menu

Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag

zoeken in:
Bijzonder lachwekkend. Tussenmodel en dan nog maar eens een paar 100 euro erbovenop. Leuk dat het wat extra horsepower heeft maar hoeveel ga je daar effectief van merken? Tenslotte moeten de games ook speelbaar blijven op de oude PS5 en ligt ook de PS4 nog niet op het kerkhof. Ik ben erg benieuwd naar de sales hiervan. In ieder geval doet me dit ook wel weer sterk twijfelen aan de geruchten dat er in wat is het 2026-2027 een nieuwe generatie zou zijn (Xbox en Microsoft).

Voor die prijs dacht ik dat ze er nog een seizoenskaart voor je favoriete voetbalclub erbij zouden geven of zoiets. Maar neen, niets is minder waar.. Je krijgt er zelfs geen disc drive bij. Treurig hoor, daar ga je toch echt van hopen dat de verkoopcijfers zwaar tegenvallen.

De prijs is veel te hoog, te meer omdat het in de Verenigde Staten "slechts" 699$ gaat kosten. Waarom worden wij Europeanen extra afgezet? Het is niet zo dat die PS5-Pro's in de VS geproduceerd worden. En de €/$ is het ook niet. Pure afzetterij.

En dan inderdaad zonder disc drive! Waanzin.

Sony lijkt helemaal de pedalen kwijt!

Ik ben al blij dat je er een controller bijkrijgt

Was al helemaal leuk geweest als je een aankoop deed in de winkel en te horen krijgt : 'Controller? Maar meneer, de Pro gebruikt de gewone PS5 controller, die kunt u dus rustig blijven gebruiken!'

Maar echt pfoe pfoe...hoe langer je erover denkt hoe dommer de zet. Er word ook gewag gemaakt dat nu xx aantal games worden gepatched om optimaal de nieuwe mogelijkheden te kunnen gebruiken maar... daar ben je dus vet mee zoals veel verzamelaars die de disc versie hebben. (of liever hebben) Gooi er dan nog maar, wat is het, 100 euro extra tegenaan voor die externe schijf e.d. ben je dadelijk net zoveel kwijt als aan een degelijke game PC (als je een beetje redelijke merken koopt en onderdelen. Bedenk maar...PS5 Pro, Stand en externe schijf kosten samen ook minimaal 950...dat is niet niks).

Ik vind dat ze dan in de toekomst niet alleen de disc in het doosje mogen gooien, maar ook gewoon een digitale redemption code voor later.

Dat er geen discdrive bij zit vind ik prima. Op PS5 en Xbox heb ik geen fysieke games meer. Vind digitaal ideaal. Enkel op switch heb ik nog wat fysiek, maar ook daar koop ik alles digitaal.

Maar ja de prijs van PS5 pro doet me echt twijfelen. Is wel serieus geld!

-marco- schreef:
Dat er geen discdrive bij zit vind ik prima.

Maar er zit zijn natuurlijk meer consumers dan jou alleen. En ook al snap ik dat fysiek voor een groot gedeelte eruit gaat is het toch een doelgroep die ze hebben en al gebruik maakt van de games die ze hier potentieel mee buitensluiten. Tenslotte...tel maar eens een paar honderd extra voor je nieuwe model neer MET extra drive en stand omdat je per se bij wil zijn. En dat zijn er toch. (Ook al is het risico dat je van de hele vernieuwde motor ook niet bizar veel merkt er ook nog eens).

Sinner schreef:
(quote)

Maar er zit zijn natuurlijk meer consumers dan jou alleen. En ook al snap ik dat fysiek voor een groot gedeelte eruit gaat is het toch een doelgroep die ze hebben en al gebruik maakt van de games die ze hier potentieel mee buitensluiten. Tenslotte...tel maar eens een paar honderd extra voor je nieuwe model neer MET extra drive en stand omdat je per se bij wil zijn. En dat zijn er toch. (Ook al is het risico dat je van de hele vernieuwde motor ook niet bizar veel merkt er ook nog eens).

Absoluut. Daarom zeg ik ook dat IK het prima vind
Kan me goed voorstellen dat er gamers zijn die dit als “nadeel” zien.
Ik koop geen games met oog op doorverkopen of voor de verzameling. Dat je dan wellicht aanbiedingen mist op fysieke games, die er niet zijn op digitale aanschaf, neem ik voor lief. Ik prefereer gemak en wil daar best wat meer voor betalen.

Het is trouwens niet zo dat mensen worden buitengesloten, de optie om een aparte discdrive aan te schaffen is aanwezig.

-marco- schreef:
Ik koop geen games met oog op doorverkopen of voor de verzameling. Dat je dan wellicht aanbiedingen mist op fysieke games, die er niet zijn op digitale aanschaf, neem ik voor lief. Ik prefereer gemak en wil daar best wat meer voor betalen.

