Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 20 maart, 00:07 uur
Da's een beetje non-nieuws. Red Storm doet eigenlijk al jaren niets meer buiten hier en daar een mager VR titeltje uitbrengen. Dus niet zo een bizar gemis. Ik denk dat de laatste game die ik van hun in de kast heb ook echt een van de 'echte' laatste games van hun hand was. Dat was of Advanced Warfighter of Future Soldier. Vergis me altijd tussen beiden. En dat is intussen al dik...15 jaar of zo terug? (Xbox 360). Maar het was / is wel een degelijk shooter voor zover ik me kan herinneren.
0
geplaatst: 20 maart, 08:36 uur
Sinner schreef:
Da's een beetje non-nieuws. Red Storm doet eigenlijk al jaren niets meer buiten hier en daar een mager VR titeltje uitbrengen. Dus niet zo een bizar gemis. Ik denk dat de laatste game die ik van hun in de kast heb ook echt een van de 'echte' laatste games van hun hand was. Dat was of Advanced Warfighter of Future Soldier. Vergis me altijd tussen beiden. En dat is intussen al dik...15 jaar of zo terug? (Xbox 360). Maar het was / is wel een degelijk shooter voor zover ik me kan herinneren.
(quote)
Wat ik zo begreep zijn hun VR games nog wel goed, maar heb ze zelf nooit gespeeld.
Klopt dat ze al jaren niet meer de studio zijn die ze waren. Maar het is wel tekenend voor hoe het bij Ubisoft gaat. En de naam is toch wel een bekende, nu weten we zeker dat dit het einde van hun legacy is zeg maar.
1
geplaatst: 20 maart, 11:43 uur
legian schreef:
Wat ik zo begreep zijn hun VR games nog wel goed, maar heb ze zelf nooit gespeeld.
Klopt dat ze al jaren niet meer de studio zijn die ze waren. Maar het is wel tekenend voor hoe het bij Ubisoft gaat. En de naam is toch wel een bekende, nu weten we zeker dat dit het einde van hun legacy is zeg maar.
Ik ook niet. Het VR gebeuren gaat wat aan me voorbij vanwege de prijs en mijn epilepsie. (Weet niet of het zich loont om er in te investeren vanwege die tweede bedoel ik dan. Een paar 100€ neertellen om dan om de haverklap problemen te hebben is geen optie). Ergens is het jammer, maar her verschilt niet veel van hoe het bij een microsoft of activision of zo eraan toegaat. Ik hoop altijd dat een deel van het personeel ergens anders is ondergebracht (of werk vind). Want zoals gezegd die shooters waren niet slecht. Zou ze eens opnieuw moeten opgraven.
Na de steam sales. Het zijn steam sales.

0
geplaatst: 20 maart, 13:34 uur
Retro Rewind - Video Store Simulator, een videogame die de nostalgie voor videoverhuurwinkels terugroept is nu beschikbaar - gamereactor.nl
Ik weet niet of ik het ooit ga spelen maar ik vind zulke passieprojecten echt geweldig. En het oogt ook gewoon leuk. En wie wil er niet zijn eigen videotheek runnen?
Ik weet niet of ik het ooit ga spelen maar ik vind zulke passieprojecten echt geweldig. En het oogt ook gewoon leuk. En wie wil er niet zijn eigen videotheek runnen?

2
geplaatst: 24 maart, 14:52 uur
Gerucht: Nintendo produceert een derde minder Switch 2-consoles - Tweakers
De Switch 2 presteert toch wat minder goed. Niet heel gek met de huidige ontwikkeling.
De Switch 2 presteert toch wat minder goed. Niet heel gek met de huidige ontwikkeling.
0
geplaatst: 24 maart, 17:50 uur
legian schreef:
Kan best. Denk niet dat het een gerucht is. Maar 'wat minder goed' is natuurlijk ook relatief. Het ding heeft op 3/4de jaar 17-18 milj verkocht. Da's al de helft van de hele Xbox X/S serie op bijna 5-6 jaar en iets minder dan 1/4 van de PS 5 op dezelfde tijd.
