Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag
zoeken in:
1
geplaatst: 21 september, 22:41 uur
Ook gevalletje wetgeving, eu ed zou er wat over moeten roepen. Interessant verhaal wel:
Should it be legal to resell e-books, software, and other digital goods? – Ars Technica - arstechnica.com
Tom Kabinet heeft de zaak verloren in elk geval en zijn deuren gesloten in 2020
Should it be legal to resell e-books, software, and other digital goods? – Ars Technica - arstechnica.com
Tom Kabinet heeft de zaak verloren in elk geval en zijn deuren gesloten in 2020
0
geplaatst: 22 september, 08:39 uur
Het punt dat een tweedehands digitale file nooit echt tweedehands is en niemand dan nog files ‘nieuw’ gaat kopen want waarom zou je lijkt me een sterke en reden genoeg dat dit er nooit gaat komen.
Voor mij persoonlijk hoeft het ook niet echt.
Trouwens.
Vind het wel prima zo eigenlijk.
Heerlijk zelfs.
Voor mij persoonlijk hoeft het ook niet echt.
Trouwens.
Vind het wel prima zo eigenlijk.
Heerlijk zelfs.
0
geplaatst: 22 september, 11:42 uur
Eigenlijk zou digitale doorverkoop nog wel beter zijn. Met de fysieke disc's krijg je beschadigingen, mensen die zo'n schijf achteloos op tafel laten liggen, een boekje (voor zover dat er nog bijzit tegenwoordig) wat volledig verkruikeld is, een hoesje dat niet goed meer sluit. Ofwel het ziet er niet echt degelijk uit om in je kast neer te zetten. En zo'n schijf werkt ook niet altijd vlekkeloos is mijn ervaring. Digitaal heb je die problemen niet.
0
geplaatst: 22 september, 16:49 uur
Cosy Lord Of The Rings game Tales of the Shire announced, coming 2024
Hier moest ik wel even bij gniffelen. De trailer geeft niets weg, maar de omschrijving van 'een cosy game set in the Lord of the Rings universe' deed me dan ook meteen denken aan het idee van al die life / farm sims maar dan in de Shire. Ik ben eigenlijk wel benieuwd want dit is het laatste wat ik van de property verwacht. Maar om eerlijk te zijn - als het een beetje leuk is? En je The Shire naar believen mag opbouwen? tja...dan zie ik me deze ook wel spelen.
Hier moest ik wel even bij gniffelen. De trailer geeft niets weg, maar de omschrijving van 'een cosy game set in the Lord of the Rings universe' deed me dan ook meteen denken aan het idee van al die life / farm sims maar dan in de Shire. Ik ben eigenlijk wel benieuwd want dit is het laatste wat ik van de property verwacht. Maar om eerlijk te zijn - als het een beetje leuk is? En je The Shire naar believen mag opbouwen? tja...dan zie ik me deze ook wel spelen.
0
geplaatst: 23 september, 11:35 uur
Tja en dat krijg je dus als je een Service als Gamepass introduceert. Geweldig idee op zich. Maar het heeft dus wel een significante impact op de verkoop van games. Maar het artikel geeft dan ook weer aan dat dit nieuws weer verleden tijd is en er blijkbaar al verschuivingen en veranderingen zijn in de plannen van Xbox.
0
geplaatst: 23 september, 12:53 uur
Die Spencer lult wel vaker wat en zegt later dat hij het niet zo heeft bedoeld.
Gamepass is leuk, maar als je het steeds duurder blijft maken haken mensen af. Ik heb het niet structureel, neem af en toe een tijdje een abonnement.
En ze moeten veel meer content leveren. Een groot deel van Gamepass is oude titels en kleine indies. Ze moeten echt een paar keer per jaar een Starfield achtige game leveren zodat mensen geen enkele reden hebben de dienst op te zeggen.
Zeg de blockbusters van Sony maar dan in een Gamepass dienst.
Gamepass is leuk, maar als je het steeds duurder blijft maken haken mensen af. Ik heb het niet structureel, neem af en toe een tijdje een abonnement.
En ze moeten veel meer content leveren. Een groot deel van Gamepass is oude titels en kleine indies. Ze moeten echt een paar keer per jaar een Starfield achtige game leveren zodat mensen geen enkele reden hebben de dienst op te zeggen.
2
geplaatst: 23 september, 14:23 uur
Juist door de indies vind ik Gamepass te gek, er is zoveel goede en juist nieuwe content in Gamepass. Echt heel goed. Dat er af en toe een blockbuster in komt is natuurlijk top en doe ik het ook voor, maar ik heb gamepass meer voor al het andere. Zoveel pareltjes dankzij Gamepass ontdekt. Topdienst!
