Games / Algemeen / Hoe heet die game ook alweer?
zoeken in:
0
geplaatst: 6 januari 2017, 14:26 uur
Ik moest bij de omschrijving een klein beetje aan Earthworm Jim denken. Maar dat is het zeker niet.
0
geplaatst: 6 januari 2017, 21:28 uur
Al seeing fish hartstikke bedankt ik wil jullie ook een keer helpen
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 10 februari 2017, 11:31 uur
Hoe heet die game ook alweer...Het is een soort pacman game en je bent een rood-pacman achtig geval in een level dat vol zit met printkaarten en dingen die naar beneden vallen als je de printkaarten eronder vandaan haalt....Je moest steeds de uitgang van het level halen...Erg verslavend!
Ik denk dat ik het ergens begin jaren 90 speelde op de PC
EDIT: ah laat maar, heb 'm al: Supaplex!
Ik denk dat ik het ergens begin jaren 90 speelde op de PC
EDIT: ah laat maar, heb 'm al: Supaplex!

0
geplaatst: 16 april 2017, 02:06 uur
Squall Lionheart schreef:
@Esmee en iris.09: Zou zeggen zo wel genoeg info met twee accounts, maar kan 'm niet vinden.
De enige die een beetje lijken zijn Syberia en A Vampyre Story.
Was het wel een adventure? Point en click stijl? 2d of 3d graphics? ...We'll find that slippery bastard yet!
@Esmee en iris.09: Zou zeggen zo wel genoeg info met twee accounts, maar kan 'm niet vinden.
De enige die een beetje lijken zijn Syberia en A Vampyre Story.
Was het wel een adventure? Point en click stijl? 2d of 3d graphics? ...We'll find that slippery bastard yet!
Beetje heeeel laat met mijn reactie maar goed haha...
Het was in 2D graphics, cartoon stijl. Ook inderdaad Point en Click. Erg bestemd voor kinderen, maar het was echt een vage game. Qua voorkant lijkt ie een beetje op Vampyre Story.
0
geplaatst: 16 april 2017, 02:06 uur
iris.09 schreef:
Het was in 2D graphics, cartoon stijl. Ook inderdaad Point en Click. Erg bestemd voor kinderen, maar het was echt een vage game. Qua voorkant lijkt ie een beetje op Vampyre Story.
(quote)
Het was ook (beschikbaar) in het Nederlands. Maar weet niet of de titel het ook was.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 20 juli 2017, 10:27 uur
Hoe heet deze game:
- die zich afspeelt in Egypte (in eerste instantie denk ik)
- die ik in de tweede helft van de 80s speelde op een 386 pc
- een platformer waarin je artefacten of juwelen ofzo moet verzamelen
- het mannetje dat je bestuurt heeft een grappig stoer loopje, een bril, een visserspetje, een rugzak en volgens mij gympen waarmee ie best hoog kan springen (of dit was een power-up)
- wij hadden het spel op diskette denk ik of mss ook wel op de harde schijf en het heette toen Egypte, maar degene die illegale games installeerde bij ons gaf altijd zijn eigen namen aan games/bestanden
- die zich afspeelt in Egypte (in eerste instantie denk ik)
- die ik in de tweede helft van de 80s speelde op een 386 pc
- een platformer waarin je artefacten of juwelen ofzo moet verzamelen
- het mannetje dat je bestuurt heeft een grappig stoer loopje, een bril, een visserspetje, een rugzak en volgens mij gympen waarmee ie best hoog kan springen (of dit was een power-up)
- wij hadden het spel op diskette denk ik of mss ook wel op de harde schijf en het heette toen Egypte, maar degene die illegale games installeerde bij ons gaf altijd zijn eigen namen aan games/bestanden

1
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 23 juli 2017, 16:43 uur
centurion81 schreef:
Hoe heet deze game
Hoe heet deze game
Is het misschien Super Solvers: Challenge of the Ancient Empires!?
...of anders PP Hammer?
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 25 juli 2017, 11:52 uur
...of anders PP Hammer?
(quote)
...of anders PP Hammer?
Het is idd Super Solvers! Thx man!

