menu

Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag

zoeken in:
legian schreef:
Met als resultaat dat er aardig verloop in het personeel is ontstaan, en daarmee verlies van kennis, de passie verdwijnt, er veel onduidelijkheid ontstaat....

...met name dat inderdaad. Dit is wat mij betreft gewoon jammerlijk.

Vampire: the Masquerade - Bloodlines 2 heeft een trailer gedropt en moet eind volgend jaar dan eindelijk uit gaan komen schijnbaar.

Ik zou het op mijn wishlist gooien maar dat heb ik al in 2018 of 2019 gedaan...

Maar om eerlijk te zijn is mijn interesse hier momenteel niet gigantisch groot in. De Visual Novels waren best goed, de game tussendoor was voor zover ik gespeeld heb erg matig (Swansong) en hier sta ik na al die jaren uitstel een beetje met een gemengd gevoel tegenover. Zowel The Chinese Room (dev) als Paradox (uitgever) zijn nou niet bepaald bekend in dit genre. Het zou jammer zijn als ook hier weer slachtoffers gaan vallen bij een tegenvallend spel.

Red Dead Redemption 3 mogelijk in ontwikkeling | Gamer.nl

Fantastisch!

Nooit gedacht dat ik dit net zo interessant als GTA zou vinden, maar stiekem heb ik nog liever RDR3 dan GTA 6.

Deel 2 was eigenlijk gameperfectie. Nouja, wel stoppen met die paarden kammen, geweren poetsen en wandelen door de kampen ipv mogen rennen haha.

Die zal er heus wel aan zitten te komen in meer of mindere mate.

Liever zou ik persoonlijk Rockstar nog eens verrassend uit de hoek zien komen met een hele nieuwe IP maar die kans lijkt me zeer gering.

Misschien wat veel gevraagd van ze ook wel heden ten dage.

Veel waarschijnlijker is dat zij de voorspelbare route zullen volgen om na GTA 6 met de volgende Red Dead te komen.

Nee. Het is gangstertje spelen of outlaw. Meer zit er qua creativiteit niet meer in. Tot op bepaalde hoogte vond ik het erg sterk maar...

...GTA vind ik sowieso al wat afgezaagd. Ik zou er een voorstander voor zijn om de tijdsperiode en omgeving te veranderen.

...Red Dead Redemption zijn mijn 2 favoriete Rockstar games en deel 1 bij nabeschouwing zelfs in mijn top 25 of 50. Maar ik zie het ook als een afgesloten luik. Ik hoef eigenlijk helemaal geen derde game in de franchise.

Nu 'hoef' ik niks maar...er zijn al zoveel open world games die vaak wat karakters / omgeving gewoon wat creatiever zijn? Het zou aardig zijn om nog eens iets nieuws te zien.

ESA werkt naar verluidt aan volledige heruitvinding voor 2025-editie van E3 - Gaming - Nieuws - Tweakers
Ze geven het toch nog niet op blijkbaar. Had eigenlijk verwacht dat dit na de afgelopen paar jaar wel een stille dood zou sterven.

Haha ja ik dacht ook: "Hier is geen redden meer aan"

Persoonlijk zou ik het wel leuk vinden als het weer terug weet te komen. Er zijn wel andere grote beurzen zoals Gamescom of PAX, maar je hebt dan minder dat gevoel dat je wereldwijd met zn alle even met games bezig bent. (Tenzij je daar op locatie bent ofcourse )

Ik mis de E3 gewoon. Dat ene weekje in een gamejaar dat gaming even de belangrijkste vorm van entertainment is, elke dag bergen releasetrailers.

Doet me ook weer denken aan de gouden tijden van de PU als de hele crew daar een week in LA zat en geweldige reportages maakten. Is toch flink leuker dan die live streams nu. Al is dat weer makkelijker voor ons.

Een series X zonder drive is alvast niet iets waar ik op zit te wachten ivm backward compatibiliteit. Dan wordt het toch het gewone model voor mij.

Een nieuwe Elder Scrolls en Dishonored wel. Ook al moet ik van die laatste de tweede nog in zijn geheel (met DLC) doorspelen. En ben ik wel erg benieuwd of ze 2026 halen met Elder Scrolls.