0
geplaatst: 23 september, 14:39 uur
Heb dus mijn Series S die ik vooralsnog uitsluitend gebruik met game pass, er is nog geen enkele behoefte geweest om een game in de store aan te schaffen.
Alle Xbox exclusives komen dus gelijk op release naar de dienst maar regelmatig ook multiplatform titels als recentelijk Lies of P.
Iets wat Sony ze vooralsnog bij lange na niet nadoet in ieder geval.
Alle Xbox exclusives komen dus gelijk op release naar de dienst maar regelmatig ook multiplatform titels als recentelijk Lies of P.
Iets wat Sony ze vooralsnog bij lange na niet nadoet in ieder geval.
0
geplaatst: 23 september, 15:52 uur
mrdig schreef:
Zoveel pareltjes dankzij Gamepass ontdekt. Topdienst!
Zoveel pareltjes dankzij Gamepass ontdekt. Topdienst!
Inderdaad het voordeel. En vind je iets niet leuk na een uurtje? Tja. Houd niets je tegen het weer te verwijderen. Wil je het alsnog aanschaffen of zo kan dat ook. Ik zie het veel mensen niet doen maar dat voordeel bied Gamepass ook weer. Of games ontdekken of een soort extended Demo service.
Geweldige dienst maar blijkbaar ten koste van verkoop. Ga je de prijs dan weer omhoog gooien en TE hoog plaatsen? Geen idee of het voor een bepaalde groep nog interessant is. De reden dat ik geen gamepass heb is obviously de backlog en het feit dat veel van de Indies op de Switch (of Steam tegenwoordig weer) ook redelijk vaak in de aanbieding staan. En ach, voor de juiste prijs wil ik het al snel kopen.
1
geplaatst: 23 september, 17:04 uur
Manny Calavera schreef:
Het nadeel is natuurlijk ook dat het lek vooral documenten bevat die alweer wat ouder zijn of zelfs van pre-covid stammen. En situaties veranderen, meningen veranderen, zienswijze veranderen. Dus zo gek is het ook niet dat hij hier nu op terug komt. En in principe was dit ook nooit zo naar buiten verkondigd maar voor intern. En gezien de bedragen die MS de afgelopen jaren heeft neergelegd (Ik las dat de CMA nu ook akkoord is dus de Activison-Blizzard overname zal ook wel snel rondgemaakt worden dan) zie ik ze ook niet zomaar de handdoek in de ring gooien.
Ze lijken nu een beetje op schema te liggen om elk kwartaal een eigen blockbuster erin te gooien. Dat was hun doel ook qua game releases. En daarnaast hebben ze best wat grotere games van externe partijen die erin komen. Ze zoeken het alleen vooral ook in de breedte om voor iedereen wat te gamen te hebben. En als veel daarvan dan je smaak niet is dan is het al snel niet echt een interessante dienst.
Net zoals mrdig haal ik er ook best wat fijne games uit. En dat is voor mij ook wel de reden om het vooralsnog gewoon aan te houden. Ik speel dankzij Gamepass meer diverse games en probeer ook sneller iets. Daarnaast koop ik af en toe ook nog gewoon wat in de sale, of games die gewoon zo tof zijn dat als ze uit Gamepass gaan ik ze ook nog haal.
Sinner schreef:
Wil je het alsnog aanschaffen of zo kan dat ook. Ik zie het veel mensen niet doen maar dat voordeel bied Gamepass ook weer. Of games ontdekken of een soort extended Demo service.
Wil je het alsnog aanschaffen of zo kan dat ook. Ik zie het veel mensen niet doen maar dat voordeel bied Gamepass ook weer. Of games ontdekken of een soort extended Demo service.
Er zijn ook best wat mensen die dankzij Gamepass dus sneller andere games proberen. Het kost je namelijk niets extra's dus waarom niet proberen. En zodoende krijgen meer games dus meer aandacht, wat positief is voor de indie markt. Tegelijkertijd hadden die mensen die game toch al niet gekocht, dus er zijn in dat opzicht geen gemiste inkomsten. Het voordeel is dat de echt goede devs zo sneller groeien en bij nieuwe games al een groter afzetmarkt hebben. En daardoor dus ook kunnen groeien. Voor MS is het dan vooral interessant om veel diversiteit in Gamepass te hebben. En met de Activison-Blizzard overnamen kunnnen ze mooi CoD en wat klassieker erop knallen die voor veel gamers het ook best interessant kan maken.
Als Xbox uit de gamingmarkt stapt zie ik de hele boel wel instorten trouwens. Playstation is de enige directe concurrent en Nintendo heeft echt zijn eigen tak. Google is er weer uitgestapt na hun Stadia experiment en Amazon zie ik nog nergens echt terugkomen. Dan zou het dus alleen Playstation en Nintendo worden en dat is helemaal niet goed voor de gamers.