Het is trouwens niet zo dat mensen worden buitengesloten, de optie om een aparte discdrive aan te schaffen is aanwezig.

Mwa...ik vermoed (of althans dat is mijn ervaring) dat de digitale sales vaak toch wel een stuk beter en dieper zijn dan de fysieke sales. Als ik kijk naar de kortingen op de shops op de Switch, Xbox en op diverse PC shops (Steam, Epic) dan kan ik alleen maar zeggen dat je met wat geduld tegenwoordig voor bizar weinig geld bizar veel game in huis haald. Goed...fysiek is ook nog altijd leuk, maar dan moet je wel net de juiste deal op de juiste plaats vinden. (wat ook wel redelijk lukt). Bij mij blijft het 50-50.

En neen het klopt dat ze niet worden buitengesloten - maar als je bovenop je 800 euro console nog eens 100 euro moet neerleggen om je schijfjes van je PS4 en PS5 te willen draaien? En een stand voor je PS5 in te zetten? Dan vind ik het toch bijzonder klantonvriendelijk.

Voor mij alvast geen digital only. En zeker NIET voor die prijs.
In Amerika kost dit ding 700 dollar en als je dan op social media de reacties van Amerikanen ziet dan klagen ze allemaal dat het te duur is. Wat moeten wij hier dan zeggen.

Sony is totaal gestoord met hun 800 euro en ontbrekende discdrive voor een beetje minimale verbetering.

Dan heb je geld teveel, ben je een die-hard Sony fan of gewoon niet goed snik.

Gelukkig breekt er al een shitstorm uit. Sony is, zie ook Concorde, helemaal de weg kwijt.

Nomak schreef:
Voor mij alvast geen digital only. En zeker NIET voor die prijs.
In Amerika kost dit ding 700 dollar en als je dan op social media de reacties van Amerikanen ziet dan klagen ze allemaal dat het te duur is. Wat moeten wij hier dan zeggen.

Same, ik koop en verkoop tweedehands games. Minimale eis bij mij om een console te kunnen kopen.

-marco- schreef:
Dat er geen discdrive bij zit vind ik prima. Op PS5 en Xbox heb ik geen fysieke games meer. Vind digitaal ideaal. Enkel op switch heb ik nog wat fysiek, maar ook daar koop ik alles digitaal.

Maar ja de prijs van PS5 pro doet me echt twijfelen. Is wel serieus geld!

Koop jij elke game dan full price?

Zelfs als je ze maanden later in de aanbieding koopt bij officiële PS of Xbox stores betaal je nog 40 of 45 euro, maar op bv Marktplaats liggen ze dan voor 25 met tientallen.

Digitaal is prima voor mensen die voor gemak gaan, hun games altijd willen houden en het niet erg vinden teveel te betalen. Ik val daar niet onder.

Snap ook niet waarom je het zou doen als bedrijf, stop er een discdrive bij, dat zal 100 euro meer zijn maar je trekt wel een veel grotere groep gamers.

Grovonion schreef:
De prijs is veel te hoog, te meer omdat het in de Verenigde Staten "slechts" 699$ gaat kosten. Waarom worden wij Europeanen extra afgezet?

Dollar prijzen zijn excl Tax. Dat komt daar nog bovenop. bij de Euro prijs zit wel gewoon de btw erin.

Wel vind ik die prijs echt te hoog. Helemaal gezien er geen disc drive bijzit. En als je er ook nog een standaard bij wilt hebben zit je op €1000 zag ik. Flink wat geld voor een toch vrij minimale upgrade.

Ben wel erg benieuwd hoe dit gaat verkopen en hoe groot de markt hiervoor gaat zijn.

Manny Calavera schreef:
(quote)

Koop jij elke game dan full price?

Veelal wel via Xbox of PS store.

Switch games veelal via de coupons op de switch, 2 voor 100,-

Maar, ook wel eens op sites als gamevivo, cdkeys etc voor aanbiedingen of met VPN

-marco- schreef:
(quote)

Veelal wel via Xbox of PS store.

Switch games veelal via de coupons op de switch, 2 voor 100,-

Maar, ook wel eens op sites als gamevivo, cdkeys etc voor aanbiedingen of met VPN

CD Keys heb ik ook wel eens iets van gekocht, dat werkt nog best.

Maar het zijn dus nooit hele scherpe aanbiedingen voor je.

Herspeel jij games veel? Dat doe ik weer niet, op een enkele game na.

legian schreef:
en hoe groot de markt hiervoor gaat zijn.

Ik ook.

Ik overweeg het niet eens, maar vermoed dat een hoop het wel doen. Het voelt alleen zo wrang, ze hebben de PS5 nauwelijks van content voorzien en dan toch weer een pro versie.

