menu

Games / Algemeen / Je engste game-ervaringen

zoeken in:
kiriyama
Ik ken eigenlijk geen enkel spel dat eng is. RE4 heeft opzich wel een creepy sfeertje maar om hem nou eng te noemen...

Spannend is dan weer iets anders en dan komen er wel een aantal spellen in aanmerking. Bij Heavy Rain zat ik bijvoorbeeld een paar keer op het puntje van mijn stoel. Die schreeuwende, ontploffende mannen in Serious Sam II waren ook geweldig. Zodra ik die hoorde begon ik als een gek op alles te schieten wat los en vast zat.

avatar van Starmaster501
Boomers in Gears Of war.
Het is stil en dan hoor je BOOOMM, en dan BOEM! en dood ben je.

avatar van Tsjo-Wi
De eerste helft van Dead Space schrok ik me steeds de pleuris als er weer zo'n freak uit de muur kwam geknald of opeens achter je stond. Helaas viel het daarna een klein beetje in herhaling.

En ik vind RE4 zeker wel eng!

avatar van TonyTHorror
Vond the suffering vroeger vrij intens. Daarnaast ook doom3 in het begin, op jongere leeftijd daaraan beginnen was wel even tof, lekkere suspense!

En 10jaar terug was ik ook als de dood voor dat onderwater stuk in mario 64, met die grote slang(?) die af en toe tevoorschijn kwam, vond ik erg naar

284
Resident Evil 1 eerste zombie

Ik speelde met Chris en die had aan het begin alleen maar een mes , daarom speelde ik de game maar verder met Jill

avatar van wo2-freak
De cover van Half-Life 2. Dat een cover zo misvormd en lelijk kan zijn dat het gewoon eng word!

Dr. Salvador


Ik geef het niet graag toe, maar dat vind ik ook, haha

avatar van jellecomicgek72
wo2-freak schreef:
De cover van Half-Life 2. Dat een cover zo misvormd en lelijk kan zijn dat het gewoon eng word!



misterwhite
The texas chainsaw massacare was zo eng, ik kon amper onderscheiden wat voor wapen ik had


(afbeelding)

En niet te vergeten Halloween, zoiets engs zie je maar één keer in je leven:


(afbeelding)

avatar van wo2-freak
misterwhite schreef:
The texas chainsaw massacare was zo eng, ik kon amper onderschijden wat voor wapen ik had

(afbeelding)

En niet te vergeten Halloween, zoiets engs zie je maar één keer in je leven:

(afbeelding)




Klopt wel dat je zoiets maar een keer in je leven ziet, want je gaat dood van het lachen en dan valt er nog maar weinig te zien.

avatar van Leidenaar187
Ging een keer strippoker doen met een vatsig wijf,en echt dik ook,en ik won.
Speel ik nooit meer,ze had allemaal rode vlekken,en spat-aderen waar je de Titanic aan kan vastleggen,en dan van die gore putjes in d'r dijen waar je poffertjes in kon bakken.
Aardig was ze wel,maar ja,wat doet karakter er toe als iemand er ranzig uitziet..
Dat was eng,speel ik echt nooit meer!

avatar van leatherhead
Starmaster501 schreef:
Boomers in Gears Of war.
Het is stil en dan hoor je BOOOMM, en dan BOEM! en dood ben je.


Doet me denken aan de Boomers in L4D .
Vond trouwens vele momenten in F.E.A.R. ardig creepy vooral dat stuk dat je van de ladder naar beneden gaat en dan kijk je automatisch eerst naar beneden en daarna omhoog en dan staat dat meisje er opeens en als je dan beneden bent en naast je kijkt staat Paxton Fettel er opeens en dan plus dat je dan muziek hoort waar je werkelijk kippenvel van krijgt. Zijn toch wel momenten die het opnoemen waard zijn.

Game_Kaza
misterwhite schreef:
The texas chainsaw massacare was zo eng, ik kon amper onderscheiden wat voor wapen ik had

(afbeelding)

En niet te vergeten Halloween, zoiets engs zie je maar één keer in je leven:

(afbeelding)


avgn gekeken zeker ?

avatar van jellecomicgek72
Leidenaar187 schreef:
Ging een keer strippoker doen met een vatsig wijf,en echt dik ook,en ik won.
Speel ik nooit meer,ze had allemaal rode vlekken,en spat-aderen waar je de Titanic aan kan vastleggen,en dan van die gore putjes in d'r dijen waar je poffertjes in kon bakken.
Aardig was ze wel,maar ja,wat doet karakter er toe als iemand er ranzig uitziet..
Dat was eng,speel ik echt nooit meer!


Serieus dude, ben jij aan de drugs ofzo? Kom eens op Gamesmeter om over games te ouwehoeren en niet om alleen maar onzin uit te kramen.

avatar van Leidenaar187
Dit topic gaat niet over games.

avatar van TonyTHorror
.... wel?

avatar van Leidenaar187
Haha ja ok,maar bedoel dat je niet OVER een game hoeft te ouwehoeren ,maar ik was off-topic.

Maar ik zal deze zomer ff playstation 3 aanschaffen en dan komen hoogstaande recensies,jullie zullen met open mond ze lezen.

misterwhite
Game_Kaza schreef:
(quote)


avgn gekeken zeker ?


Ook maar ik heb het spel zelfs gespeeld. Was echt zo een bagger spel Ongeloofelijk dat er zoiets ooit op de markt is gebracht.

avatar van Shinobi
Tsjo-Wi schreef:
De eerste helft van Dead Space schrok ik me steeds de pleuris als er weer zo'n freak uit de muur kwam geknald of opeens achter je stond. Helaas viel het daarna een klein beetje in herhaling.

