menu

Games / Algemeen / Gamekings

zoeken in:
All Seeing Fish
Wat ik eigenlijk bedoel is dat van het hele zooitje, Boris toch wel de gene is die er het meest verstand van heeft.

Ze hebben er allemaal verstand van.

Zo'n gast als Skate schrijft al stukjes zolang ik me kan herinneren, en zolang ik spelletjes speel, wat zolang is als ik me kan herinneren.

De introductie van Boris in de PU kan ik me ook nog heugen zelfs, zijn eerste review was die van Mission: Impossible voor de N64 durf ik met enige zekerheid te beweren.

Vrij matig luidde zijn oordeel toen, waar ik niet echt blij mee was aangezien ik erg naar die game uitkeek als het N64 antwoord op het epische Metal Gear Solid wat ik destijds vol bewondering Playstationloos van enige afstand bekeek.

Maar hij had wel gelijk.

Echt heel denderend was het allemaal niet, en kon zeker niet in de schaduw van MGS staan.

Wat ik zeggen wil:

Mensen in hun waarde laten, dat soort zaken.

Gewoon rustig aan, hier op aarde.

Maak je toch de meeste kans een meske met billen als die van Shelly te paaien.

MikeMannuh
Wederom blijkt dat een discussie op deze site uitmond in zinloosheid met argumenten als 'ik vind van niet' of 'van ze allemaal is hij degene die er het meest verstand van heeft'. Of iemand die een of ander persoontje op het internet naspeelt en denkt grappig te zijn die zegt 'Tuurlijk heeft hij verstand van zaken. Het is z'n vak. Hij is er hele dagen mee bezig.' Het zijn allemaal verschrikkelijke lagere school stijl argumenten. Wellicht zouden jullie je eens moeten verdiepen in logical fallacies (Link)

Van alle mensen die ik ken heb ik het meeste verstand van raketwetenschap. Maakt mij dat een expert op het gebied van raketwetenschap? Ik zal je zelf even het antwoord geven. Nee dat ben ik niet. Als ik de hele dag fighting games speel maar ik ros maar wat op de knopjes, maakt mij dat goed in fighting games? Nope...

Het heeft vrij weinig met een elitaire houding te maken. Zoals eerder aangegeven heeft het te maken met een wens dat, als mensen hun mening wensen te verkondigen, ze die fatsoenlijk onderbouwen met argumenten. Boris zal ongetwijfeld wat afweten van games en de gameindustrie. De gamekings zullen vast meer dan de gemiddelde nederlander afweten van games en de gameindustrie. Maakt ze dat experts? Nee, want ze zitten vaak genoeg fout en slaan vaak genoeg onzinnig gebral uit.

Op het moment dat je Formule 1 gaat kijken op Ziggo en je gaat naar Olav Mol luisteren denk je dat Olav Mol de be-all-end-all van die sport is. Totdat, nadat je zelf al 20 jaar kijkt, begint te merken dat die man toch vaker fout zit dan dat ie goed zit. Als je dan ook nog eens gaat kijken naar Sky Sports UK (en voorheen op BBC), met commentaar van ex wereldkampioenen, rijders met 200+ races ervaring en zeer veel toegang tot huidige rijders en teams, dan merk je pas dat Olav helaas ook niet meer is dan een uit de hand gelopen hobbyist.

Hetzelfde geld voor gamekings. Die jongens zijn ooit tig jaar geleden begonnen. Uiteindelijk was er geen grote markt in Nederland om zelfs hun programma op MTV (of TMF wherever) rendabel te houden en gingen ze van de TV af. Er was dus al helemaal geen ruimte voor een concurrerende groep mensen. Ze hebben dus nooit competitie gehad dus ze zijn gewoon de enige. Dat is hun enige kwalificatie. Sorry, maar ik verkrijg mijn informatie graag van mensen met wat meer kwalificaties dan dat ze gewoon toevallig de enige zijn in Nederland en wel eens een spelletje spelen. En dat merk je ook als je mensen gaat volgen (op YT bv) die wel verstand van zaken hebben. Mensen die in esports scenes meedraaien. Mensen die werken in de gameindustrie. Games die daadwerkelijk op esports niveau presteren.

