Games / Algemeen / Gamekings
zoeken in:
0
geplaatst: 9 januari 2008, 22:33 uur
Gamekings is een televisieprogramma dat op TMF (tot februari 2005 op The Box) uitgezonden wordt. In het programma bespreken en beoordelen doorgewinterde gamers wekelijks diverse videogames. De meeste presentatoren zijn ook bekend van het blad Power Unlimited.
Een aflevering van Gamekings duurde aanvankelijk een half uur, maar vanaf 2005 werd de zendtijd verlengd tot een uur. Naast het beoordelen van videogames worden er ook perstrips besproken.
Presentatie is in handen van Skate (the Great) en de reviewers zijn:
Jan-Johan Belderok
Melle Broekmans
Dennis de Bruin
Ruben Heere
Jan Meijroos
Steven Saunders
Boris van de Ven
Martin Verschoor
Ik moet zeggen dat ik elke dinsdag weer uitkijk naar dit programma. Het is allmaal heel luchtig en de reviews zijn heel leuk. Ook worden er vaak specials gedaan en krijgen we regelmatig verslagen van tripjes te zien. Mn favoriete gameking is toch wel Skate maar Jan is een goede tweede. Boris was vroeger wel grappig maar moet erg gaan kijken want hij wordt veel te sarcastisch en soms weet je niet of ie nou serieus is of niet.
Jammer dat volgende week alweer de laatste aflevering van het seizoen is.
Een aflevering van Gamekings duurde aanvankelijk een half uur, maar vanaf 2005 werd de zendtijd verlengd tot een uur. Naast het beoordelen van videogames worden er ook perstrips besproken.
Presentatie is in handen van Skate (the Great) en de reviewers zijn:
Jan-Johan Belderok
Melle Broekmans
Dennis de Bruin
Ruben Heere
Jan Meijroos
Steven Saunders
Boris van de Ven
Martin Verschoor
Ik moet zeggen dat ik elke dinsdag weer uitkijk naar dit programma. Het is allmaal heel luchtig en de reviews zijn heel leuk. Ook worden er vaak specials gedaan en krijgen we regelmatig verslagen van tripjes te zien. Mn favoriete gameking is toch wel Skate maar Jan is een goede tweede. Boris was vroeger wel grappig maar moet erg gaan kijken want hij wordt veel te sarcastisch en soms weet je niet of ie nou serieus is of niet.
Jammer dat volgende week alweer de laatste aflevering van het seizoen is.
0
geplaatst: 9 januari 2008, 22:41 uur
Ik kan me nog herinneren dat er op The Box een programma was waar ze games beoordeelden. Die vond ik echt verschrikkelijk, twee kerels die stoer achter hun PS 2 of X-BOX gingen zitten, een spelletje spelen en tussendoor of met een voice-over werd er commentaar geleverd. Ik weet niet of dat hetzelfde programma was (ik kijk nooit meer naar mtv/tmf) maar dat programma vond ik in ieder geval te overdreven om overtuigend of zelfs maar leuk te zijn.
Gammo op Veronica(?) vond ik altijd leuk, lekker snel, goed overzicht van het spel en een duidelijke opsomming van de voor- en nadelen van de game.
Gammo op Veronica(?) vond ik altijd leuk, lekker snel, goed overzicht van het spel en een duidelijke opsomming van de voor- en nadelen van de game.
0
geplaatst: 9 januari 2008, 23:00 uur
Luchtig is inderdaad het woord om de show te omschrijven.
Ik zie het meer als een reality show van mensen die games geweldig vinden. De trips zijn bizar en de reviews stellen eigenlijk niet zoveel voor, alleen Jan en Melle geven fatsoenlijk commentaar.
Het is leuk om te kijken, maar niet vanwege de games, maar vanwege de mensen
Ik zie het meer als een reality show van mensen die games geweldig vinden. De trips zijn bizar en de reviews stellen eigenlijk niet zoveel voor, alleen Jan en Melle geven fatsoenlijk commentaar.
Het is leuk om te kijken, maar niet vanwege de games, maar vanwege de mensen

