menu

Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag

zoeken in:
In dit topic kun je eens een game gerelateerd nieuwtje of berichtje droppen, kan over alles gaan. Hopelijk volgt er dan wat meer discussie en dialoog, lijkt me wel leuk.

Ik begin:

Take-Two hint opnieuw naar een release van GTA 6 voor april 2025 | Power Unlimited - pu.nl

Dikke kans dat we nog een dikke anderhalf jaar op GTA 6 moeten wachten. Maar dan is de opvolger er na 12 jaar wachten ook.

Kijken we naar de game uit?

Krijg elke dag nieuws dat Starfield zelfs nog dikker gaat worden dan je al dacht en dat het nog maar een paar weekjes duurt.

Nieuwe GTA ben ik ook altijd wel benieuwd naar ja.

Bij deeltje vijf zat overigens jaren tussen de eerste trailer en release.

Laat eerst dus die eerste trailer maar eens komen.

Overigens draait per deze week de Gran Turismo film in de bios. De trailer was echt heel slecht maar ik lees dat het best een toffe film is met hele dikke race-scènes.

centurion81 (moderator)
Ik ben geen groot GTA fan, volgens mij begin ik definitief af te haken op hele omvangrijke actiegames Ook gangstertje spelen heeft niet meer de appeal voor mij die het vroeger wel had

centurion81 (moderator)
Manny Calavera schreef:
Overigens draait per deze week de Gran Turismo film in de bios. De trailer was echt heel slecht maar ik lees dat het best een toffe film is met hele dikke race-scènes.

Vriend van me die ook GT speelt moet nog ff terugkomen van vakantie en dan gaan we datum prikken voor n bezoekje, denk dat bij die film het bioscoopscherm aardig wat toevoegt ook!

Ik heb zeker zin in GTA 6, blijven toch altijd wel meesterlijke games. Hoop alleen dat ze het uitmelken niet gaan uitsmeren over 12/13 jaar zoals met deel 5. Had ze dat liever wat meer zien doen met RDR 2, voor mij toch echt onbetwist de beste game die Rockstar ooit uitgebracht heeft.

Daarover gesproken, wat vinden jullie van de release van RDR op de Switch volgende week?

centurion81 (moderator)
Eraser2 schreef:

Daarover gesproken, wat vinden jullie van de release van RDR op de Switch volgende week?

Mja op Switch maakt nog enigszins sense, net als LA Noire destijds, maar er is echt niets aan gepoetst he...Ik vind 50 euro zo onwijs steep!

Ik vind het sowieso waanzinnig dat ze 50 Euro durven vragen voor een game uit 2010 zonder opgepoetste beelden. Alleen de Undead Nightmare uitbreiding zit er wel bij, da's tof. Die was ook leuk.

Overigens komt ie ook op PS4 en Xbox.

Quake 2-remaster komt waarschijnlijk vanavond uit | Gamer.nl

Voor de nostalgische fans is dit wel leuk!

Ja ik denk dus dat de Switch port prima zal zijn gezien ook L.A. Noire goed draait op de Switch. 50 is echt veel teveel Ja dat zeker. Toch heb ik enorm veel zin hem weer te spelen en zo handheld op de bank naast mijn vrouw die een serietje kijkt is dan leuker dan avonden op zolder op de ps3 zitten in mijn eentje.

Manny Calavera schreef:
Voor de nostalgische fans is dit wel leuk!

Heb de eerste op de Switch, leuke game maar ben toch meer van DOOM als classic fps

centurion81 schreef:
Ik ben geen groot GTA fan, volgens mij begin ik definitief af te haken op hele omvangrijke actiegames Ook gangstertje spelen heeft niet meer de appeal voor mij die het vroeger wel had

Hangt van de game af natuurlijk. Maar na Vice City had ik het met dat gangstertje spelen ook grotendeels wel gehad. Zowel San Andreas, 4 en 5 wisten maar enkele uren te boeien. Hoewel het wel eens ooit in de herkansing gaat. Behalve San Andreas. Daar vond ik werkelijk niets aan.

Uitzondering : De DLC voor 4. Zowel The Ballad of Gay Tony als die met die Bikers vond ik dan zelf weer heel erg goed in elkaar steken.

Maar goed afwachten wat 6 brengt. Niets bekend. Geen oordel. Nu boeit het me niet echt, maar als het een interessante setting is met een idem hoofdpersonage? Why not.

Eraser2 schreef:
Heb de eerste op de Switch, leuke game maar ben toch meer van DOOM als classic fps

Vreemd genoeg werken die retro shooters meer dan uitstekend op de Switch. En staan ze qua design in 2023 nog steeds als een huis. Even het geld niet maar ja. Voor dat softe prijsje haal ik Quake 2 absoluut in huis. Leveltje hier, leveltje daar, en naar ik begrijp zijn er ook de levels ed vak Quake 64 toegevoegd. Heel netjes en heel vakkundige ports die Dooms en Quakes. Voor die paar euro die het steeds kost (zeker in sales op welk platform dan ook haal ik me die klassiekers echt wel weer gewoon opnieuw in huis).