0
Remi
geplaatst: 8 oktober 2017, 15:47 uur
Ik zag van de week op gamekings een spelletje dat zij speelden.
Het was een 2D spel met twee spelers en degene die als eerste aan de andere kant kwam, had gewonnen.
Je kon elkaar tegenhouden en als je tegengehouden werd, moest je de ander tegenhouden.
Ik zoek nu een paar dagen naar dat stomme spelletje, maar ik kom niet op de naam van dat spel.
Kan iemand mij helpen?
Het was een 2D spel met twee spelers en degene die als eerste aan de andere kant kwam, had gewonnen.
Je kon elkaar tegenhouden en als je tegengehouden werd, moest je de ander tegenhouden.
Ik zoek nu een paar dagen naar dat stomme spelletje, maar ik kom niet op de naam van dat spel.
Kan iemand mij helpen?

0
Remi
geplaatst: 8 oktober 2017, 17:36 uur
Nidhogg 2
Dat is 'm. Enorm bedankt

Ik zie dat de game €15 is, wel duur voor zo'n simpel spelletje.
0
geplaatst: 31 januari 2018, 22:13 uur
In Platforms > PlayStation > Opzoek naar een PS1 game:
Hallo daar, Een vraagje, Ik ben opzoek naar een PS1 game waar van ik helaas de naam niet meer weet, Het is een spelletje waar je met een soort van hovercrafts, Of robots over het water ging tegen de computer, Je kon onderweg ook van alles op pakken zoals raketten etc, lijkt een beetje op de bootjes van Wipeout. Maar dat is hem niet, Was echt niet zo mooi getekend, Ik dacht dat de titel begon met T....T100? Ik weet het echt niet meer...Enig idee? Donkerbruine kaft dacht ik maar weet ik niet zeker, En nee het is ook geen Police.
Hallo daar, Een vraagje, Ik ben opzoek naar een PS1 game waar van ik helaas de naam niet meer weet, Het is een spelletje waar je met een soort van hovercrafts, Of robots over het water ging tegen de computer, Je kon onderweg ook van alles op pakken zoals raketten etc, lijkt een beetje op de bootjes van Wipeout. Maar dat is hem niet, Was echt niet zo mooi getekend, Ik dacht dat de titel begon met T....T100? Ik weet het echt niet meer...Enig idee? Donkerbruine kaft dacht ik maar weet ik niet zeker, En nee het is ook geen Police.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 1 februari 2018, 08:48 uur
AsLuM- schreef:
Aloha!
Jet Moto, Dodgem Arena, Cyber Speed, zijn de drie die ik zo kon vinden

