menu

Games / Algemeen / Horror Games

zoeken in:
Game_Kaza
Er is hier geen genre voor bij de zoekopdracht.
MMhh heb nog nooit ervaring gehad met horror-thriller achtige games. Resident Evil & Silent Hill lijken mij goeie titels.
Welke games zijn er allemaal horror-thriller achtig? (Goed of niet) Kan iemand mij iets aanraden of duidelijk maken wat vooral geen goeie horror-thriller game is?

Horror-thriller is eigenlijk gewoon horror dus. Veel bloed en echte spanning. Dan denk je aan games als FEAR, Resident Evil, Alone in the Dark en The Thing.

Een shooter als Brothers in Arms is geen horror, dat is meer realisme. Horror is meer fantasie, met zombies, mutanten en meer van die creaps.

FEAR is meer een shooter dan een horror game. Maar wel een goede overstap, dus misschien wel aardig om daar mee te beginnen.
Misschien bedoelt Game_Kaza het horror survival genre ?
Met veel monsters, creepy sfeer en vaste camerastandpunten ?

Hij vraagt horrorgames, die kan je ook als shooters krijgen. Condemned 2, nog een mooi voorbeeld.

Horror is meer dan alleen Silent Hill en Resident Evil achtige games.

Clive Barker's Jericho is ook een toffe shooter, niet bepaald eng te noemen, maar bloedspatten genoeg vindt je sowieso in Clive Barker's Jericho.
Het verhaal vond ik trouwens ook erg geslaagd.

BoordAppel (moderator)
Clive Barker's Undying is ook een erg goede horrorgame, best eng en je schrikt je zeker een aantal keer helemaal kapot. Ook Doom 3 is een aanrader, al zijn daar de scares wat goedkoop af en toe.

Game_Kaza
Tha)Sven schreef:

Misschien bedoelt Game_Kaza het horror survival genre ?
Met veel monsters, creepy sfeer en vaste camerastandpunten ?

Niet persé. Wat ik van F.E.A.R heb gezien mag ook horror-achtig genoemd worden. Games die je laten schrikken, eng-scary-creeoy sfeer hebben en de gameplay of camerastanden is niet een belangrijk punt. Doom zag er ook aardig scary uit..

@ users, Bedankt voor de genoemde titels Ga gerust verder met het topic.

gzn
Games die je laten schrikken, eng-scary-creeoy sfeer

Ik heb jaren geleden de beste horror ervaring meegemaakt met Silent Hill 2 in het donker speelde ik deze game in het donker met een grote koptelefoon op echt super !!!

Hte verhaal in de game ontpopt zich heel langzaam het is echt een meesterwerk.

Squall Lionheart (moderator)
Helemaal mee eens gzn, SH2 heeft me ook het meeste gegrepen, vooral omdat hier de horror gecombineerd werd met een erg sfeervol dramatisch verhaal. Mentale horror vind ik toch effectiever, gore slaat al snel om in humor.

F.E.A.R. en The Thing waren al genoemd, vond ik ook erg creepy, verder nog:

- Project Zero (japanse geesten horror)
- Clock Tower (gefreakte wegren horror)
- Scratches (slome doch effectieve point n click horror)
- The Suffering (twisted gevangenis horror)
- System Shock 2 (stressige space horror)
- Phantasmagoria II (gestoorde film-adventure horror)
- Forbidden Siren (akelige shibito horror)
- Martian Gothic (sfeervolle astronauten horror)

Hier nog de de 10 engste spellen volgens GT.

Haha, lollig dat AvP voor de Jaguar erbij zit, het enige goede spel op die console.

Grappig, die top 10 lijsten van GT op youtube.

Haunting ground is zeer aan te raden, toen ik dat spel in handen had vond ik het erg verassend ten opzichten van andere... een keer wat anders in de trend van resident evil, en het creepy sfeertje is ook dik in orde!!

Zeer goedkoop verkrijgbaar in meerdere shops! iedereen heeft een andere kijk op games,maar ik denk dat je niet teleurgesteld zult zijn!!!

gzn
Helemaal mee eens gzn, SH2 heeft me ook het meeste gegrepen,

Ik hoop ook zo dat het vijfde deel dit tweede deel gaat overtreffen, deel drie was ook wel een oke spel maar niet zo intense ervaing als SH2, en deel vier ja ook goed maar dat is een heel ander verhaal.

Was ook lichtjes teleurgesteld in sh3 en 4 vond ik dan wel weer erg apart, maar idd toch op een ander niveau. sh5, ja ik hoop het ook, maar ik heb wel gelezen dat de nieuwe lui, die de game nu aan't ontwikkelen zijn, tot nu toe nog niet echt veel goeie titels op hun naam hebben staan. Maar hun doel is iig terug naar sh2 stijl te gaan, hier een interview filmpje. Fingers crossed.

Rainy Woods, die eraan komt voor de ps3 kijk ik ook wel naar uit.

gzn
Rainy woods dat is een titel die ik dus in de gaten moet houden.

Survival Horror, was, is en zal altijd mijn genre zijn als het aankomt op games.