Mijn punt is, dat deze mensen over kunnen komen als experts als je zelf vrij weinig verstand van zaken hebt. Op het moment dat je jezelf begint te informeren, dan pas ga je zien dat ze toch eigenlijk wat minder verstand van zaken blijven te hebben als dat ze doen overkomen.

Elke mongool die wat roept tegenwoordig eist of wil serieus genomen worden. Het is een epidemie aan het worden. En zo gauw je waarde hecht aan mensen die daadwerkelijk verstand van zaken hebben en niet zomaar klakkeloos dingen accepteert zonder enige vorm van evidence, dan ben je elitair. Schei toch uit man. Tijdens het hele Brexit debacle was er een mooie quote van Professor Brian Cox: ‘Being anti-expert – that’s the way back to the cave’. Helaas is dat gezegde tegenwoordig op steeds meer gebieden toe te passen.

Maar goed, wie is hier nu de idioot. Ik heb weer 15 minuten van mijn leven verdaan om een tweetal mensen, die ook in dit beeld passen wat ik hierboven heb geschetst en dus alleen behoefte hebben om wat zwik te roepen zonder het daadwerkelijk te onderbouwen, te proberen te informeren terwijl ze daar toch geen behoefte aan hebben. Waarom post ik hier uberhaupt nog Laten we het maar houden op het feit waarom mensen als Richard Dawkins en Lawrence Krauss steeds weer, keer op keer, in discussie gaan met extreem religieuze idioten. De extreme gevallen kun je niet beinvloeden, maar als er uberhaupt maar één iemand die in de zaal zit of het op internet kijkt iets eraan heeft dan heb je een positieve invloed gehad. Laten we het hopen, tegen beter weten in, dat iemand ooit hier iets van opsteekt

Ik snap je punt goed MikeMannuh. Ik ben zelf ook niet zo kapot van Gamekings, omdat het op mij vaak overkomt als: "De game is vet en dat was het wel." Dat merkte ik al die jaren geleden op tv al. Toch nog een vraag aan jou: Wat vind je van gamejournalistiek in Nederland? Ik schrijf zelf namelijk voor Eurogamer Benelux, dus ik ben wel benieuwd naar je mening.

Nee, had je inderdaad niet moeten doen zo.

Ik heb even de moeite genomen het te lezen en je geeft het zelf al aan, om hier op deze manier zoveel woorden aan te wijden lijkt me in z'n algemeenheid niet de meest wenselijke gang van zaken voor welke partij dan ook.

En op een vrij uitgebreide manier borduurt het enkel voort op de constateringen die ik al eerder trachtte te maken, het getuigt allemaal iets te veel van een bepaald soort superieure geldingsdrang.

Je komt op mij over als wederom het type dat op een bepaalde manier in de knoop zit met zijn zelfbeeld, iets dat je telkens weer tegenkomt, overal. En een fenomeen dat ik toevalligerwijs vrij uitvoerig bestudeerd heb, over verstand van zaken gesproken.

Jij bent hier degene die moeilijk doet, die is begonnen moeilijk te doen.

Die is begonnen mensen op een negatieve en daarmee mijns inziens incorrecte wijze te beoordelen en af te schilderen.

Het heeft er alle schijn van dat je op een krampachtige wijze jezelf als een intelligente jongen wil neerzetten.

Ik kan je geruststellen:

Je bent een intelligente jongen.

Zelfs al kom je met een naam als Dawkins op de proppen, moet allemaal kunnen.

En dan ik zal ik je zeer persoonlijke en uiterst naargeestige toespeling over wie of wat ik als persoon in werkelijkheid zou zijn maar even voor her grootste gedeelte negeren.

Degene die zichzelf nu het voornaamst blootgeeft en zich als mogelijk doelwit opwerpt voor een aannemelijk oordeel, zal toch echt jij zijn.

Mocht deze discussie hier blijven steken of zich nog voortzetten, diegene die stilletjes de meeste support en sympathie pakt zal ik zijn, en niet jij.