Redelijk logisch dat Microsoft als eerste het discless gebeuren nog harder gaat pushen. Ik vermoed dat zonder het succes van gamepass al het doek over de Xbox gevallen zou zijn en dat ze ook niet al te veel disc gebaseerde games meer verkopen. Niet dat de rest vroeg of laat niet ook fysieke media gaat loslaten, maar playstation en zeker Nintendo hebben dat toch steeds minder hard gepusht.

Grovonion schreef:
al het doek over de Xbox gevallen zou zijn

Durf ik eigenlijk niet te zeggen. Ik weet niet of de verkoopscijfers van de diverse online shops ook worden gedeeld en / of hoe goed die zijn. Ik vermoed zelfs met gamepass zelfs nog redelijk degelijk, want in veel gameshops of dergelijke tref je niet al te veel fysieke XboX media meer aan. Het is alleen jammer dat als ze die lijn nu volledig zouden inzetten (daar lijkt het wel op? Ook eventueel voor een volgend model) dat voor backward compatibiliteit een doodsteek is. En dat blijf ik zonde vinden. Maar goed het is uiteindelijk bijna onvermijdelijk.

...en vreemd dat ik er bij consoles veel meer problemen mee heb dan bij de PC of zelfs de Switch. Ik heb al sinds het begin van Steam geen fysieke games meer gekocht en ook op de Switch koop ik letterlijk 10x zoveel digitale games dan ik ooit gedaan heb op de andere consoles. Zelfs op mijn Xbox / Wii / PS3 hoogtepunt. Toen ik nog fullprice ging.

Ik zal nooit een console zonder disc kopen aangezien ik nog vaak tweedehands games koop en verkoop. Dat maakt dat mijn hobby betaalbaar blijft.

Digitaal zijn games vaak net zo duur of gekker, duurder. En die kun je niet doorverkopen.

Als discs verdwijnen kan het wel eens zijn dat ik niet veel meer ga gamen.

Als discs echt gaan verdwijnen dan gaan ze vast wel wat verzinnen voor het doorverkopen van games. Waarom zou je niet een digitale game kunnen doorverkopen?

Xbox is verder wel het beste als het aankomt op backwards compatibility, dat je nu gewoon vele xbox360 discs in je SeriesX kan stoppen en dat dan werkt is subliem. Hoe ga je dat doen met een discloze series X? Hoe bewijs je dan dat je een 360 game fysiek hebt en dat je die mag spelen? Registreren via pc? Losse disc drive add on? Of gewoon jammer dan? We gaan het zien.

Wij zijn in elk geval wel een uitstervend ras, generatie na ons boeit een disc helemaal niet volgens mij.

mrdig schreef:
Losse disc drive add on?

Dat is denk/hoop ik de tussenstap die we gaan krijgen. Er zijn online best wel wat voorstanders van een discloze Series X te vinden dus dat zo'n midgen refresh daar dan op inspeelt kan ik me wel voorstellen. Zolang het geen midgen upgrade wordt volgens mij ook niet echt een probleem.
De volgende generatie wordt dan wel een dingetje waarbij ze denk/hoop ik dan toch nog kiezen voor een tussenstap met een disc drive erbij voor wie wilt.

Persoonlijk maakt het voor mij qua games niets uit, de digitale sales zijn regelmatig erg goed en met gamepass kom ik ook een eind. En doorverkopen doe ik al jaren niet meer evenals games voor full price halen. Mijn grootste trigger om een disc drive te willen is omdat ik nog best wat films/series fysiek heb staan die ik nog wel regelmatig opzet.

Dat we een uitstervend ras zijn is niet te ontkennen. Mijn neefje vindt het maar stom dat ik nog schijfjes ergens in stop om een film te kijken. Die begrijpt daar totaal niet de (meer)waarde van.

legian schreef:
Mijn neefje vindt het maar stom dat ik nog schijfjes ergens in stop om een film te kijken. Die begrijpt daar totaal niet de (meer)waarde van.

