menu

Games / Algemeen / Game-ideeën

zoeken in:
Volgens mij is dit topic er nog niet en het lijkt me wel aardig.

Want soms heb ik namelijk een paar ideeën over wat ik in een game zou willen zien. Of soms zie je een game waarvan je denkt: "Dat had ik beter gedaan" of "Ik zou dit en dit veranderen". Kortom, als jij de juiste middelen had en jij een game mag maken, waarover zou die gaan?

Ik zat laatst te denken aan een RPG a la Oblivion, maar dan in de ghetto's van de USA. Nu hoor ik jullie al denken; weer zo'n uitmelkgame. Maar denk je eens in: De grootte van Oblivion, realistische graphics van bijvoorbeeld Assassins Creed ( dus geen GTA stijl), honderden (side)quests en personages, een uitgebreid RPG systeem, gangvorming maar het belangrijkste; dodelijk realisme. Dus geen GTA stijl; drie keer schieten en hij lekt ketchup. Gewoon rauwe shootouts zoals je bijvoorbeeld ziet in Boyz n the Hood en Menace II Society. Sommige momenten uit die films maakten zeker indruk en het zal tof zijn als een game net zo indrukwekkend zou kunnen worden, alleen nu met jou in de hoofdrol.

Ook lijkt het me vet om een game te ontwikkelen rond mijn woonplaats. Natuurlijk is het dan eigenlijk alleen erg leuk voor mij om te spelen maar het lijkt me gewoon een leuk idee. Alle huizen op schaal nagemaakt. Zelfs een groot deel van de inwoners nagemaakt en doen hun dagelijkse ding. Ook hier weer vrijheid en veel keuze tussen (zij)missies. Een nadeel is dat de grens tussen realiteit en fictie dan wel erg snel vervaagd

Dan zou het ook nog vet zijn om veel ingrediënten te combineren uit een aantal games en die om te toveren tot één game. Ik noem maar de vrijheid van GTA, auto's uit NFS en Gran Turismo, wapens uit die en die shooter etc. Kortom, alle goede ingrediënten in één game. Wil niet zeggen dat het werkt, maar als zo'n bericht in de pers komt ben ik zeker benieuwd.

Hebben jullie wel eens idee over waarover je een game zou willen maken?

Mij zou een game wel vet lijken zoals Dead Rising, maar dan niet in een winkelcentrum maar gewoon in een grote stad waar je a la GTA kan gaan en staan waar je wilt, beetje zoals in het begin van die film Dawn of the Dead (de remake). En dan met een soort gameplay zoals Resident Evil 4. Dus een lekker chaotische stad met hordes zombies die je met auto's en bussen omver kan rijden. Moet ik alleen nog even een goed verhaaltje bedenken...

Ik zou ten eerste een wereld willen hebben die ontzettend groot is. Bijvoorbeeld de oppervlakte van Morrowind en dan op alle grote planeten in Mass Effect.
Het moet een meeslepend verhaal hebben, zoals bij KOTOR. Verraad, liefde, een aartsrivaal.. De soundtrack moet echt episch zijn, zoals bij Morrowind.
De combat moet een beetje lijken op Mass Effect, met strategische zetten maar toch ook real time.

Hadouken jou wens gaat een beetje in vervulling met Fallout3, ook wel genoemd "oblivion with guns"

Ja ik heb geen voorgaande Fallouts gespeeld maar ik ben zeer benieuwd naar Fallout 3. Lijkt me heel tof worden.

Toen ik zo'n 15 jaar geleden op de middelbare school zat heb ik samen met een vriend van mij een concept gemaakt over een game waarbij het ging om een gigantische stad onder water waar iets ernstig gebeurd was en je moest uitzoeken wat er aan de hand was.

Sounds familiar?

rpger schreef:
Toen ik zo'n 15 jaar geleden op de middelbare school zat heb ik samen met een vriend van mij een concept gemaakt over een game waarbij het ging om een gigantische stad onder water waar iets ernstig gebeurd was en je moest uitzoeken wat er aan de hand was.

Sounds familiar?

