menu

Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag

zoeken in:
Expeditions: A MudRunner Game

Dank aan centurion voor de attentie.

Opvolger van SnowRunner inmiddels aangekondigd.

Weet nog niet helemaal wat ervan te maken, niet het gedroomde vervolg dat ik persoonlijk in gedachten had en dergelijke kritieken lijken zich inmiddels ook wel in meer algemene zin op te stapelen.

Niettemin ziet het er in mijn optiek toch weer aardig vermakelijk uit, wellicht meer een soort spin off of tussendoortje, vind ik het sowieso tof dat ze deze games blijven maken en zal ik ze sinds SnowRunner sowieso allemaal met aanzienlijk enthousiasme gaan spelen.

Die Playstation Portal word ik in essentie erg blij van maar het schijnt echt een soort WiiU te zijn die een hoop logische functionaliteiten lijkt te missen. Wat denken jullie?

Ziet er best kek uit en de prijs valt mee.

Sluit niet uit dat ik er ooit eentje haal.

Maar ben er dus tevens achter dat ik er in zekere zin al eentje heb met remote play en de dualsense op de tablet.

Belangrijke schrijver verlaat Rockstar na zestien jaar | Power Unlimited - pu.nl

Iets zegt me dat er stront aan de knikker bij Rockstar is met die uitloop.

Squall Lionheart (moderator)
Aw...

Zonde. Toch aardig bedreven in het neerzetten van Commandos stijl titels. Een nieuwe Commandos van ze was dan ook vet geweest.

Gears 6 bevat mogelijk een open spelwereld | Gamer.nl

Jammer dat ze die crap van deel 5 ook naar 6 mee willen nemen.

Gears is juist geweldig als de game je door een verhaal heen weet te leiden. Ik hoef helemaal geen open wereld bij Gears, fuck that. Bah.

'Nintendo Switch 2 op Gamescom mogelijk achter gesloten deuren getoond' | Gamer.nl

Kom maar op. Heel benieuwd naar wat dit gaat zijn. Ik koop ´m sowieso, de Switch is echt antiek geworden.

Inderdaad RIP. Ik moet Shadow Tactics nog spelen vanwege al die tijd zonder PC (en het feit dat ik dergelijke games zonder muis gewoon weiger te spelen). Toevallig afgelopen week de eerste missie gedaan (want ik heb dankzij Humble zowel het origineel als de stand-alone DLC) en het viel meteen op hoe goed deze games wel niet gedesigned zijn.

Nu ben ik wel blij dat ze met Shadow Gambit The Cursed Crew in ieder geval nog een sterk laatste werkje hebben achtergelaten.

Maar toch. Net als bij Daedelic. Erg jammer. Beide erg goed in hun niche.

Zijn prima speelbaar met controller hoor.

Je bestuurt je mannetje gewoon direct geen point en click.

Confusie schreef:
Zijn prima speelbaar met controller hoor.

Je bestuurt je mannetje gewoon direct geen point en click.

Weet ik. Maar blijft een kwestie van gewoonte en persoonlijke voorkeur. Heb het geprobeerd en hoewel het goed te doen is in principe blijf ik toch zweren bij de muis. Iets waar ik bvb bij een Diablo of zo totaal geen last van heb.

Manny Calavera schreef:
Gears 6 bevat mogelijk een open spelwereld | Gamer.nl

Jammer dat ze die crap van deel 5 ook naar 6 mee willen nemen.

Gears is juist geweldig als de game je door een verhaal heen weet te leiden. Ik hoef helemaal geen open wereld bij Gears, fuck that. Bah.

Dat zou wel erg teleurstellend nieuws zijn. Nu vond ik de 2 semi open-world momenten in 5 nog wel prima. Maar om alles maar open-world te maken lijkt me niets. Ze volgen zo wel Halo Infinite en daar blijkt toch wel dat de grote epische momenten die je in de oude delen had gemist worden, evenals de variatie in levels. En Gears is een serie die zich voor mij vooral iconisch heeft gemaakt door die epische momenten in de levels. Ik hoopte dat ze weer meer in de lijn van de DLC zouden doorgaan. Daar zou ik ook nog graag een vervolg op zien verschijnen.

Vindt het sowieso een storende trend om alles maar open-world te maken trouwens.

legian schreef:
Vindt het sowieso een storende trend om alles maar open-world te maken trouwens.