En idd...hardware kosten stijgen. Er worden massaal veel games uitgebracht (zeker in het midden en indie klassement). En ik denk dat er ook nog best wat Switch gamers zijn die wachten op bepaalde titels. (Eg een Mario, Zelda, Fire Emblem, Xeno-iets).
Kan me best indenken dat de productie dan wat teruggeschroefd word.
1
geplaatst: 30 maart, 21:17 uur
Microsoft houdt op 7 juni Xbox Games Showcase met nieuws over aankomende games - Tweakers
Gears of War liefhebbers opgelet. Na de showcase volgt er een deep dive in de nieuwe Gears.
Gears of War liefhebbers opgelet. Na de showcase volgt er een deep dive in de nieuwe Gears.
0
geplaatst: 30 maart, 21:30 uur
legian schreef:
Microsoft houdt op 7 juni Xbox Games Showcase met nieuws over aankomende games - Tweakers
Chill. Ik ben best benieuwd. Ik weet niet meer wat het onlangs was - Xbox of Playstation...(ik denk echt de eerste - verleden week of zo?) maar daar waren ook een paar aardige titels op te zien. Ik ben op zich wel blij dat ondanks de 'mindere' verkopen Microsoft zich niet zomaar uit het veld laat slaan.
0
geplaatst: 30 maart, 22:26 uur
legian schreef:
Yes please! De Gears serie mag misschien de absolute top niet meer zijn na de eerste trilogie maar ik heb toch van alle games genoten, misschien dat Judgment alleen niet zo heel goed was. De laatste Gears viel me in het begin wel enorm tegen met de open wereld (laat dat lekker weg) maar toen ik het een jaartje later toch verder ging spelen pakte het me volledig. Dus kom maar op met E-Day.
0
geplaatst: 31 maart, 08:35 uur
Sinner Xbox had inderdaad een thirdparty showcase recent. Zaten wel wat toffe games tussen.
Recent eventjes Gears Reloaded opgestart, daar zit direct een bak nostalgie achter en ik hoop dat deze E-Day dat ook wat weet te vangen. Hoewel ik het wel jammer vindt dat ze niet het verhaal van 5 verder afronden. Maar heb hier ook wel weer zin in.
Manny Calavera schreef:
Yes please! De Gears serie mag misschien de absolute top niet meer zijn na de eerste trilogie maar ik heb toch van alle games genoten, misschien dat Judgment alleen niet zo heel goed was. De laatste Gears viel me in het begin wel enorm tegen met de open wereld (laat dat lekker weg) maar toen ik het een jaartje later toch verder ging spelen pakte het me volledig. Dus kom maar op met E-Day.
Recent eventjes Gears Reloaded opgestart, daar zit direct een bak nostalgie achter en ik hoop dat deze E-Day dat ook wat weet te vangen. Hoewel ik het wel jammer vindt dat ze niet het verhaal van 5 verder afronden. Maar heb hier ook wel weer zin in.
0
geplaatst: 31 maart, 14:35 uur
De Evercade Nexus wordt vandaag onthuld, geen idee wat we kunnen verwachten. Ben benieuwd:
We Find Out What The 'Evercade Nexus' Is Tomorrow | Time Extension - timeextension.com
We Find Out What The 'Evercade Nexus' Is Tomorrow | Time Extension - timeextension.com
1
geplaatst: 31 maart, 19:09 uur
legian schreef:
Sinner Xbox had inderdaad een thirdparty showcase recent. Zaten wel wat toffe games tussen.
(quote)
Ben wel blij dat ze een prequel doen. Gears is voor mij Marcus en Dom, niet die nieuwe figuren. Al was dat niet eens zo slecht gedaan. Het idee om weer met mijn oude helden te knallen vind ik geweldig.
2
geplaatst: 1 april, 16:00 uur
Nieuwe game in de Legacy of Kain serie.
