Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag
zoeken in:
2
geplaatst: 1 oktober 2025, 23:49 uur
Manny Calavera schreef:
Wel jammer, het is een hele mooie dienst op zich met flink wat krakers op day 1, maar niet voor 27 Euro per maand.
Wel jammer, het is een hele mooie dienst op zich met flink wat krakers op day 1, maar niet voor 27 Euro per maand.
Tbh...ik denk niet dat het echt de ondergang van Gamepass zal worden. Forse prijsstijging. Dat wel - en zoals altijd ook veel geroep online. Maar als de gamers een stel van 70-80-90 euro kopen? Dan zal dat 10tje het ook niet maken vermoed ik.
Zeker niet omdat er in de toekomst wellicht massaal zal worden ingezet worden op digitaal. En heel veel mensen dan toch liever een nieuwe game via iets als gamepass spelen dan iets full-price in huis halen.
Ik ben tot op heden nog steeds semi-verzamelaar van zowel fysiek en digitaal in sales. Maaaar...ik zal ook nooit uisluiten dat ik ooit zeg 'fuck it' en bvb een Xbox (of ps) in een volgende of latere iteratie zou kopen en enkel nog gebruik zou maken van een dienst als Gamepass.
Ik merk het ook bij veel mensen rondom me. Die spelen vaak niet 3 of 4 maanden dezelfde game.
Een beetje hetzelfde als Streaming. Het is lullig dat mijn ziggo de tv dienst erbij inbegrepen heeft. Die ging er meteen uit nl. 20 jaar geen tv meer gekeken. Maar Netflix, Disney en Prime? Ieder dag wel. (En dvd's uit de collectie). (Overigens hoor ik daar ook bij iedere verhoging 'ik zeg die dienst nu echt op!!' Om dat vervolgens toch echt niet te doen).
Maar de tijd zal het uitwijzen. Ik vermoed dat er misschien wel een dip zal zijn op het begin maar dat dit ook redelijk snel (een paar maanden) zich zal herstellen.
1
geplaatst: 2 oktober 2025, 11:01 uur
Of het de ondergang wordt weet ik niet. Sinds de Xbox One wordt al geroepen over de ondergang van Xbox, dus ik houd het met een korrel zout. Wel verwacht ik dat ze dit wat zullen gaan voelen. Hoewel voor veel mensen de lagere tiers gamepass wel interessant zullen blijven. Ik mis alleen nog steeds een Family gamepass tier. Die zou wel handig zijn en daar gaan al een tijd lang geruchten over dat die zou komen.
Ultimate is het voor mij in ieder geval niet waard, maar dat was het voor die €18 eigenlijk ook al niet. Het is dat ik elke paar jaar dankzij goedkoop kaartjes kopen kon stapelen. Maar dat hebben ze de afgelopen paar jaar ook al minder interessant gemaakt.
€27 per maand betekend dat je elke 2-3 maanden de kosten van een nieuwe AAA game hebt. Dat is interessant als je elke maand de nieuwste AAA games speelt (ze garanderen dus 75+ day one releases in Ultimate). Maar als ik rustig 3 maanden of langer over een game kan doen ben ik goedkoper uit om hem los te kopen. Enige voordeel is dat ik makkelijker een game probeer. Maar aangezien ik ook nog een enorme backlog heb van games die ik wel gewoon bezit kan ik dat wel missen.
Denk dat Premium wel een interessante deal is. De nieuwe Xbox studios games (ex. Cod) binnen een jaar in de service. Dan zijn de kinderziektes er alvast uit en mogelijke DLC al beschikbaar of bijna beschikbaar. Zou ik dan vooral af en toe nemen om wat games te proberen, want een nieuwe Halo, Gears, Doom, Forza Horizon koop ik toch wel merk ik. Voordeel is dat alle tiers nu gewoon pc, console en streaming bevatten.
Misschien moet ik gewoon weer eens zonder gamepass gaan gamen, eens kijken of ik het echt mis.
de ROG Xbox Ally verliest wel wat van zijn kracht zo trouwens. Lang niet alles is Play Anywhere waardoor gamepass ideaal is om zowel op console als op de ROG de games te kunnen spelen. Maar zonder gamepass valt daar best wel wat weg qua games volgens mij. Nu kan je daar ook gewoon Steam en dergelijke op gebruiken, maar voor de Xbox kant valt het dan toch wel wat tegen.
