menu

Games / Algemeen / Ik zoek een game in de trant van...

zoeken in:
avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
JustMike schreef:
Ik kan hem aanranden, maar het is niet echt wat je zocht


Heeft zo'n Chicken horse ook niet verdiend toch!

avatar van Grovonion
centurion81 schreef:
(quote)


Heeft zo'n Chicken horse ook niet verdiend toch!
een horse heeft er vermoedelijk minder last van dan een chicken

avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Fonzzz002 schreef:
Dit is een denkspel waarin je een pad moet neerleggen voor de personages, zodat ze veilig het eindpunt bereiken. Je hebt een aantal objecten die allemaal in dat level gebruikt moeten worden. De uitdaging zat in het bedenken welke objecten waar geplaatst moeten worden.


Heel toevallig kwam ik deze avond een creatie tegen, in de PS4 game Dreams, die sterk met deze omschrijving overheen komt en het leek me leuk deze te delen: link. Je moet van tevoren invoeren welke stappen een robot gaat lopen, voordat hij het pad bewandeld. De uitdaging zit hier vooral in het inbeelden waar de robot naartoe gaat lopen en het tactisch gebruiken van functions. Het is wel 2D ipv 3D, maar het is een leuke creatie die toevallig voorbij kwam.


avatar van DarthSolidKevin


Doom (2016) en het recent verschenen Doom: Eternal (2020) kan ik je aanraden als je Wolfenstein goed vond. Heb je Wolfenstein: The New Order (2014), Wolfenstein: The Old Blood (2015) en Wolfenstein: Youngblood (2019) ook al? De game Rage 2 (2019) is, qua gameplay, ook wel zoiets, maar dan in een open wereld.

avatar van HALVE TAMME.
DarthSolidKevin schreef:
(quote)
Doom (2016) en het recent verschenen Doom: Eternal (2020) kan ik je aanraden als je Wolfenstein goed vond.
Staan alle twee op mijn aanschaflijst.Geen probleem dat je die na Wolfenstein II speelt?Staat op mijn aanschaflijst.
De game Rage 2 (2019) is, qua gameplay, ook wel zoiets, maar dan in een open wereld.
Vette trailer. Op mijn aanschaflijst gezet. Nice. Thnx

avatar van DarthSolidKevin
HALVE TAMME. schreef:
Geen probleem dat je die na Wolfenstein II speelt?


Tja, verhaaltechnisch spelen ze zich voor dat deel af (en Old Blood weer voor The New Order), maar op het gebied van gameplay zijn ze nagenoeg hetzelfde. Was zelf minder te spreken over deel 2 en vond de voorgaande delen leuker, maar dat is mijn mening.

avatar van HALVE TAMME.
Helder. Toegevoegd aan mijn aanschaflijst. Thnx.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Niet erg bekend met Wolfenstein. Maar als ik op de aanraders van solidKevin af ga, is Bulletstorm (2011) - GamesMeter.nl wellicht iets voor je. Heeft een remaster gehad voor de PS4/One.



avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
The Stanley Parable is een game die duidelijk gebruik maakt van een stamboom: iedere keuze leid naar een compleet ander pad dat je niet elders kunt bewandelen. Binnen deze paden kun je keuzes maken die weer tot compleet andere paden leiden. Zijn er meer games die zo'n duidelijke stamboom gebruiken? De enige game die ik kan verzinnen is Shadow the Hedghehog, al is het daar vrij rommelig toegepast en vind ik het niet goed passen bij een platform game. Ik zoek eerder een adventure game die van zo'n dergelijke stamboom gebruik maakt.

avatar van Sinner
Fonzzz002 schreef:
Zijn er meer games die zo'n duidelijke stamboom gebruiken?


Qua RPG's heb je een Phantasy Star III die een heel rudimentair systeem als dit gebruikt, en Fire Emblem Awakening heeft eveneens - bepaalde koppels zetten namelijk hun bloedlijn voort. Het zorgt niet voor een afsplitsing in de verhaallijn, maar wel voor andere figuren om mee te spelen in de battles.

Er zijn diverse Visual Novels die eigenlijk hetzelfde gebruiken. Ik noem er eentje die vast goedkoop op de PC te krijgen is Cinders (2012).In dat wereldje moet je eens op zoek gaan. Er zijn zat mensen die meer kennis van (met name Aziatische Visual Novels) hebben dan mij. Maar met name Cinders vond ik prachtig.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:44 uur

geplaatst: vandaag om 10:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.