Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juli, 15:01 uur
Manny Calavera schreef:
Dit begint wel belachelijk duur te worden om het doorlopend te hebben.
Dit begint wel belachelijk duur te worden om het doorlopend te hebben.
Vind je? Je laat toch je Nintendo Online toch ook doorlopen? Dan zit je qua gamepass toch nog altijd beter. Nou gebruik ik Nintendo online alleen omdat ik in een groep zit en een 10tje per jaar betaal, en helemaal geen Gamepass omdat mijn collectie te groot is om er iets uit te halen. Maar vroeg het me af. Ik zie nl ook de Groepsoptie bij Nintendo vroeg of laat afgeschaft worden en online verhoogd worden (Switch 2?) en dan heb ik geen idee of ik daar nog gebruik van ga maken. Terwijl evt Gamepass nog altijd interessant zou blijven voor eenmalige games. (Ik speel dus relatief zelden iets online...een potje Mario Kart of Tetris of iets in de Virtual Consoles maar dat is zo weinig dat het zowat verwaarloosbaar is tbh).
In het algemeen : ik ken best wel wat mensen die nog gamepass hebben om te spelen en relatief weinig in hun fysieke collectie hebben. (Hetzelfde als ze bvb ook met muziek streamen doen en af en toe een vinyl uitvoering kopen). Maar ik kan me voorstellen dat het voor best veel mensen een leuke optie blijft. En ideaal als je bvb een xbox zonder drive hebt. Ook al word het duurder en verdwijnen de day one releases. (Dat laatste is dus wel ergens jammer, maar ik kan me voorstellen dat het wel weer eventueel winstgevend is voor bepaalde firmas en gunstig voor de verkoop van diverse games).
Ik zie me ook geen Gamepass meer aanschaffen zelf. Of het moest een maand in een actie zijn om zoveel mogelijk games te demodraaien (ook dat is bvb een echt pluspunt van de service) om te kijken of het de aankoop waard is.
1
geplaatst: 11 juli, 15:13 uur
Ja, vind ik. Gamepass was altijd wel leuk omdat het goedkoop was, ik meen 12 euro een paar jaar terug. Maar 18 Euro per maand is veel geld, voor 20 euro per maand vind ik op Marktplaats ook een leuke niet al te oude game. Dat zijn zeg maar 6 normaal geprijsde games in een jaar.
Nintendo online is 20 euro voor een heel jaar. Dat is geen interessant bedrag, dat is 1 maandje Gamepass. Af en toe een keer Mario Mart online spelen of eens een uurtje een SNES gameje en je hebt het eruit.
Gamepass is wel een mooie dienst, daar niet van, maar met dit soort bedragen hou je het niet meer doorlopend. Ik sluit hem wel een keer af met een bol.com kaartaankoop. Dan verloopt het ook automatisch weer na 1 of 3 maand.
Nintendo online is 20 euro voor een heel jaar. Dat is geen interessant bedrag, dat is 1 maandje Gamepass. Af en toe een keer Mario Mart online spelen of eens een uurtje een SNES gameje en je hebt het eruit.
Gamepass is wel een mooie dienst, daar niet van, maar met dit soort bedragen hou je het niet meer doorlopend. Ik sluit hem wel een keer af met een bol.com kaartaankoop. Dan verloopt het ook automatisch weer na 1 of 3 maand.
1
geplaatst: 11 juli, 15:32 uur
Manny Calavera schreef:
Nintendo online is 20 euro voor een heel jaar.
Nintendo online is 20 euro voor een heel jaar.
Dat valt best mee. Ik check de prijzen niet omdat ik in een groep zit. Voor het 10tje dat ik uitgeef is dat wel ok. Maar 20 per jaar kan ook wel. Hoewel ik vermoed dat ook die prijzen met de Switch 2 wellicht zullen stijgen. Of de groepsabo komt te vervallen.
12 euro was inderdaad een hele tijd terug de prijs voor gamepass toen ik wel eens af en toe een maand nam om iets online te spelen. Verder dus enkel in de aanbieding de 1 euro. Voor 18 euro heb je inderdaad niet alleen op marktplaats een game, maar vaak ook een nieuwe game als je een paar maanden wacht. Dat is gewoon zoals ik (uitzondering daargelaten) over het algemeen games koop.
Ik zou dus zoals gezegd ook geen Gamepass pakken. Maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die het wel doen (xbox zonder drive, beperkte collectie, of de korting die je vaak krijgt op games). En ook als een soort van demo service zoals gezegd vond ik het echt ideaal.
0
geplaatst: 11 juli, 22:52 uur
So hey...Double Dragon maakt blijkbaar ook een hele Revival mee...eerst die collectie, dan het uitstekende Gaiden en nu blijkbaar een soort remake in de vorm vam Double Dragon Revive...
