menu

Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag

zoeken in:
Tijd dat de grote bedrijven weer eens normaal gaan doen. Games hoeven niet allemaal 300 miljoen te kosten, behalve een GTA verdienen de meeste games dit nauwelijks terug. En stop vooral eens met die games as a service teringtroep. Zit bijna niemand op te wachten.

En de tijd van de exclusives is ook wel bijna klaar, gewoon uitbrengen op meerdere platforms.

Het lijkt erop dat de PSVR2 ook een beetje een flop is en de ondersteuning langzaam wordt afgebouwd. (meerdere artikelen de laatste maand).

Echter...ook iets wat dus al vaker naar boven gekomen is, is dat het ding compatible word gemaakt met de PC.

Ondermeerd recent: Sony werkt aan PS VR2-ondersteuning voor pc - Gaming - Nieuws - Tweakers

VR is dan ook een niche. Voor een heel klein groepje fans, terwijl het spul peperduur is.

Ik meen dat die PS VR 2 al 600 Euro ofzo kost, tsja.

Ik ken me niet uit in de prijzen van de VR sets voor de PC. Maar ik vermoed dat een euro of 600 wellicht niet eens zo heel duur zal zijn voor een relatief degelijk stuk hardware. (ken enkel de Quest verder, en dat is zoals ik het begrijp met 300 of 400€ eerder budget).

In ieder geval geen aanbestediging waar ik meteen op zit te wachtem.

De gameindustrie kampt met structurele problemen. De gamer zal meer moeten betalen - NRC

Het lijkt me dat 70 euro wel echt de max is. En dan nog, je kan bij (zeker single player games) ook gewoon een paar maanden wachten en dan voor de helft van de prijs aanschaffen. Of nog minder. Mensen die graag Call of Duty of Fifa spelen zullen wel bij release kopen, en uiteraard de nieuwe GTA game. Maar andere games zullen echt niet voor 80 euro over de toonbank gaan. Dan overspeel je je hand.

En zoals Manny Calavera zegt, kappen met die service games zoals de nieuwe Suicide Squad game. Gamers kunnen hun tijd ook maar spaarzaam gebruiken, dus als er meer van zulke games komen zal dat alleen maar averechts werken.

IH88_Trinity schreef:
De gameindustrie kampt met structurele problemen. De gamer zal meer moeten betalen - NRC

Het lijkt me dat 70 euro wel echt de max is. En dan nog, je kan bij (zeker single player games) ook gewoon een paar maanden wachten en dan voor de helft van de prijs aanschaffen. Of nog minder. Mensen die graag Call of Duty of Fifa spelen zullen wel bij release kopen, en uiteraard de nieuwe GTA game. Maar andere games zullen echt niet voor 80 euro over de toonbank gaan. Dan overspeel je je hand.

En zoals Manny Calavera zegt, kappen met die service games zoals de nieuwe Suicide Squad game. Gamers kunnen hun tijd ook maar spaarzaam gebruiken, dus als er meer van zulke games komen zal dat alleen maar averechts werken.

Tja, ik denk dat we daar als gamers ook eens eerlijk naar onszelf moeten kijken. Stukje uit het artikel:
Nieuwe games moeten steeds mooier worden, vinden gamers. Maar al dat moois kost geld,

Gamers verwachten (en eisen) steeds mooiere, uitgebreidere, grotere en 'betere' games. En dat kost simpelweg geld. Daarom dat die live service games zo in trek zijn/waren, die leveren langere tijd geld op zonder dat de initiële aankoopprijs omhoog schiet.
Maar het wordt of meer geld gaan betalen, of weer kleinschaligere games (of alles onder micro-transacties/dlc/etc. wegstoppen). Maar met beide zal de op de blockbuster gefocuste gamer niet mee akkoord gaan denk ik.

legian schreef:
(quote)

Tja, ik denk dat we daar als gamers ook eens eerlijk naar onszelf moeten kijken. Stukje uit het artikel:
(quote)

Gamers verwachten (en eisen) steeds mooiere, uitgebreidere, grotere en 'betere' games. En dat kost simpelweg geld. Daarom dat die live service games zo in trek zijn/waren, die leveren langere tijd geld op zonder dat de initiële aankoopprijs omhoog schiet.
Maar het wordt of meer geld gaan betalen, of weer kleinschaligere games (of alles onder micro-transacties/dlc/etc. wegstoppen). Maar met beide zal de op de blockbuster gefocuste gamer niet mee akkoord gaan denk ik.