Ultimate is het voor mij in ieder geval niet waard, maar dat was het voor die €18 eigenlijk ook al niet. Het is dat ik elke paar jaar dankzij goedkoop kaartjes kopen kon stapelen. Maar dat hebben ze de afgelopen paar jaar ook al minder interessant gemaakt.
€27 per maand betekend dat je elke 2-3 maanden de kosten van een nieuwe AAA game hebt. Dat is interessant als je elke maand de nieuwste AAA games speelt (ze garanderen dus 75+ day one releases in Ultimate). Maar als ik rustig 3 maanden of langer over een game kan doen ben ik goedkoper uit om hem los te kopen. Enige voordeel is dat ik makkelijker een game probeer. Maar aangezien ik ook nog een enorme backlog heb van games die ik wel gewoon bezit kan ik dat wel missen.
Denk dat Premium wel een interessante deal is. De nieuwe Xbox studios games (ex. Cod) binnen een jaar in de service. Dan zijn de kinderziektes er alvast uit en mogelijke DLC al beschikbaar of bijna beschikbaar. Zou ik dan vooral af en toe nemen om wat games te proberen, want een nieuwe Halo, Gears, Doom, Forza Horizon koop ik toch wel merk ik. Voordeel is dat alle tiers nu gewoon pc, console en streaming bevatten.
Misschien moet ik gewoon weer eens zonder gamepass gaan gamen, eens kijken of ik het echt mis.
de ROG Xbox Ally verliest wel wat van zijn kracht zo trouwens. Lang niet alles is Play Anywhere waardoor gamepass ideaal is om zowel op console als op de ROG de games te kunnen spelen. Maar zonder gamepass valt daar best wel wat weg qua games volgens mij. Nu kan je daar ook gewoon Steam en dergelijke op gebruiken, maar voor de Xbox kant valt het dan toch wel wat tegen.
0
geplaatst: 4 oktober 2025, 01:12 uur
legian schreef:
De ROG Xbox Ally verliest wel wat van zijn kracht zo trouwens. Lang niet alles is Play Anywhere waardoor gamepass ideaal is om zowel op console als op de ROG de games te kunnen spelen. Maar zonder gamepass valt daar best wel wat weg qua games volgens mij. Nu kan je daar ook gewoon Steam en dergelijke op gebruiken, maar voor de Xbox kant valt het dan toch wel wat tegen.
De ROG Xbox Ally verliest wel wat van zijn kracht zo trouwens. Lang niet alles is Play Anywhere waardoor gamepass ideaal is om zowel op console als op de ROG de games te kunnen spelen. Maar zonder gamepass valt daar best wel wat weg qua games volgens mij. Nu kan je daar ook gewoon Steam en dergelijke op gebruiken, maar voor de Xbox kant valt het dan toch wel wat tegen.
Eh...ik wist niet eens dat je daar dus Steam en 'dergelijke' (Epic?) Op kon gebruiken. Dan valt het hele idee van Xbox Ally wel zowat in het water tbh want 99% van wat er op Xbox te spelen is staat ook op Steam. Goedkoper. Snap ik zelf niet meer waarom het zelfs door bepaalde media als Xbox handheld word weggezet. Of mis / misinterpreteer ik hier ergens iets
0
geplaatst: 25 oktober 2025, 08:28 uur
De toekomst van Halo is een remake van de eerste: Campaign Evolved. Belangrijkste is dat deze ook op de PS5 uitkomt. De xbox exclusive gaat multiplatform.
1
geplaatst: 26 oktober 2025, 02:14 uur
legian schreef:
De toekomst van Halo is een remake van de eerste: Campaign Evolved. Belangrijkste is dat deze ook op de PS5 uitkomt. De xbox exclusive gaat multiplatform.
Da's dus ook alweer de tweede remake van Halo. De mosterd bij veel grote A+++ studios lijkt toch wel echt een beetje op te zijn. Buiten 'Remake' en 'Multiplatform' is er maar bitter weinig dat de aandacht trekt. Ik vraag me af of er bij de volgende generatie Xbox (waar blijkbaar toch nog aan word gewerkt) er uberhaupt nog wel een reden is om deze in huis te halen buiten Gamepass. Want zowat elk ander spel speel je ook op PC, PS5 en wellicht ook wel op de Switch 2 als je het even geeft.