0
geplaatst: 10 januari 2008, 12:28 uur
Dexter schreef:
Ik kan me nog herinneren dat er op The Box een programma was waar ze games beoordeelden. Die vond ik echt verschrikkelijk, twee kerels die stoer achter hun PS 2 of X-BOX gingen zitten, een spelletje spelen en tussendoor of met een voice-over werd er commentaar geleverd. Ik weet niet of dat hetzelfde programma was (ik kijk nooit meer naar mtv/tmf) maar dat programma vond ik in ieder geval te overdreven om overtuigend of zelfs maar leuk te zijn.
Ik vond het grootste probleem van Gammo eigenlijk dat er nooit duidelijk werd gezegd wat ze nou echt van de game vonden. Bij Gamekings wordt dat wel lekker duidelijk gedaan. Als het het geen goede game is, dan wordt ie ook genadeloos afgebrand.
0
geplaatst: 10 januari 2008, 12:34 uur
Al jaren lid van de PU, dus bekend met de mensen van GameKings en heb het ook vaak gezien. Maar ik kijk het al lange tijd niet meer. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar omdat ik niet weet wanneer en hoelaat het steeds op tv komt:(
PS: Een programma als Gammo was vreselijk kut. Zo overduidelijk gesponsord, dat ze nooit enige kritiek in een review stopten. Volgens dat programma was iedere game vet. En als er minpunten waren werd het wel omgepraat tot positieve zaken. Gameking zegt tenminste waar het op staat.
PS: Een programma als Gammo was vreselijk kut. Zo overduidelijk gesponsord, dat ze nooit enige kritiek in een review stopten. Volgens dat programma was iedere game vet. En als er minpunten waren werd het wel omgepraat tot positieve zaken. Gameking zegt tenminste waar het op staat.
0
geplaatst: 10 januari 2008, 12:46 uur
Ook al jaren lid van de PU en keek eerst ook altijd GameKings. Nu niet meer omdat ik ook niet weet wanneer het precies komt. Maar al had ik het geweten dan had ik het waarschijnlijk nu toch niet meer gekeken. Aantal jaar geleden was het leuk, nu vind ik het allemaal wat te overdreven en kinderachtig worden. Het is wel goed dat je, net als in de PU, al snel weet of een game kut is of niet, want dat wordt altijd overduidelijk gezegd.
Gammo is gewoon een waardeloos programma. Ik weet niet precies meer wie de voice over deed maar dat was echt slecht. Zoals hierboven al wordt gezegd; ieder negatief punt wordt omgepraat tot een positief punt. Die voice over was ook retesaai om naar te luisteren en voor de info hoefde je niet te kijken want je wist toch al vrij zeker dat ze de game goed vonden. Gammo was alleen leuk voor de gameplaybeelden.
Gammo is gewoon een waardeloos programma. Ik weet niet precies meer wie de voice over deed maar dat was echt slecht. Zoals hierboven al wordt gezegd; ieder negatief punt wordt omgepraat tot een positief punt. Die voice over was ook retesaai om naar te luisteren en voor de info hoefde je niet te kijken want je wist toch al vrij zeker dat ze de game goed vonden. Gammo was alleen leuk voor de gameplaybeelden.
0
geplaatst: 10 januari 2008, 16:39 uur
Dat programma heb ik vroeger wel vaak gezien ja. Volgens mij nog wel best een gesponsord programma, maar vrij goed vond ik die discussies die over sommige games ontstonden waarbij de meningen duidelijk verdeeld waren tussen twee van die lui met een vrij verschillende smaak. Eentje met zo'n soort van urban look of zo met veel tattoo's etc, die er veel termen als "vet" en "cool" uitgooide, en die ander een wat stijve en serieuze vent.
0
geplaatst: 10 januari 2008, 20:40 uur
Ben wel fan van de pu, maar niet van Gamekings. Op die j.j. zou ik wel zinloos geweld kunnen toepassen.
Vind het een beetje dom en nutteloze discussies, ze laten TEVEEL hun eigen mening weten en ik vind ze niet bepaald onafhankelijk.
Kijk het af en toe, by the way.
Vind het een beetje dom en nutteloze discussies, ze laten TEVEEL hun eigen mening weten en ik vind ze niet bepaald onafhankelijk.
0
BoordAppel (moderator)
geplaatst: 10 januari 2008, 21:10 uur
Natuurlijk laten ze hun eigen mening weten, dat is nogal de bedoeling van een review.
0
geplaatst: 11 januari 2008, 15:32 uur
-marco- schreef:
Ben wel fan van de pu, maar niet van Gamekings. Op die j.j. zou ik wel zinloos geweld kunnen toepassen.
Maar ja, Gamekings en ook de PU zijn toch ook afhjankelijk van de grote ontwikkelaars en softwarehuizen? Dus inderdaad zijn ze niet echt onafhankelijk. De agenda wordt volgens mij bepaald door de grote games. Ze mogen van mij wat meer aandacht besteden aan wat nichegames zodat anderen daar ook kennis mee maken. De zoveelste Unreal of Pro Evo, Fifa, toch armoede. Maar ja, dat willen we blijkbaar allemaal.
0
geplaatst: 11 januari 2008, 17:41 uur
Ja, dat herinner ik me nog wel. 
Was het programma helemaal vergeten.
Kan me nu zelfs nog vaag een aflevering herinneren die ik toen had opgenomen (of dat was een ander computerprogramma). Daarin ging het over een Zelda-game dacht ik, werden ook wat verborgen kamers of zo verklapt. En een mannetje had zelf thuis een soort van RPG-verhaal ontworpen, compleet met tekeningen, en kwam daarover in de studio vertellen.

