Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag
zoeken in:
1
geplaatst: 9 juni, 08:42 uur
Outer Worlds 2, Planet of Lana 2 en Xbox Ally handheld sprongen er voor mij uit tijdens de Xbox show.
De originele ROG Ally heb ik alweer een paar jaartjes en bevalt uitstekend en dat er nu een echte Xbox variant komt, zonder Windows maar direct in je Xbox UI is precies waar ik op hoopte. Er komen 2 smaakjes, de Xbox Ally en de Xbox Ally X. Nog geen prijzen bekend maar zal wel rond de huidige rog Ally prijs ranges zitten van ca 600 tot 900 eur.
De originele ROG Ally heb ik alweer een paar jaartjes en bevalt uitstekend en dat er nu een echte Xbox variant komt, zonder Windows maar direct in je Xbox UI is precies waar ik op hoopte. Er komen 2 smaakjes, de Xbox Ally en de Xbox Ally X. Nog geen prijzen bekend maar zal wel rond de huidige rog Ally prijs ranges zitten van ca 600 tot 900 eur.
2
geplaatst: 9 juni, 10:07 uur
Oh en Resonance: A Plague Tale Legacy en The Expanse Osiris Reborn ook erg tof. De 1e 2 Plague Tale games zijn erg tof dus kan haast niet mis gaan met deze nieuwe en een nieuwe game gebaseerd op de serie The Expanse kan ik niet hard genoeg toejuichen, wat een toffe serie/wereld/setting.
0
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 9 juni, 10:29 uur
XBOX was een bedrijf waar ik voorheen nooit belangstelling bij had (buiten Dead or Alive en Ninja Gaiden), maar de laatste paar jaar zijn ze hard hun best aan het doen om hun publiek te uitbreiden en meer diverse games op de markt zetten. Gisteren kwamen meerdere interessante titels voorbij, o.a. die bizarre Double Fine game waar je een "levende toren" bestuurt, een figting game van Invincible, 3D Super Meat Boy of die aparte sci-fi apocalypse /horror game Aphelion. Meerdere om in de gaten te houden.
0
geplaatst: 9 juni, 11:20 uur
Of Xbox nu wel of niet een hardwaremaker blijft zal de komende jaren duidelijk worden, ze mikken duidelijk op dat hun titels gewoon voor iedereen speelbaar waren wat ook zeer rendabel is. Maar qua aanbod hebben ze het geweldig voor elkaar. Heeft even flink wat jaren (en veel geld) geduurd maar ze kunnen nu al een jaar of 2, 3 een constante stroom van hele interessante titels afleveren die ook bijna allemaal meteen op Gamepass staan. Ik hoef niet het hele jaar door Gamepass, maar zo 1 of 2 keer per jaar sluit ik wel een paar maanden abonnement af. En wat ik ook zeer waardeer is dat ze hele verschillende soorten games maken, met elk genre waar Sony toch een beetje vast lijkt geroest in de souls titels en rpg's. Xbox levert wel die fijne singleplayertitels af in werelden die niet allemaal vol zitten met kastelen en dungeons.
0
geplaatst: 9 juni, 11:31 uur
Als Nintendo tegen het einde v/h jaar niet z'n zaakjes op orde heeft, lever ik de Switch 2 weer lekker in voor de Xbox Ally. Heerlijke aankondigingen gisteren en super consumer friendly in hun aanpak tegenwoordig.
4
geplaatst: 9 juni, 11:50 uur
0
geplaatst: 9 juni, 11:55 uur
TonyTHorror schreef:
Als Nintendo tegen het einde v/h jaar niet z'n zaakjes op orde heeft, lever ik de Switch 2 weer lekker in voor de Xbox Ally. Heerlijke aankondigingen gisteren en super consumer friendly in hun aanpak tegenwoordig.
Je speelt toch op een Switch 1 of 2 omdat je weet dat je de exclusieve Nintendotitels wil spelen? Dus als een Mario Odyssey 2 pas volgend jaar voorjaar zou verschijnen zou jij je S2 inleveren?
0
geplaatst: 9 juni, 12:14 uur
Iedere console hoort meer te doen dan alleen z'n eigen (voorspelbare) IP's speelbaar te maken, anders zou mijn PS5 ook niet dagelijks worden gebruikt. Als de Switch 2 niet genoeg perspectief biedt wat betreft third party input, dan is het inderdaad niet de moeite waard. Ben uiteindelijk vooral liefhebber van goede games, niet van Nintendo. Een paar PlatinumGames titels zoals Astral Chain of een nieuwe Bayonetta zou wel helpen 