Dat had ik ook, serieus de engste game die ik ooit heb gespeeld. Dat was echt een intense beleving zeg, je kon overal vanuit het niets aangevallen worden. Ik liep negen van de tien keer gewoon met m'n gun getrokken voor als ik aangevallen zou worden.

avatar van DonOswaldo
Vond Silent Hill altijd wel een beetje creepy. Maarja echt eng vind ik spellen niet, alhoewel ik wel goed me het lazarus kan schrikken als ik in me eentje speel en er uit het niets iemand verschijnt.

avatar van LimeLou
Engste game momenten waren in Doom 3.. Vreemd dat ik Dead Space helemaal niet eng vond, terwijl ik om de 5 minuten moest stoppen bij Doom 3

avatar van love-kadavers
ik vind de resident evil en silent hill reeks wel de engste

Game_Kaza
Games vind ik nooit eng. Echt nooit. Maakt niet uit welk trucje ze uithalen. Bij films is had heel anders.

avatar van Tsjo-Wi
Game_Kaza schreef:
Games vind ik nooit eng. Echt nooit. Maakt niet uit welk trucje ze uithalen. Bij films is had heel anders.

Heb je de Resident Evil en Silent Hill serie, Dead Space of Siren Blood Curse wel eens gespeeld? Ik vind dat een goede horrorgame juist veel enger is dan welke horrorfilm dan ook, omdat je nu zelf het gevaar moet opzoeken om verder te komen in plaats van dat je naar iemand kijkt en je eventueel nog je ogen dicht kan doen als je het te eng vindt.

avatar van leatherhead
Ook dat gedeelte in dat verlaten gekkenhuis in Thief 3: Deadly Shadows is me altijd bijgebleven.

Game_Kaza
Tsjo-Wi schreef:
(quote)

Heb je de Resident Evil en Silent Hill serie, Dead Space of Siren Blood Curse wel eens gespeeld? Ik vind dat een goede horrorgame juist veel enger is dan welke horrorfilm dan ook, omdat je nu zelf het gevaar moet opzoeken om verder te komen in plaats van dat je naar iemand kijkt en je eventueel nog je ogen dicht kan doen als je het te eng vindt.


Ik heb Dead space gedaan tot chapter 4. Het kan zijn dat het daarna erger word.
Wanneer je zelfs een figuur speelt vind ik het niet zo eng. Ik bedoel, doordat je steeds hetzelfde perspectief hebt weet je wat er aan kan komen. Bij een film kun je verrast worden met een enge shot of verschillende camera posities waardoor het minder voorspelbaar word.

avatar van Tsjo-Wi
Ja ok dan heb je het dus waarschijnlijk alleen over de schrikeffecten, dat kan ik nog begrijpen (alhoewel ik redelijk vaak schrok in de eerste paar chapters van Dead Space als er weer zo'n freak uit de muur knalde. Dat vond ik nou niet bepaald voorspelbaar). Maar gewoon als horrorervaring vind ik een game vaak enger, vooral als je weet dat er een gevaarlijke, creepy vijand ergens op je ligt te wachten en er niets anders op zit dan de confrontatie op te zoeken, ookal weet je niet precies wanneer die confrontatie komen gaat. Je wilt eigenlijk niet verder lopen maar je moet wel. Dat stressgevoel had ik bij Resident Evil 4 heel vaak en dat is imo niet te vergelijken met de passieve ervaring die je bij films hebt.

Dr. Salvador
Ja RE4 is ongeevenaard in spanning!

Maar ook Manhunt, als je in een donker hoekje staat, en er komt een maniak op je af, en dan dat vette horrormuziekje, en je hartslag die omhoog gaat!

Haha, dit moet ik vertellen, was laatst met iemand BioShock aan het spelen, omdat hij een enge horrorgame eens wilde gamen.

En ik was toevallig bij het 2de level, mijn favoriet: De kliniek van Dr. Steinman. Nou de spaning zat er al goed in. Toen kwam hij in die kelder ( het was al 23:00, denk ik ). En je ziet dan een schaduw, van een dokter. Hij zegt: Stel je voor dat nu de lamp uitvalt, en ik kon met moeite mijn lach inhouden, hij loopt heel voorzichtig door, en opeens valt de lamp uit! . Dat gilletje erna, hahaha, ik heb zelden zo hard gelachen! , nadertijd, o, euh, ja dat deed ik voor de grap!

avatar van LimeLou
Haha, zo iets had ik ook toen ik 't spel voor de eerste keer in 2007 speelde. Ik moest een dokterskliniek onderzoeken, en opeens toen ik iets random oppakte stond de dokter recht achter me! Ik heb nog nooit zo hard geschreeuwd in mijn leven denk ik...
oh wacht eens even....




avatar van Feyenoord100jaar
Dr. Salvador schreef:

Haha, dit moet ik vertellen, was laatst met iemand BioShock aan het spelen, omdat hij een enge horrorgame eens wilde gamen.

En ik was toevallig bij het 2de level, mijn favoriet: De kliniek van Dr. Steinman. Nou de spaning zat er al goed in. Toen kwam hij in die kelder ( het was al 23:00, denk ik ). En je ziet dan een schaduw, van een dokter. Hij zegt: Stel je voor dat nu de lamp uitvalt, en ik kon met moeite mijn lach inhouden, hij loopt heel voorzichtig door, en opeens valt de lamp uit! . Dat gilletje erna, hahaha, ik heb zelden zo hard gelachen! , nadertijd, o, euh, ja dat deed ik voor de grap!


Haha
Toen was ik me ook kapot geschrokken.

Tweede keer was dat in Arcadia, met die splicer die achter je staat als jij dat masker bekijkt

Gast
geplaatst: vandaag om 23:04 uur

geplaatst: vandaag om 23:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.