Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 29 februari, 18:22 uur
Tijd dat de grote bedrijven weer eens normaal gaan doen. Games hoeven niet allemaal 300 miljoen te kosten, behalve een GTA verdienen de meeste games dit nauwelijks terug. En stop vooral eens met die games as a service teringtroep. Zit bijna niemand op te wachten.
En de tijd van de exclusives is ook wel bijna klaar, gewoon uitbrengen op meerdere platforms.
En de tijd van de exclusives is ook wel bijna klaar, gewoon uitbrengen op meerdere platforms.
0
geplaatst: 1 maart, 09:08 uur
Het lijkt erop dat de PSVR2 ook een beetje een flop is en de ondersteuning langzaam wordt afgebouwd. (meerdere artikelen de laatste maand).
Echter...ook iets wat dus al vaker naar boven gekomen is, is dat het ding compatible word gemaakt met de PC.
Ondermeerd recent: Sony werkt aan PS VR2-ondersteuning voor pc - Gaming - Nieuws - Tweakers
Echter...ook iets wat dus al vaker naar boven gekomen is, is dat het ding compatible word gemaakt met de PC.
Ondermeerd recent: Sony werkt aan PS VR2-ondersteuning voor pc - Gaming - Nieuws - Tweakers
0
geplaatst: 1 maart, 10:11 uur
VR is dan ook een niche. Voor een heel klein groepje fans, terwijl het spul peperduur is.
Ik meen dat die PS VR 2 al 600 Euro ofzo kost, tsja.
Ik meen dat die PS VR 2 al 600 Euro ofzo kost, tsja.
0
geplaatst: 1 maart, 11:21 uur
Ik ken me niet uit in de prijzen van de VR sets voor de PC. Maar ik vermoed dat een euro of 600 wellicht niet eens zo heel duur zal zijn voor een relatief degelijk stuk hardware. (ken enkel de Quest verder, en dat is zoals ik het begrijp met 300 of 400€ eerder budget).
In ieder geval geen aanbestediging waar ik meteen op zit te wachtem.
In ieder geval geen aanbestediging waar ik meteen op zit te wachtem.
0
geplaatst: 4 maart, 09:08 uur
De gameindustrie kampt met structurele problemen. De gamer zal meer moeten betalen - NRC
Het lijkt me dat 70 euro wel echt de max is. En dan nog, je kan bij (zeker single player games) ook gewoon een paar maanden wachten en dan voor de helft van de prijs aanschaffen. Of nog minder. Mensen die graag Call of Duty of Fifa spelen zullen wel bij release kopen, en uiteraard de nieuwe GTA game. Maar andere games zullen echt niet voor 80 euro over de toonbank gaan. Dan overspeel je je hand.
En zoals Manny Calavera zegt, kappen met die service games zoals de nieuwe Suicide Squad game. Gamers kunnen hun tijd ook maar spaarzaam gebruiken, dus als er meer van zulke games komen zal dat alleen maar averechts werken.
Het lijkt me dat 70 euro wel echt de max is. En dan nog, je kan bij (zeker single player games) ook gewoon een paar maanden wachten en dan voor de helft van de prijs aanschaffen. Of nog minder. Mensen die graag Call of Duty of Fifa spelen zullen wel bij release kopen, en uiteraard de nieuwe GTA game. Maar andere games zullen echt niet voor 80 euro over de toonbank gaan. Dan overspeel je je hand.
En zoals Manny Calavera zegt, kappen met die service games zoals de nieuwe Suicide Squad game. Gamers kunnen hun tijd ook maar spaarzaam gebruiken, dus als er meer van zulke games komen zal dat alleen maar averechts werken.
1
geplaatst: 4 maart, 09:27 uur
IH88_Trinity schreef:
De gameindustrie kampt met structurele problemen. De gamer zal meer moeten betalen - NRC
Tja, ik denk dat we daar als gamers ook eens eerlijk naar onszelf moeten kijken. Stukje uit het artikel:
Nieuwe games moeten steeds mooier worden, vinden gamers. Maar al dat moois kost geld,
Gamers verwachten (en eisen) steeds mooiere, uitgebreidere, grotere en 'betere' games. En dat kost simpelweg geld. Daarom dat die live service games zo in trek zijn/waren, die leveren langere tijd geld op zonder dat de initiële aankoopprijs omhoog schiet.
