Games / Algemeen / Sterke shooters met sfeer: met uitsterven bedreigd?
zoeken in:
0
geplaatst: 27 januari, 22:05 uur
Ik ben in het bezit van een PS5 en ik ben niet tevreden. Ik mis sterke single player shooters met sfeer die vroeger de games catalogus domineerden. Het lijkt erop dat een bepaald soort games niet of weinig meer word gemaakt, tenzij het een remake is. Games als Half-Life, Deus Ex, Metal Gear Solid, Max Payne, Bioshock of zelfs Far Cry 3; het is alsof ze uit aan sterven zijn. De laatste pareltjes als RDR2, TLOU2 en bijvoorbeeld Cyberpunk (na duizend patches welteverstaan) zijn ook alweer enkele jaren oud.
Ik blader me een ongeluk door de PSstore om iets speelbaars te vinden dat de prijs rechtvaardigd. Of de gameswereld veranderd of ik word oud. Of allebei. Hoe dan ook: hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik blader me een ongeluk door de PSstore om iets speelbaars te vinden dat de prijs rechtvaardigd. Of de gameswereld veranderd of ik word oud. Of allebei. Hoe dan ook: hoe kijken jullie hier tegenaan?
0
geplaatst: 27 januari, 22:35 uur
Wat zijn voor jou shooters met sfeer?
Ik heb recent High on Life gespeeld, net als Doom 2016 en Doom Eternal. Vond ze aardig sfeervol.
Overigens haal je wel wat genres door elkaar. Je telt dus ook third person adventure games mee? Dan raad ik je de recente Ghost of Yotei aan, zeer sfeervol. Of de remake van Horizon 1?
Ik heb recent High on Life gespeeld, net als Doom 2016 en Doom Eternal. Vond ze aardig sfeervol.
Overigens haal je wel wat genres door elkaar. Je telt dus ook third person adventure games mee? Dan raad ik je de recente Ghost of Yotei aan, zeer sfeervol. Of de remake van Horizon 1?
0
geplaatst: 28 januari, 00:20 uur
De beide Robocop games en als je nog nooit Gears of War hebt gespeeld dan zou ik die halen voor de PS5.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 28 januari, 09:10 uur
Ja er komen er wel minder uit denk ik ook
maar wat ouder spul, ben je echt door alles heen?
Far Cry 4 en 5, New Dawn, Mad Max, alle Tomb Raider (2013, 3015, 2018), Uncharteds, Terminator Salvation, Alien: Isolation, de Metro games, Mafia games...Wellicht Atomic Heart? En dan de Sniper Elite en Sniper: Ghost Warrior games, de Zombie Army games...
maar wat ouder spul, ben je echt door alles heen?Far Cry 4 en 5, New Dawn, Mad Max, alle Tomb Raider (2013, 3015, 2018), Uncharteds, Terminator Salvation, Alien: Isolation, de Metro games, Mafia games...Wellicht Atomic Heart? En dan de Sniper Elite en Sniper: Ghost Warrior games, de Zombie Army games...
0
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 28 januari, 10:23 uur
De gamewereld is altijd aan het veranderen. Wat populair was in de jaren 90 heeft weinig meer weg van wat populair was rond 2010 enzovoort. Het is ook niet vreemd om, op gegeven moment, minder belangstelling voor een genre te krijgen dat je veel hebt gespeeld (of gamen over het algemeen minder interessant bent gaan vinden).
“Sfeervolle shooters” an sich is naar mijn idee geen tekort aan geweest. Resident Evil alleen al heeft in de laatste paar jaar meerdere topgames uitgebracht en hun nieuwste deel staat om de hoek. Cronos, Death Stranding, Alan Wake II en My Friendly Neighbourhood waren goede recente shooters (al was het in Death Stranding meer een bijzaak). En ik hoor o.a. goede dingen over Turbo Overkill, Battlefield, Warhammer 40k, Stalker, Borderlands of de genoemde Doom en Robocop. Het genre zelf is nog volop in leven, maar wellicht zoek je naar een bepaalde richting binnen deze tak die niet actief meer is? Bedoel je vooral single player shooters met een diepgaand verhaal?
