Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag
zoeken in:
1
geplaatst: 23 januari, 10:54 uur
Ik heb nooit wat met Fable gehad. Geloof de eerste kort gespeeld. Sprak me niet zo aan en nu nog niet. Vind de beelden van gister ook vrij generiek ogen.
Forza 6 trouwens ook. Ziet er mooi uit, maar voor mijn gevoel lijken al die open wereld racegames al jaren op elkaar en doen ook hetzelfde.
Forza 6 trouwens ook. Ziet er mooi uit, maar voor mijn gevoel lijken al die open wereld racegames al jaren op elkaar en doen ook hetzelfde.
0
geplaatst: 23 januari, 11:49 uur
Manny Calavera schreef:
Ik heb nooit wat met Fable gehad. Geloof de eerste kort gespeeld. Sprak me niet zo aan en nu nog niet. Vind de beelden van gister ook vrij generiek ogen.
Maar het had wel een heel eigen stijltje dat ik heel erg kon apprecieren. Dat en het hele moraliteits-systeem en de wereld die rondom je veranderde was destijds best vernieuwend. Het heeft nog altijd iets gezelligs en warms. Noem het een comfort-game zo je wil tegenwoordig.
En inderdaad. De racegames tegenwoordig zien er vaak hetzelfde uit, maar Forza is wel steeds kwaliteit. Ik mis de dagen van de xbox360 en ps3 heel erg toen je Blur, Split/Second, Motorstorm (blijven geweldig), Pure, Need for Speed the Run, Dirt en Forza allemaal in relatief snel tempo na elkaar kreeg. Allemaal erg goede en heel verschillende racers.
En toch wil ik ook niet klagen over de huidige games want voor iedere min of meer generieke racer is er wel weer eentje die er apart uit ziet of speelt. Op dat vlak waren 2024 / 2025 imo de beste game jaren (overal gesproken) in tijden.
0
geplaatst: 29 januari, 09:47 uur
Dat las ik ook, hopelijk is het niet zo want ik wil de game gewoon fysiek. Ik heb het idee dat dit gewoon bedoeld is voor extra verkopen, want digitale releases verkoop je niet door. Dus gaan mensen GTA 6 misschien wel 2x kopen. En met de volgende generatie over een paar jaar misschien wel 3x.
0
geplaatst: 29 januari, 13:05 uur
Ben vooral digitaal gericht maar dit zou ik wel een lulstreek vinden.
Nieuwe GTA hoort gewoon met doosje en het liefst ook een landkaartje en wat leuk leesvoer zoals bij GTA 3 ooit zo was en toen ook echt bijdroeg aan de beleving.
Maar denk het niet overigens lijkt me heel sterk dat ze dit daadwerkelijk gaan doen.
Nieuwe GTA hoort gewoon met doosje en het liefst ook een landkaartje en wat leuk leesvoer zoals bij GTA 3 ooit zo was en toen ook echt bijdroeg aan de beleving.
Maar denk het niet overigens lijkt me heel sterk dat ze dit daadwerkelijk gaan doen.
0
geplaatst: 29 januari, 14:16 uur
Ik ben benieuwd. Aangezien het een van de grotere releases betreft van dit/komend jaar zou ik het best vreemd vinden. Maar ook niet ongeloofwaardig omdat digital-only toch al een hele tijd gepushed word.
0
geplaatst: 29 januari, 15:40 uur
Dit gaat zoveel weerstand oproepen moet het echt nog zien dat ze met uitgerekend een release als deze dit gaan doen of zouden aandurven überhaupt.
Komt de aankoopprijs ook niet ten goede zoals we weten.
Toch zeker tien euro extra voor een nieuwe digitale release meestal gaan mensen echt niet pikken.
Komt de aankoopprijs ook niet ten goede zoals we weten.
Toch zeker tien euro extra voor een nieuwe digitale release meestal gaan mensen echt niet pikken.
0
geplaatst: 29 januari, 16:18 uur
Confusie schreef:
Ze gaan GTA 6 ook fysiek releasen, maar vermoedelijk later dan de digitale versie. Dat is het punt. Ik wil inderdaad ook een doosje en een landkaart.
2
geplaatst: 29 januari, 16:37 uur
Confusie schreef:
Dit gaat zoveel weerstand oproepen moet het echt nog zien dat ze met uitgerekend een release als deze dit gaan doen of zouden aandurven überhaupt.
Dit is bij uitstek juist een game om dat te doen. Mensen kopen het toch wel. GTA is een begrip, of de game nou €100 en digital only is, mensen kopen het wel. De groep die dit boycot is uiteindelijk te klein om er echt iets van te merken. En die gaan uiteindelijk ook overstag omdat ze de game toch echt willen spelen. Helemaal als er laaiende reviews en berichten komen.
Het verbaast me niets dat deze digital only komt. Als er een game en studio is die de markt kan bewegen is het GTA 6 wel.
Verwacht hier uiteindelijk wel een hard copy release van, maar dan inderdaad later zoals Manny Calavera zegt.