Maar het wordt of meer geld gaan betalen, of weer kleinschaligere games (of alles onder micro-transacties/dlc/etc. wegstoppen). Maar met beide zal de op de blockbuster gefocuste gamer niet mee akkoord gaan denk ik.
1
geplaatst: 4 maart, 09:46 uur
legian schreef:
Tja, ik denk dat we daar als gamers ook eens eerlijk naar onszelf moeten kijken. Stukje uit het artikel:
Gamers verwachten (en eisen) steeds mooiere, uitgebreidere, grotere en 'betere' games. En dat kost simpelweg geld. Daarom dat die live service games zo in trek zijn/waren, die leveren langere tijd geld op zonder dat de initiële aankoopprijs omhoog schiet.
Maar het wordt of meer geld gaan betalen, of weer kleinschaligere games (of alles onder micro-transacties/dlc/etc. wegstoppen). Maar met beide zal de op de blockbuster gefocuste gamer niet mee akkoord gaan denk ik.
(quote)
(quote)
Helemaal mee eens hoor. En als ik voor mezelf spreek, ik speel zelf juist liever wat kortere games (30 uur max) en alles hoeft er niet ontzettend mooi uit te zien. Bugs zijn vervelender. Liever een game die als een trein loopt en grafisch wat minder is, dan een waanzinnig mooie game met allerlei gebreken.
0
geplaatst: 4 maart, 09:50 uur
legian Is het trouwens zo dat gamers steeds uitgebreidere en grotere games verwachten? Ja, Elden RIng doet het goed. Maar voor de rest is het ook veel sport en de bekende franchises (Harry Potter/Spider-Man/Resident Evil) die het goed doen. En dat zijn geen superlange games.
2
geplaatst: 4 maart, 10:48 uur
IH88_Trinity, ik heb er geen wetenschappelijke bewijzen voor . Maar als ik de berichten, kritieken en reacties zo lees op games de afgelopen jaren dat zie ik wel een tendens ontstaan. Dat veel gamers toch vooral meer verwachten. Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe Spider-man of God of War Ragnarok of de laatste Zelda. Gigantische games waar je veel in kan doen, maar een kritiek die ik veel voorbij heb zien komen is dat het toch wel wat teveel van hetzelfde is. En dat ze graag wat vernieuwingen hadden willen zien. Maakt de games niet minder goed, maar zo verrassend/vernieuwend/grensverleggend als de voorgangers waren ze niet. En dat soort dingen zie, hoor en lees ik best wel veel over blockbuster games. En wat je dan krijgt is dat studios dus altijd opzoek gaan naar de next big thing om toe te voegen, maar daar is op den duur ook een grens aan wat realistisch is. Kijk bijvoorbeeld naar de vele open-world games met nietszeggende side quests en levenloze plekken om het maar te vullen (Starfield kreeg daar toch ook kritiek op?).
En dan hebben we het nog niet eens over de grafische stappen die gamers toch vaak weer willen zien (zo wordt er hier ook wel eens geklaagd over dat Nintendo nog niet mee is in de 4K strijd). Natuurlijk spelen studios daar ook in mee, door remasters uit te brengen om die 'gigantische' grafische stappen aan te tonen die in de afgelopen 5 jaar gemaakt zijn...
Niet dat ik alles op de gamer wil afschuiven hoor, maar zolang wij op deze manier blijven consumeren werken we dit zelf ook in de hand natuurlijk.
En dit geldt niet voor elke gamer uiteraard. En of het uberhaupt voor de meerderheid geldt betwijfel ik ook. Maar het speelt wel mee en studios spelen daar natuurlijk ook op in.
En dan hebben we het nog niet eens over de grafische stappen die gamers toch vaak weer willen zien (zo wordt er hier ook wel eens geklaagd over dat Nintendo nog niet mee is in de 4K strijd). Natuurlijk spelen studios daar ook in mee, door remasters uit te brengen om die 'gigantische' grafische stappen aan te tonen die in de afgelopen 5 jaar gemaakt zijn...
Niet dat ik alles op de gamer wil afschuiven hoor, maar zolang wij op deze manier blijven consumeren werken we dit zelf ook in de hand natuurlijk.
En dit geldt niet voor elke gamer uiteraard. En of het uberhaupt voor de meerderheid geldt betwijfel ik ook. Maar het speelt wel mee en studios spelen daar natuurlijk ook op in.