Double Dragon Revive trailer
Double Dragon Revive trailer
0
geplaatst: 12 juli, 23:24 uur
Ik vraag me ook af wat van dit gerucht waar is. Je zou dus nieuwe midgen consoles op de markt brengen maar tevens veel minder marketing gaan doen?
Gerucht: Microsoft stopt mogelijk met marketing van Xbox-consoles in Europa
...aan de andere kant...vraag ik me af hoeveel mensen je nog bereikt met de marketing van bvb midgen consoles. Gamers (alle soorten) weten toch wel wanneer 'hun' favoriete console in de winkel ligt via de media, social media etc etc....
Gerucht: Microsoft stopt mogelijk met marketing van Xbox-consoles in Europa
...aan de andere kant...vraag ik me af hoeveel mensen je nog bereikt met de marketing van bvb midgen consoles. Gamers (alle soorten) weten toch wel wanneer 'hun' favoriete console in de winkel ligt via de media, social media etc etc....
0
geplaatst: 13 juli, 00:03 uur
Ik vertrouw de zogenaamde insiders rondom Xbox niet echt meer, meestal zitten ze ernaast. Xbox zou stoppen als hardware, talloze games zouden naar de PS komen. Het was allemaal niet waar.
0
geplaatst: 13 juli, 01:08 uur
Ik heb er dus ook best mijn twijfels wel bij. Maar goed - viel me op dat ik het al twee keer gelezen heb deze week. Hoewel er ook wel eens gissingen tussen zitten die spot-on zijn lijkt me dit ook wel vreemd.
1
geplaatst: 26 juli, 02:11 uur
centurion81 schreef:
All Humble Games Staff Reportedly Laid Off As Publisher Announces "Restructuring" | Nintendo Life - nintendolife.com
All Humble Games Staff Reportedly Laid Off As Publisher Announces "Restructuring" | Nintendo Life - nintendolife.com
Om hierop terug te komen...weer jammer. Het aantal ontslagen van het laatste jaar is bizar hoog. Af en toe vraag je je toch af in hoeverre we binnen een paar jaar misschien weer eens afstevenen op een Video Game crash. Er ligt meer talent op straat dan dat er in de industrie werkzaam is lijkt het soms wel. Nu zal het wel niet zo een vaart lopen maar...toch. Met het fysieke medium dat langzaam lijkt te verdwijnen, dit gebeuren, etc etc het overaanbod aan games momenteel (waarvan gelukkig een hele hoop uitstekende, maar net zoveel matige)...
Ik bedoel maar Humble Games heeft met Slay the Spire en Signalis (on top of my head) toch twee best wel succesvolle games uitgebracht.
,,,aan de andere kant kom ik misschien wel ooit door mijn backlog heen. Is wel weer een leuke plus!
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 26 juli, 06:49 uur
Denk geen crash, maar wat je volgens mij ziet is een bubbel die door covid enorm is opgepompt doordat meer mensen gingen gamen en bovendien weinig anders hadden waar tijd en geld heen konden, die nu barst, waardoor alles normaliseert. Meer een correctie dus.
Er komt gewoon ook meer uit dan dat er gamers zijn om een profit te turnen op het merendeel van wat er uitkomt.
Er komt gewoon ook meer uit dan dat er gamers zijn om een profit te turnen op het merendeel van wat er uitkomt.
0
geplaatst: 5 augustus, 18:35 uur
fans-denken-te-hebben-ontrafeld-dat-valve-aan-half-life-3-werkt
Zou toch wel fantastisch zijn. Jammer dat Valve te zijn en te succesvol is geworden om nog de volle focus op gamesontwikkeling te gooien. Half-Life ligt al 20 jaar stil, op een VR versie na. Jammer dat ik die vermoedelijk nooit zal spelen als ze de game niet omzetten naar een reguliere game.
Zou toch wel fantastisch zijn. Jammer dat Valve te zijn en te succesvol is geworden om nog de volle focus op gamesontwikkeling te gooien. Half-Life ligt al 20 jaar stil, op een VR versie na. Jammer dat ik die vermoedelijk nooit zal spelen als ze de game niet omzetten naar een reguliere game.
0
geplaatst: 5 augustus, 20:04 uur
Zijn het de wereld toch een beetje verschuldigd lijkt me.
Zet daar gewoon een goed stel mensen op die staan te popelen om hier mee aan de slag te gaan.
Make it happen.
Moet te doen zijn.
Zet daar gewoon een goed stel mensen op die staan te popelen om hier mee aan de slag te gaan.
Make it happen.
Moet te doen zijn.
0
geplaatst: 5 augustus, 20:10 uur
Beide delen waren destijds echt grensverleggend. Zeker HL 1 is voor mij puur sentiment. Ken nog zoveel levels en momenten.
3
geplaatst: 12 augustus, 13:45 uur
Tango Gameworks and Hi-Fi Rush IP snapped up from Xbox in surprise acquisition - trueachievements.com
Kijk dat is dan wel weer mooi nieuws voor de devs.
Kijk dat is dan wel weer mooi nieuws voor de devs.