Nu nog iemand Blood en....

Ja en Doom en 1 & 2 hebben fantastische support ook gekregen door toevoegingen van meerdere toffe updates. Waaronder een hele reeks mods. Echt geweldige games voor op de Switch, ik start ze geregeld op.

Ik heb Doom 1 en 2 de afgelopen jaren op de Switch gespeeld, was heerlijk. Duke Nukem 3D ook trouwens. Voor zulke games is de Switch vrij geschikt.

3D-game South Park: Snow Day! aangekondigd | Power Unlimited - pu.nl

Wat moeten we hier nu mee?

Een nieuwe South Park game is cool, maar in 3D? En het lijkt een soort Diablo maar dan in SP stijl?

South Park heeft de laatste jaren twee hele gave games geleverd, maar wel in klassiek 2D.

centurion81 (moderator)
Mja, vorige games waren door een AAA uitgever/developer, dit ademt toch meer A / AA en de hoop te banken op een bekende franchise vind ik. Wekt mijn interesse geenszins iig, hopen dat het geen Gollumpje wordt zeg ik vooralsnog

Is voor mij ook niet meteen iets wat de aandacht trekt - een soort Roguelite / Dungeoncrawler / Diablo (of om het even welke game in deze stijl). Er zijn al zoveel soortgelijke spellen in mijn backlog die werkelijk uitstekend zijn dat ook de 'Southpark' naam hier aan koppelen het niet bijster interessant maakt.

En eerlijk gezegd trekt Titan Quest 2 me dan toch veel meer. De eerste was en is zelfs jaren na dato nog een erg speelbare game en de uitbreidingen die ze vrij recentelijk hebben uitgebracht (na remasteren) wil ik ook nog een keertje erdoor draaien.

centurion81 (moderator)
Netflix biedt games aan voor televisie, met smartphone als joystick Netflix biedt games aan voor televisie, met smartphone als joystick | Tech | NU.nl

Interessant! Netflix heeft inmiddels aardig arsenaal games ook voor de smartphone, met oa ook Oxdnfree, Spiritfarer, Kentucky Route Zero, into the Breach, etc.

Is dat niet vooral voor mensen die nooit gamen?

Ik zou niet weten waarom ik zoiets zou spelen met al die consoles in mijn huis.

Wel een selectie goede games die volgens mij prima met een smartphone gespeeld kunnen worden. Leuk!

Eerste gameplaybeelden Call of Duty: Modern Warfare 3 getoond | Power Unlimited - pu.nl

Geinig trailertje.

Echt zo'n popcorn-vermaak gamereeks. Ik betaal er nooit de volle prijs voor, maar als je een half jaartje wacht heb je voor twee tientjes weer een paar lekkere uurtjes campagne.

Manny Calavera schreef:

Geinig trailertje.

Ziet er weer zeer gelikt uit. Het is echt jaren terug dat ik voor het laatst een CoD campagne heb gespeeld. Heb er ook wel weer een keer zin in. Die Cold War lijkt me ook nog steeds wel cool.

Ik vond Delta Force erg tof destijds. Deel 1 was zelfs grondlegger van dat je in enorme open wereld kon snipen.

Deze trailer doet me weer niks. Dit is Call of Duty maar dan heet het Delta Force. Veel te bombastisch.

Delta Forca was sluipen, timen, stil zijn, tactisch te werk gaan.

Eraser2 schreef:
(quote)

Ziet er weer zeer gelikt uit. Het is echt jaren terug dat ik voor het laatst een CoD campagne heb gespeeld. Heb er ook wel weer een keer zin in. Die Cold War lijkt me ook nog steeds wel cool.

Ik vind de campagnes van CoD altijd wel tof. Leuk achtbaanritje voor een uurtje of 5-8.

Jammer dat ze steeds vaker sluipmissies erin stoppen. CoD speel ik juist weer wel voor bombastische actie en ratelen met de wapens.

centurion81 (moderator)
Manny Calavera schreef:
(quote)

Ik vond Delta Force erg tof destijds. Deel 1 was zelfs grondlegger van dat je in enorme open wereld kon snipen.

Deze trailer doet me weer niks. Dit is Call of Duty maar dan heet het Delta Force. Veel te bombastisch.

Delta Forca was sluipen, timen, stil zijn, tactisch te werk gaan.

Zeker, veel lui van wat toen Novalogic was zitten nu bij Rebellion en maken Sniper Elite games ook eens over de trailer maar hoop desondanks dat ze de klassiekers eer aan weten te doen.

Stemacteur van Mario stopt.

Confusie schreef:
Stemacteur van Mario stopt.

game over

Gast
geplaatst: vandaag om 12:12 uur

geplaatst: vandaag om 12:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.