Helemaal mee eens hoor. En als ik voor mezelf spreek, ik speel zelf juist liever wat kortere games (30 uur max) en alles hoeft er niet ontzettend mooi uit te zien. Bugs zijn vervelender. Liever een game die als een trein loopt en grafisch wat minder is, dan een waanzinnig mooie game met allerlei gebreken.

legian Is het trouwens zo dat gamers steeds uitgebreidere en grotere games verwachten? Ja, Elden RIng doet het goed. Maar voor de rest is het ook veel sport en de bekende franchises (Harry Potter/Spider-Man/Resident Evil) die het goed doen. En dat zijn geen superlange games.

IH88_Trinity, ik heb er geen wetenschappelijke bewijzen voor . Maar als ik de berichten, kritieken en reacties zo lees op games de afgelopen jaren dat zie ik wel een tendens ontstaan. Dat veel gamers toch vooral meer verwachten. Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe Spider-man of God of War Ragnarok of de laatste Zelda. Gigantische games waar je veel in kan doen, maar een kritiek die ik veel voorbij heb zien komen is dat het toch wel wat teveel van hetzelfde is. En dat ze graag wat vernieuwingen hadden willen zien. Maakt de games niet minder goed, maar zo verrassend/vernieuwend/grensverleggend als de voorgangers waren ze niet. En dat soort dingen zie, hoor en lees ik best wel veel over blockbuster games. En wat je dan krijgt is dat studios dus altijd opzoek gaan naar de next big thing om toe te voegen, maar daar is op den duur ook een grens aan wat realistisch is. Kijk bijvoorbeeld naar de vele open-world games met nietszeggende side quests en levenloze plekken om het maar te vullen (Starfield kreeg daar toch ook kritiek op?).
En dan hebben we het nog niet eens over de grafische stappen die gamers toch vaak weer willen zien (zo wordt er hier ook wel eens geklaagd over dat Nintendo nog niet mee is in de 4K strijd). Natuurlijk spelen studios daar ook in mee, door remasters uit te brengen om die 'gigantische' grafische stappen aan te tonen die in de afgelopen 5 jaar gemaakt zijn...

Niet dat ik alles op de gamer wil afschuiven hoor, maar zolang wij op deze manier blijven consumeren werken we dit zelf ook in de hand natuurlijk.

En dit geldt niet voor elke gamer uiteraard. En of het uberhaupt voor de meerderheid geldt betwijfel ik ook. Maar het speelt wel mee en studios spelen daar natuurlijk ook op in.

geplaatst:
Lego-sets gebaseerd op Mario Kart verschijnen in 2025 | Gamer.nl

Goh, een Lego Mario Kart set in 2025. Niet toevallig het jaar dat ook de Switch gaat verschijnen en we allemaal hopen op Mario Kart 9 te spelen. Dit lijkt me dus wel de bevestiging dat MK 9 een launchtitel gaat worden in de eerste maanden.

Iets om naar uit te kijken dus.

geplaatst:
Dit vind ik dan weer gaaf:

Xbox Kinect game gets achievement fix after eight long years - trueachievements.com

Een vage Xbox Kinect game uit 2016 die niemand kent (en hier ook niet op de site staat) had blijkbaar al die tijd 2 broken achievements. Mbv de achievement community en met name een ene Vudix zijn deze achievements gefixt en is er een update voor uitgebracht.

Eerder heeft ie al broken chievos gefixt in een 7 jaar oude game iO: iO's unobtainable Xbox achievements finally fixed after seven years - trueachievements.com

Gast
geplaatst: vandaag om 01:51 uur

geplaatst: vandaag om 01:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.