch!
een horse heeft er vermoedelijk minder last van dan een chicken

Fonzzz002 (crew)
Fonzzz002 schreef:
Dit is een denkspel waarin je een pad moet neerleggen voor de personages, zodat ze veilig het eindpunt bereiken. Je hebt een aantal objecten die allemaal in dat level gebruikt moeten worden. De uitdaging zat in het bedenken welke objecten waar geplaatst moeten worden.

Heel toevallig kwam ik deze avond een creatie tegen, in de PS4 game Dreams, die sterk met deze omschrijving overheen komt en het leek me leuk deze te delen: link. Je moet van tevoren invoeren welke stappen een robot gaat lopen, voordat hij het pad bewandeld. De uitdaging zit hier vooral in het inbeelden waar de robot naartoe gaat lopen en het tactisch gebruiken van functions. Het is wel 2D ipv 3D, maar het is een leuke creatie die toevallig voorbij kwam.

Doom (2016) en het recent verschenen Doom: Eternal (2020) kan ik je aanraden als je Wolfenstein goed vond. Heb je Wolfenstein: The New Order (2014), Wolfenstein: The Old Blood (2015) en Wolfenstein: Youngblood (2019) ook al? De game Rage 2 (2019) is, qua gameplay, ook wel zoiets, maar dan in een open wereld.

DarthSolidKevin schreef:
(quote)
Doom (2016) en het recent verschenen Doom: Eternal (2020) kan ik je aanraden als je Wolfenstein goed vond.
Staan alle twee op mijn aanschaflijst.Geen probleem dat je die na Wolfenstein II speelt?Staat op mijn aanschaflijst.
De game Rage 2 (2019) is, qua gameplay, ook wel zoiets, maar dan in een open wereld.
Vette trailer. Op mijn aanschaflijst gezet. Nice. Thnx

HALVE TAMME. schreef:
Geen probleem dat je die na Wolfenstein II speelt?

Tja, verhaaltechnisch spelen ze zich voor dat deel af (en Old Blood weer voor The New Order), maar op het gebied van gameplay zijn ze nagenoeg hetzelfde. Was zelf minder te spreken over deel 2 en vond de voorgaande delen leuker, maar dat is mijn mening.

Helder. Toegevoegd aan mijn aanschaflijst. Thnx.

Winkelwagentje (moderator)
Niet erg bekend met Wolfenstein. Maar als ik op de aanraders van solidKevin af ga, is Bulletstorm (2011) - GamesMeter.nl wellicht iets voor je. Heeft een remaster gehad voor de PS4/One.

Fonzzz002 (crew)
The Stanley Parable is een game die duidelijk gebruik maakt van een stamboom: iedere keuze leid naar een compleet ander pad dat je niet elders kunt bewandelen. Binnen deze paden kun je keuzes maken die weer tot compleet andere paden leiden. Zijn er meer games die zo'n duidelijke stamboom gebruiken? De enige game die ik kan verzinnen is Shadow the Hedghehog, al is het daar vrij rommelig toegepast en vind ik het niet goed passen bij een platform game. Ik zoek eerder een adventure game die van zo'n dergelijke stamboom gebruik maakt.

Fonzzz002 schreef:
Zijn er meer games die zo'n duidelijke stamboom gebruiken?

Qua RPG's heb je een Phantasy Star III die een heel rudimentair systeem als dit gebruikt, en Fire Emblem Awakening heeft eveneens - bepaalde koppels zetten namelijk hun bloedlijn voort. Het zorgt niet voor een afsplitsing in de verhaallijn, maar wel voor andere figuren om mee te spelen in de battles.

Er zijn diverse Visual Novels die eigenlijk hetzelfde gebruiken. Ik noem er eentje die vast goedkoop op de PC te krijgen is Cinders (2012).In dat wereldje moet je eens op zoek gaan. Er zijn zat mensen die meer kennis van (met name Aziatische Visual Novels) hebben dan mij. Maar met name Cinders vond ik prachtig.

Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
Mijn vader is de eind 60 aan het naderen, een paar jaar met pensioen en hij wilt weer eens wat videogames doen (heeft altijd wel games gespeeld aan de zijlijn, maar het was nooit een grote tijdsbesteding oid. Hij heeft bv jarenlang de poker minigame in Far Cry 3 en zombies uit Black Ops 1 gespeeld. Verbazingwekkend hoe snel ik van spel naar spel spring, terwijl mijn vader jaren zoet was met een poker minigame. Niet eens Far Cry 3 zelf. Zeker 95% van zijn uren heeft in die minigame gezeten).

iig, hij kwam met de vraag of ik nog suggesties had voor goede titels en het leek mij leuk om deze vraag mee te nemen naar Gamesmeter. Hij houd veel van schepen, motors, heeft een fascinatie met oorlog en kan sci-fi tot een zekere graad waarderen. Bij voorkeur ook games die wat rustiger zijn, niet veel reflexen vragen en realistische vormgeving hebben. Denk aan strategie en denkspellen. Mijn pa is bv een liefhebber van Silent Hunter en speelt deze nog steeds weleens. Een goede moderne variant hiervan schijnt UBOAT te zijn.