Was het programma helemaal vergeten.
Kan me nu zelfs nog vaag een aflevering herinneren die ik toen had opgenomen (of dat was een ander computerprogramma). Daarin ging het over een Zelda-game dacht ik, werden ook wat verborgen kamers of zo verklapt. En een mannetje had zelf thuis een soort van RPG-verhaal ontworpen, compleet met tekeningen, en kwam daarover in de studio vertellen.
0
geplaatst: 12 januari 2008, 10:46 uur
Sorry maar ik vind die gamekings echt een stel kansloze gasten..elke keer dat stomme halfbakke engels door hun spraak (die game is fokking tof) denk ik kom op mannen, jullie zijn mijn leeftijd, jullie klinken als 14 jarige straatmarokaantjes. Veelste weinig aandacht voor PC games zoiezo, weet niet of dat nog steeds zo is, maar vond het veelste veel console minded. Als gamer voel ik me in ieder geval niet aangesproken door hun.
0
geplaatst: 12 januari 2008, 16:28 uur
Inderdaad rpger. Dat is het juiste woord: consoleminded. De pc blijft ver achter terwijl er veel leuks te vinden is.
0
BoordAppel (moderator)
geplaatst: 12 januari 2008, 23:57 uur
Volgens mij komen er ook veel meer games uit voor de consoles dan voor de pc dus zo onlogisch is het niet. Bovendien besteden ze vooral aandacht aan de grote bekende spellen en dan kom je nogal vaak bij de consoles uit.
Leuk programma in ieder geval. Ik kan de humor wel waarderen en doordat je elke keer de mening van verschillende mensen ziet kan je zelf ook een beter beeld vormen van het spel. Ook zijn die specials altijd wel geinig.
Leuk programma in ieder geval. Ik kan de humor wel waarderen en doordat je elke keer de mening van verschillende mensen ziet kan je zelf ook een beter beeld vormen van het spel. Ook zijn die specials altijd wel geinig.
0
geplaatst: 13 januari 2008, 15:20 uur
Die van Guitar Hero III sloeg echt nergens op. Moest Martin het opnemen tegen een gitarist van Krezip. Dus ging Dennis m helemaal trainen. Moest ie hardlopen en gewicht heffen en dan die rocky muziek op de achtergrond. Echt goed gemonteerd ook.
0
geplaatst: 13 januari 2008, 19:01 uur
programma is echt geweldig ik check ook regelmatig de site
als je tochiedereen bij de echte naam noemt zeg dan niet skate maar richard. (ahcternaam weet ik niet)
als je tochiedereen bij de echte naam noemt zeg dan niet skate maar richard. (ahcternaam weet ik niet)
0
geplaatst: 14 januari 2008, 20:16 uur
wcpapier schreef:
Richard Simon van de vroegere rapformatie Next Chapter uit Breda (ook Extince eventjes).
0
geplaatst: 14 januari 2008, 20:22 uur
gamekings is egt een van de tofste programma's die ik ken ik weet niet of jullie dat stukje in die japanse metro kennen dat is kapot grappig!
0
geplaatst: 14 januari 2008, 23:50 uur
rpger schreef:
elke keer dat stomme halfbakke engels door hun spraak (die game is fokking tof) denk ik kom op mannen, jullie zijn mijn leeftijd, jullie klinken als 14 jarige straatmarokaantjes.
elke keer dat stomme halfbakke engels door hun spraak (die game is fokking tof) denk ik kom op mannen, jullie zijn mijn leeftijd, jullie klinken als 14 jarige straatmarokaantjes.
Haha, dat is precies wat ik bedoelde met mijn een na laatste post in deze topic.