Haha ik zou de makers meteen aanklagen!

Tsjo-Wi schreef:
Mij zou een game wel vet lijken zoals Dead Rising, maar dan niet in een winkelcentrum maar gewoon in een grote stad waar je a la GTA kan gaan en staan waar je wilt, beetje zoals in het begin van die film Dawn of the Dead (de remake). En dan met een soort gameplay zoals Resident Evil 4. Dus een lekker chaotische stad met hordes zombies die je met auto's en bussen omver kan rijden. Moet ik alleen nog even een goed verhaaltje bedenken...

dat vind ik een heel tof idee en dan ook met een online mode samen zombies slachten in een grote stad veel mooier kan het niet worden

Dr. Salvador
Tsjo-Wi schreef:

HOLY SHIT! , wat een GENIAAL idee Tsjo-Wi! .
Maar dan de rennende zombies zoals in de remake van
Dawn of the Dead!, met veel voertuigen, en het moet meer een
een survival horror zijn( weinig wapens, munitie, health, en HEEL VEEL zombies! ). En ook veel achtervolgingen, en je bent HELEMAAL alleen!. En een goed verhaal.

PS: Ik vind de originele Dawn of the Dead(1978) beter dan de erg goede remake( samen met The Punisher, één van de beste remakes
ooit). Dawn of the Dead( origineel en remake) =

Ford KAduuk
En ook veel achtervolgingen, en je bent HELEMAAL alleen!.

Dat doet me denken aan het verhaal van I am Legend, hoewel daar vampiers in voor komen in plaats van zombies. Lijkt me wel grappig als daar een game van gemaakt word.

All Seeing Fish
Nou wat komt er het dichts bij sinds de ideeën vanaf 2007.

Een spel dat bestaat uit meerdere spellen b.v. dungeon keeper , empire earth , star trek.

een universum dat verdeeld is tussen 3 beschavingen licht , straling , duisternis elk een buitenaards ras
die door evolutie door de ruimte kunnen reizen en verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van de aarde en zijn bewoners.

Deze aarde is geen planeet maar een zwart gat , toen de duisternis dit gat opvulde met materie uit verschillende delen van het universum.
Schoot het licht een straal op het zwarte gat met als gevolg een grote eruptie van materie .
Hierop zou een klein gedeelte verlicht worden door een zon waardoor het bewoonbaar werd. (aarde)

Deze eruptie is zo groot dat er wel tientallen werelden op en in passen.

Zo zou deze wereld een ruimte , bovengrondse , ondergrondse boven het magma en een ondergrondse onder het magma beschaving bevatten.

Elke beschaving met meerdere rassen in verschillende tijdperken met verschillende soorten technologie en eigenschappen.

Ik zou echt zo graag een fight game zien met gewoon elke Terminator van alle films en de serie als characters. En gooi er dan ook maar meteen als guest characters een Predator en Robocop in.

Zou graag Super Mario World 3 met handgetekende stijl willen zien.

Soort Cuphead grafische stijl maar in een Mario game zou in mijn optiek te gek zijn.

geplaatst:
Nomak schreef:
Ik zou echt zo graag een fight game zien met gewoon elke Terminator van alle films en de serie als characters. En gooi er dan ook maar meteen als guest characters een Predator en Robocop in.

Ik zou graag een fight game zien met gewoon Conan en diverse belangrijke figuren uit de gigantische lore (eg. een Belith, Red Sonja, Toth-Amon - maar ook de film figuren mogen meedoen!). Natuurlijk in diverse skins. Je start met een skin in de stijl van Frazetta, en unlockable zijn Buscema, Nord en natuurlijk de film vertolkingen Schwarzenegger en Momoa). Locaties genoeg.

En dan mag je meteen een echte Star Wars Fighter eraan toe voegen. Met diverse Jedi en Force Users uit de diverse tijdperken.

Wel allemaal in glorieus 2D graag. En interactie met de backgrounds. (vecht maar eens lekker op Endor of een uiteenvallende Death Star).

Gast
geplaatst: vandaag om 06:12 uur

geplaatst: vandaag om 06:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.