1
geplaatst: 16 augustus, 10:44 uur
The Plucky Squire verschijnt bij release volgende maand direct op PS Plus.
0
geplaatst: 20 augustus, 22:40 uur
Power Unlimited - pu.nl
Er is een nieuwe Mafia game aangekondigd!
Heel leuk, ga ik zeker spelen.
Hoop ook dat ze deel 2 en 3 eens oppoetsen net als deel 1, die heb ik nog niet gespeeld maar wil dat wel.
Er is een nieuwe Mafia game aangekondigd!
Heel leuk, ga ik zeker spelen.
Hoop ook dat ze deel 2 en 3 eens oppoetsen net als deel 1, die heb ik nog niet gespeeld maar wil dat wel.
0
geplaatst: 22 augustus, 19:42 uur
Manny Calavera schreef:
Power Unlimited - pu.nl
Power Unlimited - pu.nl
Eh. Die zijn toch opgepoetst samen met de eerste. Weliswaar niet zo drastisch, maar blijkbaar toch wel een beetje. Imo was het bij de derde ook niet nodig. Die ziet en speelt nog altijd erg goed. Erg sfeervol ook. Moet er de DLC eens van in huis halen. (Per toeval een week of twee terug gezien bij een vriend die er net aan begon. Het was denk ik een van mijn eerste XBOX One games die ik heb uitgespeeld).
Een deel 4 zie ik wel zitten though. Zeker vanwege de setting.
0
geplaatst: 22 augustus, 19:54 uur
Sinner schreef:
Eh. Die zijn toch opgepoetst samen met de eerste. Weliswaar niet zo drastisch, maar blijkbaar toch wel een beetje. Imo was het bij de derde ook niet nodig. Die ziet en speelt nog altijd erg goed. Erg sfeervol ook. Moet er de DLC eens van in huis halen. (Per toeval een week of twee terug gezien bij een vriend die er net aan begon. Het was denk ik een van mijn eerste XBOX One games die ik heb uitgespeeld).
(quote)
Ik moest het even googelen, maar je hebt gelijk, in 2020. Jammer genoeg niet zoals deel 1 die echt grandioos is herbouwd, maar de games zijn wel opgeknapt. Misschien ga ik die dan eens spelen, ik vond 1 echt heel leuk.
Maar goed, nog beter zou zijn dat ze 2 en 3 ook rebooten zoals deel 1. Maar als ze dat niet doen, dan maar de remasters uit 2020.
1
geplaatst: 2 september, 21:35 uur
Nomak schreef:
Heel erg jammer dit..
Heel erg jammer dit..
Inderdaad. En ook al zat het er aan te komen toch ook best wel plots. Beide GM managers die ik ken namen aan dat ze het jaar nog gingen uitzingen voor de definitieve sluiting, al waren ze zich ook wel bewust dat een overname er weliicht niet in zou zitten. Toch best sneu.
1
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 2 september, 21:36 uur
Nou lekker, mijn PS5 garantie loopt daar nog...
Toevallig afgelopen week nog langsgepiept om 'n nieuwe controller op te halen (damn die dingen gaan ook steeds minder lang mee, precies 5 maanden, echt schandalig). Maar die service nu dus ook no mo'...
Jammer idd, was de laatste pure game-chain.
Toevallig afgelopen week nog langsgepiept om 'n nieuwe controller op te halen (damn die dingen gaan ook steeds minder lang mee, precies 5 maanden, echt schandalig). Maar die service nu dus ook no mo'...
2
geplaatst: 2 september, 21:44 uur
Squall Lionheart schreef:
Nedgame is er ook nog. Maar die hebben ook wat winkels gesloten, en helaas geen enkele in België. Nu bestel ik er wel wat online, maar vroeger toch regelmatig naar hun winkel in Utrecht geweest, die nu helaas gesloten is. Ik zie dat ze in Tilburg een winkel hebben op hetzelfde adres waar vroeger Foregames was, daar ben ik ook ooit geweest voor een special edition van Street Fighter 4 en een arcade stick te kopen.Jammer idd, was de laatste pure game-chain.
2
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 2 september, 21:59 uur
Confusie schreef:
Volgens mij is je garantie gewoon bij Sony.
Volgens mij is je garantie gewoon bij Sony.
Ook, als je bij Mania kocht, kreeg je ook een jaar winkel garantie die je gewoon in een filiaal kon afhandelen, ipv de gruwelijk klantonvriendelijke Sony service. Toch chiller gewoon even binnenstappen en vervangende controller oppikken, dan uren klantenservice, email ets en insane shipping costs...
0
geplaatst: 10 september, 18:19 uur
PS5 pro voor €800.- wauw
Sony brengt PlayStation 5 Pro in november uit voor 800 euro - Gaming - Nieuws - Tweakers
Sony brengt PlayStation 5 Pro in november uit voor 800 euro - Gaming - Nieuws - Tweakers
* denotes required fields.