“Sfeervolle shooters” an sich is naar mijn idee geen tekort aan geweest. Resident Evil alleen al heeft in de laatste paar jaar meerdere topgames uitgebracht en hun nieuwste deel staat om de hoek. Cronos, Death Stranding, Alan Wake II en My Friendly Neighbourhood waren goede recente shooters (al was het in Death Stranding meer een bijzaak). En ik hoor o.a. goede dingen over Turbo Overkill, Battlefield, Warhammer 40k, Stalker, Borderlands of de genoemde Doom en Robocop. Het genre zelf is nog volop in leven, maar wellicht zoek je naar een bepaalde richting binnen deze tak die niet actief meer is? Bedoel je vooral single player shooters met een diepgaand verhaal?
0
geplaatst: 28 januari, 10:32 uur
mrdig schreef:
De beide Robocop games en als je nog nooit Gears of War hebt gespeeld dan zou ik die halen voor de PS5.
Ja, heel goed voorbeeld. Heerlijk jaren 80 gevoel. Ik heb de DLC voor dit jaar liggen om te spelen.
0
geplaatst: 28 januari, 14:12 uur
Manny Calavera schreef:
Doom is alleen knallen, daar zit geen verhaal in, leuk, daar ben ik naar een paar uur wel klaar mee. Ghost of Yotei is hack n slash in het feodale Japan. Horizon is een remake.
1
geplaatst: 28 januari, 14:16 uur
centurion81 schreef:
maar wat ouder spul, ben je echt door alles heen?
Far Cry 4 en 5, New Dawn, Mad Max, alle Tomb Raider (2013, 3015, 2018), Uncharteds, Terminator Salvation, Alien: Isolation, de Metro games, Mafia games...Wellicht Atomic Heart? En dan de Sniper Elite en Sniper: Ghost Warrior games, de Zombie Army games...
maar wat ouder spul, ben je echt door alles heen?Far Cry 4 en 5, New Dawn, Mad Max, alle Tomb Raider (2013, 3015, 2018), Uncharteds, Terminator Salvation, Alien: Isolation, de Metro games, Mafia games...Wellicht Atomic Heart? En dan de Sniper Elite en Sniper: Ghost Warrior games, de Zombie Army games...
Far Cry 4 en 5 zijn ubisoft trash. 3 had sfeer, daarna is het uitmelken geworden. Atomic Heart kreeg zulke slechte reviews dat ik er geen €60,- voor over heb. Een sniper game is weer compleet iets anders. Bovendien is dit allemaal oud, mijn punt was vooral dat de laatste jaren mij weinig kan bekoren. Metro is een goeie tip, geprobeerd, ook na een paar uur klaar mee. Saai, traag, repetitief en het verhaal pakte me niet zoals ik had verwacht.
Let wel, ik weet dat ik als een ouwe zeur klink, het kan aan mij liggen, dat wil ik zeker niet ontkennen

0
geplaatst: 28 januari, 14:27 uur
Fonzzz002 schreef:
De gamewereld is altijd aan het veranderen. Wat populair was in de jaren 90 heeft weinig meer weg van wat populair was rond 2010 enzovoort. Het is ook niet vreemd om, op gegeven moment, minder belangstelling voor een genre te krijgen dat je veel hebt gespeeld (of gamen over het algemeen minder interessant bent gaan vinden).
De games die je noemt zijn geen echte toppers, Robocop is een leuke poging maar traag als stront in een trechter. Borderlands heb ik nooit begrepen en Warhammer is weer een compleet ander soort game.
Ik bedoel denk ik idd single player shooters (third of first) met een diepgaand verhaal en een sfeer die je het verhaal inzuigt.