Is een 2D platformer maar hoe dan ook mooi dat het weer leeft.
1
geplaatst: 1 april, 16:57 uur
Limitedrare heeft vandaag weer een game-misbaksel in fysieke vorm op de wereld losgelaten. Een Toilet-spel...
1
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 2 april, 00:42 uur
https://www.gamesmeter.nl/game/29116
Now that's one shitty publisher!
Vervelend voor verzamelaars, maar vind ze eigenlijk best grappig met hun fake kusoge fomoporium...
Die korte film van hun legendary developer kon ik wel waarderen
.
Now that's one shitty publisher!
Vervelend voor verzamelaars, maar vind ze eigenlijk best grappig met hun fake kusoge fomoporium...
Die korte film van hun legendary developer kon ik wel waarderen
.
1
geplaatst: 4 april, 11:44 uur
Uncharted 5? Fans Believe Cryptic Naughty Dog Dev Post Is Teasing The Game
Niet echt nieuws, wel een gerucht dat er eventueel gewerkt word aan een nieuwe Uncharted.
Daar zou ik echt enorm veel zin in hebben. Heb vorig jaar de laatste Uncharteds gespeeld en het is precies het soort game waar ik van geniet. Tomb Raider heeft ook al jaren geen nieuwe game (komen er gelukkig dit jaar wel twee aan!) dus er is zeker ruimte voor iets nieuws in het actie-avonturen genre. Nathan Drake kan echt nog wel een laatste avontuur gebruiken.
Niet echt nieuws, wel een gerucht dat er eventueel gewerkt word aan een nieuwe Uncharted.
Daar zou ik echt enorm veel zin in hebben. Heb vorig jaar de laatste Uncharteds gespeeld en het is precies het soort game waar ik van geniet. Tomb Raider heeft ook al jaren geen nieuwe game (komen er gelukkig dit jaar wel twee aan!) dus er is zeker ruimte voor iets nieuws in het actie-avonturen genre. Nathan Drake kan echt nog wel een laatste avontuur gebruiken.
1
geplaatst: 6 april, 00:52 uur
Interessant. Weer een Indie game (in Early Acces zelfs) die de A+++ releases qua verkoop en populariteit toch behoorlijk achter zich laat. Alleen op Steam alleen al meer dan 5 miljoen in maart.
Slay the Spire 2 beats Crimson Desert and Resident Evil Requiem as March's biggest-selling game on Steam | Eurogamer.net
Slay the Spire 2 beats Crimson Desert and Resident Evil Requiem as March's biggest-selling game on Steam | Eurogamer.net
1
geplaatst: 6 april, 12:09 uur
Sinner schreef:
Interessant. Weer een Indie game (in Early Acces zelfs) die de A+++ releases qua verkoop en populariteit toch behoorlijk achter zich laat. Alleen op Steam alleen al meer dan 5 miljoen in maart.
Die game won het laatst ook al dik van Marathon. Best grappig ja, al die peperdure AAA producties die het afleggen tegen een kleine game.
3
centurion81 (moderator)
geplaatst: 6 april, 18:45 uur
Wordt deze Groningse game een van de succesvolste uit de Nederlandse geschiedenis? - RTV Noord - rtvnoord.nl
Binnenkort wellicht weer es n groot Hollandsch naja..Grunnings
gamesucces!
Binnenkort wellicht weer es n groot Hollandsch naja..Grunnings
gamesucces!
1
geplaatst: 6 april, 19:59 uur
Oh grappig. Nog eentje met een Van / Camper. Zo zijn er de laatste twee jaar nog een stuk of 2-3 verschenen met ieder hun eigen insteek. De een wat meer adventure gericht, de ander wat cozier. Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Want het thema en stijltje (ook van de anderen trouwens) trekken me wel. Wegens gebrek aan rijbewijs, echte Van en avontuur.