0
geplaatst: 29 januari, 18:16 uur
legian schreef:
Dit is bij uitstek juist een game om dat te doen. Mensen kopen het toch wel. GTA is een begrip, of de game nou €100 en digital only is, mensen kopen het wel.
Dit is bij uitstek juist een game om dat te doen. Mensen kopen het toch wel. GTA is een begrip, of de game nou €100 en digital only is, mensen kopen het wel.
Dit was dus inderdaad ook zowat hetgene ik in het achterhoofd had. Tenslotte - indien de PC release volgt zal die sowieso al digi only zijn, en het zou voor de console markt ook wel bvb eens de laatste push kunnen zijn naar een schijfjes-vrije toekomst. Ik zie tegenwoordig toch al relatief weinig mensen in de huidige generatie nog hun games in een doosje kopen. (En indien zo voornamelijk Switch 1 releases of PS4 of ouder dus).
En aan de ene kant vind ik het ook niet eens zo heel verschrikkelijk. Eerder jammer. Maar er valt wel prima mee te leven. Aan de andere kant is er het voorbeeld van games die plots delisted raken (zoals heel recent Spec Ops the Line - waardoor ze fysiek weer erg omhoog schieten). Dat is minder leuk.
Maar met inmiddels 10 000'en en 10'000 games op de markt...nou ja...vind ik het eigenlijk ook niet echt een drama meer zoals ik dat ooit deed.
0
geplaatst: 29 januari, 19:33 uur
legian schreef:
Dit is bij uitstek juist een game om dat te doen. Mensen kopen het toch wel. GTA is een begrip, of de game nou €100 en digital only is, mensen kopen het wel. De groep die dit boycot is uiteindelijk te klein om er echt iets van te merken. En die gaan uiteindelijk ook overstag omdat ze de game toch echt willen spelen. Helemaal als er laaiende reviews en berichten komen.
Het verbaast me niets dat deze digital only komt. Als er een game en studio is die de markt kan bewegen is het GTA 6 wel.
Verwacht hier uiteindelijk wel een hard copy release van, maar dan inderdaad later zoals Manny Calavera zegt.
(quote)
GTA 6 is inderdaad dé game om dit bij te kunnen doen. Rockstar kan alles doen wat ze willen, breng het digitaal uit, vraag er 120 euro voor. Mensen kopen het toch bij release. Ik ook, no matter what. Maar ik vind het niet leuk, al snap ik wel dat je kans op lekken krijgt als je de game afgeeft aan de winkels. Maar dat kan je op zich ook oplossen door gewoon pas op de releasedag je fysieke exemplaren te verdelen. Ik wil de game fysiek, net als mijn andere GTA delen. Maar ik wil de game hoe dan ook spelen als deze uit is, dus dan maar digitaal en ergens ooit later een fysieke editie.
0
geplaatst: 4 februari, 09:08 uur
Gister bij Take Two bevestigd dat GTA 6 gewoon een fysieke editie bij release krijgt en dat deze zomer de marketingactiviteiten gaan beginnen.
En het belangrijkste, dat ze gewoon naar een release 19 november toe aan het werken zijn. Ik heb er nu wel echt vertrouwen in dat de game dit jaar verschijnt.
En het belangrijkste, dat ze gewoon naar een release 19 november toe aan het werken zijn. Ik heb er nu wel echt vertrouwen in dat de game dit jaar verschijnt.
0
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 10 februari, 12:58 uur
Deze zie ik nu pas. Respect voor Rockstar dat ze dit hebben gedaan
:
GTA 6 fan with a year to live allowed to play early
:GTA 6 fan with a year to live allowed to play early
0
geplaatst: 21 februari, 14:18 uur
Naast Phil Spencer vertrekt ook Sarah Bond. En wordt Asha Sharma de nieuwe CEO van de gaming divisie. Die dus vanuit de AI komt zie ik. Benieuwd wat dit voor de toekomst van Xbox en hun games gaat betekenen. Had eigenlijk verwacht dat Spencer zijn vertrek pas zou doen als hij de volgende generaties consoles had kunnen aankondigen. Maar begrijp het ook wel, de industrie is ook niet meer wat die was.
2
geplaatst: 21 februari, 17:52 uur
Ik had er in het Xbox topic al melding van gedaan. Nou was PS ook geen hele goede weg ingeslagen afgelopen jaren, maar het voelt nu wel of Xbox helemaal de nekslag gaat krijgen.
0
geplaatst: afgelopen woensdag om 19:46 uur
Sony schijnt te stoppen met het poorten van hun singleplayertitels naar PC. Multiplayer only titels komen daar nog wel uit.
Denk dat het een logische beslissing is, want de reden om een PS5 of in de toekomst een PS6 te halen verdwijnt wel als je ook alles op je Streammachine of PC kan spelen.
Denk dat het een logische beslissing is, want de reden om een PS5 of in de toekomst een PS6 te halen verdwijnt wel als je ook alles op je Streammachine of PC kan spelen.