...dat is bij mij ook het geval. Bij een heel groots opgezet RPG vind ik het prima, maar ik hoef niet ieder genre plots te zien transformeren naar een 50 uren durend open wereld gedoe.

Maar sowieso...ik moet zeggen dat na bvb Gears en Halo x in min of meer dezelfde setting ook hier de franchise moeheid een beetje begint toe te nemen. Prima shooters maar na deel 3 of 4 begint het toch wel allemaal een beetje hetzelfde te worden.

centurion81 (moderator)
Bijltjesdag, lieve mensen, Saint Row dev Volition sluit haar deuren: Volition shuts down after 30 years - Gematsu

centurion81 schreef:
Bijltjesdag, lieve mensen, Saint Row dev Volition sluit haar deuren: Volition shuts down after 30 years - Gematsu

Damn. Het nieuws blijft maar volgen. Ook Volition had echt wel wat aardige games op haar conto met Saints Row, Red Faction, The Punisher of zelfs het zwaar ondergewaardeerde Agents of Mayhem.

Nog een gevolg van 'grootser, grootsts, shiniest'. De wat kleinere studios kunnen het niet bijbenen en zo gaan we langzaamaan richting een echte grote eenheidsworst qua game. Hopelijk komen we wat leden terug tegen in de Indiescene of zo.

De grotendeels mislukte Saints Row reboot de laatste dus. Jammer.

Sinner schreef:
(quote)

Damn. Het nieuws blijft maar volgen. Ook Volition had echt wel wat aardige games op haar conto met Saints Row, Red Faction, The Punisher of zelfs het zwaar ondergewaardeerde Agents of Mayhem.

Nog een gevolg van 'grootser, grootsts, shiniest'. De wat kleinere studios kunnen het niet bijbenen en zo gaan we langzaamaan richting een echte grote eenheidsworst qua game. Hopelijk komen we wat leden terug tegen in de Indiescene of zo.

Je mag als bedrijf ook best een goed product afleveren. Die laatste Saints Row was een grote technische grap. Dan heb ik ook niet zoveel medelijden met een bedrijf. Niemand eist van een SR dezelfde kwaliteit als van GTA maar het moet wel werken.

centurion81 (moderator)
G.I. Joe krijgt een Beat 'em Up game, à la Streets of Rage 4:
G.I. Joe: Wrath of Cobra Trailer Reveals Beat 'Em Up Gameplay - escapistmagazine.com

Announcement trailer:

Manny Calavera schreef:
Je mag als bedrijf ook best een goed product afleveren.

Hebben ze ook gedaan. Meerdere keren.

centurion81 schreef:
G.I. Joe krijgt een Beat 'em Up game, à la Streets of Rage 4:
G.I. Joe: Wrath of Cobra Trailer Reveals Beat 'Em Up Gameplay - escapistmagazine.com

Announcement trailer:
(embed)

Dit vind ik dan weer leuk. Ook een tactische game had bij deze franchise goed gepast. Nu nog een Transformers G1 Beat m Up of eentje van Masters of the Universe en we zijn er.

En een Golden Axe ala SOR4.

Sinner schreef:
(quote)

Hebben ze ook gedaan. Meerdere keren.

Dat boeit helaas niet. Hun laatste product was gewoon ondermaats.

Manny Calavera schreef:
(quote)

Dat boeit helaas niet. Hun laatste product was gewoon ondermaats.

Weer eens een extreem kortzichtig statement. Maar goed.

Broken Sword fans will be delighted by original remaster and brand-new sixth game | Eurogamer.net

Yes they are. Leuk nieuwigheidje. De Remaster doet me niet heel veel maar een zesde deel in de serie ben ik zeker wel benieuwd naar.

Sinner schreef:
(quote)

Ik ben het me je eens, maar het is wel hoe veel bedrijven werken tegenwoordig. Je bent zo goed als je laatste resultaat. En als dat slecht is dan maakt het niet uit of je daarvoor wel degelijk of goed resultaat boekte. Dan moeten er simpelweg koppen rollen.

Sinner schreef:
(quote)

Verder, wat klopt er volgens jou weer eens niet aan?

Ze hebben een hele matige klote game afgeleverd, dat is wereldwijd wel geconcludeerd. Slechte game, technisch slecht, alles slecht.