1
geplaatst: 10 maart, 12:14 uur
Lego-sets gebaseerd op Mario Kart verschijnen in 2025 | Gamer.nl
Goh, een Lego Mario Kart set in 2025. Niet toevallig het jaar dat ook de Switch gaat verschijnen en we allemaal hopen op Mario Kart 9 te spelen. Dit lijkt me dus wel de bevestiging dat MK 9 een launchtitel gaat worden in de eerste maanden.
Iets om naar uit te kijken dus.
Goh, een Lego Mario Kart set in 2025. Niet toevallig het jaar dat ook de Switch gaat verschijnen en we allemaal hopen op Mario Kart 9 te spelen. Dit lijkt me dus wel de bevestiging dat MK 9 een launchtitel gaat worden in de eerste maanden.
Iets om naar uit te kijken dus.
2
geplaatst: 22 maart, 20:41 uur
Dit vind ik dan weer gaaf:
Xbox Kinect game gets achievement fix after eight long years - trueachievements.com
Een vage Xbox Kinect game uit 2016 die niemand kent (en hier ook niet op de site staat) had blijkbaar al die tijd 2 broken achievements. Mbv de achievement community en met name een ene Vudix zijn deze achievements gefixt en is er een update voor uitgebracht.
Eerder heeft ie al broken chievos gefixt in een 7 jaar oude game iO: iO's unobtainable Xbox achievements finally fixed after seven years - trueachievements.com
Xbox Kinect game gets achievement fix after eight long years - trueachievements.com
Een vage Xbox Kinect game uit 2016 die niemand kent (en hier ook niet op de site staat) had blijkbaar al die tijd 2 broken achievements. Mbv de achievement community en met name een ene Vudix zijn deze achievements gefixt en is er een update voor uitgebracht.
Eerder heeft ie al broken chievos gefixt in een 7 jaar oude game iO: iO's unobtainable Xbox achievements finally fixed after seven years - trueachievements.com
0
geplaatst: 8 mei, 01:22 uur
Xbox shuts slew of Bethesda studios, including Redfall, Hi-Fi Rush developers
Weer een rits devs die de deuren sluiten. Ik had het er toevallig maandag nog over met een vriend dat het niet zo'n ramp zou zijn als de industrie eens wat langzamer aan ging doen nou zodat we ooit door onze backlog raken zonder steeds afgeleid te worden door nieuwe titels.
...maar het laatste jaar is toch echt wel bijzonder te noemen. Zo veel dev's die de deuren sluiten, lui die vanwege her-organisaties op straat komen te staan, volledige afdelingen van grote software bedrijven die verdwijnen. 2023 en 2024 zijn prima jaren. Maar ik ben benieuwd wat 2025-2026 gaat worden. Of verder.
Weer een rits devs die de deuren sluiten. Ik had het er toevallig maandag nog over met een vriend dat het niet zo'n ramp zou zijn als de industrie eens wat langzamer aan ging doen nou zodat we ooit door onze backlog raken zonder steeds afgeleid te worden door nieuwe titels.
...maar het laatste jaar is toch echt wel bijzonder te noemen. Zo veel dev's die de deuren sluiten, lui die vanwege her-organisaties op straat komen te staan, volledige afdelingen van grote software bedrijven die verdwijnen. 2023 en 2024 zijn prima jaren. Maar ik ben benieuwd wat 2025-2026 gaat worden. Of verder.
2
geplaatst: 15 mei, 18:37 uur
En de eerste trailer voor Assassins Creed Shadows staat online. Benieuwd naar de gameplay zelf aangezien dit enkel een video trailer is maar het zou best wel eens een aankoop kunnen worden. (Ook grappig dat meteen opvalt dat ze zowat de eerste en enige (?) Donkere Samurai erin hebben, Yatsuke).
1
geplaatst: 15 mei, 21:06 uur
Sinner schreef:
En de eerste trailer voor Assassins Creed Shadows staat online. Benieuwd naar de gameplay zelf aangezien dit enkel een video trailer is maar het zou best wel eens een aankoop kunnen worden. (Ook grappig dat meteen opvalt dat ze zowat de eerste en enige (?) Donkere Samurai erin hebben, Yatsuke).
Wellicht weer een AC die ik ga spelen. Trailer zag er goed uit, even meer gameplay afwachten
1
geplaatst: 15 mei, 21:58 uur
Sinner schreef:
Zonder gameplay valt er nog weinig te oordelen. Het probleem van AC was nooit dat het niet sfeervol of mooi gemaakt was. Het was vooral de saaie gameplay waar velen waaronder ik over struikelden. Jammer dat ze niet effe al wat tonen, maar we wachten af. Ik vermoed dat er met de gamezomer wel wat getoond zal worden.