De cirkel is dus compleet. Mijn opa snapte ook al helemaal niet wat je met 'die zilveren schijfjes moest doen' en begreep ook de meerwaarde niet over zijn prima cassette speler in de audio

Maar dat is inderdaad ook een meerwaarde voor mij - Microsoft heeft zich jarenlang geprofileerd zijnde de multimediaspeler in huis bij uitstek en nou zouden ze volledig de drive ditchen. Daar zijn dus ook de film en muziek (in mijn geval) verzamelaars niet zo heel erg gelukkig mee. Want ook daar maar ik steevast gebruik van een van de diverse consoles onder de kast voor. (en daar is overigens Nintendo wel echt de grootste achterblijver in moet ik zeggen).

Ideetje is natuurlijk wel een mogelijkheid inbouwen van een soort barcode scanner die een spel op je account vastzet en daarna locked voor backward compatibiliteit? Of inderdaad een losse drive kopen. Maar dan ga je weer teveel het PC idee krijgen imo

Maar goed - ik neem aan dat tijdens de laatste jaren van mijn leven het nog wel mogelijk zal zijn om op de een of andere manier ergens iets van mijn verzamelde fysieke media op te kunnen draaien. Pak dat ik nou in 2024 en 2025 een nieuwe Switch en / of PS5 koop dan kom ik alweer makkelijk 10 jaar toe - ben ik ook alweer ver de 50 voorbij dus...zo ver durf ik niet eens vooruit te lopen.

mrdig schreef:
Als discs echt gaan verdwijnen dan gaan ze vast wel wat verzinnen voor het doorverkopen van games. Waarom zou je niet een digitale game kunnen doorverkopen?

Xbox is verder wel het beste als het aankomt op backwards compatibility, dat je nu gewoon vele xbox360 discs in je SeriesX kan stoppen en dat dan werkt is subliem. Hoe ga je dat doen met een discloze series X? Hoe bewijs je dan dat je een 360 game fysiek hebt en dat je die mag spelen? Registreren via pc? Losse disc drive add on? Of gewoon jammer dan? We gaan het zien.

Wij zijn in elk geval wel een uitstervend ras, generatie na ons boeit een disc helemaal niet volgens mij.

Geen idee maar je hebt al sinds 20 jaar digitale games en doorverkopen was nooit mogelijk.

Generatie na ons koopt alleen nog Fifa en CoD en speelt lekker gratis free to play games als Fortnite.

legian schreef:
(quote)

Dat is denk/hoop ik de tussenstap die we gaan krijgen. Er zijn online best wel wat voorstanders van een discloze Series X te vinden dus dat zo'n midgen refresh daar dan op inspeelt kan ik me wel voorstellen. Zolang het geen midgen upgrade wordt volgens mij ook niet echt een probleem.
De volgende generatie wordt dan wel een dingetje waarbij ze denk/hoop ik dan toch nog kiezen voor een tussenstap met een disc drive erbij voor wie wilt.

Persoonlijk maakt het voor mij qua games niets uit, de digitale sales zijn regelmatig erg goed en met gamepass kom ik ook een eind. En doorverkopen doe ik al jaren niet meer evenals games voor full price halen. Mijn grootste trigger om een disc drive te willen is omdat ik nog best wat films/series fysiek heb staan die ik nog wel regelmatig opzet.

Dat we een uitstervend ras zijn is niet te ontkennen. Mijn neefje vindt het maar stom dat ik nog schijfjes ergens in stop om een film te kijken. Die begrijpt daar totaal niet de (meer)waarde van.

Maar jouw neefje zal vast nog jong zijn en alles kunnen vinden wat hij nu zoekt. Maar er komt een moment dat hij ook over 20 jaar zijn favoriete games uit zijn jeugd weer wil spelen en dat kan dan niet tenzij iemand het op een online dienst heeft. Net als met films. Met alle streaming kan je prima zonder kast vol films, maar dan komt er een moment dat je eens een oude film of serie wil zien die er niet op staat.