En dan sta jij weer klaar om je als de onbegrepen outsider van ogenschijnlijk eenzaam elitair genoegen boven mij en de meerderheid op te stellen.

Zeg me dat het niet zo is.

MikeMannuh
DarthSolidKevin schreef:
Ik snap je punt goed MikeMannuh. Ik ben zelf ook niet zo kapot van Gamekings, omdat het op mij vaak overkomt als: "De game is vet en dat was het wel." Dat merkte ik al die jaren geleden op tv al. Toch nog een vraag aan jou: Wat vind je van gamejournalistiek in Nederland? Ik schrijf zelf namelijk voor Eurogamer Benelux, dus ik ben wel benieuwd naar je mening.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig bijna alleen nog maar engelse sites en youtube channels volg. Eurogamer is daarvan wel een van de betere naar mijn mening. Vaak worden hier uitgebreide artikelen geplaatst die wat dieper ingaan op de situatie (het artikel over Lionhead studios bijvoorbeeld). Daarnaast zijn de reviews over het algemeen ook wel gebalanceerd.

MikeMannuh
Confusie schreef:
Blah blah

Ik ga het forum niet verder vervuilen met deze onzin. Just not worth it.

Haha wat een discussie.

Ach qua reviewen van games moet je gamekings niet altijd serieus nemen (welke reviewer wel) Wat ik wel vervelend vind is dat ze soms hun feiten niet kennen. (dat is gewoon research en je werk goed doen)

Jelle en Shelly vind ik persoonlijk het meeste irritante personages. Shelly lijkt altijd stoned en Jelle (lijkt mij wel een aardige gast in real live) maar vertelt altijd iets wat al eens eerder door andere is gezegd. Komt bij mijn in ieder geval niet autenthiek over. (vaak ook met slechte woordkeuzes/schat) Die David snap ik echt niet waarom hij er tussen zit, die is echt van straat geplukt. Karim vind ik wel grappig enthousiast en zie ik nog wel groeien in zijn rol.

Boris, Steven en Emiel vind ik persoonlijk het leukst om naar te luisteren. Inhoudelijk hebben ze op games gebied in het algemeen (en dan bedoel ik niet persee het reviewen van games ) best wat te vertellen. Skate is daar gewoon een goede aanvulling op..

Overall is gamekings wel leuk zooitje bij elkaar (het is soms een beetje VI op gamesgebied) en kijk sommige items wel met veel plezier.

Ik heb gisteren even een paar video's kort bekeken maar voel me iig niet aangemoedigd om verder te kijken.

Vind de site geen zak meer aan sinds de nieuwe restyling en hun premium betaal video's waardoor er nog weinig over is. Ga echt niet betalen voor die filmpjes. Jammer, want ik vind een aantal crewleden daar wel tof en hun video's waren vaak wel de moeite.

In het najaar komen er weer veel leuke games uit. Hopelijk zijn de videoreviews dan gratis.

Nooit iets aan gevonden. Een beetje het equivalent van een Power Unlimited. Er zijn zat veel youtube reviewers of kanalen die het stukken beter doen dan iets als Game Kings. Daar volg ik MikeMannuh volledig in.

Dat premium model slaat inderdaad nergens op. Zelf ben ik ook een beetje afgehaakt, alleen voor de oude garde (Boris, JJ, Skate en Steven) pak ik soms nog wel een video mee.

MikeMannuh
Waarom zitten die lui überhaupt niet gewoon op YouTube en/of op Twitch, zoals elke game recensent. Ik weet dat een TotalBiscuit bijvoorbeeld zelf ook al eens onderzoek heeft gedaan naar het hosten van een eigen website en de kosten die daarmee gepaard gaan, maar volgens hem was het gewoon onbetaalbaar en bleven YouTube en Twitch, ondanks de nadelen, toch nog de beste optie. Lijkt me vaag dat een premium model voor gamekings een sustainable situatie is.

De kwestie met een terugblik op 2016 - Gamekings

Prima terugblik op het jaar 2016 van Sony, Microsoft en Nintendo.