Mijn laatste was Valhalla. Die was veel te groot en te langdradig om me echt te boeien. Mirage moet ik nog eens spelen.
0
geplaatst: 15 mei, 22:01 uur
Ik was afgehaakt na deeltje drie meen ik. Blackflags deed de das om, maar deels gespeeld .
Daarna weer ingestapt bij origins en Odyssey, daar wel weer plezier van gehad. Maar weer afgehaakt. Shadows ben ik wel benieuwd naar.
Daarna weer ingestapt bij origins en Odyssey, daar wel weer plezier van gehad. Maar weer afgehaakt. Shadows ben ik wel benieuwd naar.
0
geplaatst: 16 mei, 07:30 uur
Zonder gameplay valt er inderdaad niets te zeggen. Trailer ziet er best gaaf uit, maar dat weet Ubisoft wel vaker goed te doen. Wel weer jammer dat ze het Ezio thema erin moeten verwerken, hoe mooi dat thema ook vind.
Doet me bedenken dat ik ook nog eens verder moet met de remaster van deel 3...
Doet me bedenken dat ik ook nog eens verder moet met de remaster van deel 3...
0
geplaatst: 16 mei, 09:18 uur
Zonder gameplay valt er niets te zeggen...dat is inderdaad zo. Aan de andere kant weet je na 15 delen ongeveer hoe het gaat spelen. Maar een AC waarin je een Ninja speelt en een Samurai blijft een ideale setting. (Er zijn dus 2 hoofdpersonages) En of het meer richting het de originele stijl gaat of meer richting het semi-rpg gebeuren van Origins en de twee delen daarop maakt me niet zo heel veel uit.
Het is hier het thema dat mij heel sterk aanspreekt, en het feit dat ubisoft wel altijd uitstekende representaties heeft van een bepaalde era waarin de game zich afspeelt.
Niet dat de gameplay onbelangrijk is, maar op zijn tijd vind ik een AC zeker erg leuk om te doen.
Het is hier het thema dat mij heel sterk aanspreekt, en het feit dat ubisoft wel altijd uitstekende representaties heeft van een bepaalde era waarin de game zich afspeelt.
Niet dat de gameplay onbelangrijk is, maar op zijn tijd vind ik een AC zeker erg leuk om te doen.
0
geplaatst: 16 mei, 09:31 uur
Ik moet de game nog spelen (gaat wel gebeuren), maar dan speel ik denk ik liever Ghost of Tsushima. Die game schijnt de perfecte Japangame over het samuraitijdperk te zijn.
1
geplaatst: 16 mei, 13:04 uur
Sinner schreef:
En of het meer richting het de originele stijl gaat of meer richting het semi-rpg gebeuren van Origins en de twee delen daarop maakt me niet zo heel veel uit.
En of het meer richting het de originele stijl gaat of meer richting het semi-rpg gebeuren van Origins en de twee delen daarop maakt me niet zo heel veel uit.
Voor mij wel, dan weet ik of het een zwart gat wordt qua uren of dat het relatief snel te doorspelen is. Maar goed tegen de tijd dat ik aan deze toekom (als ik daar uberhaupt ooit aan toekom) zijn er meer dan voldoende materiaal en ervaringen beschikbaar om er wat over te kunnen zeggen.
Maar alsnog, de trailer is leuk. Maar zonder gameplay weten we nog steeds niets. En Ubisoft is niet bepaald een studio die je kan vertrouwen op hun cinametic trailers...
0
geplaatst: 16 mei, 14:23 uur
Kijkwijzer-makers komen met Gamewijzer om ouders beter te informeren - nos.nl
Dit kon voor mij wel eens een heel handig en welkom bruggetje worden naar mijn gamende kids.
Dit kon voor mij wel eens een heel handig en welkom bruggetje worden naar mijn gamende kids.
1
geplaatst: 16 mei, 14:27 uur
legian schreef:
Voor mij wel, dan weet ik of het een zwart gat wordt qua uren of dat het relatief snel te doorspelen is...
Voor mij wel, dan weet ik of het een zwart gat wordt qua uren of dat het relatief snel te doorspelen is...