Sportify is het enige wat echt werkt. Die bieden gewoon alle muziek in de wereld aan op 1 platform tegen 1 prijs. Niet een speciaal Queen abonnement of een Guus Meeuwis abonnement maar gewoon alles. Zolang films, series en games dit niet doet loont het om je favoriete content op disc te hebben.

Gebruik al enige tijd vrijwel geen discs meer dus in die zin lekker met de tijd en goed voorbereid op al dat eventueel nog komen gaat.

Als ik nu nog disc gebruik eigenlijk een serieuze drag om op te moeten staan en al die handelingen te moeten verrichten om je desbetreffende videospel dan eindelijk eens aan de praat te krijgen.

Beetje net als schakelbak rijden.

Niet meer van deze tijd.

Als je het mij vraagt.

Enkel stugkoppen die daar nog bij zweren.

Heerlijk juist om alles altijd vanuit de spreekwoordelijke luie zetel te kunnen regelen, zo komt natuurlijk een voortreffelijke functie als quick resume op de Xbox pas echt goed tot zijn recht.

Dat alles gezegd hebbende zie ik overigens niet direct in hoe een eventuele lek omtrent een discless Series X nu dan het definitieve eind van de disc zou inluiden.

Zowel Sony als Microsoft hebben al eerder een dergelijke variant op de markt gebracht, er zijn redenen om aan je vertrouwde situatie vast te willen houden maar misschien toch maar eens een beetje proberen los te laten.

Speelt heerlijk weg allemaal eigenlijk zo.

Manny Calavera schreef:
(quote)

Maar jouw neefje zal vast nog jong zijn en alles kunnen vinden wat hij nu zoekt. Maar er komt een moment dat hij ook over 20 jaar zijn favoriete games uit zijn jeugd weer wil spelen en dat kan dan niet tenzij iemand het op een online dienst heeft. Net als met films. Met alle streaming kan je prima zonder kast vol films, maar dan komt er een moment dat je eens een oude film of serie wil zien die er niet op staat.

Sportify is het enige wat echt werkt. Die bieden gewoon alle muziek in de wereld aan op 1 platform tegen 1 prijs. Niet een speciaal Queen abonnement of een Guus Meeuwis abonnement maar gewoon alles. Zolang films, series en games dit niet doet loont het om je favoriete content op disc te hebben.

Probleem is dat mijn neefje niet anders gewend is dan dit, net zoals met de micro-transacties die voor hun standaard zijn. De game is gratis maar wel allerlei gekke pakjes, dansjes en dergelijke dingen kopen. Die generatie groeit op met services en niet met bezit. Wij niet, ik heb de afgelopen jaren (en nog steeds) de kast met films en series uitgebreid. Die generatie is daar nooit aan begonnen.

Dat er een moment komt dat ze daar het nadeel van gaan ondervinden geloof ik ook wel. Maar dan is het te laat. Het is hier van sommige films al lastig om blul-ray of 4K versies te krijgen en (ik dacht) Disney is in sommige landen al gestopt met nieuwe films op disc uitbrengen.

Ook een Spotify is niet heiligmakend trouwens, daar mist ook nog wel eens wat. Dat blijft toch altijd een nadeel van zo'n service.

Confusie schreef:
Dat alles gezegd hebbende zie ik overigens niet direct in hoe een eventuele lek omtrent een discless Series X nu dan het definitieve eind van de disc zou inluiden.

Omdat in het lek ook naar buiten is gekomen dat de volgende generatie, die ze in 2028 verwachten vooral focust op streaming en digitaal. En je dan dus een console krijgt zonder disc, tot nu toe is er een keus mogelijk geweest tussen wel of niet discless.

Confusie schreef:
Beetje net als schakelbak rijden.

Zo te zien was je weekend al begonnen hé.

Ouwe bierdrinker.

legian schreef:
(quote)

Probleem is dat mijn neefje niet anders gewend is dan dit, net zoals met de micro-transacties die voor hun standaard zijn. De game is gratis maar wel allerlei gekke pakjes, dansjes en dergelijke dingen kopen. Die generatie groeit op met services en niet met bezit. Wij niet, ik heb de afgelopen jaren (en nog steeds) de kast met films en series uitgebreid. Die generatie is daar nooit aan begonnen.

