Games / Algemeen / Nederland in Games
zoeken in:
0
geplaatst: 29 januari 2008, 14:18 uur
Toch maar eens leuk om zo'n topic te beginnen. Ik ben nog altijd op zoek naar Shooters/SF games enz die zich in Nederland afspelen.
Geen Davilex spellen aub want die ken ik allemaal.
Frankrijk, Amerika enz beginnen ook ernstig irritant te worden in Games.
Zo heb ik zelf al ondekt:
-De Rotterdam levels in Hitman 1 en 3. (vooral in deel 3 waren de achtergronden erg mooi)
-Een miezerig Amsterdam leveltje in Rainbow Six Lockdown
Ik hoor trouwens ook dat de nieuwe Brothers in Arms zich helemaal in Nederland af gaat spelen en dat je in The Getaway 3 ook door Amsterdam kan toeren. Gaat (misschien) nog de goede kant op.
Maar ik wil meer, meer en meer....
Kom maar op met titels.
Geen Davilex spellen aub want die ken ik allemaal.
Frankrijk, Amerika enz beginnen ook ernstig irritant te worden in Games.
Zo heb ik zelf al ondekt:
-De Rotterdam levels in Hitman 1 en 3. (vooral in deel 3 waren de achtergronden erg mooi)
-Een miezerig Amsterdam leveltje in Rainbow Six Lockdown
Ik hoor trouwens ook dat de nieuwe Brothers in Arms zich helemaal in Nederland af gaat spelen en dat je in The Getaway 3 ook door Amsterdam kan toeren. Gaat (misschien) nog de goede kant op.
Maar ik wil meer, meer en meer....
Kom maar op met titels.
0
geplaatst: 29 januari 2008, 14:44 uur
Postal 3 dacht ik, maar die is nog in de maak helaas..
En uuhm Efteling Tycoon
Nu ik er aan denk, zat er in een Medal of Honor spel geen level dat zich bij de John Frost brug ( A Bridge to Far / De slag om Arnhem) in Arnhem afspeelde? Kan het me niet echt meer herinneren..
En uuhm Efteling Tycoon

Nu ik er aan denk, zat er in een Medal of Honor spel geen level dat zich bij de John Frost brug ( A Bridge to Far / De slag om Arnhem) in Arnhem afspeelde? Kan het me niet echt meer herinneren..
0
geplaatst: 29 januari 2008, 19:04 uur
Klopt, MOH: Frontline. Je speelde daar in Arnhem maar ook in Nijmegen. Ook was er in Frontline een level dat zich afspeelde op het Nederlandse platteland.
0
geplaatst: 29 januari 2008, 19:09 uur
Bart Tönjann schreef:
Klopt, MOH: Frontline. Je speelde daar in Arnhem maar ook in Nijmegen. Ook was er in Frontline een level dat zich afspeelde op het Nederlandse platteland.
volgens mij kon je oko nog een huis binnen en daar zat een nederlands sprekende vrouw (ik kan me vergissen)
0
geplaatst: 29 januari 2008, 19:14 uur
Klopt, in die nazi-villa. Op een gegeven moment kwam je in een geheime gang waar een verzetsvrouw zat, en die hoor je via een radio nederlands praten. Als ze tegen het hoofdpersonage gaat praten hoor je haar wel engels praten maar met nederlands accent
Ook als je een "gewoon" huis van een burger ingaat hoor je soms mensen nederlands praten. 'Moeder, stop met eten,' of zoiets zeggen ze dan.

0
geplaatst: 29 januari 2008, 20:29 uur
Moh: Frontline heb ik ook al eens gespeeld. Alle leveltjes van Nederland. Ook die level dat er een parachutist aan een molenwiek hangt. 

0
BoordAppel (moderator)
geplaatst: 29 januari 2008, 20:36 uur
In Civilization IV: Beyond the Sword kan je als de Nederlanders spelen.
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 30 januari 2008, 12:00 uur
Ook in Rise of Nations: Thrones and Patriots.
En in Hooligans: Storm Over Europe zijn een paar levels in Nederland.
En in Hooligans: Storm Over Europe zijn een paar levels in Nederland.
0
geplaatst: 30 januari 2008, 15:20 uur
Pes 2008 met het nederlands elftal, hahaha. Ja heel flauw ja......
0
geplaatst: 30 januari 2008, 19:13 uur
En natuurlijk ons Zandvoort-circuit, een must-have voor racegames.
0
geplaatst: 30 januari 2008, 19:32 uur
MMh, ben meer op zoek naar (moderne) Action/Shooters en SF(shooters) games die zich in Nederland afspelen
0
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 29 juli 2023, 13:34 uur
Een topic dat zo te zien al eens aangekaart was
. Ik vind het altijd leuk om Nederland / Nederlanders voorbij te zien komen in media (bv toen Spider-Man opgesloten zat in Nederland, met Jeroen Van Koningsbrugge, in de Far From Home film). Zijn er voorbeelden uit bekende games waar Nederland of Nederlanders voorbij komen? Hier zijn degene die ik kon vinden:
Een Call of Duty missie in Amsterdam. Ziet er gruwelijk realistisch uit!
Het "Tulip Festival" level uit Tekken is zo stereotype als de neten haha.
Amsterdam Drift in Mario Kart
Het Holland level in Final Fight 2 (herken er zelf weinig tot niets Nederlands in)
De Kinderdijk in Sly 3
Ook de Kinderdijk, ditmaal in Capcom vs. SNK 2
Holland stage in King of Fighters 2002 (5:02)

Een Call of Duty missie in Amsterdam. Ziet er gruwelijk realistisch uit!
Het "Tulip Festival" level uit Tekken is zo stereotype als de neten haha.
Amsterdam Drift in Mario Kart
Het Holland level in Final Fight 2 (herken er zelf weinig tot niets Nederlands in)
De Kinderdijk in Sly 3
Ook de Kinderdijk, ditmaal in Capcom vs. SNK 2
Holland stage in King of Fighters 2002 (5:02)
1
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 29 juli 2023, 13:43 uur
En voor zover dit meetelt:
De bekende acteur Rutger Hauer speelt de hoofdrol in de psychologische horrorgame The Observer.
The Quiet uit Metal Gear Solid: The Phantom Pain is gespeeld door de Nederlandse actrice Stefanie Joosten.
https://i.imgur.com/xRSD3aB.jpg
De bekende acteur Rutger Hauer speelt de hoofdrol in de psychologische horrorgame The Observer.
The Quiet uit Metal Gear Solid: The Phantom Pain is gespeeld door de Nederlandse actrice Stefanie Joosten.
https://i.imgur.com/xRSD3aB.jpg
* denotes required fields.