Natuurlijk. Ik sprak dan ook puur voor mezelf. Ik kan gewoon met beide ideeen prima overweg. Of het nou meer old-school word en 20-30 uur zal zijn of meer richting de latere delen en 100 uur in beslag zal gaan nemen. Dat is gewoon niet zo een punt hier. Ook niet wanneer ik het speel trouwens. Kan zijn dat ik het dit jaar in huis haal, maar kan ook pas gespeeld worden in 2026. Tenslotte staan er dit jaar nog Alone in the Dark, Tekken 8, Baldurs Gate 3 en Fantasy Life in het programma als het meezit, en een Alan Wake 2 of eventueel die andere recente andere Samurai game of Ghost of Tsushima (die pas op PC is) hoog op de lijst. Maar dat is maar een los en open programma.
Wat ik wel bizar vind zijn de vele luidkeelse en domme forum threads en youtube video's over hoe woke Ubisoft plots is in verband met Yatsuke, de samoerai van Afrikaanse origine. Er lijkt blijkbaar niemand op de hoogte dat dit een echt historisch figuur is, en alle AC's vol lopen hiermee.
Of hoe het ene moment alles niet woke genoeg is en het ander moment weer TE woke.
0
geplaatst: 16 mei, 14:59 uur
Dit is overigens wel een mooie voor mensen met een beperking. Zo vaak ze de plank ook mis slaan, doen ze met regelmaat ook best aardige dingen.
Xbox krijgt modulaire controller voor gamers met lichamelijke beperkingen
Xbox krijgt modulaire controller voor gamers met lichamelijke beperkingen
0
geplaatst: 17 mei, 12:26 uur
Confusie schreef:
Wordt een game ooit niet uitgesteld as ze uitgaan van lente 2025 wat ik lees dan zal het waarschijnlijk eind 2025 worden.
Wordt een game ooit niet uitgesteld as ze uitgaan van lente 2025 wat ik lees dan zal het waarschijnlijk eind 2025 worden.
GTA 6 komt uit in het najaar van 2025, zo heeft Rockstar Games aangekondigd - nl.ign.com
1
geplaatst: 17 mei, 15:30 uur
En dat is ook een beetje het ding, want we weten nu dus niet hoe en wat die game precies gaat zijn. En zo kan je dus ook niet echt weten of dit wel of niet een AC wordt die je zou moeten oppakken. Wat voor jou niet veel uitmaakt, maar voor veel andere (waaronder ik) wel. En dan is het jammer om dus nog niets te weten behalve de setting en de 2 personages.
Ik lees op de site trouwens het volgende:
Wat ik wel bizar vind zijn de vele luidkeelse en domme forum threads en youtube video's over hoe woke Ubisoft plots is in verband met Yatsuke, de samoerai van Afrikaanse origine. Er lijkt blijkbaar niemand op de hoogte dat dit een echt historisch figuur is, en alle AC's vol lopen hiermee.
Dat is dan ook niet echt iets wat we hier uitgebreid in de geschiedenisboeken hebben staan. Tenminste niet in de tijd dat ik op school zat (en ik begreep dat tegenwoordig Hiroshima en Nagasaki ook niet meer in de schoolboeken langskomen...). Dus dat verbaasd me eigenlijk niet zo, wel weer jammer dat mensen direct hun oordeel klaar hebben en iets gaan roepen. Maar goed dat is ook wel de standaard tegenwoordig natuurlijk.Ik lees op de site trouwens het volgende:
Discover the captivating open world of feudal Japan, from spectacular castle towns and bustling ports to peaceful shrines and pastoral landscapes. Adventure through unpredictable weather, changing seasons, and reactive environments.
Dus het zal wel in de lijn van Valhalla enzo liggen dan denk ik. Maar ze lijken je nu wel meer keuze te geven in de speelstijl. Gezien beide personages anders zouden moeten spelen (beloofde ze dat ook niet bij die AC in Engeland?).
1
geplaatst: 17 mei, 15:35 uur
Sinner schreef:
En AB opent een nieuwe studio om het allemaal lekker tegenstrijdig te laten zijn *
Activision richt gamestudio Elsewhere Entertainment op die werkt aan nieuwe IP - Gaming - Nieuws - Tweakers
*I know, AB en Zenimax opereren los van elkaar onder Xbox. Maar het geeft bij de meeste mensen waarschijnlijk wel een vreemd beeld.
* denotes required fields.