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 00:55 uur
Maakt me op zich ook niet zo veel uit. Die handvol titels die exclusief zijn kan ik best zonder. Maar het is wel allemaal wat vreemd. Eerst met wat bombarie aangekondigd destijds. Speel nou ook je PS titels op de PC. Een paar degelijke ports uitgebracht. Nu plots weer stoppen ermee. Voor die ene of andere titel die nog exclusief is. Lijkt wel allemaal alsof er een beetje paniekerig een poging gedaan word om op de een of andere manier de consoles nog relevant te houden. (want die PS6 zou nog wel enkele jaren op zich laten wachten volgens berichten). No ja...dus dat is dan jammer. Geen Ghost of Yotei. Maar wel die 10 andere Samurai games die er ook wel wat van weg van hebben (en ik moet toch nog de eerste doen). Maar verder kan ik me ook niets voor de geest halen dat ik per se uit de PS library moest hebben want het meeste is toch van Crossgen devs.
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 13:06 uur
Sinner schreef:
Maakt me op zich ook niet zo veel uit. Die handvol titels die exclusief zijn kan ik best zonder. Maar het is wel allemaal wat vreemd. Eerst met wat bombarie aangekondigd destijds. Speel nou ook je PS titels op de PC. Een paar degelijke ports uitgebracht. Nu plots weer stoppen ermee. Voor die ene of andere titel die nog exclusief is. Lijkt wel allemaal alsof er een beetje paniekerig een poging gedaan word om op de een of andere manier de consoles nog relevant te houden. (want die PS6 zou nog wel enkele jaren op zich laten wachten volgens berichten). No ja...dus dat is dan jammer. Geen Ghost of Yotei. Maar wel die 10 andere Samurai games die er ook wel wat van weg van hebben (en ik moet toch nog de eerste doen). Maar verder kan ik me ook niets voor de geest halen dat ik per se uit de PS library moest hebben want het meeste is toch van Crossgen devs.
Maar dat is het ook ja, het is een poging om de PS console relevant te houden. Xbox zal Steam toelaten op hun nieuwe console, Xbox kent geen limieten meer. Sony wil dit net als Nintendo nog wel. Alleen heeft Nintendo op dat vlak echt wat te bieden, bij PS is het al jaren matig. Ze moeten echt veel meer exclusives gaan maken.
Denk overigens dat PC gamers echt wel hebben genoten van bv Uncharted, Last of Us en Spider-Man. Sommige van hun titels zijn wel echt goed.
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 19:45 uur
Pc gamers zullen wel balen. Voor Sony is het uiteindelijk belangrijker om de consoles te verkopen. Denk dat de huidige prijsstijgingen van hardware daar ook wel ik mee zal spelen. Evenals de nieuwe Xbox naar het schijnt Steam toelaat. En Steam komt ook met hun steam machine natuurlijk. Dan verdwijnt de noodzaak van een PlayStation natuurlijk.
Ben wel benieuwd welke koers Sony en Xbox gaan varen komende tijd. Beide lijken zich toch weer aan te passen voor komende generatie.
Ben wel benieuwd welke koers Sony en Xbox gaan varen komende tijd. Beide lijken zich toch weer aan te passen voor komende generatie.
1
geplaatst: afgelopen donderdag om 20:35 uur
legian schreef:
Pc gamers zullen wel balen. Voor Sony is het uiteindelijk belangrijker om de consoles te verkopen. Denk dat de huidige prijsstijgingen van hardware daar ook wel ik mee zal spelen. Evenals de nieuwe Xbox naar het schijnt Steam toelaat. En Steam komt ook met hun steam machine natuurlijk. Dan verdwijnt de noodzaak van een PlayStation natuurlijk.
Gokje, Sony blijft de focus gooien op GaaS games en gooit daarmee de eigen glazen in. Maar ze beseffen wel dat singleplayergames onmisbaar zijn dus ik verwacht komende jaren wel meer van ze. En alles op eigen consoles. Xbox heeft door dat ze hun achterban in de ballen hebben geschopt en gaan meer doen om hen te pleasen. Ik vermoed geen day 1 krakers meer direct naar Playstation maar bv een jaar later met een nieuwe Gears of Halo. Ze geven multiplatform niet op. Ik verwacht ook een herstructurering van Gamepass. De prijs kost ze denk ik de nodige leden, dus ik vermoed dat ze minder content aan gaan bieden en dan de prijs wat kunnen verlagen. Ik heb ook liever een kwalitatief gevulde Gamepass dan 200 titels waarvan 80 procent me geen reet boeit of dat ze 15 jaar oude games zijn.
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 21:37 uur
Volgende Xbox officieel bevestigd, codenaam Project Helix, en hij speelt ook pc-games - nl.ign.com
Nieuwe Xbox aangekondigd. Project Helix, speelt Xbox en PC games.
Iets wat iedereen al had verwacht. Microsoft gaat open voor iedereen.
Nieuwe Xbox aangekondigd. Project Helix, speelt Xbox en PC games.
Iets wat iedereen al had verwacht. Microsoft gaat open voor iedereen.
* denotes required fields.