Ook Return of the Obra Dinn en The Talos Principle zijn goed bevallen. Vergelijkbare games die ik kon vinden waren The Witness, Portal of The Turing Test.

Ik zat te denken om oorlogstrategie games voor te stellen zoals Hearts of Iron IV, Company of Heroes of Crusader Kings III, maar ik ben bang dat de leercurve voor die games mogelijk te hoog zijn.

Indien pa aangeeft dat reflexen en drukke actie toch geen hinder is dan denk ik dat het sterke shooter forum genoeg suggesties heeft gedaan. Als mensen nog tips hebben, horen we ze graag .

geplaatst:
Sniper Elite games wellicht Fonzzz002 ? Deeltje 5 heb ik een lange tijd terug gespeeld en je moet heel rustig en tactisch te werk gaan. Sniper Elite Resistance is het recentste deel als ik het goed heb.

En wat cool dat je pa weer wat meer wil gamen!

geplaatst:
Fonzzz002 schreef:
Ik zat te denken om oorlogstrategie games voor te stellen zoals Hearts of Iron IV, Company of Heroes of Crusader Kings III, maar ik ben bang dat de leercurve voor die games mogelijk te hoog zijn.

Ik denk dat de leercurve van die games wel erg hoog is inderdaad. Althans bvb Hearts of Iron of Crusader Kings. Een Company of Heroes is nog wel enigszins toegankelijk.

Imo zijn turnbased games ideaal. Een Jagged Alliance 3 zou bvb wel netjes aansluiten hierbij. Eventueel iets uit de Total War reeks. Of gewoon een Civilization V. Niet te duur en ook niet danig ingewikkeld dat je meteen het bijltje erbij neergooit. Als Sci-Fi dan ook nog eens mag dan zijn een X-Com 2 of een Warhammer 40k Gladius of Warhammer 40k Battlesector ook erg goed. Of misschien een Panzer Corps 2 on Steam. (een beetje een spiritueel vervolg op Panzer General).

En bij puzzels e.d? Probeer eens een meer modern graphic adventure? Iets als The Drifter? Of een game als Call of the Sea. Of meer detective-achtig als The Seance at Blake Manor. Of Blue Prince?

Of deze kwam ik onlangs tegen en heeft een demo - The Caribou Trail on Steam

geplaatst:
Haha sowieso heel cool dat je oude pa aan het gamen in. Dat vind ik mooi te lezen.

Ook al heeft het niks met je suggesties wat hij leuk vind te maken, maar Red Dead Redemption 2? Best een kalme game, met wel een prachtige wereld en mooi verhaal. Geen motoren, wel paarden haha.

Ik heb de game zelf nog niet gespeeld, maar Days Gone? Daar rij je op een motor door een zombiewereld.

Anders misschien Age of Empires 2 definitive edition?
The Crew motorfest?

Denk dat de vraag meer is, wat voor genre? Strategie? Actie? Open wereld? Een shooter lijkt me weer vrij lastig als je iets rustigs zoekt.

En heel erg out of the box, de nieuwe James Bond game die volgende week verschijnt? Schijnt veel rustiger te zijn dan de gemiddelde actievolle Bondgame.

geplaatst:
Misschien dat Balatro iets voor hem is dan gezien die poker mini game.

Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
Thanks voor de tips allemaal! Ik heb een paar suggesties naar hem gemaild. Ben bang dat 007 First Light niet op zijn PC zou kunnen, maar dat ziet er wel degelijk uit als iets dat hij kan waarderen . Ivm de hoge leercurve van de andere strategygames zal ik het bij Company of Heroes houden haha. Zo te zien is er genoeg geschikts voor hem om uit te kiezen.

geplaatst:
Fonzzz002 schreef:
Ivm de hoge leercurve van de andere strategygames zal ik het bij Company of Heroes houden haha

Overigens over het algemeen ook een aanrader waar ik daarstraks nog even aan dacht: Sudden Strike. Er is net een vijfde deel van uit op PC en daar is een demo van. Dat is dan weer een RTS in plaats van een TBS zoals Panzer Corps 2 maar ze zijn wel erg speelbaar. (maar niet 'makkelijk' - strategisch inzicht is wel heel belangrijk).

Overigens zijn City Builders zoals bvb een Tropico of zo misschien ook wel een leuk idee om eens naar te verwijzen. Met wat geknoei ben je er zo mee weg en haal je er toch een hoop plezier uit.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:10 uur

geplaatst: vandaag om 09:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.