1
geplaatst: 26 oktober 2025, 11:08 uur
Het blijft een bizarre gedachte dat Gears of War, Halo en Forza gewoon speelbaar komen op Playstation. Maar het moest ook wel, zoals ik denk dat je binnen een jaar of 2 ook gewoon Uncharted en The Last of Us op andere platformen gaat zien. Er is geld mee te verdienen en het maken van games is gewoon een peperdure zaak. Alleen Nintendo doet er niet aan mee, maar zij verkopen dan ook van hun krakers belachelijk grote aantallen waardoor het ook niet nodig is. Ik geniet steeds meer van Nintendo, die zich na het Wii tijdperk helemaal hebben teruggevonden met de Switch 1 en 2.
Ik vraag me wel af of Halo nog steeds dezelfde indruk kan maken als begin deze eeuw. Die games waren echt vernieuwend en ontzettend goed, maar we zijn nu wel een kwart eeuw verder. En de Xboxers hebben er nostalgische gevoelens bij, maar de Playstationfans niet. De Unreal 5 engine is trouwens een hele scherpe, maar ik vind ook wel een beetje dat het allemaal te clean oogt.
Ik vraag me wel af of Halo nog steeds dezelfde indruk kan maken als begin deze eeuw. Die games waren echt vernieuwend en ontzettend goed, maar we zijn nu wel een kwart eeuw verder. En de Xboxers hebben er nostalgische gevoelens bij, maar de Playstationfans niet. De Unreal 5 engine is trouwens een hele scherpe, maar ik vind ook wel een beetje dat het allemaal te clean oogt.
1
geplaatst: 26 oktober 2025, 11:13 uur
Sinner schreef:
Da's dus ook alweer de tweede remake van Halo. De mosterd bij veel grote A+++ studios lijkt toch wel echt een beetje op te zijn. Buiten 'Remake' en 'Multiplatform' is er maar bitter weinig dat de aandacht trekt. Ik vraag me af of er bij de volgende generatie Xbox (waar blijkbaar toch nog aan word gewerkt) er uberhaupt nog wel een reden is om deze in huis te halen buiten Gamepass. Want zowat elk ander spel speel je ook op PC, PS5 en wellicht ook wel op de Switch 2 als je het even geeft.
(quote)
Er komen nog best wel unieke titels uit op Xbox, zoals bv eind vorig jaar Indiana Jones maar als ze alles porten naar Playstation is er weinig reden om nog een nieuwe Xbox te kopen inderdaad. Ik heb op alle generaties Xbox gegamed maar ik denk niet dat ik nog de nieuwe Xbox ga kopen als dat geen meerwaarde meer heeft.
1
geplaatst: 27 oktober 2025, 09:06 uur
Manny Calavera schreef:
Ik vraag me wel af of Halo nog steeds dezelfde indruk kan maken als begin deze eeuw. Die games waren echt vernieuwend en ontzettend goed, maar we zijn nu wel een kwart eeuw verder.
Ik vraag me wel af of Halo nog steeds dezelfde indruk kan maken als begin deze eeuw. Die games waren echt vernieuwend en ontzettend goed, maar we zijn nu wel een kwart eeuw verder.
Nee, de impact van Halo is voorbij. Het is vooral nog de naam die bekend is, maar sinds Bungie ze niet meer maakt is het zelfs onder de fans al niet meer zaligmakend.
Halo was vernieuwend in hoe het shooters op de console bracht. Maar daarna zijn andere series dat stokje gaan dragen. Onderhand is het een van de vele. Het enige wat de serie echt nog heeft is de combatloop, iets wat ze in Infinite wel weer geslaagd hebben neergezet. Maar of dat hier ook goed gaat is natuurlijk nog maar afwachten. Ze zullen simpelweg een erg goede game moeten afleveren wil dit succesvol blijven op de Playstation.