0
Game_Kaza
geplaatst: 7 februari 2008, 19:01 uur
Gamekings vind ik niet een goed progamma eerlijk gezegd. Het zijn jongens die zeggen wat er "vet cool"is aan een game of "waardeloos bagger". Zoals "ja deze game was echt bagger, moet je niet kopen bla bla bla".
Het beste game progamma is naar mijn mening Gammo. Die laat zien wat er in de game is, wat je er kunt doen, hoelang je ermee bezig kunt zijn, hoe het eruit ziet, en ze vertellen gewoon alles wat je wilt weten over een game zodat je er een goed beeld van hebt. Dan kun je echt goed bebalen of je die wilt kopen. Op een leuke intresante wijze word dat gedaan. Jammer dat dat er niet meer is.... maar ik dwaal af.
Het beste game progamma is naar mijn mening Gammo. Die laat zien wat er in de game is, wat je er kunt doen, hoelang je ermee bezig kunt zijn, hoe het eruit ziet, en ze vertellen gewoon alles wat je wilt weten over een game zodat je er een goed beeld van hebt. Dan kun je echt goed bebalen of je die wilt kopen. Op een leuke intresante wijze word dat gedaan. Jammer dat dat er niet meer is.... maar ik dwaal af.
0
geplaatst: 8 februari 2008, 00:32 uur
Game_Kaza schreef:
Gamekings vind ik niet een goed progamma eerlijk gezegd. Het zijn jongens die zeggen wat er "vet cool"is aan een game of "waardeloos bagger". Zoals "ja deze game was echt bagger, moet je niet kopen bla bla bla". Het beste game progamma is naar mijn mening Gammo. Die laat zien wat er in de game is, wat je er kunt doen, hoelang je ermee bezig kunt zijn, hoe het eruit ziet, en ze vertellen gewoon alles wat je wilt weten over een game zodat je er een goed beeld van hebt. Dan kun je echt goed bebalen of je die wilt kopen. Op een leuke intresante wijze word dat gedaan. Jammer dat dat er niet meer is.... maar ik dwaal af.
Gamekings vind ik niet een goed progamma eerlijk gezegd. Het zijn jongens die zeggen wat er "vet cool"is aan een game of "waardeloos bagger". Zoals "ja deze game was echt bagger, moet je niet kopen bla bla bla". Het beste game progamma is naar mijn mening Gammo. Die laat zien wat er in de game is, wat je er kunt doen, hoelang je ermee bezig kunt zijn, hoe het eruit ziet, en ze vertellen gewoon alles wat je wilt weten over een game zodat je er een goed beeld van hebt. Dan kun je echt goed bebalen of je die wilt kopen. Op een leuke intresante wijze word dat gedaan. Jammer dat dat er niet meer is.... maar ik dwaal af.
Ja alleen vertellen ze niet of een game goed is of niet. Daarom vind ik gamekings zo vet omdat ze een duidelijke mening geven. Als het een kut game is wordt ie gewoon genadeloos afgebrand. Heerlijk!
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 8 februari 2008, 08:00 uur
Game_Kaza schreef:
Het beste game progamma is naar mijn mening Gammo.
Het beste game progamma is naar mijn mening Gammo.

Vond ik toch fijner, gedetailleerde objectieve info, dan meningen van imo lompe en vaak slechte gamers, zonder echt iets te weten te komen over de game.
AHWA schreef:
Vroeger Power Play met Martijn Krabbe.
Vroeger Power Play met Martijn Krabbe.

0
Game_Kaza
geplaatst: 8 februari 2008, 09:47 uur
Iron Rose schreef:
Ja alleen vertellen ze niet of een game goed is of niet. Daarom vind ik gamekings zo vet omdat ze een duidelijke mening geven. Als het een kut game is wordt ie gewoon genadeloos afgebrand. Heerlijk!
(quote)
Een game goed vinden ligt aan smaak. Gamma legt uit hoe een game in elkaar zit, Gamekings zegt of het slecht is of niet. Terwijl misschien vind ik die "bagger"game wel geweldig.
0
geplaatst: 8 februari 2008, 13:32 uur
Game_Kaza schreef:
Een game goed vinden ligt aan smaak. Gamma legt uit hoe een game in elkaar zit, Gamekings zegt of het slecht is of niet. Terwijl misschien vind ik die "bagger"game wel geweldig.
(quote)
Bij Gamekings vertellen ze ook wel hoe de game in elkaar zit, maar dit weet ik meestal wel of kan ik opzoeken op internet. Ik vind het echter veel belangrijker wat ze er van vinden.
0
geplaatst: 8 februari 2008, 17:13 uur
Squall Lionheart schreef:
Ook nog vaak gekeken vroeger, hadden wel als enige een cheats gedeelte...
(quote)

Ik herinner me nog een aflevering waarin ze iets uitlegden waarbij je tape over een knop van de controller moest plakken zodat deze ingedrukt bleef.

Game_Kaza schreef:
De laatste keer dat ik het programma heb gezien is weer een tijdje geleden, maar was het niet zo dat in gamekings twee of drie van die gasten hun mening over een spel gaven? En daar zaten wat verschillende type gamers bij, zodat ze soms lijnrecht tegenover elkaar stonden in hun mening. Dat vond ik dan wel weer de kracht van het programma.
* denotes required fields.