0
geplaatst: gisteren om 06:45 uur
PS6 Portable could be the best retro gaming handheld you've ever owned
Eigenlijk nieuws van een paar dagen terug. Klopt het dan zou ik eventueel een aanschaf willen overwegen. Dan zal het erg moeilijk worden om te kiezen tussen een Switch 2, Steamdeck of PS6 Portable in 2027 of 2028. Of 2 van de 3.
Eigenlijk nieuws van een paar dagen terug. Klopt het dan zou ik eventueel een aanschaf willen overwegen. Dan zal het erg moeilijk worden om te kiezen tussen een Switch 2, Steamdeck of PS6 Portable in 2027 of 2028. Of 2 van de 3.
1
geplaatst: gisteren om 16:26 uur
Verder paniekvoetbal van Xbox, of snel handelen van de nieuwe baas. Anyway, gamepass wordt wat uitgekleed om de prijs te drukken. Alleen van Ultimate uiteraard. Kijken of dit voor ze werkt.
CoD dat one gamepass release is dus gelijk aan €6.
Microsoft verlaagt prijs van Game Pass Ultimate, haalt Call of Duty eruit - Tweakers
Microsoft verlaagt prijs van Game Pass Ultimate, haalt Call of Duty eruit - Tweakers
0
geplaatst: gisteren om 17:02 uur
legian schreef:
Verder paniekvoetbal van Xbox, of snel handelen van de nieuwe baas.
Verder paniekvoetbal van Xbox, of snel handelen van de nieuwe baas.
Benieuwd of het werkt. Lijkt bij Xbox wel wat vaak paniekvoetbal te worden gespeeld tegenwoordig. Terwijl heel wat game-aankondigingen ook wel weer interessant zijn.
1
geplaatst: gisteren om 22:39 uur
legian schreef:
Verder paniekvoetbal van Xbox, of snel handelen van de nieuwe baas. Anyway, gamepass wordt wat uitgekleed om de prijs te drukken. Alleen van Ultimate uiteraard. Kijken of dit voor ze werkt.
Ik denk snel handelen. Maar ze moesten ook wel want Gamepass stortte in na de laatste prijsstijging. No way dat ik 30 euro ga betalen voor een maandje. Nu is het nog prijzig, maar al wat beter.
En geen CoD, ach. Boeiend. Die reeks is al 10 jaar over het hoogtepunt heen.
1
geplaatst: gisteren om 22:41 uur
Sinner schreef:
Benieuwd of het werkt. Lijkt bij Xbox wel wat vaak paniekvoetbal te worden gespeeld tegenwoordig. Terwijl heel wat game-aankondigingen ook wel weer interessant zijn.
(quote)
Xbox is PR technisch gezien echt een ramp, al vele jaren. Terwijl de console echt geweldig is, ze inderdaad hele dikke games leveren en Gamepass natuurlijk een prachtig (maar duur) product is. Maar toch zijn er altijd rellen, is er altijd kritiek en zijn ze denk ik van de grote 3 (Nintendo, PS en Xbox) de minste partij.
Denk aan hoe ze de Xbox One destijds in de markt hebben gezet, wat een prutsers hadden ze.
Benieuwd hoe ze hun nieuwe console gaan promoten en hoeveel mensen er nog echt warm voor lopen. Ik zie niet echt reden meer om de nieuwe Xbox te halen.
0
geplaatst: gisteren om 23:22 uur
Manny Calavera schreef:
Maar ze moesten ook wel want Gamepass stortte in na de laatste prijsstijging. No way dat ik 30 euro ga betalen voor een maandje.
Maar ze moesten ook wel want Gamepass stortte in na de laatste prijsstijging. No way dat ik 30 euro ga betalen voor een maandje.
30 euro is inderdaad gewoon TE prijzig. Leuke service - ongetwijfeld. Maar voor die 30 euro heb je ook al een game in bezit tegenwoordig als je even rondkijkt (al helemaal bij bvb een Nedgame of in de Sales). Als je het op jaarbasis natelt....360 euro? Dat zijn best wel wat games. Zeker als je even geduld hebt.
* denotes required fields.