0
geplaatst: 28 januari, 14:28 uur
drezic schreef:
Doom is alleen knallen, daar zit geen verhaal in, leuk, daar ben ik naar een paar uur wel klaar mee. Ghost of Yotei is hack n slash in het feodale Japan. Horizon is een remake.
(quote)
Ja, maar je vraag was niet zo duidelijk. Jij zoekt dus verhalende actiegames? Niet eens perse shooters?
Ghost of Yotei (en de voorganger) draaien juist heel erg om verhaal. En je kan zelfs in die game schieten

Overigens zit in de recente Doom trilogie wel verhaal, meer dan in de oude Doomgames. Doe ermee wat je wil.
En het zijn niet echt mijn games, maar misschien voor jou de Death Stranding games? De laatste twee God of Wars?
Denk dat er in dit topic bijzonder veel vette games zijn benoemd. Overigens is het voor iedereen wachten tot GTA 6 verschijnt. En ook Wolverine zal misschien wel wat voor je zijn later dit jaar.
0
geplaatst: 28 januari, 14:28 uur
Manny Calavera schreef:
Ja, heel goed voorbeeld. Heerlijk jaren 80 gevoel. Ik heb de DLC voor dit jaar liggen om te spelen.
(quote)
Gears of War is niet meer dan een leuke game, niet vergelijkbaar met de games die ik noemde.
0
geplaatst: 28 januari, 14:29 uur
drezic schreef:
Gears of War is niet meer dan een leuke game, niet vergelijkbaar met de games die ik noemde.
(quote)
Ik had het over Robocop

Gears of War krijgt trouwens wel later dit jaar een nieuw deel, ik kijk daar naar uit. Is voor mij een AAA reeks, zeker met iemand naast je met een tweede controller.
0
geplaatst: 28 januari, 14:35 uur
Ok de games die ik bedoel zijn dus vooral singleplayer shooters met een diepgaand verhaal en sterke setting en sfeer die je de game inzuigen. Half-life, Deus Ex, Bioshock, Max Payne, Metal Gear Solid; allemaal games waarvan ik elk deel blind aanschafte.
Nogmaals: het kan compleet aan mij liggen, smaak is een ding. De meeste genoemde games zijn geen toppers (atomic heart bijvoorbeeld, reviews zijn ernstig negatief) of al jaren oud. Er zijn sowieso ernstig veel games als ik de store door blader, helaas weinig waar ik mijn tijd aan wil verdoen. Sowieso, alles waar Ubisoft op staat skip Ik tegenwoordig, dat is pure uitmelkerij.
Het lijkt erop dat developers dit soort games niet meer willen maken. Wellicht wachten we daarom al 100 jaar op Half-Life 3.
Nogmaals: het kan compleet aan mij liggen, smaak is een ding. De meeste genoemde games zijn geen toppers (atomic heart bijvoorbeeld, reviews zijn ernstig negatief) of al jaren oud. Er zijn sowieso ernstig veel games als ik de store door blader, helaas weinig waar ik mijn tijd aan wil verdoen. Sowieso, alles waar Ubisoft op staat skip Ik tegenwoordig, dat is pure uitmelkerij.
Het lijkt erop dat developers dit soort games niet meer willen maken. Wellicht wachten we daarom al 100 jaar op Half-Life 3.
0
geplaatst: 28 januari, 14:36 uur
Manny Calavera schreef:
Ik had het over Robocop
Gears of War krijgt trouwens wel later dit jaar een nieuw deel, ik kijk daar naar uit. Is voor mij een AAA reeks, zeker met iemand naast je met een tweede controller.
(quote)
Ik had het over Robocop

Oké, misschien moet ik Gears of War dan nog maar eens proberen. Thanks!