0
geplaatst: 23 september, 21:40 uur
legian schreef:
Tegelijkertijd hadden die mensen die game toch al niet gekocht, dus er zijn in dat opzicht geen gemiste inkomsten.
Tegelijkertijd hadden die mensen die game toch al niet gekocht, dus er zijn in dat opzicht geen gemiste inkomsten.
Maar dat klopt ook niet helemaal. Een heel deel devs zullen er wel bij varen, maar deel zullen ook inkomsten verliezen. Zie bvb Starfield. Iedereen die de titel nu speelt op Gamepass zal er wellicht eentje minder zijn in de verkoop. En zo zullen er vast nog wel games en devs zijn. Nou zou ik de game sowieso kopen, maar ik ken er genoeg die na het een maand op Game Pass hebben gedaan en het bvb uit roulatie gaat ook echt niet meer kopen. Maar goed, ik weet niet hoe het de cijfers van Bethesda / Microsoft / Game Pass beinvloed.
En ik hoop zelf ook niet dat Microsoft verdwijnt. Aangezien Nintendo hun eigen pad bewandelt en al jaren wars van trends hun eigen ding doet. Ook al is het uiterst succesvol (er was ook deze week ergens weer een artikel over hoe de Switch en bepaalde games momenteel massaal verkopen) is het qua technologische concurrentie anders natuurlijk.
1
geplaatst: 6 oktober, 11:40 uur
Commandos: Origins onthuld met trailer, verschijnt in 2024 | Power Unlimited - pu.nl
Opvallend, Commando's is terug.
Moet zeggen dat ik de trailer wel lelijk vind maar wie weet wordt de game weer een knaller.
Opvallend, Commando's is terug.
Moet zeggen dat ik de trailer wel lelijk vind maar wie weet wordt de game weer een knaller.
0
geplaatst: 10 oktober, 23:04 uur
Had dit nieuws eigenlijk gemist. Maar wel aardig. Ook dit genre blijft gewoon erg leuk. En de Commando games waren en zijn klassiekertjes voor iets. Nu ben ik vrij vergevingsgezind qua graphics e.d dus wacht ik op dat vlak even af wat het eindproduct wordt in plaats van me te baseren op de trailer. Ik vind wel dat op zijn mist mee moet kunnen met Shadow Gambit: The Cursed Crew (2023) en al helemaal Shadow Tactics: Blades of the Shogun (2016), wat voor mij in dit genre eigenlijk qua stijl en graphics bij de mooiste games zijn.
0
geplaatst: 14 oktober, 08:10 uur
In vervolg daarop:
Microsoft rondt overname Activision Blizzard af - Gaming - Nieuws - Tweakers
En Kotick stopt er eind van het jaar mee. Zal het personeel wel blij mee zijn gok ik.
Microsoft rondt overname Activision Blizzard af - Gaming - Nieuws - Tweakers
En Kotick stopt er eind van het jaar mee. Zal het personeel wel blij mee zijn gok ik.
0
geplaatst: 24 oktober, 16:16 uur
Waarom fans speculeren dat GTA 6 deze week wordt onthuld | Gamer.nl
Het is een gerucht, maar de kans is er dat we komende donderdag GTA 6 onthuld krijgen.
Het is een gerucht, maar de kans is er dat we komende donderdag GTA 6 onthuld krijgen.
0
geplaatst: 25 oktober, 00:26 uur
Manny Calavera schreef:
Ik ben benieuwd. Net als ik benieuwd ben naar eindelijk officieel nieuws over de Switch 2. In plaats van steeds maar gissingen en geruchten.
0
geplaatst: 25 oktober, 00:27 uur
Verdorie. Het is nou niet echt groot nieuws. Maar dit is wel een mooie, maar dure collectie voor AnnaPurna fans...
Annapurna is putting 12 acclaimed games on one $200 Switch cartridge
Was het 100 euro minder dan had ik het wellicht gekocht...maar 200 gaat me toch echt te ver. Extra Artbook met commentaar of niet.
Annapurna is putting 12 acclaimed games on one $200 Switch cartridge
Was het 100 euro minder dan had ik het wellicht gekocht...maar 200 gaat me toch echt te ver. Extra Artbook met commentaar of niet.
0
geplaatst: 26 oktober, 13:06 uur
Manny Calavera schreef:
GTA 6 wel of niet vandaag?
Er zijn nog steeds geruchten over vandaag.
Ow man ik zit constant te googelen op nieuws hahaha.
1
geplaatst: 3 november, 13:16 uur
...een week later, geen GTA 6...
Verbaast me ook niets. Anders was er wel meer om te doen geweest qua geruchten.