Ik ben niet echt weg van de Unreal 5 look hier. Het ziet er mij wat te generiek uit, te clean zoals je zegt. Maar ook wat tegenstrijdig, de omgeving is te realistisch terwijl de personages juist weer wat meer cartoony zijn. Alsof er niet echt een duidelijke . Doet me erg denken aan Halo 4 en vooral Halo 5. Had gehoopt dat ze meer in zouden spelen op de stijl van Infinite. Maar goed als ze dat doen zijn de hardcore fans ook niet blij want dan is het natuurlijk niet een trouwe remake van Halo:CE. Wat het sowieso niet is aangezien er geen health packs meer zijn...
Sinner schreef:
Ik vraag me af of er bij de volgende generatie Xbox (waar blijkbaar toch nog aan word gewerkt) er uberhaupt nog wel een reden is om deze in huis te halen buiten Gamepass. Want zowat elk ander spel speel je ook op PC, PS5 en wellicht ook wel op de Switch 2 als je het even geeft.
Ik vraag me af of er bij de volgende generatie Xbox (waar blijkbaar toch nog aan word gewerkt) er uberhaupt nog wel een reden is om deze in huis te halen buiten Gamepass. Want zowat elk ander spel speel je ook op PC, PS5 en wellicht ook wel op de Switch 2 als je het even geeft.
Als de geruchten kloppen wordt het dus een xbox/pc, waar dan dus ook steam enzo op zou moeten werken. Nu is dat al een natte droom van vele gamers dus in hoeverre die geruchten reël zijn is de vraag. Maar dat zou dan nog wel alles een beetje combineren.
En er zijn ook gewoon mensen die hun digitale gamelibrary op de Xbox hebben (zoals ik) en dat is ook wel fijn om mee te kunnen nemen. Verwacht niet dat je die eventjes kan laten over zetten naar de Playstation de komende generatie.
Ze hebben wel aangegeven dat het een premium ding/ervaring moet worden. Dus wie weet.
Maar Xbox hardware is wel een uitstervend iets denk ik.
0
geplaatst: 7 november 2025, 00:09 uur
Had het net ook gezien en gepost. Uitstellen en verschuiven van games met een half jaartje - jaar, of zelfs meer is zo schering en inslag dat je er nog niet meer van opkijkt.
0
geplaatst: 7 november 2025, 08:56 uur
Heerlijk dit, ze kondigen een release datum aan en elke andere studio gaat zich daarop aanpassen. En dan wijzigen ze hem weer eens. Terwijl ze juist zo stellig waren. Zo blijkt Rockstar ook niet heilig te zijn. Ach die paar maanden kunnen de fans ook wel wachten.
1
geplaatst: 7 november 2025, 09:19 uur
Sinner schreef:
Had het net ook gezien en gepost. Uitstellen en verschuiven van games met een half jaartje - jaar, of zelfs meer is zo schering en inslag dat je er nog niet meer van opkijkt.
(quote)
Nee, maar het is wel jammer. Ik kijk al tien jaar uit naar een nieuwe GTA. Eerst kondigen ze de game aan, dan stellen ze uit en nu stellen ze weer uit. Als ze november 2026 halen hebben we ruim 13 jaar gewacht op een opvolger.
Het goede nieuws is dat ik GTA 3 nu aan het spelen ben (nou ja, ligt even stil maar ik pak het weer op) en ik wil VC en SA ook nog spelen weer dus daar is dan wat extra tijd voor.
1
geplaatst: 7 november 2025, 09:22 uur
Marvel 1943 is trouwens ook voor onbepaalde tijd uitgesteld. Komt ergens ''na begin 2026''.
0
geplaatst: 7 november 2025, 12:49 uur
Manny Calavera schreef:
Nee, maar het is wel jammer. Ik kijk al tien jaar uit naar een nieuwe GTA.
Nee, maar het is wel jammer. Ik kijk al tien jaar uit naar een nieuwe GTA.
Inderdaad. Vertel mij wat. Ik zit nog steeds te wachten op een nieuwe Elder Scrolls en Fallout. Gelukkig is er intussen wel zat te spelen. Dat dan weer wel.
0
geplaatst: 7 november 2025, 21:25 uur
https://i.postimg.cc/vBNVrY7R/IMG-2154.jpg
Ja lullig dit overtreft zelfs mijn eerdere voorspellingen maar zag wel dat deze nu verkrijgbaar is.