0
geplaatst: 28 januari, 14:50 uur
Manny Calavera poeh, de reviews liegen er niet om. Heel wisselend. Een remake van een remake? Het kan prima vermakelijk zijn hoor, maar of ik weet niet of ik daar geld aan uit wil geven.
Dit is wel wat ik een beetje bedoel; ik moet compromis sluiten om een game te spelen. De game lijkt zich bovendien vooral te richten op multiplatform/online en dat is vaak geen goed teken voor de single-player campaign. Wel tof dat er een couch-coop optie is, dat maakt het wel aantrekkelijker. Oijoij, ik klink nu wel erg old-skool
Dit is wel wat ik een beetje bedoel; ik moet compromis sluiten om een game te spelen. De game lijkt zich bovendien vooral te richten op multiplatform/online en dat is vaak geen goed teken voor de single-player campaign. Wel tof dat er een couch-coop optie is, dat maakt het wel aantrekkelijker. Oijoij, ik klink nu wel erg old-skool

1
geplaatst: 28 januari, 15:07 uur
Ach. Met uitsterven bedreigd is ook weer hyberbool dat nergens op slaat. En Atomic Heart krijgt over het algemeen een 7.5 - 8. Als dat tegenwoordig ook al doorgaat als 'ernstig negatieve reviews'? (op Steam - toch wel het platform dat het meest geloofwaardig is - 'mostly positive') Prima spel. In een vrij unieke omgeving met een goed verhaal en een sterk setting. Het lijkt er wel haast op alsof mensen tegenwoordig gewoon niet verder willen kijken dan hun neus lang is. (of zelfs zo ver niet).
Robocop is inderdaad een prima shooter met een vrij diepgaand verhaal en sfeerzetting. Metal Eden is ook erg degelijk. Een Dead Island 2 mag zich ook zeker laten zien. Trepang2 is uitstekend. Forgive me Father 1 en 2 zijn weliswaar retro-themed maar ook bij de betere shooters. De Sniper Elite reeks zijn makkelijke de beste sniper games die je in huis kan halen, niet alleen qua gameplay, maar ook qua sfeer en setting. Er zijn drie Metro games met een vierde op komst blijkbaar die absoluut bij het betere werk horen. Total Chaos. Stalker 2. Witchfire komt eraan. ILL komt eraan.
Ik denk dat net als bij Clair Obscur het probleem dus ECHT wel bij jezelf ligt. En niet bij de tientallen of honderden games die op de markt zijn. Misschien word het gewoon tijd om een andere hobby uit te zoeken?
Robocop is inderdaad een prima shooter met een vrij diepgaand verhaal en sfeerzetting. Metal Eden is ook erg degelijk. Een Dead Island 2 mag zich ook zeker laten zien. Trepang2 is uitstekend. Forgive me Father 1 en 2 zijn weliswaar retro-themed maar ook bij de betere shooters. De Sniper Elite reeks zijn makkelijke de beste sniper games die je in huis kan halen, niet alleen qua gameplay, maar ook qua sfeer en setting. Er zijn drie Metro games met een vierde op komst blijkbaar die absoluut bij het betere werk horen. Total Chaos. Stalker 2. Witchfire komt eraan. ILL komt eraan.
Ik denk dat net als bij Clair Obscur het probleem dus ECHT wel bij jezelf ligt. En niet bij de tientallen of honderden games die op de markt zijn. Misschien word het gewoon tijd om een andere hobby uit te zoeken?
0
geplaatst: 28 januari, 15:55 uur
drezic schreef:
Manny Calavera poeh, de reviews liegen er niet om. Heel wisselend. Een remake van een remake? Het kan prima vermakelijk zijn hoor, maar of ik weet niet of ik daar geld aan uit wil geven.
Over welke game heb je het nu? De Gears remake? Gears is gewoon een singleplayer game (multiplayer staat los van het verhaal) dan je alleen of met zijn twee kunt spelen, online of voor 1 tv. Ik weet niet of ik je de remake nog aan kan raden, wacht dan nog een half jaartje en haal de nieuwste versie.
