menu

Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag

zoeken in:
geplaatst:
Ik vind het ieder geval erg fijn, ik heb echt nauwelijks behoefte aan online gaming (op 1 of 2 titels na) maar wel aan singleplayer gaming omdat ik dan beter mijn eigen tijden dat ik speel bepaal en ook mijn gametempo. Ben blij dat singleplayergaming sterker dan ooit weer is.

Maar het is wel jammer dat het sociale gebeuren van gamen af is gegaan. Mijn mooiste jeugdherinneringen waren honderden uren met vrienden multiplayeren voor een grote tv met een Nintendo 64. Online heeft die beleving wel weggenomen jammer genoeg.

geplaatst:
En MS/Xbox weet nog steeds niet wat ze willen. Komt schijnbaar geen eigen handheld meer aan voorlopig.
Microsoft werkt niet meer aan eigen handheld, wil Windows 11 gaan gebruiken - Tweakers

Zullen wel focussen op partner devices zoals de gelekte ROG Ally Xbox.

geplaatst:
Vanavond een nieuwe Playstation State of Play. Er wordt toch wel vuurwerk verwacht.

geplaatst:
En 8 juni ook nog een Xbox Showcase 2025

Beetje "E3" tijd nu!

geplaatst:
Romeo is a Dead Man en die nieuwe 007 game Vet hoor!

geplaatst:
Een nieuwe Marvel fighting game van Arc Systems. Dat zie ik absoluut wel zitten. De redesigns zien er ook erg aardig uit.

geplaatst:
De 007 game heeft wel mijn interesse.

Verder, mweh. Ze lieten van Yotei weer niks zien, best jammer. Daar wacht ik nou op.

Die MK collectie plus stick is wel erg leuk trouwens, al hoef ik dat niet meer te spelen. Dat was in de 90s leuk voor me, daarna niet meer.

Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
Sea Remnants en Nioh 3 hadden ook mijn interesse . Fijn om wat meer van beelden van Pragmata en Silent Hill F te zien. Die games hadden me al verkocht, maar meer duidelijkheid over de gameplay kan geen kwaad.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Ik krijg wel zin in de Mortal Kombat: Legacy Kollection van Digital Eclipse!

geplaatst:
centurion81 schreef:
Ik krijg wel zin in de Mortal Kombat: Legacy Kollection van Digital Eclipse!

Om eerlijk te zijn zag ik het staan en dacht ik. 'Bah. Weer dezelfde drie games in een compilatie?' Maar nou ik even ben wezen kijken wat er inzit lijkt het me wel wat interessanter. (ik ben de games trouwens pas echt leuk beginnen vinden bij Deadly Alliance). Voordeel hiervan voor mij? Deel 4. Nooit gespeeld. Die era heb ik volledig geskipped. Dus ik zie het me eventueel toch wel nog aanschaffen voor een prijsje. Alleen om dat deel eens in huis te hebben en op het gemak te kunnen spelen en de diverse documentaires. Dat is altijd bijzonder aardig om in huis te hebben.

geplaatst:
Dit is trouwens hartstikke interessant voor de Horror Gamers onder ons - een 5-delige docu over horror games met blijkbaar ook veel bekende filmregisseurs en schrijvers. Heb er nog niets van gezien maar ga er wel werk van maken:

TerrorBytes: The Evolution of Horror Gaming Review—The Definitive Look At Horror Gaming - joblo.com

Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
Een paar gave aankondigen bij de Summer Game Fest 2025! Hoogtepunt was Resident Evil 9, die ook als grande finale was gebruikt. Maar de stop-motion co-up game en Punch Out met muppets zagen er ook bijzonder uit. Meer beelden van de nieuwe Onimusha en ILL kunnen geen kwaad.

geplaatst:
Ik heb het niet live gezien, maar even vanochtend trailers bekeken. Ik vond het niet zo heel indrukwekkend, miste echte klappers die ze aankondigden. Maar RE9 en vooral ILL zien er wel echt heel indrukwekkend uit. Overigens ga ik ze nooit zelf spelen, horrorgames liggen me niet. Maakt me veel te nerveus.

En, Lego Party, serieus? Beste Mario Party rip off, maar ik denk dat zo'n game wel een hit kan worden. Niet iedereen bezit een Nintendoconsole.

Helaas geen Half-Life 3 gezien, had ik stiekem op gehoopt.

Mafia 4 kwam er wel in voor, maar liet weinig nieuws zien. Wel dé game van de zomermaanden voor mij.

geplaatst:
Denk dat we het moeten hebben van de Xbox stream morgenavond. Kijk ik wel naar uit en ga ik ook proberen live te zien.

En gaat Nintendo nou nog een Direct tonen?

geplaatst:
ILL ziet er weer uit als zo'n fake game die nooit uitkomt. Of verschrikkelijk afwijkt van wat ze vooraf laten zien. Hoog God Save Birmingham gehalte. Trap er niet in.

