logo GamesMeter menu
logo GamesMeter

Games / Algemeen / Welke grote game zou je toch eens moeten spelen?

zoeken in:
geplaatst:
Je hebt van die games die enorm bekend en geliefd zijn, maar die je nog nooit hebt gespeeld. Had of heeft dit een goede reden? En zou je zo'n game nou toch eens wel moeten spelen?

Als ik voor mezelf een paar titels kan noemen:

Max Payne 3, nooit gespeeld terwijl ik deel 1 en 2 geweldig vond. Ik heb het destijds overgeslagen omdat ik de setting (Brazilië) niet erg bij Max Payne vond passen. Maar ik miste daardoor denk ik wel een topgame. Nou weet ik dat deel 1 en 2 een remake krijgen en ik wacht tot die uit zijn om te spelen, daarna pak ik deel 3 ook mee.

De Horizon games. Heb geen PS4 gehad en ook leek het concept van vechten tegen robotmonsters me weinig aan. Heb de games wel in huis nu voor de PS5, nu nog een keer de zin vinden om ze op te starten.

De Zelda reeks. Heb in de 90's wel wat Zelda gespeeld maar het was nooit helemaal mijn ding. Nog wel bij release van de Switch Breath of the Wild gekocht maar na een tijdje afgehaakt. Ik kom er moeilijk in, maar wil ze wel graag leuk vinden. Misschien een nieuwe poging doen met de remake van Ocarina of Time.

The Witcher 3, een titel die wordt genoemd als een van de beste games ooit. Toch nooit helemaal warm voor gelopen omdat de game me enorm groot lijkt en ik meer van de wat realistischer open wereld games ben zoals Red Dead Redemption. Toch is het een titel die ik misschien nog eens ga halen nu er niet zo lang geleden nog een flink opgepoetste versie is gereleased.

De Metal Gear reeks. Heb de originele game gespeeld, maar verder volgens mij geen enkel deel. Ik denk wel na om de Snake Eater remake te halen. Alles spreekt me aan bij de reeks, behalve dan de gameplay. Maar misschien zijn de games veel leuker dan ik in mijn hoofd heb.

Cyberpunk 2077, heb de game een paar uur gespeeld toen deze een gratis weekend te spelen was. Het zag er geweldig uit, speelde ook wel lekker maar ergens werd ik er niet genoeg in getrokken om verder te gaan. Toch zou ik dit wel eens moeten gaan doen want iedereen omschrijft dit als een uniek meesterwerk.

Ik hoor graag jullie voorbeelden.

geplaatst:
Ja hier ook wel een aantal:

Witcher 3, wel es aan begonnen en beviel me ergens wel maar toen ik het een uurtje of 6 had gespeeld zag ik dat ik al wat achievements had moeten unlocken maar dat was niet gebeurd. Een bug/glitch dus wat betekent dat ik een keer opnieuw moet beginnen, tot dusver niet gelukt

LA Noire: wel gekocht voor de 360 paar jaar terug en 1 chapter gespeeld en wil dit ergens graag een keer uitspelen

Catherine: bijzondere/niche game die ik fysiek heb voor de 360, moet ik echt es gaan spelen

Alan Wake 2: bij release gekocht, paar uur gespeeld en weer gestopt, waarom?? Moet worden verder gespeeld

Fable 1,2,3: ergens te sprookjesachtig voor mij maar voelt wel als een gemis om dit nooit gespeeld te hebben

Red Dead Redemption 1 en 2. Deel 2 wel de proloog gespeeld maar pff werd wat overwhelmed door de grootte en weer links laten liggen, maar knaagt wel hier om nog echt es voor te gaan zitten.

Alle Zelda games: op de DS heb ik een deel waarvan ik de titel niet eens paraat heb aardig lang gespeeld (ca 15 uur) maar verder tja, ik kan hier niks mee, Breath of the Wild ook wel even gespeeld maar ik snap echt niet wat er zo tof is, beetje ubisoft achitg maar dan saaier/lelijker? Baal er wel van, genoeg vrienden in mijn omgeving die er lyrisch over zijn maar het pakt me niet. Misschien Ocarina ook maar een kans geven.

Skyrim: beetje net als Witcher, ook ergens wel een game die je gespeeld moet hebben

Uncharted 1,2,3: deel 4 en de Vita versie wel uitgespeeld, deel 3 een beetje op de ps3 gespeeld maar de rest knaagt zo van damn speel die nou es.

Shadow of the colossus: heb deze in bezit, echt een classic die ik nog een keer moet spelen. Ooit!

Laatste 2 God of War delen, de 1e wel aardig ver gespeeld ( ca 60%?) maar een keer gestopt en niet verder opgepakt, zonde!

Hitman: welk deel dan ook, nooit een hitman game gespeeld terwijl ik er wel wat in bezit heb, voelt als vloeken in de kerk

Resident Evil: de hele oude delen wel es gespeeld maar de recentere delen niet, heb ook niet zoveel met horror (alien isolation durf ik niet verder te spelen bijv) maar ergens wil ik wel village of requiem ergens een kans geven

Spiderman: de Xbox 360 spiderman games heb ik vrijwel allemaal gespeeld, op de ps4 ook 1 deel aardig wat maar niet uitgespeeld laat staan de vervolgdelen. Moet ook echt nog een keer.

geplaatst:
Tja, bijna te veel games om op te noemen haha.

- De Horizon games.
- Veel Resident Evil games.
- Red Dead Redemption 1.
- GTA games buiten 5.
- De God of War games.
- De Batman games.
- AC Ezio Brotherhood en Revelations.
- Far Cr 3.
- Hitman.
- Alan Wake 2.
- Alien: Isolation.
- Witcher 3.
- Tsushima en Yotei.

En dan ben ik er nog wel een aantal vergeten. Misschien ga ik ooit beginnen aan een game zoals Elden Ring, Bloodborne of Skyrim. Kijken of het wat voor mij is.

En dan ben ik er vast nog

Gast
geplaatst: vandaag om 00:40 uur

geplaatst: vandaag om 00:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.