Gears of War is een van de beste singleplayergames die ik ooit speelde, maar wel gebaseerd natuurlijk op lang geleden. Samen met de Halo reeks peak Xbox. Beter werd het niet met Gears 1-3 en Halo 1-4 + Reach.
1
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 28 januari, 16:59 uur
Warhammer heeft een compleet ander soort game.
Warhammer 40k heeft ook shooter games
. Dit heeft indd meer te maken met dat de persoonlijke smaak afwijkt, dan dat er daadwerkelijk een gebrek aan kwaliteit-shooters op de markt is. O.a. Death Stranding, Resident Evil en Alan Wake zijn juist zeer geliefde games die voldoen aan de criteria, en qua populariteit rond de genoemde voorbeelden zitten. Zo niet, ze overstijgen. De conclusie dat alle gesuggereerde games vanzelfsprekend geen hoog niveau behalen, en geen game designer zich nog aan kwaliteit single-player shooters zou wagen, is volkomen onterecht. Prima als geprezen games niet aanslaan, maar dat is wat anders dan de bewering dat heel dit genre is uitgestorven en dat de genoemde suggesties niet gelieft genoeg zouden zijn.
Ik krijg het idee dat Drezic het wat moeilijk maakt met de game selectie. Een shooter met een goed verhaal, maar het moet recent zijn, single player, niet te veel geld kosten, je moet van tevoren al kunnen raden dat het een topper gaat worden (ongeachte wat de recensies zeggen), geen Ubisoft, geen remaster of remake, en ondanks de 10+ suggesties weet helemaal niets de interesse te wekken? Weet je zeker dat je gamen nog leuk vind om te doen? Misschien is het inderdaad beter om dit genre on hold te zetten tot er meer enthousiasme voor komt, of tot de titels waar je nieuwsgierig naar bent een goede korting krijgen.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 28 januari, 17:20 uur
Ik zat nog te denken aan Days Gone trouwens 

0
geplaatst: 28 januari, 17:45 uur
Of Prey. Of Deathloop. Je plukt ze zo uit de lucht. Laat staan dat je even gaat googlen.
0
geplaatst: 28 januari, 18:39 uur
Atomic Heart slechte reviews?
Niks van meegekregen.
Ben ‘m gewoon gaan spelen en vond het een uitstekende titel in de geest van Half-Life en BioShock.
Als dat is waar je naar op zoek bent kan je er geen buil aan vallen volgens mij.
Niks van meegekregen.
Ben ‘m gewoon gaan spelen en vond het een uitstekende titel in de geest van Half-Life en BioShock.
Als dat is waar je naar op zoek bent kan je er geen buil aan vallen volgens mij.
0
geplaatst: 28 januari, 19:05 uur
Gears of War Reloaded is geweldig en Gears is juist een hele gave single player ervaring, vooral als je het nog nooit gespeeld hebt. Past ook perfect bij een old skool mindset
0
geplaatst: 28 januari, 21:07 uur
Denk dat de conclusie wel mag zijn dat er vreselijk veel goede actie/adventure games zijn (shooters, als je zo wil noemen), maar dat drezic wel erg kritisch is of een smaak heeft waar bijna geen game aan kan voldoen. Wat niet erg is, maar ik zou het niet zoeken in de games. Zeker sinds ik een PS5 heb, heb ik ontzettend veel keuze in dikke singleplayergames die de laatste pakweg 10 jaar uitgekomen zijn.
3
geplaatst: 29 januari, 09:47 uur
Manny Calavera schreef:
Denk dat de conclusie wel mag zijn dat er vreselijk veel goede actie/adventure games zijn (shooters, als je zo wil noemen), maar dat drezic wel erg kritisch is of een smaak heeft waar bijna geen game aan kan voldoen. Wat niet erg is, maar ik zou het niet zoeken in de games. Zeker sinds ik een PS5 heb, heb ik ontzettend veel keuze in dikke singleplayergames die de laatste pakweg 10 jaar uitgekomen zijn.
