menu

Games / Algemeen / Hoe heet die game ook alweer?

zoeken in:
Mijn eerste gedachtes zijn Magic Pockets, PP Hammer, Rolling Ronny maar denk het ook niet. Zijn games uit de jaren 90 evenals Cool Spot

Winkelwagentje (moderator)
Lndaax schreef:
Ik ben op zoek naar een 2D platform spel dat ik op de PC speelde door middel van Cd-rom (periode na 2000 vermoed ik)...

Het doet me sterk denken aan Toki Tori [PC/Mac] - Walkthrough - Forest Falls - Normal 01 - YouTube

Ik moet een beetje denken aan Prehistorik Man.

Dank voor het meedenken.
De genoemde games zijn het helaas niet. Het spel lijkt qua uiterlijk het meest op Toki Tori. Ik vermoed niet dat het een spel is geweest dat niet per se bekend was bij een breed publiek, want mijn oma had toen toentertijd (volgens mij van iemand anders gekregen) als CD. We speelden het in die tijd al wel op een plat computerspel, vandaar dat ik vermoed na 2000. De kern van het spel was het vinden van die ornamenten die in de grond verstopt zaten, het was dus meer arcade/avontuur dan puzzel zoals Toki Tori. De gaten die je met je hand in de grond sloeg, gingen automatisch na een paar seconden weer dicht. Als je dan nog in dat gat zat, ging je dus dood. Soms kon je geen gat in de grond slaan omdat die grond dan bijvoorbeeld uit steen bestond. Ik weet verder nog dat je niet kon springen, alleen jezelf naar beneden kon laten vallen. En als je viel gebeurde dat best sloom en ontstonden er onder je wolkjes puur voor de graphics. En tot slot waren in sommige levels, net als bij Toki Tori, lianen oid te zien. Hopelijk gaat er bij een van jullie nog een lampje branden

Is het misschien deze?

Speedy Eggbert

neo (crew)
neo schreef:
Er was een spel, volgens mij enkel in dos te spelen, waarbij je uit verschillende figuren kon kiezen (een kale man oa.) en spuug schoot richting de tegenstander. Iemand enig idee?

Wellicht dat iemand ondertussen een idee heeft....

Squall Lionheart (moderator)
Spit Wad Willy was de enige spit-shooter die ik zo snel kon vinden...

Weet je nog wat details? Side-scroll of top-down, versus fighter of wave shooter, pixelarty of early 3d?

neo (crew)
Nee, die is het niet.

Het was in ieder geval een Dos game. De opzet leek erg op het Pong concept, al ging het in dit geval enkel om het ontwijken van het spuug van de tegenstander door van boven naar beneden te bewegen. Het enige spelfiguur wat ik mij vaag herinner was wel redelijk gedetailleerd als een mensenhoofd, en profil en wel wat pixelachtig. Kenmerkend was het gorgelende geluid en, dit weet ik niet zeker, ook enig geanimeerde beweging bij het spugen zelf.

Nog een andere:
Een futuristische game met een 'gepantserd ruimtevaartuig, gespeeld vanuit vogelperspectief. Je waande je door een doolhof aan smalle wegen door een stad met een gevoel van een openheid en veel post modernische, stalen gebouwen met enige details. Het staat mij vooral bij je soms zigzagende de achtervolging inzette op een ander voertuig en een normale lasers en raketten kon inzetten. Er waren missies, maar inhoudelijk weet ik daar nog weinig van. Waarschijnlijk gespeeld op een (Amiga) Pc en de game was waarschijnlijk uit circa 1990.

Genoeg games op basis van dit soort vage herinneringen uiteindelijk toch gevonden met goed zoekwerk, maar deze twee nog altijd niet.

All Seeing Fish
SPITTING IMAGE: THE COMPUTER GAME

Oei, bedankt weer allemaal maar ook Speedy Eggbert was het helaas niet. Het was iets nieuwer en hipper qua vormgeving, met fellere oranje en groene kleuren...

Heb je het niet gedroomd.

neo schreef:

Nog een andere:
Een futuristische game met een 'gepantserd ruimtevaartuig, gespeeld vanuit vogelperspectief. Je waande je door een doolhof aan smalle wegen door een stad met een gevoel van een openheid en veel post modernische, stalen gebouwen met enige details. Het staat mij vooral bij je soms zigzagende de achtervolging inzette op een ander voertuig en een normale lasers en raketten kon inzetten. Er waren missies, maar inhoudelijk weet ik daar nog weinig van. Waarschijnlijk gespeeld op een (Amiga) Pc en de game was waarschijnlijk uit circa 1990.

Xenon 1 of 2? Deluxe Galaga?

neo (crew)
Het is trouwens Traffic Department 2192 (1994).

Ik had er zelfs al op gestemd... Zucht.

De andere game... SPITTING IMAGE: THE COMPUTER GAME is het helaas ook niet. Het is een spel waarbij de vergrote hoofden alleen van boven naar beneden kunnen bewegen ala Pong.

neo (crew)
neo schreef:
En nog eentje typisch Nederlands spel. Vaak gespeeld op een hele oude pc.

Je had een Nederlands polderlandschap, met sluizen en je moest de boel zo irrigeren dat je gewassen goed gingen groeien. Je moest dus continu de waterstand goed beheren om alle seizoenen door te komen.

Laat ik deze ook nog maar eens proberen. Toevoegend, het moet een spel zijn geweest van tussen 1985 en 1990 vermoedelijk, maar kan ook iets later zijn geweest. Het was zowel enigszins educatief alsmede een strategisch spel. Je ontving geregeld informatie die je moest gebruiken om jouw beheer aan te passen.

