Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juli, 11:09 uur
Het grote probleem is denk ik ook dat de gamer tot pakweg 25 jaar helemaal geen games meer koopt, die hebben genoeg aan free to play titels of kopen misschien 1 game waar ze het hele jaar mee doen zoals CoD. Die vinden het ook geen probleem dat Sony dit nu flikt want ze kochten toch al niks. Maar de echte gamers, mensen die gewoon meer proberen en vaak ook meerdere consoles hebben, die raak je wel. Dat zijn de oudere gamers, maar tegelijk zijn dat wel gamers die geld in hun hobby willen stoppen en die Sony nu hard voor de schenen schopt met hun keuzes. Het is de doelgroep waar Sony geld aan kan verdienen maar die nu misschien wel naar een andere console trekken die hen beter behandeld.
0
geplaatst: 6 juli, 18:33 uur
3200 ontslagen in de xbox divisie en nog eens 1600 daarbuiten.
Pfff.
En dat onder andere om ruimte en middelen vrij te maken voor Halo games. Dat zou de eerste studio moeten zijn die ze hadden moeten sluiten...
Microsoft ontslaat buiten XBOX nog eens 1600 werknemers - Tweakers
XBOX verkoopt 4 gamestudios en ontslaat 3200 werknemers - Tweakers
Pfff.
En dat onder andere om ruimte en middelen vrij te maken voor Halo games. Dat zou de eerste studio moeten zijn die ze hadden moeten sluiten...
Microsoft ontslaat buiten XBOX nog eens 1600 werknemers - Tweakers
XBOX verkoopt 4 gamestudios en ontslaat 3200 werknemers - Tweakers
0
geplaatst: 7 juli, 11:09 uur
14 managementlagen... Mevrouw Sharma heeft die kettingzaag wel nodig de aankomende periode
.
.
1
geplaatst: 7 juli, 14:27 uur
Inderdaad bizar dat het zo ver heeft moeten komen, goed dat ze stevig ingrijpen nu.
En nog steeds geen berichten van Playstation op X haha, benieuwd welke game ze weer als eerste posten - dat zal een slagveld worden.
Edit: inmiddels wel gepost op X. Reacties stellen niet teleur. Fuck Sony
En nog steeds geen berichten van Playstation op X haha, benieuwd welke game ze weer als eerste posten - dat zal een slagveld worden.
0
geplaatst: 7 juli, 17:54 uur
TonyTHorror schreef:
Inderdaad bizar dat het zo ver heeft moeten komen, goed dat ze stevig ingrijpen nu.
Ik volg al zeker 30 jaar de gamewereld en ik heb denk ik nog nooit gamers zo woest en verzameld als 1 front gezien als afgelopen week tegen Sony. Daar komt zelfs de always online verplichting van Xbox One niet in de buurt.
En het mooie is, alle shitstorm momenten zijn gewonnen door gamers. Xbox One werd niet meer always online, Microsoft verlaagde de prijzen van Gamepass toen iedereen ermee stopte en ook Sony gaat dit niet volhouden. Ik weet zeker dat ze januari 2028 alsnog weer discs laten drukken. Misschien niet meer voor hun eigen titels, maar zeker wel voor de multiplatform.
0
geplaatst: 7 juli, 22:42 uur
Manny Calavera valt nog te bezien, las juist dat Sony de laatste fabriek die games drukt al aan het ombouwen zijn voor andere doeleinde. Ze lijken al helemaal die richting in te gaan voordat ze het bekend maakte.
0
Winkelwagentje (moderator)
geplaatst: 8 juli, 11:19 uur
Ik had ergens begrepen dat ze discs blijven herdrukken voor games die voor januari 2028 fysiek verschijnen. Dat zal misschien weinig voorstellen en relatief snel teruglopen, maar dat betekent dat de persen nog niet helemaal stoppen.
Denk dat er voor Sony al geen weg meer terug is, omdat ze met de in ontwikkeling zijnde PS6 natuurlijk volledig discless willen. Dus ondanks alle backlash zie ik de kansen voor het behoud van de fysieke game niet al te positief tegemoet.
Denk dat er voor Sony al geen weg meer terug is, omdat ze met de in ontwikkeling zijnde PS6 natuurlijk volledig discless willen. Dus ondanks alle backlash zie ik de kansen voor het behoud van de fysieke game niet al te positief tegemoet.
0
geplaatst: afgelopen vrijdag om 09:24 uur
Op X (twitter) gaan sterke geruchten rond sinds gister dat de nieuwe Xbox console wel een disc drive gaat krijgen.
Zou ook een geweldige actie zijn, denk dat Sony dan heeft veel gamers kwijt gaat raken aan Xbox.
Geef gamers gewoon de keuze uit digitaal en disc, niet alles op digitaal.
Maar goed, dit zijn nog wel slechts geruchten.
Zou ook een geweldige actie zijn, denk dat Sony dan heeft veel gamers kwijt gaat raken aan Xbox.
Geef gamers gewoon de keuze uit digitaal en disc, niet alles op digitaal.
Maar goed, dit zijn nog wel slechts geruchten.
* denotes required fields.