Haha, ja, de conclusie is idd dat ik een ouwe lul aan het worden ben die last heeft van recency bias en teveel reviews leest.
Bedankt voor het meedenken in elk geval allemaal. Ik ga Atomic Hearts en gears of war sws checken.
2
geplaatst: 29 januari, 10:32 uur
drezic schreef:
Doom is alleen knallen, daar zit geen verhaal in, leuk, daar ben ik naar een paar uur wel klaar mee.
Doom is alleen knallen, daar zit geen verhaal in, leuk, daar ben ik naar een paar uur wel klaar mee.
Oef, zo je zit nog een beetje vast in de oude Doom. Eternal en helemaal de recente Dark Ages hebben juist veel meer focus op verhaal. Een van de kritieken die ik juist zie op vooral Dark Ages is dat het verhaal zo in your face is dat je er niet meer omheen kan. Of het verhaal je ligt is natuurlijk een tweede.
Gears of War zou ik zeker even proberen, evenals de komende Halo remake mocht je Halo nog nooit gespeeld hebben. Zijn zeker goede en pakkende games.
Een andere aanrader is Prey (2017). Ook wel bekend als 'the best game you've never played'. Past perfect in het rijtje naast Deus Ex als je een verhaal/wereld wil waar je in kan verdwijnen. En mocht dat bevallen raad ik ook zeker de Dishonored games aan, hoewel die dan weer niet echt shooters zijn.
Om nog even af te wijken van de Shooters. De nieuwe Indiana Jones and the Great Circle. Blinkt uit in sfeer, setting en verhaal. Ook wel een aanrader.
En gezien je Max Payne noemt kan je ook nog kijken naar die andere Remedy Games. Alan Wake en Qontrol. Die staan toch wel bekend voor het uitgebreide verhaal, de sfeervolle wereld en creatieve settingen.
En kijk ook eens naar de A Plague Tale games. Ook een best sterk verhaal en boeiende wereld. Komt trouwens ook een nieuw deel van uit wat meer op actie lijkt te focussen als ik de eerste berichten daarvan moet geloven.
Of kijk eens naar de Metro games, die schijnen qua sfeer en verhaal ook goed in elkaar te zitten.
Ofwel, er is genoeg te vinden. Het is alleen wat meer zoeken. En soms gewoon wat dingen proberen. Begrijp je gevoel wel hoor, heb dat zelf ook wel een beetje. Maar de games zijn er nog wel, het duurt alleen wat langer voordat er nieuw werk uitkomt. En bepaalde genres zijn tegenwoordig niet meer rendabel (waarom we dus geen nieuwe Deus Ex meer krijgen).
*edit, eigenlijk zou ik je Spec Ops: The Line nog willen aanraden, maar volgens mij is die niet meer te koop tegenwoordig. Maar die is ook wel erg sterk.
1
geplaatst: 29 januari, 18:57 uur
legian schreef:
Oef, zo je zit nog een beetje vast in de oude Doom. Eternal en helemaal de recente Dark Ages hebben juist veel meer focus op verhaal. Een van de kritieken die ik juist zie op vooral Dark Ages is dat het verhaal zo in your face is dat je er niet meer omheen kan. Of het verhaal je ligt is natuurlijk een tweede.
Gears of War zou ik zeker even proberen, evenals de komende Halo remake mocht je Halo nog nooit gespeeld hebben. Zijn zeker goede en pakkende games.
Een andere aanrader is Prey (2017). Ook wel bekend als 'the best game you've never played'. Past perfect in het rijtje naast Deus Ex als je een verhaal/wereld wil waar je in kan verdwijnen. En mocht dat bevallen raad ik ook zeker de Dishonored games aan, hoewel die dan weer niet echt shooters zijn.