Zit ie daar tussen?
0
geplaatst: 8 mei 2018, 12:10 uur
Goedemiddag, ik ben al tijden op zoek naar een voetbal management game die ik speelde ergens tussen 1995 en 2000. Ik heb twee versies van het spel gehad. De eerste versie die midden jaren 90 is uitgekomen omvatte alleen de engelse voetbalcompetities. De latere versie van eind jaren 90 had meer competities in heel Europa.
Het spel zat niet super in elkaar qua diepgang maar had een heerlijke gameplay vooral met twee of meerdere spelers. De wedstrijden werden verslagen door foto's met daarbij wat tekst en volgens mij ook met poppetjes op het veld waar de bal naartoe ging.
Van de tweede versie weet ik nog dat die in zo'n kartonnen gamedoos zat uitgevoerd in het Oranje. We noemende het spel altijd FM maar als ik nu zoek kom ik alleen het alom bekende football manager tegen. Wie heeft er een idee wat dit spel was ik kan het maar niet achterhalen.
Het spel zat niet super in elkaar qua diepgang maar had een heerlijke gameplay vooral met twee of meerdere spelers. De wedstrijden werden verslagen door foto's met daarbij wat tekst en volgens mij ook met poppetjes op het veld waar de bal naartoe ging.
Van de tweede versie weet ik nog dat die in zo'n kartonnen gamedoos zat uitgevoerd in het Oranje. We noemende het spel altijd FM maar als ik nu zoek kom ik alleen het alom bekende football manager tegen. Wie heeft er een idee wat dit spel was ik kan het maar niet achterhalen.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 8 mei 2018, 12:33 uur
rsw85 schreef:
Goedemiddag, ik ben al tijden op zoek naar een voetbal management game die ik speelde ergens tussen 1995 en 2000. Ik heb twee versies van het spel gehad. De eerste versie die midden jaren 90 is uitgekomen omvatte alleen de engelse voetbalcompetities. De latere versie van eind jaren 90 had meer competities in heel Europa.
Kan het zijn dat je een game uit de Premier Manager serie bedoelt?
0
geplaatst: 8 mei 2018, 13:13 uur
Kan het zijn dat je een game uit de Premier Manager serie bedoelt? [/quote]
Nee deze serie is het niet. Het was een kleine titel. Spelers hadden een lijstje van skills van 1 tot 10. De tacktiek was ook heel eenvoudig. Ik meen dat je per linie keuzes kon maken. Spelen met een ausputzer, tacktiek set pieces, wing attack etc.
Stadion verbouwen kon ook maar je had geen visueel stadion dat dan groter werd. Alleen de aantallen namen toe. In de latere versie had je al wel foto's van het stadion zelf.
Nee deze serie is het niet. Het was een kleine titel. Spelers hadden een lijstje van skills van 1 tot 10. De tacktiek was ook heel eenvoudig. Ik meen dat je per linie keuzes kon maken. Spelen met een ausputzer, tacktiek set pieces, wing attack etc.
Stadion verbouwen kon ook maar je had geen visueel stadion dat dan groter werd. Alleen de aantallen namen toe. In de latere versie had je al wel foto's van het stadion zelf.
1
geplaatst: 8 mei 2018, 15:19 uur
Ik heb het gevonden tijdens het zoeken. Het spel heet Football Masters 96/97 en latere versies
0
geplaatst: 25 april 2019, 13:13 uur
Hoi allemaal,
Ik zoek al een tijdje een game uit mijn kindertijd die ik niet meer terug kan vinden. Ik heb het ergens tussen 2000-2006 gespeeld, op de PC.
In het spel speel je als een vlieg (en misschien andere dieren?? ik kon alleen de vlieg herinneren) en je kon door een huis rondvliegen. Je kon door de sleutelgaten van de deuren heen en zo door de kamers heen gaan. Er waren een aantal minigames in het huis, zoals een waar je over de vaat in een gootsteen moest lopen zonder in het water te vallen.
Ik vond het spel vroeger altijd een beetje een creepy atmosfeer hebben.
Ik zoek al een tijdje een game uit mijn kindertijd die ik niet meer terug kan vinden. Ik heb het ergens tussen 2000-2006 gespeeld, op de PC.
In het spel speel je als een vlieg (en misschien andere dieren?? ik kon alleen de vlieg herinneren) en je kon door een huis rondvliegen. Je kon door de sleutelgaten van de deuren heen en zo door de kamers heen gaan. Er waren een aantal minigames in het huis, zoals een waar je over de vaat in een gootsteen moest lopen zonder in het water te vallen.
Ik vond het spel vroeger altijd een beetje een creepy atmosfeer hebben.
0
geplaatst: 28 april 2019, 08:30 uur
Al even gezocht, maar nog geen belletje gaan rinkelen...
Weet je nog wat details, 2D of 3D? Hier iig al een paar insecten games die met te binnen schoten:
Mister Mosquito (2001)
Bad Mojo (1996)
Spider (1996)
Weet je nog wat details, 2D of 3D? Hier iig al een paar insecten games die met te binnen schoten:
Mister Mosquito (2001)
Bad Mojo (1996)
Spider (1996)
0
geplaatst: 9 mei 2019, 13:43 uur
Mister Mosquito (2001)
Bad Mojo (1996)
Spider (1996)
Mister Mosquito (2001)
Bad Mojo (1996)
Spider (1996)
Dankjewel voor het zoeken maar dat zijn ze helaas niet.
Ik kan niet meer herinneren of het nou 2D of 2D was, had volgens mij een beetje elementen van allebei. De kamers zelf zagen er volgens mij 3D uit, maar de characters weet ik niet meer zeker. De graphics waren niet super, denk dat het late 90s of vroege 2000s geweest moet zijn. Wel weet ik dat je door het spel heen nog andere dieren tegen kon komen. Volgensmij kleine dieren zoals insecten of ratten/muizen.
2
geplaatst: 23 mei 2019, 15:44 uur
@Squall Lionheart
Hey, bedankt voor de lijst! Ik ben er helemaal doorheen gegaan en helaas zat ie er niet tussen.
Begin me af te vragen of ik het spel gedroomd heb haha.
Degene die het dichtste bij zit qua gameplay is denk ik Banzai Bug
In ieder geval wel een aantal leuke games gevonden, dus daarvoor thanks.
The Plan is ook wel een mooi spel.
Hey, bedankt voor de lijst! Ik ben er helemaal doorheen gegaan en helaas zat ie er niet tussen.
Begin me af te vragen of ik het spel gedroomd heb haha.