Vooral Resident Evil en Silent Hill heb ik intens gespeeld. RE1+2 en SH1+2+3 toch wel de toppertjes. RE3 was zeker leuk, RE4 is erg cool maar ow ow wat miste ik de zombies. Erg jammer.

SH4 was een teleurstelling. Maar misschien dat ik de game ooit nog uit de kast haal om het toch weer te proberen.

Vond Alond in the Dark: The New Nightmare ook zeker leuk om te spelen. Maar deze spellen hebben zeker een houdbaarheidsdatum. Ik wilde laatste weer eens beginnen met RE2 op de PSX, maar had er simpelweg het geduld niet meer voor om alles weer overnieuw te doen, aangezien ik het 'vroegah' zeker 6x uitgespeeld had.

De previews over 'The Thing' waren ook veelbelovend toen het uitkwam. Dus toen ik het zag liggen voor 7,50 in de winkel hoefde ik er ook geen seconde over na te denken. Gelijk kopen die hap. Jammer genoeg vond ik het niet echt veel aan en belande het spel na 6 pogingen om het toch enigzins leuk te vinden, in de kast.

Mijn persoonlijke succesformule voor dit soort spellen is: eenzaam, akelig, donker, zeer intense donkere muziek (Silent Hill reeks is daar erg goed in:)), en de kracht van het subtiele, onbekende. Niet weten wat nadert. Het onbekende is eigenlijk veel enger als wanneer je het daadwerkelijk ziet. In de meeste gevallen in ieder geval.

Silent Hill 1 tot en met 3 moet gespeeld worden in het donker. Met de koptelefoon op. Je wordt er ingezogen, en als een spel dat kan doen, is het naar mijn mening met vlag en wimpel geslaagd.

The Lost Crown als je van adventures houdt. Enorm creepy en spannend!

Hadouken schreef:
The Lost Crown als je van adventures houdt. Enorm creepy en spannend!

Dat kan ik alleen maar beamen.

Vampire The Masquerade Bloodlines zeker een horror waarvan je hart toch wel wat sneller gaat kloppen zeker aan te raden voor de PC hij staat hier op op GM.

death space is ook wel een goede horror game

Pastichio Rocker
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl.

Je pist zowat in je broek wanneer je 's nachts op pad gaat door de zone, of wanneer je afdaalt in een verlaten ondergronds laboratorium waar poltergeists en ander tuig zit en je vaak hele stukken moet doorkruisen in het pikkedonker met alleen een zaklamp tot je beschikking. Echt, F.E.A.R., Clive Barker's Undying en Doom 3 zijn een wandelingetje door het park vergeleken bij de horror van S.T.A.L.K.E.R.: SoC.

warzone
Left 4 Dead en Manhunt 1&2 vind ik erg goed.

Horror Games? Heb overigs meer met Horror-films maar ik heb wel een lijstje:

- Dead Space
- Resident evil 4 en 5
- Manhunt
- Condemned 1+2
- Max en het gele Sokjes Spook (vondt ik vroeger als klein kind vreselijk eng )

riczz
manhunt zeker een aanrader
Ook f.e.a.r en resident evil kan ik inderdaad aanraden ....

Verder weinig ervaringen met horror spellen

Imperial Figure
- Extermination (ps2)
- Dead Space (ps3,pc,360)
- resident evil 1&2 (ps1,pc,n64,gamecube)
- Ghosthunter (ps2)
- return to castle wolfenstein (pc,xbox)
- doom 3 (pc,xbox)
- condemned (pc,360)
- Fear (pc,360)
- cold fear (pc,ps2,xbox)
- the thing (pc,ps2,xbox)

En er zijn nog wel veel meer, maar teveel om op te noemen.

Dr. Salvador
Wassup ! schreef:
Clive Barker's Jericho is ook een toffe shooter, niet bepaald eng te noemen, maar bloedspatten genoeg vindt je sowieso in Clive Barker's Jericho.
Het verhaal vond ik trouwens ook erg geslaagd.

Inderdaad, en dit spel had alle ingrediënten voor een echte horrorfan!
Alleen ik vond hem behoorlijk saai, en eentonig. Maar het goede verhaal, de coole personages, eentonige maar vette monsters( vette monsters kun je bij één monster letterlijk zeggen! ), en heel veel
bloed en gore maken hem dan toch wel weer enigszins goed.
Verwacht alleen niet te veel van dit spel.

Dr. Salvador
Resident Evil 4 is het beste wat met horror te maken heeft! .

nee, dat is deze Game:

http://www.leesplein.nl/assets/boeken/kaft/CDMaxspook.gif

Dit is echt het beste horror spel.....

Dr. Salvador
jellecomicgek72 schreef:
nee, dat is deze Game:

http://www.leesplein.nl/assets/boeken/kaft/CDMaxspook.gif

Dit is echt het beste horror spel.....

Hoe kan ik deze horror klassieker nou vergeten!.

DIT is het beste, en meest angstaanjagende horrorspel ooit! .
Misschien binnenkort in mijn top 10!

All time classic horror game is toch wel YouTube - Phantasmagoria 2 Trailer Phantasmagoria II

Gast
geplaatst: vandaag om 08:24 uur

geplaatst: vandaag om 08:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.