Om nog even af te wijken van de Shooters. De nieuwe Indiana Jones and the Great Circle. Blinkt uit in sfeer, setting en verhaal. Ook wel een aanrader.
En gezien je Max Payne noemt kan je ook nog kijken naar die andere Remedy Games. Alan Wake en Qontrol. Die staan toch wel bekend voor het uitgebreide verhaal, de sfeervolle wereld en creatieve settingen.
En kijk ook eens naar de A Plague Tale games. Ook een best sterk verhaal en boeiende wereld. Komt trouwens ook een nieuw deel van uit wat meer op actie lijkt te focussen als ik de eerste berichten daarvan moet geloven.
Of kijk eens naar de Metro games, die schijnen qua sfeer en verhaal ook goed in elkaar te zitten.
Ofwel, er is genoeg te vinden. Het is alleen wat meer zoeken. En soms gewoon wat dingen proberen. Begrijp je gevoel wel hoor, heb dat zelf ook wel een beetje. Maar de games zijn er nog wel, het duurt alleen wat langer voordat er nieuw werk uitkomt. En bepaalde genres zijn tegenwoordig niet meer rendabel (waarom we dus geen nieuwe Deus Ex meer krijgen).
*edit, eigenlijk zou ik je Spec Ops: The Line nog willen aanraden, maar volgens mij is die niet meer te koop tegenwoordig. Maar die is ook wel erg sterk.
(quote)
Prey is een hele goede tip, die heb ik al gespeeld. Zeker ondergewaardeerd, hield me vast van begin tot eind. Ik meende idd dat Doom Dark Ages gewoon weer knallen was (op zich ook leuk af en toe) maar als dat niet zo is ga ik het gelijk even checken.
Alan Wake 2 heb ik geprobeerd maar dat is precies zo'n game die me tegenviel. Sfeer is top hoor, maar het speelt gewoon niet lekker soepel. Control heb ik overigens ook gespeeld, dat was idd best goed. Niet briljant, maar zeker de moeite waard.
De overige genoemde ken ik veelal al wel maar ik hou alles in mijn achterhoofd.
0
geplaatst: 30 januari, 08:35 uur
drezic schreef:
Prey is een hele goede tip, die heb ik al gespeeld. Zeker ondergewaardeerd, hield me vast van begin tot eind. Ik meende idd dat Doom Dark Ages gewoon weer knallen was (op zich ook leuk af en toe) maar als dat niet zo is ga ik het gelijk even checken.
Alan Wake 2 heb ik geprobeerd maar dat is precies zo'n game die me tegenviel. Sfeer is top hoor, maar het speelt gewoon niet lekker soepel. Control heb ik overigens ook gespeeld, dat was idd best goed. Niet briljant, maar zeker de moeite waard.
The Dark Ages heeft veel meer verhaal erin zitten en meer focus op andere personages ook. Dus ik zou die zeker een kans geven. Houd er wel rekening mee dat ze zich hebben laten inspireren door de jaren 80 actie films enzo. Dus verwacht geen baanbrekende zaken.
Als Prey is bevallen zou ik zeker de Dishonored games ook aanraden. Zijn geen shooters, maar zijn qua wereld, verhaal en gameplay wat mij betreft wel echt toppers. Of als je toch meer Shooter wilt kijk eens naar Deathloop.
2
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 31 januari, 01:08 uur
Prey best ondergewaardeerd ja, imo Arkane's beste! De uitbreiding von'k zelfs nog iets vetter...
Deathloop ook doable.
Deathloop ook doable.