Het ontstaan van Blammo & Gamekings: van reclamemakers tot game-krakers - YouTube

Leuk om dit te bekijken zeg. Al die oude namen, oude games, goede verhalen.

Volg die lui ook al wel sinds het begin, al had ik een paar jaar minder interesse door hun premium reviews. Ik ga er niet voor betalen. Maar tegenwoordig is een hoop ook weer gratis en op Youtube te bekijken.

Het was 2016 lees ik hier nu.

Weet het nog precies zat in de bus.

Zo'n gap knijpt in je bil je zegt pussy wat doe je.

En hoopt het daar verder bij te laten.

Leven gaat door worden allemaal ouder sommigen lees je het alleen nauwelijks aan af.

Overigens volg ik hoewel de laatste jaren wat minder dit ook al vanaf het begin, weet nog dat ze te zien waren op de zender The Box.

Was natuurlijk aanvankelijk een soort TV versie van de PU die ik toen ook al wel een paar jaar las.

Onlangs kwam ik een aantal terugblik video's van Gamekings tegen die ik met plezier gekeken heb. Sindsdien krijg ik regelmatig video's van hen aanbovelen, en hun content is best leuk. Wat mij opvalt is het aantal views, dat vaak tussen de 200 en 500 ligt. Zijn ze dan zo in hun populariteit gezakt of kijken de trouwe fans direct via de site? Benieuwd hoe ze Blammo staande weten te houden zo.

Ze hebben natuurlijk hun premium model.

Geen idee hoe lucratief dat is voor ze.

Bij de review van Ghost of Tsushima liep die Jelle te vertelle dat hij zijn mening alleen gunde aan betalende klanten of zoiets en dus kreeg je een filmpje van twintig minuten dat niet echt ergens naartoe ging verder.

Zelf niet echt meer op ze ingecheckt sindsdien.

Er is natuurlijk ook wel het nodige aan concurrentie.

brawljeff schreef:
Onlangs kwam ik een aantal terugblik video's van Gamekings tegen die ik met plezier gekeken heb. Sindsdien krijg ik regelmatig video's van hen aanbovelen, en hun content is best leuk. Wat mij opvalt is het aantal views, dat vaak tussen de 200 en 500 ligt. Zijn ze dan zo in hun populariteit gezakt of kijken de trouwe fans direct via de site? Benieuwd hoe ze Blammo staande weten te houden zo.

Ze werken met Gamekings premium, daar staan de lange reviews en de reportages op. Wat jij als niet-betalende kijker mag bekijken zijn de korte reviews en via de Youtube pagina Gamekings Vault kan je ook oude video's bekijken die wel langer duren. Maar hun verdienmodel zit 'm in de Premium. Al ben ik best benieuwd hoeveel betalende kijkers zij hebben. Ik hoor er ieder geval niet bij, maar bekijk wel geregeld de gratis content.

Je kunt ook betalen wat je wil zie ik nu. Wel sympathiek al zou ik zelf nooit minder willen betalen dan ze vragen hoe superskraal ben je dan maar heb hoe dan ook niet echt interesse. Zijn ook al wel genoeg dienstjes en abonnementjes her en der inmiddels.

Als je echt helemaal waus bent van deze gasten kan je het wel doen natuurlijk.

Dan misschien best lache.

Shelly is weer terug zag ik.

Nog steeds een prima playding voor een man in zijn home.

Girl gamerz zijn de best.

Shelly is leuk ja. Zag haar laatst ook weer verschijnen, doen ze goed.

Kijk nog geregeld Gamekings. Lekker afspelen onder werk.

centurion81 (moderator)
Manny Calavera schreef:
Shelly is leuk ja. Zag haar laatst ook weer verschijnen, doen ze goed.

Kijk nog geregeld Gamekings. Lekker afspelen onder werk.

Ik kijk eigenlijk nooit meer Gamekings. Zolang ze een spel bespreken vind ik het vaak wel okay, maar zodra ze ook maar enig ander onderwerp aansnijden valt toch wel op (naar mijn persoonlijke mening) dat het vooral kerels van middelbare leeftijd zijn die sinds hun early twenties maar weinig ontwikkeling hebben doorgemaakt en (muv JJ) nou ook niet bepaald het buskruit hebben uitgevonden. Da's natuurlijk helemaal prima, maar hou het dan lekker bij je expertisegebied

Ik vind de huidige PU crew dan een stuk prettiger om naar te kijken en te luisteren.

