menu

Games / Algemeen / Horror Games

zoeken in:
Cervantes schreef:
(quote)

- LISA (Een persoonlijke favoriet van mij, bijzonder macabere/absurde RPG.

Bedankt voor de suggesties! Toevallig had ik afgelopen week een hele overtuigende review gezien van Lisa die mij overhaalde het te willen kopen. Staat momenteel in de wachtlijst voor als ik klaar ben met Project Zero en Silent Hill.

Sinner schreef:
(quote)

Moeilijk genre!

Klopt. Persoonlijk vind ik het belangrijkste dat de game inhoudelijk nog leuk is om te doen, zelfs al slaagt het er niet in om eng te zijn, door bv een goed verhaal of uitdagende survival gameplay. Helaas draaien horrortitels zoals Outlast meer om de angstfactor dan om de belonende gameplay. Was leuk toen ik onbekend met het "weerloze-hoofdpersonage horrorgenre" was, maar eenmaal beter bekend ermee houden ze geen stand meer.

Squall Lionheart (moderator)
Een typisch genre idd, waarbij een mix tussen gameplay, verhaal en setting bepaalt of het Survival Horror, en dus eng om te spelen is. Er zijn goenoeg horror-themed games die ik niet in deze categorie zou onderbrengen iig...

M'n favo survival horror ervaringen van het afgelopen decennia zijn eigenlijk Dark Souls en in mindere mate Bloodborne. Door de hoge moeilijkheid en de oppressive wereld sfeer voor het eerst in lange tijd weer eens echt met koud zweet zitten gamen, omdat ik niet zeker wist of ik het wel ooit zou halen, of forever stuck zou zijn in deze helse werelden. Met de mysterieuze lore en depri verhalen als perfecte kapstok voor dit ongemak. Vind ik enger als jump-scares.

Ook in compleet andere genre's schuilt soms aparte horror, zoals bij Catherine. Qua gameplay een mix van blok-puzzels en adventuresque visual novel, maar desondanks een stressy nachtmerrie als geen ander.

Maar mijn favoriete survival horror game of all time blijft toch Silent Hill 2 .

REmake erg van genoten, binnenkort komt 2...
En de grandfather van survival horror games, Alone in the Dark. Vooral deel 2 is nog best te doen.

Nog enkele unieke, meer obscure, survival horror titels die imo niet in je lijst mogen ontbreken:

Deadly Premonition (2010)
Galerians (1999)
Martian Gothic (2000)
Sanitarium (1998)
System Shock 2 (1999)
Fahrenheit (2005)
I Have No Mouth, and I Must Scream (1995)
Overblood (1996)
Rule of Rose (2006)

En coole poging, maar net niet: I Am Alive (2012)

Coole reviews erbij trwns , enjoy da horror journey .

Silent Hill 2 is toch wel de game die op mijn netvlies gebrand staat, de angst, het mysterie, het meeslepende verhaal je wordt er helemaal in meegezogen, ik niet dat ze dit plot nooit voor een Silent Hill film gebruikt hebben.

Laten we bij deze hopen dat rondlopen in de hel niet zo eentonig gaat zijn als de rest dat ik van deze game al heb gezien

Bij De Site > Gebruikers > Nachtgappies:

banjo schreef:
Top 5 spellen voor in de nacht:

1. Zombi U
2. Resident Evil (behalve deel 5 en deel 6)
3. Alan Wake
4. The Evil Within
5. Dead Space

En als je zoekt naar korte gratis horrorgames voor de PC dan kan ik deze website aanraden! Er komt regelmatig iets bijzonders voorbij en ik heb er menig avond aan gamen inzitten.

Squall Lionheart (moderator)
All Seeing Fish schreef:
Silent Hill 2 is toch wel de game die op mijn netvlies gebrand staat...

Hier een geweldige ode aan SH2, waar ik net opnieuw ingedoken ben, erg vet, can't wait voor Chapter 2!

Gast
geplaatst: vandaag om 13:17 uur

geplaatst: vandaag om 13:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.