Hopelijk wel echt een epische voortzetting van de serie met een paar mooie verrassingen begin wel benieuwd te raken nou.
En inderdaad sowieso meer dan genoeg ander leuks te spelen tot die tijd dus ik persoonlijk maal er niet echt om.
Ja lullig dit overtreft zelfs mijn eerdere voorspellingen maar zag wel dat deze nu verkrijgbaar is.
Hopelijk wel echt een epische voortzetting van de serie met een paar mooie verrassingen begin wel benieuwd te raken nou.
En inderdaad sowieso meer dan genoeg ander leuks te spelen tot die tijd dus ik persoonlijk maal er niet echt om.
0
geplaatst: 20 november 2025, 08:57 uur
Sinner schreef:
Inderdaad. Vertel mij wat. Ik zit nog steeds te wachten op een nieuwe Elder Scrolls en Fallout. Gelukkig is er intussen wel zat te spelen. Dat dan weer wel.
(quote)
Laatst was er toch bericht dat een nieuwe Elder Scrolls nog wel een paar jaar gaat duren? De nieuwe Fallout is volgens mij nog niet eens genoemd.
1
geplaatst: 20 november 2025, 08:59 uur
Productie van ROG Xbox Ally wordt omhoog geschroefd
Dit is dan wel weer fascinerend nieuws, de verkoop overtreft de verwachtingen. Wel mooi om te zien dat er toch nog een xbox gerelateerd succesje is in deze tijd.
Heb de mijne sinds afgelopen weekend in huis en het is toch wel relaxt moet ik zeggen. Ik moet er nog eens goed voor gaan zitten, maar eventjes lekker op de bank gamen terwijl vrouwlief tv zit te kijken geeft dit ding toch wel een grote meerwaarde.
Dit is dan wel weer fascinerend nieuws, de verkoop overtreft de verwachtingen. Wel mooi om te zien dat er toch nog een xbox gerelateerd succesje is in deze tijd.
Heb de mijne sinds afgelopen weekend in huis en het is toch wel relaxt moet ik zeggen. Ik moet er nog eens goed voor gaan zitten, maar eventjes lekker op de bank gamen terwijl vrouwlief tv zit te kijken geeft dit ding toch wel een grote meerwaarde.
1
geplaatst: 20 november 2025, 14:48 uur
legian schreef:
Laatst was er toch bericht dat een nieuwe Elder Scrolls nog wel een paar jaar gaat duren? De nieuwe Fallout is volgens mij nog niet eens genoemd.
Ja inderdaad. Ik denk dat Fallout wel genoemd werd maar dat het om een remake van deel 2 ging. Kan het me niet meer helemaal voor de geest halen. Maar zoals gezegd is de drang intussen heel wat minder dan wat jaren terug dankzij een grote backlog en bijzonder veel goede releases. Ik zit niet meer zo op hete kolen voor een nieuwe Elder Scrolls als een jaar of 2-3 terug. Moet je bedenken...'een paar jaar'...dan ben ik alweer 50 eer dat die te spelen is en zitten we met alles wellicht weer een generatie verder. Maar de FOMO maakt intussen steeds meer plaats voor een verzadigde tevredenheid.
0
geplaatst: 5 december 2025, 23:33 uur
Carmageddon: Rogue Shift is roguelite die begin volgend jaar uitkomt - Tweakers
Wat is dit nou weer zeg, zo uit het niets een nieuwe Carmageddon.
En niet eentje om je op te verheugen als ik de trailer bekijk. Dit ademt veel, behalve Carmageddon. En zombies pletten, bo-ring. Deze reeks was nou juist om een aspect bekend, berucht en geliefd. Juist.
Wat is dit nou weer zeg, zo uit het niets een nieuwe Carmageddon.
En niet eentje om je op te verheugen als ik de trailer bekijk. Dit ademt veel, behalve Carmageddon. En zombies pletten, bo-ring. Deze reeks was nou juist om een aspect bekend, berucht en geliefd. Juist.