Dat is een hard oordeel over deze gasten, centurion.

centurion81 (moderator)
Confusie schreef:
Dat is een hard oordeel over deze gasten, centurion.

Is dat echt zo hard? Ik keek Gamekings als tiener ook en waar bv. bepaalde radiopresentatoren met me meegroeien (/verouderen?), heb ik dat bij deze mannen niet.

Ik kan het ook omdraaien Ik ben inmiddels een saaie conformistische burgerlul geworden met een degelijke baan, die zijn wilde haren is kwijtgeraakt en deze mannen leven hun (kinder?)droom

Maar als ze over politiek, emoties e.d. praten vind ik het vaak nogal platgeslagen en puberaal, moet mogen toch?

Dat allemaal gezegd hebbende, jij hebt hier volgens mij menig harder oordeel geveld over mediapersoonlijkheden

Ben dergelijke uitlatingen niet van je gewend dus ik schrok misschien een heel klein beetje.

Verder moet ik zeggen dat ik me er ook niet direct in kan vinden in de zin dat ik niet concreet voor de geest kan halen dat ik ze ooit over andere onderwerpen heb zien praten.

Maar ben ook niet enorm bekend met ze, zeker de laatste tijd eigenlijk nauwelijks gekeken.

Misschien vanaf nu weer wat vaker.

centurion81 (moderator)
Confusie schreef:
Ben dergelijke uitlatingen niet van je gewend dus ik schrok misschien een heel klein beetje.

Verder moet ik zeggen dat ik me er ook niet direct in kan vinden in de zin dat ik niet concreet voor de geest kan halen dat ik ze ooit over andere onderwerpen heb zien praten.

Maar ben ook niet enorm bekend met ze, zeker de laatste tijd eigenlijk nauwelijks gekeken.

Misschien vanaf nu weer wat vaker.

Ze hebben een soort vrijdagmiddagborrelpraatpodcast, die heb ik een aantal keer geprobeerd te luisteren maar ook weer afgezet na een minuut of 20 omdat ik er echt niet naar kon luisteren.

Skate ging bv een keer uitwijden over vaderschap en geld en toen dacht ik: wat ben je toch een zwakkeling met een gigantische blinde vlek voor je eigen tekortkomingen.

Tot slot vind ik ook wanneer ze games bespreken het erg uit de eigen ervaring behandeld. En dat is, I guess prima, want het zijn zeer doorgewinterde gamers. Maar ikzelf ben vaak beter op de hoogte van gamenieuws, terwijl ik alleen maar wat nieuws op mn telefoon doorlees en dat kijkt dan toch wat raar, wanneer je het gevoel hebt de experts waar je naar kijkt soms te moeten aanvullen of verbeteren.

Blijkbaar heb ik soms toch ook een uitgesproken mening

Ok zal eens luisteren dan ben nou wel benieuwd.

Ik kijk nog regelmatig naar gamekings, en ik snap en volg de punten van centurion81 op zich wel, soms wat puberaal, simpel en oppervlakkig. En ik heb ook het gevoel dat ik beter op de hoogte ben van gamenieuws dan zij. Maar snap dat ze ook niet alle ins en out van gaming behandelen, ze focussen zich logischerwijs op de main stream en grote titels, dus kleinere indie, niche games en retro spul krijgen nauwelijks aandacht.

Maar goed, het kijkt en luistert nog wel ok op de achtergrond en vind ze vermakelijker dan de gasten van PU.

centurion81 schreef:
Maar als ze over politiek, emoties e.d. praten vind ik het vaak nogal platgeslagen en puberaal, moet mogen toch?

In mijn herinnering was dat vroeger ook al zo, hoewel ik sowieso weinig met Gamekings had. De meeste types spraken me nooit echt aan.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:06 uur

geplaatst: vandaag om 12:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.