Vraag me af wanneer de PS6 dan gaat verschijnen en hoe groot het verschil is tussen de PS6 en de PS5 pro.

legian schreef:
(quote)

Dollar prijzen zijn excl Tax. Dat komt daar nog bovenop. bij de Euro prijs zit wel gewoon de btw erin.
Ja, die rangeren van 2.9% tot 7.25%. Dat is dan in het slechtste geval 750$, oftewel 675€. In dezelfde grotenorde al 800€ bij ons? Dacht het niet

Grovonion schreef:
(quote)
Ja, die rangeren van 2.9% tot 7.25%. Dat is dan in het slechtste geval 750$, oftewel 675€. In dezelfde grotenorde al 800€ bij ons? Dacht het niet

Tja, de dollar zal er wel goed voorstaan dan denk ik.
Geen idee waarom ze het zo doen, zal ze wel beter uitkomen. Anders moet je hem even in Amerika halen

Hilarisch! Nu gaan ze ook al externe drives scalpen?

Gunt men een ander dan werkelijk niets anders meer in deze toch al financieel onvriendelijke tijden? Dat is hartstikke lullig. Ik zou zelf wellicht geen PS5pro kopen en vind die prijs bijzonder overtrokken maar dit slaat toch ook echt werkelijk alles.

Waardeloos en kwaadaardig beleid ja.

Maar het goede nieuws is, gamers winnen altijd als ze boos worden. Concorde kwam er ook achter dat mensen niet op generieke ongewenste meuk zitten te wachten.

Hoop dat de Pro flopt, maar moet het nog maar zien. Mensen willen altijd graag nieuwe hardware.

Squall Lionheart (moderator)
Damn... Zo vlak na die Remedy announcement, makes ya wonder...

Celebrating 30 years of PlayStation with a nostalgic look

Holy F!!, wat gaat die PS5 Pro bundel wel niet kosten? 999€ als we geluk hebben, hoewel dat vooral nodig gaat zijn om er een te bemachtigen. WAAROM toch limiteren tot 12.300 stuks en scalpers rijk maken?

Omdat Sony een sneu bedrijf aan het worden is. Alleen nog maar uit op makkelijk cashen. Daarom maken ze van die games als Condord.

Ze zijn de goodwill al verloren met de PS5 Pro en dit is al niet veel beter nee.

Er zit wel een poster en een sticker bij hoor

Manny Calavera schreef:
Omdat Sony een sneu bedrijf aan het worden is. Alleen nog maar uit op makkelijk cashen. Daarom maken ze van die games als Condord. .
Bwah, dat van Concord vind ik zwaar overdreven. Sony heeft ook net Astro Bot uitgebracht, misschien wel het spel van het jaar. Dat een groot bedrijf als Sony ook wel eens de bal erg mis slaat bij een game kan gebeuren. Maar de verkoopspraktijken, prijzenpolitiek en andere elementen beginnen inderdaad op te wijzen dat Sony de draad met de gamer, die ze sinds PS4 zo verstevigd hadden weer helemaal kwijt aan het spelen zijn.

Grovonion schreef:
Bwah, dat van Concord vind ik overdreven.

Dat is het ook. Bijzonder. Het spel krijgt geeneens een kans om door te groeien of geupdate te worden na verloop van tijd. Er zijn zat average team-based shooters die toch een (weliswaar niche) publiek hebben gevonden met spelers die erbij zweren. Het minste wat Sony had kunnen doen was de servers een jaartje of 2 open laten en de game FTP maken en alleen geld vragen voor cosmetische dingen of zo.

Maar die cancel culture van tegenwoordig word wel heel hard bedreven door sommigen. Slecht spel? Gooi het bedrijf maar zondermeer dicht. Bizarre beslissing? Brand de zaak maar tot in de details plat, meermaals, tot in de treure.

Sony wint geen zieltjes met die PS5pro en die limited edition besluiten, maar eerlijk...het is iets waar je een keertje om kan lachen. Mensen met een beurs kopen het ding wellicht toch en Sony zal de kritiek heus wel ter harte nemen.

Er word tenslotte niemand met de mes op de keel gedwongen het aparaat te kopen. De games zullen ook nog prima runnen op het origineel. Dus wie weet is de marketing van het bedrijf weer helemaal anders tegen de tijd dat de Playstation 6 ooit in de schappen ligt.

Ik vind het nieuws van Annapurna Interactive bvb veel en veel erger. Dat bedrijf is na het collectief ontslag nemen geen Annapurna meer. Ik hoop dan ook ontzettend dat de ex-werknemers zich effectief terug samenpakken en een nieuwe dev/uitgever vormen. Want hier gaat wel degelijk een hoop creatief talent verloren.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:49 uur

geplaatst: vandaag om 08:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.