Breng je zulke producten uit en heb je geen gigantisch eigen vermogen, dan kan je er aan onderdoor gaan als bedrijf. Wat is gebeurd. EA kan een paar kutgames maken, een klein bedrijf niet.

Heel leuk dat ze 10 jaar geleden goed waren. Telt niet.

legian schreef:
(quote)

Ik ben het me je eens, maar het is wel hoe veel bedrijven werken tegenwoordig. Je bent zo goed als je laatste resultaat. En als dat slecht is dan maakt het niet uit of je daarvoor wel degelijk of goed resultaat boekte. Dan moeten er simpelweg koppen rollen.

Precies. Was heel simpel, had Sinner ook kunnen snappen.

legian schreef:
(quote)

Ik ben het me je eens, maar het is wel hoe veel bedrijven werken tegenwoordig.

En dat is dus extreem jammer. En kortzichtig. Zeker als je er zoals bepaalde types ook nog eens staat by te lachen en juichen. Zo haal je alle op de duur alle creativiteit uit games en stuur je devs allemaal veilig naar pad A of B.

Een No-Man's-Sky was ook geen hit straight out of the box, maar na enkele jaren wel een prima game. Trine 3 was ook niet je van het met de overschakeling naar semi 3D, maar we zitten intussen wel op een 5de deel. Een klein beetje mildheid mag ook.

Of kijk maar Fifa? Dat had 15 jaar dan alweer gesloten mogen worden. (EA en een paar eigen kutgames...).

Sinner schreef:
(quote)

En dat is dus extreem jammer. En kortzichtig.

Tja, de markt is echt veranderd en daar spelen die bedrijven op in. Nu ben ik wel voorstander om bedrijven duidelijk te laten merken als ze een slecht product uitbrengen. Maar het gemak waarmee studios gesloten worden of personeel eruit gestuurd wordt is mij ook wat te extreem. Ik weet hoe vervelend het is om op de schopstoel te zitten qua werk en die onzekerheid te hebben qua inkomen. Ik wens dat niemand toe, helemaal niet op deze manier.

Maar goed, daar hebben we ook vooral onszelf aan te danken eigenlijk. Wij als gamers willen altijd maar meer, groter, extremer, spectaculairder en dergelijke. Dan krijg je bedrijven die dingen beloven en het niet waar kunnen maken. Het fascinerende is dat wij er elke keer maar weer in mee lijken te gaan. Ik kan me de eerste Watch Dogs nog herinneren. Maar dat is tegenwoordig de standaard. En aangezien 'wij' toch elke keer weer veel te dure deluxe pre-orders kopen en volledig meegaan in de lootboxes/seasonpasses/micro-transacties en dergelijke geldklopperij.
Waardoor de industrie nu vooral geregeerd wordt door mensen in dure pakken die alleen maar kijken naar hun spreadsheets en niets te doen hebben met het creatieve gedeelte.

het vervelende is dat we dat onderhand ook niet meer kunnen gaan veranderen aangezien er nu een generatie gamers is die niet anders weten.

Ik moet nu denken aan het hele Redfall gebeuren. Arkane is door Bethesda opgelegd om die game zo te maken (net zoals ze toen de titel Prey is opgelegd omdat ze die rechten hebben), niet omdat de studio daar zo goed in is maar omdat het meer geld oplevert (zelfde reden dat ze die timed exclusive deals hebben gemaakt). Met als resultaat dat er aardig verloop in het personeel is ontstaan, en daarmee verlies van kennis, de passie verdwijnt, er veel onduidelijkheid ontstaat en er uiteindelijk na een erg moeizaam proces een game uitkomt die erg gehyped wordt om pre-orders binnen te hengelen maar uiteindelijk gewoon erg matig blijk te zijn. Dan kan je zeggen dat Bethesda had moeten inspelen op de kracht van Arkane in plaats van de markt op dat moment. Maar dat bedrijf moet ook gewoon geld verdienen en de single-player games van Arkane spreken maar een niche markt aan die maar weinig opbrengt en daar had Bethesda ook niet alle reserves voor, dus spelen ze in op de markt die wij als gamers voor ze gecreëerd hebben waar wel veel geld te halen valt.

Ik kan leven met een middelmatige of slechte game, ieder bedrijf kan een foute keuze maken.

Er valt niet te leven met een technisch inferieur product dat niet werkt of gewoon waardeloos is. Dan verdien je als bedrijf een afstraffing.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:25 uur

geplaatst: vandaag om 00:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.