Fonzzz002 (crew)
Indien de antwoorden niet op GM te vinden zijn dan kan ik dit Reddit forum aanraden. Dan moet je wel een account aanmaken en goed Engels kunnen.

neo (crew)
Geen lid, weleens een vraag doorgespeeld naar een van de leden, maar zonder succes. Hier en elders worden ook zeer specifieke details niet meegenomen, en komen vooral de voornamelijke mogelijke titels voorbij die ik allang en breed zelf al tegenkwam in mijn zoektocht, en uiteraard het niet waren. Op reddit noemen mensen 2d titels terwijl je met 100 procent zekerheid zoekt naar een 3d, los van verdere beschrijving. Tja.

Betekent niet dat ik de moeite van anderen niet waardeer. Ik heb op zijn minst nog een kleine 100 games waarvan ik de identiteit niet kan achterhalen. Heb gemerkt dat het soms jaren duurt voordat ik er zelf achter kom.

was het een pc spel of eerder op C64 of Amiga thuis? Kan het home-brew geweest zijn? Vroeger had je wel vaker games die je kon over-tippen uit magazines en boeken.

neo (crew)
Welke bedoel je? Die spuuggame heb ik via MS Dos gespeeld. die ´waterschapsbeheer´ via een onbekende pc. Ik heb er jaren meegewerkt, maar het is treurig dat ik dit geen eens meer weet.

Het kan een 'hobby' game zijn geweest, maar dit was allemaal in een tijd dat ik mij weinig bezig hield met de achtergrond van games.

Bij Games > Algemeen > Ik zoek een game in de trant van...:

Ik zoek een specifieke game, hoogstwaarschijnlijk voor de C64.
Het speelveld ziet er wat uit als een racing game; het idee dat je constant naar voren beweegt.
Het is dus geen echte racing game, maar ik herinner me dat er (onder andere?) een soort van enorme spinnen op je af komen (die je moet ontwijken of neerschieten?).
De speler is zelf dacht ik niet in beeld, je kijkt als het ware door zijn ogen.
De muziek erbij klinkt nogal weird en was vast eng bedoeld.

'Forbidden Forest' is het alvast niet.

In Games > Algemeen > Wie weet de naam van het spelletje??:

Vroeger (begin jaren 90) speelde ik een spel welke standaard op de console stond, maar ik weet niet meer hoe het heet!
Volgens mij hadden we toen een goedkope variant op de Nintendo 2. Een eenvoudige console waar games bovenin gestoken konden worden. Duck Hunt was een van de vaste spelletjes.

Ik ben op zoek naar de naam van een spelletje waarbij een poppetje moest ontsnappen en geldzakjes moest verzamelen. In beeld zag je bakstenen rijen waar je via trappetjes of een gat naar boven en beneden kon. Gaten maken kon je zelf links en rechts van het poppetje maken.

Wie helpt mij aan de naam van het spelletje?

All Seeing Fish

Ja!!! O, zo blij nu!
Thanks!!

In Games > Spelletjes > Wat was de naam van die game?:

Ik ben dus sinds laatst weer oude spelletjes aan het spellen en dacht ineens aan dat spel. Het is een soort spel dat je 4 teams hebt: groen de good guys. Blauw de ijs wereld. Oranje de woestijn wereld en paars/zwart de bad guys. als je een aantal sterren had kon je ook gaan spelen als oranje of blauw maar paars/zwart kon je niet worden. Je had ook van die powerups. Elk team een ander. Je had een grondworm, bevries spreuk, duistere magie die alle torens dammage deed en nog een die ik vergeten ben. Dit spel had soorten torens. Je had de grote toren/stad. Hier kon je paarden, strijders, katapulten en boogschutters trainen. Je had een toren waar je per team iets anders kon trainen. Ik weet nog dat van het ijs team dat tovenaars waren en paars/zwart hele snelle mensen. Je kon ook reuzen verslaan en dan kreeg je een kist met goud waarmee je weer meer troepen kon trainen. Er waren veel verschillende levels en een midden level in de map. Daar kwam elk team samen. In sommige levels had je alleen 1 team om tegen te vechten en sommige alle. Ik weet niet meer de naam van dit spel maar weet wel dat het nog oude graphics had en op spelletjes.nl te vinden was op de begin pagina. Ik kan het daar alleen niet meer vinden. Het was een adobe flash game dus ik denk dat ze het spel er af hebben gegooit. Hoe heet dit spel? Alvast bedankt.

Misschien dat je 'm, als je het jaartal nog ong weet, zo kan terugvinden...

Ik weet dus van dat spel niet al te veel behalve hoe er er uit zag. Het had wel oude graphics. Ik denk dat het nog wel na het jaar 2000 is uitgebracht want het was niet zo oud.

Ja! Ik heb heb gevonden! Ik heb net een uur lang zitten zoeken en kwam de 2de site van spelletjes.nl tegen (Spel.nl). Die site is niet meer geupdate sinds dat adobe flash weg is. Ik wist nog precies hoe ik het spelletje kon vinden. Het hete in het nederlands Stedendwingers. Kan alleen niet goed vertalen. Op de site van spel.nl zeggen ze dat ik het spel wel op de computer nog kan spelen. Zit nu op de camping dus ik kijk over 1,5 week wel weer. Bedankt voor de tijd.

Browsergames worden hier niet aan de site toegevoegd, maar hier de MobyGames pagina ervoor: Takeover
En hier nog een gameplay vid gevonden...

Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

hallo wie kan mij helpen om een game te vinden ? vroeger speelde ik een race spel op de pc waarschijnlijk een jaren 90 spel. je kon rijden door verschillende plaatsen in de USA. Er staken ook koeien en zombies over.

Toch niet Carmageddon?

Gast
geplaatst: vandaag om 01:55 uur

geplaatst: vandaag om 01:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.