Verder erg veel toffe dingen gezien weer. Nieuwe Dying Light ziet er beter uit, Resident Evil kan niet fout gaan, Onimusha, Mortal Shell 2, Stranger Than Heaven, Atomic Heart 2. Genoeg om naar uit te kijken.

geplaatst:
TonyTHorror schreef:
ILL ziet er weer uit als zo'n fake game die nooit uitkomt. Of verschrikkelijk afwijkt van wat ze vooraf laten zien. Hoog God Save Birmingham gehalte. Trap er niet in.

Verder erg veel toffe dingen gezien weer. Nieuwe Dying Light ziet er beter uit, Resident Evil kan niet fout gaan, Onimusha, Mortal Shell 2, Stranger Than Heaven, Atomic Heart 2. Genoeg om naar uit te kijken.

Ik ben geen horrorgamekenner, maar waar baseer je dat van ILL op? Je zag toch ook gewoon al gameplay?

geplaatst:
Voelde nog steeds erg pre-rendered. Veel te smooth, floaty om echt als in-engine gameplay door te kunnen. Enige wat nu in hun voordeel spreekt, is dat er een serieuse publisher achter zit, maar dit project leeft al een tijdje en heeft behoorlijk de schijn tegen gehad. Maar ik hoop dat ik er naast zit!

geplaatst:
Wat is ILL? Ik heb de presentatie niet bekeken. Maar zou makkelijk zijn het even voluit te spellen zodat ik zo even kan zoeken op youtube?

Cervantes (crew)
geplaatst:
Sinner schreef:
Wat is ILL? Ik heb de presentatie niet bekeken. Maar zou makkelijk zijn het even voluit te spellen zodat ik zo even kan zoeken op youtube?

ILL is de volledige titel. Ik weet niet zeker of het een afkorting is.

geplaatst:
Sinner schreef:

De game heet letterlijk ILL

trailer

geplaatst:
Ik heb het inderdaad net gezien Dacht dat het een afkorting was. Ziet er aardig uit though.

geplaatst:
Deze trailer beviel me ook wel. Beetje een unieke insteek. Een horror Sim Life game?

Fractured Blooms Trailer

Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
De presentator kondigde die game aan als "P.T. meets Doki Doki Literature Club". Ikzelf dacht vooral aan "Layers of Fear meets MiSide." Apart om een anime hoofdpersonage te hebben in een omgeving die er zo realistisch uitziet.

Op het gebied van horror was ook End of Abyss bij Summer Game Fest aangekondigd en het zag eruit als een soort Little Nightmares met geweren. Eentje om in de gaten te houden.

Mijn youtube staat de laatste paar dagen sowieso vol met interessante aankondigingen. Asian Games Summer Showcase (No Straights Roads 2!), Frosty Games Fest en vandaag de Xbox Games. Dat terwijl pas de Switch 2 is uitgebracht en Death Stranding 2 ook al om de hoek staat. Wat een verwennerij .

geplaatst:
Xbox moet vanavond om 1900 uur wel een beetje mijn game-onthullings-week gaan redden. Ben deze week nog niet enorm onder de indruk van de andere shows geraakt. Breng me sowieso gameplay van de nieuwe Gears of War.

geplaatst:
Over een paar minuten de Xbox show. Te volgen via voldoende kanalen op de socials.

geplaatst:
Dit was echt wel bij vlagen indrukwekkend hoor. Veel meer titels die me qua stijl en gameplay aanspreken in vergelijking met wat Sony tegenwoordig produceert. Die leveren alleen nog rpg's en souls games af.

geplaatst:
Ik miste toch wel een echt knallende afsluiting eigenlijk. Op het eerste zicht minder sterk dan die van vorig jaar. Maar dat geld wel voor alle shows tot nu toe eigenlijk.
Zitten wel weer wat toffe games tussen en uiteraard de ROG Xbox Ally, ben erg benieuwd wat die qua prijs gaat doen.
Vanavond/morgen maar eens even de balans opmaken weer.

geplaatst:
Morgen eens even kijken. Of de sites aflopen naar wat er precies te zien is geweest. Met Next Fest op Steam, de PS showcase en Xbox zullen er alvast weer hopen dingen zijn om aan die te lange wishlist toe te voegen. Zeker aangezien een groot gedeelte wellicht multiplatform is.

geplaatst:
Oh. Vlug even door de lijst gescrolled.

Outer Worlds 2. 29 Oktober.

Hoera. De andere aankondigingen bekijk ik morgen. Hier ben ik al meteen blij mee. Een datum voor wat toch wel een prima RPG'tje was. Hoewel ik Warhammer 40k Roguetrader, Baldur's Gate 3, Kingdom Come Deliverance en Persona 5 uitspelen in 2025 dus wellicht op mijn buik kan gaan schrijven (dat was stiekem een beetje een soort 'doel').

Gast
geplaatst: vandaag om 05:26 uur

geplaatst: vandaag om 05:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.