0
geplaatst: 8 december 2025, 21:35 uur
Tomb Raider News Confirmed For The Game Awards Following Remake Leak - GameSpot
Deze week dus nieuws over Tomb Raider. Geruchten gaan dat er een remake van deel 1 komt in de Unreal 5 engine, maar wie weet kondigen ze wel een hele nieuwe game aan.
Het is sowieso al jaren stil sinds Shadow of the Tomb Raider. Dat was bij elkaar trouwens een hele brute trilogie.
Deze week dus nieuws over Tomb Raider. Geruchten gaan dat er een remake van deel 1 komt in de Unreal 5 engine, maar wie weet kondigen ze wel een hele nieuwe game aan.
Het is sowieso al jaren stil sinds Shadow of the Tomb Raider. Dat was bij elkaar trouwens een hele brute trilogie.
1
geplaatst: 15 januari, 10:07 uur
Reshift verkoopt Power Unlimited maar blijft wel uitgever van magazine - Tweakers
Zo dat is wel een eind van een tijdperk zo. Ze gaan dus door onder de naam ID games en houden het papieren magazine dus wel. Maar alles online (Dus ook gamer.nl) gaat over naar een nieuwe eigenaar.
Zo dat is wel een eind van een tijdperk zo. Ze gaan dus door onder de naam ID games en houden het papieren magazine dus wel. Maar alles online (Dus ook gamer.nl) gaat over naar een nieuwe eigenaar.
0
geplaatst: 15 januari, 21:23 uur
20 januari gaan ze de game onthullen, vandaag bekend gemaakt door het bedrijf zelf.
0
geplaatst: 20 januari, 21:37 uur
Life is Strange: Reunion sluit het verhaal van Max en Chloe definitief af - XBNL - xboxnederland.nl
Ik weet het niet, Double Exposure was gewoon erg saai en deze game gaat lekker met dat verhaal door. De terugkeer van Chloe (hoe dan?) is wel weer de moeite van het spelen waard.
Ben benieuwd.
Ik weet het niet, Double Exposure was gewoon erg saai en deze game gaat lekker met dat verhaal door. De terugkeer van Chloe (hoe dan?) is wel weer de moeite van het spelen waard.
Ben benieuwd.
0
geplaatst: 22 januari, 22:58 uur
Was bijna vergeten dat er een Xbox Developer Direct 2026 was! Dit weekend de trailers eens uitgebreider bekijken.
Teleurstelling: Fable heeft op het eerste gezicht erg veel van zijn charme verloren. De typische sprookjes stijl heeft plaatsgemaakt voor een toch wat erg vlak aandoend fantasy stijltje dat intussen al zo vaak langs is komen fietsen dat het 'willekeurig action rpg x' had kunnen heten. Maar goed. Ik kan het nog niet echt beoordelen afgaande op wat er te zien is. Maar ook hier - dit is intussen ook al een jaar of 6 geleden sinds aankondiging?
Teleurstelling: Fable heeft op het eerste gezicht erg veel van zijn charme verloren. De typische sprookjes stijl heeft plaatsgemaakt voor een toch wat erg vlak aandoend fantasy stijltje dat intussen al zo vaak langs is komen fietsen dat het 'willekeurig action rpg x' had kunnen heten. Maar goed. Ik kan het nog niet echt beoordelen afgaande op wat er te zien is. Maar ook hier - dit is intussen ook al een jaar of 6 geleden sinds aankondiging?
0
geplaatst: 23 januari, 09:18 uur
Vond Fable juist geweldig en trouw blijven aan het origineel. Sfeer en setting zagen er top uit. Mogelijkheden ten over. Kijk er erg naar uit.
0
geplaatst: 23 januari, 10:42 uur
Sfeer vind ik dus nada. Het origineel had een heel eigen stijl. Charmant, warm, gezellig, komisch. Dit ziet er zodanig generiek uit dat het bijna lijkt alsof het is samengesteld uit een Humble 'build your own High Fantasy World' Bundle. Hopen dat de gameplay iet of wat leuk is.
Beide andere games die vertoond waren overtuigden toch wel meer. Niet dat Forza erg vernieuwend is of zo maar dat blijft wel altijd een dijk van een spel.
Beide andere games die vertoond waren overtuigden toch wel meer. Niet dat Forza erg vernieuwend is of zo maar dat blijft wel altijd een dijk van een spel.
* denotes required fields.