Wat me wel verbaast : Activision explains Call of Duty: Modern Warfare 3 up to 200GB+ file sizes
Echt? Er word zelfs gesproken over 230-240 GB aan installatie voor Modern Warfare 3. Dat loopt nou toch ook echt flink uit uit de hand vind ik. Mochten ze in plaats van sneller / harder / grafische progressie wel eens werk maken van een nieuw soort opslagsysteem. Want zometeen trek je het zelfs met die 1TB'jes niet meer. Laat staan dat je die zooi ook nog eens moet downloaden.
Verbaast me ook niets. Anders was er wel meer om te doen geweest qua geruchten.
Wat me wel verbaast : Activision explains Call of Duty: Modern Warfare 3 up to 200GB+ file sizes
Echt? Er word zelfs gesproken over 230-240 GB aan installatie voor Modern Warfare 3. Dat loopt nou toch ook echt flink uit uit de hand vind ik. Mochten ze in plaats van sneller / harder / grafische progressie wel eens werk maken van een nieuw soort opslagsysteem. Want zometeen trek je het zelfs met die 1TB'jes niet meer. Laat staan dat je die zooi ook nog eens moet downloaden.
1
geplaatst: 4 november, 22:42 uur
Nee, bijzonder jammer van GTA. De hoop was er.
En COD moet zich schamen, elke keer gezeik met die game. 200 gig installeren of een account aanmaken van Activision terwijl ik alleen maar de campagne wil spelen. En dat opdringen van Warzone dat altijd mee wordt geinstalleerd.
Biedt nou gewoon eens de optie aan om alleen te installeren wat je wil. Singleplayer, multiplayer, Warzone.
En COD moet zich schamen, elke keer gezeik met die game. 200 gig installeren of een account aanmaken van Activision terwijl ik alleen maar de campagne wil spelen. En dat opdringen van Warzone dat altijd mee wordt geinstalleerd.
Biedt nou gewoon eens de optie aan om alleen te installeren wat je wil. Singleplayer, multiplayer, Warzone.
0
geplaatst: 8 november, 10:38 uur
'Rockstar kondigt deze week GTA 6 aan, volgende maand trailer' | Power Unlimited - pu.nl
Het gaat dan toch gebeuren!
Het gaat dan toch gebeuren!
1
geplaatst: 8 november, 16:19 uur
Rockstar deelt begin december eerste GTA 6-trailer | Power Unlimited - pu.nl
Yes! Het is definitief, begin december de eerste trailer. Vermoedelijk de 7e, als Rockstar 25 jaar bestaat.
Ik hoop zo dat dit een 2024 najaarsgame gaat zijn, maar ik ben bang pas in voorjaar 2025.
Yes! Het is definitief, begin december de eerste trailer. Vermoedelijk de 7e, als Rockstar 25 jaar bestaat.
Ik hoop zo dat dit een 2024 najaarsgame gaat zijn, maar ik ben bang pas in voorjaar 2025.
0
geplaatst: 9 november, 08:21 uur
Wordt een game ooit niet uitgesteld as ze uitgaan van lente 2025 wat ik lees dan zal het waarschijnlijk eind 2025 worden.
1
geplaatst: 11 november, 01:49 uur
Nieuwe GTA allemaal leuk en aardig, maar dit vond ik nog het meest interessant afgelopen week:
Xbox and Inworld AI partner to empower game creators with the potential of Generative AI - developer.microsoft.com
Heel benieuwd wat voor rol AI gaat krijgen in de game wereld.
Xbox and Inworld AI partner to empower game creators with the potential of Generative AI - developer.microsoft.com
Heel benieuwd wat voor rol AI gaat krijgen in de game wereld.
0
geplaatst: 15 november, 08:29 uur
Boris denkt dat GTA 6 een en al woke gaat worden Shelly denkt dat het wel meevalt.
Zou het ja.
Er vinden massaslachtingen plaats maar vanuit financieel oogpunt nu toch vooral interessant om de lichtgevoeligen onder ons op de wenken te bedienen.
Gaan wij slechts een gering aantal licht getinte dames met kort pittig kapsel zien of een hele hoop dat lijkt mij vooral de vraag.
Zou het ja.
Er vinden massaslachtingen plaats maar vanuit financieel oogpunt nu toch vooral interessant om de lichtgevoeligen onder ons op de wenken te bedienen.
Gaan wij slechts een gering aantal licht getinte dames met kort pittig kapsel zien of een hele hoop dat lijkt mij vooral de vraag.
3
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 15 november, 09:51 uur
Doet mij denken aan deze grap (die jaren geleden al werd gemaakt) ghehe. https://i.imgur.com/GaVxi9I.jpg
* denotes required fields.