Dat er een moment komt dat ze daar het nadeel van gaan ondervinden geloof ik ook wel. Maar dan is het te laat. Het is hier van sommige films al lastig om blul-ray of 4K versies te krijgen en (ik dacht) Disney is in sommige landen al gestopt met nieuwe films op disc uitbrengen.

Ook een Spotify is niet heiligmakend trouwens, daar mist ook nog wel eens wat. Dat blijft toch altijd een nadeel van zo'n service.

Ja klopt, deze generatie kent een andere mindset. Die gaan ook geen discs kopen.

Maar wat ik wilde zeggen, ook zij gaan tegen frustraties aanlopen als ze hun favoriete games niet meer kunnen spelen of een oude film niet meer kunnen zien.

Ik koop ook nog maar 1 of 2 keer in het jaar een film, meestal titels om een reeks die ik bezit compleet mee te maken. Qua games verkoop ik 90 procent wat ik op disc koop weer door. Maar dit geeft me wel voor een leuk prijsje steeds vrij nieuwe games. De digitale sales halen nooit de bedragen die ik op marktplaats betaal.

Het verlangen naar het herspelen van games uit je jeugd is wellicht ook wel een generatie ding. Wij hadden alles vroeger fysiek en zijn in staat om dat nu nog te kunnen herspelen via oude hardware/emulatie. Puur omdat het kan verlang je er ook naar.

Nieuwe generatie speelt alles digitaal en alles is veel vergankelijker, vooral op mobiel maar ook meer op meer op pc/console. Games die je daar een paar jaar geleden op speelde bestaan niet meer of kun je nooit meer spelen omdat het niet meer in de store staat of niet meer werkt met de recentste ios/android of door een update compleet is vervangen door iets anders. Zelfs in steam kan ik een paar games niet meer spelen omdat mijn filesystem te nieuw is en de games te oud/delisted.

Ik bedoel er mee te zeggen dat de nieuwe generatie gewend is aan het feit dat software/media verdwijnt, vergankelijk is, ophoudt te bestaan, tijdelijk etc... En als je dat gewend bent dan ben je denk ik ook minder snel gefrustreerd als iets niet meer te spelen is.

Dat is inderdaad ook wel een beetje wat ik bedoel. Die generatie is niet anders gewend dus ervaren dat anders dan wij.

Wij hebben in dat opzicht de pech precies in die overgang te zitten.

Vind het heerlijk zo.

mrdig schreef:
Das precies wat ze vermijden door fysieke media af te schaffen. De tweedehandsmarkt. Was het niet zelfs zo dat microsoft zelfs al bij de vorige generatie discs zou verbinden met de eigenaar en zo doorverkoop onmogelijk maken? Ze hebben dit enkel niet doorgedrukt door de grote backlash en tegenwerking van gamestop (die toen nog iets voorstelden).

Hoedankook vind ik het ook een kwalijke business, het is dan letterlijk zo dat je enkel de licentie koopt om iets te mogen spelen, digitaal bezit je je spel blijkbaar helemaal niet eens.

Een toekomst met digitale games die je kunt doorverkopen kun je wel vergeten.

Ja ach dat doorverkopen is wel leuk natuurlijk zelf ook veel gedaan maar sommigen doen net of ze straks niet meer te eten hebben als ze hun games niet meer zouden kunnen verkopen valt ook wel weer mee lijkt me.

Grovonion schreef:
het is dan letterlijk zo dat je enkel de licentie koopt om iets te mogen spelen, digitaal bezit je je spel blijkbaar helemaal niet eens.

Een toekomst met digitale games die je kunt doorverkopen kun je wel vergeten.

Ja je koopt idd een licentie om de game te mogen spelen, maar een licentie is gekoppeld aan een account en waarom zou je een licentie niet kunnen overdragen/verkopen aan een ander account? Moet technisch prima kunnen lijkt me.

Dat het nu niet kan is jammer en vast met opzet maar heb nog wel hoop dat het er ooit komt

Gast
geplaatst: vandaag om 11:15 uur

geplaatst: vandaag om 11:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.