Fonzzz002 schreef:
Speedrun mode (van Katana Zero)
Katana Zero geeft je de optie om de game te herspelen in “speedrun mode”, waarin alleen de ‘spel’ stukken overblijven en al het narratief weg is. Zo kun je eenvoudig de game vaker doen zonder alle dialogen of verplichte cutscenes, wat het herspelen aanzienlijk leuker maakt dan steeds alle cutscenes te moeten skippen of uitzitten.
Nou ik weet niet. Ik ben eigenlijk al bijzonder blij als de optie erin zit om dialogen en cutscenes in hun geheel te kunnen skippen. Zeker als je voor een baas of dergelijks 3 minuten expositie krijgt en dan de bijvoorbeeld het loodje legt, waarna je weer NET VOOR de unskippable cutscene terecht komt is dat uiterst vervelend. Maar of ik per se alles narratief zou willen droppen? Een beetje goed design ben ik al heel blij mee zijn.
Instant Equippen van betere equipment:
Diverse games bieden de mogelijkheid al, maar het zou voor een heel deel ook al best aangenaam zijn om bij het oppikken van een nieuw wapen bij looter shooters of action rpg's ala diabo en consorten om meteen een vergelijking te maken tussen je huidige wapen en het wapen dat je net opraapt en ook meteen te equippen. Ander wapen in rugzakje of op je hond, En dan kan je nog altijd op je gemake de afweging in de hub/stad maken om te kijken of het de moeite is om het ding te houden of, te finetunen, of toch maar weer naar je oude wapen terug te gaan.