0
geplaatst: 2 februari, 03:30 uur
Doet me eraan denken dat ook Remnant, Remnant 2 en Outriders behoorlijk sterke shooters zijn. Moet zeker aan die laatste twee nog 'echt aan beginnen'. Maar qua mechanics en sfeer ontbreekt het de games niet. En tbh blijven persoonlijk favorieten als Rage, Rage 2 en Bulletstorm altijd welkom. Ook al zijn die in de tussentijd wel wat ouder. Maar Trepang2? Als recente sfeervolle shooter die ietwat in het verlengde van Fear ligt? Ook eentje die dik klasse is. En momenteel speel ik Shadow Warrior 2. Misschien geen verhaal, maar qua humor en gameplay bijzonder onderhoudend. (net zoals de eerste). Ook een trilogie die toch zondermeer onderhoudend is. (hoewel wat ouder).
Als je zo door je lijstje scrolt merk je toch wel dat er bijzonder veel games zijn die toch echt wel uitstekend zijn. Een tweede doorloop verdienen. Of gewoon per ongeluk door de mazen van het net zijn geglipt.
Als je zo door je lijstje scrolt merk je toch wel dat er bijzonder veel games zijn die toch echt wel uitstekend zijn. Een tweede doorloop verdienen. Of gewoon per ongeluk door de mazen van het net zijn geglipt.
0
geplaatst: 22 februari, 10:05 uur
Ik ga toch nog een bericht in deze thread gooien.
Op dit moment speel ik Metro: last light redux na metro 2033 redux uitgespeeld te hebben. Het duurde even voordat ik erin zat maar met name last light heeft die sfeer die ik zocht. Afwisselend, plot gedreven, mystiek, goede karakters, stille delen die afgewisseld worden met delen vol actie, onverwachte plottwist, afwisseling in soort vijanden; het zit er allemaal in en het niveau is goed en constant. De sfeer die neer wordt gezet in de tunnels is magnefiek. De game is technisch wellicht niet AAA maar qua sfeer kan hier weinig aan tippen in dit genre. De graphics zijn netjes bijgepoetst, en hoewel nog steeds gedateerd voor mij meer dan afdoende om in het verhaal gezogen te worden. Deze game doet mij denken aan Half-Life, meer dan elke game die ik heb gespeeld sinds deze uitkwam in 1998, op Half-Life 2 na, uiteraard.
Ter vergelijking: ik speelde onlangs Far Cry 5; grafisch en technisch verreweg superieur maar qua sfeer lichtjaren achter op Metro.
Mochten mensen tips hebben op basis hiervan hou ik me sterk aanbevolen
Op dit moment speel ik Metro: last light redux na metro 2033 redux uitgespeeld te hebben. Het duurde even voordat ik erin zat maar met name last light heeft die sfeer die ik zocht. Afwisselend, plot gedreven, mystiek, goede karakters, stille delen die afgewisseld worden met delen vol actie, onverwachte plottwist, afwisseling in soort vijanden; het zit er allemaal in en het niveau is goed en constant. De sfeer die neer wordt gezet in de tunnels is magnefiek. De game is technisch wellicht niet AAA maar qua sfeer kan hier weinig aan tippen in dit genre. De graphics zijn netjes bijgepoetst, en hoewel nog steeds gedateerd voor mij meer dan afdoende om in het verhaal gezogen te worden. Deze game doet mij denken aan Half-Life, meer dan elke game die ik heb gespeeld sinds deze uitkwam in 1998, op Half-Life 2 na, uiteraard.
Ter vergelijking: ik speelde onlangs Far Cry 5; grafisch en technisch verreweg superieur maar qua sfeer lichtjaren achter op Metro.
Mochten mensen tips hebben op basis hiervan hou ik me sterk aanbevolen

2
Cervantes (crew)
geplaatst: 22 februari, 19:43 uur
Misschien zijn deze titels al eerder genoemd, maar onder de categorie ''sferische shooters'' vind ik deze games wel goed aansluiten op die beschrijving:
Prey (2006)
The Darkness (2007)
Singularity (2010)
Prey (2006)
The Darkness (2007)
Singularity (2010)
* denotes required fields.