Degene die het dichtste bij zit qua gameplay is denk ik Banzai Bug
In ieder geval wel een aantal leuke games gevonden, dus daarvoor thanks.

1
geplaatst: 21 juni 2020, 21:47 uur
Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een 2D platform spel dat ik op de PC speelde door middel van Cd-rom (periode na 2000 vermoed ik). Je was een oranje figuurtje (in mijn herinnering een erg rond figuurtje), en de omgeving had iets of wat een junglestijl. Het poppetje kon met zijn vuist een gat in de grond slaan. Als je geluk had dat er op precies die plek in de grond een ornament verborgen, dat je kon pakken. Zo kon je rolschaatsen pakken om sneller te rijden of een verrekijker pakken om de ornamenten te signaleren. Er waren houten trappen om op te klimmen. Op sommige stukken grond zaten monsters die je niet mocht aanraken. Weet iemand hoe dit spel heet? Eeuwig dank!
Ik ben op zoek naar een 2D platform spel dat ik op de PC speelde door middel van Cd-rom (periode na 2000 vermoed ik). Je was een oranje figuurtje (in mijn herinnering een erg rond figuurtje), en de omgeving had iets of wat een junglestijl. Het poppetje kon met zijn vuist een gat in de grond slaan. Als je geluk had dat er op precies die plek in de grond een ornament verborgen, dat je kon pakken. Zo kon je rolschaatsen pakken om sneller te rijden of een verrekijker pakken om de ornamenten te signaleren. Er waren houten trappen om op te klimmen. Op sommige stukken grond zaten monsters die je niet mocht aanraken. Weet iemand hoe dit spel heet? Eeuwig dank!
1
geplaatst: 22 juni 2020, 15:16 uur
0
geplaatst: 22 juni 2020, 18:25 uur
Top 10 2D Platformers That You've Probably Forgotten
Hmm, doet vaag wat rinkelen, lijkt me wel vindbaar...
Weet je nog wat voor stijl graphics? Cartoony of realistisch, smooth 2D of meer pixel art stijl?
Je kan hier op platform, genre en jaartal zoeken...
Hmm, doet vaag wat rinkelen, lijkt me wel vindbaar...
Weet je nog wat voor stijl graphics? Cartoony of realistisch, smooth 2D of meer pixel art stijl?
Je kan hier op platform, genre en jaartal zoeken...
* denotes required fields.