2
geplaatst: 9 juni, 13:42 uur
Heb hier en daar toch wel wat interessante games voorbij zien komen die ik in de gaten wil houden.
- Die game van Double Fine met die vuurtoren is echt precies mijn kopje thee. (Meer dan 10 jaar geleden een groepsproject gedaan om een game te maken waar je een lopende zolder had als companion en door een surrealistisch landschap liep. Lang niet zo mooi en uitgebreid als Keeper natuurlijk!!!!! Maar toch kleine raakvlakken in concept waardoor ik meteen enthousiast ben
)
- Niet voorbij zien komen in de showcases volgens mij, maar had gister ineens een nieuwsbrief dat er een nieuwe Moomin game komt. Van de makers van de Snufkin game.
- House House, van Untitled Goose Game, komt ook met iets nieuws: Big Walk. Daar is nu ook een trailer van laten zien
- Ambroise Niflette & the Gleaned Bell zat in de Wholesome Direct. Schattig stijltje met een stopmotion look. En ook een relaxte detective game ga ik van uit
Super goed bezig met de toevoegingen aan Gamesmeter inderdaad!!!!
van deze vier alleen de Moomin game nog niet erop.
- Die game van Double Fine met die vuurtoren is echt precies mijn kopje thee. (Meer dan 10 jaar geleden een groepsproject gedaan om een game te maken waar je een lopende zolder had als companion en door een surrealistisch landschap liep. Lang niet zo mooi en uitgebreid als Keeper natuurlijk!!!!! Maar toch kleine raakvlakken in concept waardoor ik meteen enthousiast ben

- Niet voorbij zien komen in de showcases volgens mij, maar had gister ineens een nieuwsbrief dat er een nieuwe Moomin game komt. Van de makers van de Snufkin game.
- House House, van Untitled Goose Game, komt ook met iets nieuws: Big Walk. Daar is nu ook een trailer van laten zien

- Ambroise Niflette & the Gleaned Bell zat in de Wholesome Direct. Schattig stijltje met een stopmotion look. En ook een relaxte detective game ga ik van uit
Super goed bezig met de toevoegingen aan Gamesmeter inderdaad!!!!

0
geplaatst: afgelopen maandag om 10:29 uur
Outer Worlds 2 krijgt dus niet eens een fysieke release lees ik. De tijd van digital is echt aangebroken. Niet onverwacht trouwens, maar Xbox zet de stap steeds verder door. En onderhand geen weg meer terug.
The age of physical Xbox games is coming to an end - trueachievements.com
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: afgelopen maandag om 10:34 uur
legian schreef:
Outer Worlds 2 krijgt dus niet eens een fysieke release lees ik. De tijd van digital is echt aangebroken. Niet onverwacht trouwens, maar Xbox zet de stap steeds verder door. En onderhand geen weg meer terug.
Xbox loopt hier wel mee voorop denk ik ook, afgelopen jaar was er voor Switch en PS bv. nog een "code in a box" voor Just Dance, voor XBox niet. Ergens verwacht ik juist bij zulke titels, die ook door ouders en grootouders dikwijls voor (klein)kinderen aangeschaft worden dat die juist als laatste fysiek, al is het maar met een code, standhouden.
1
geplaatst: afgelopen maandag om 11:36 uur
legian schreef:
Da's heel erg spijtig. Ik ben enorm grote fan van het eerste deel, en dit zou een full-price aanschaf zijn. Ware het niet dat ik het vertik 60 euro of meer uit te geven voor een digitaal spel. Wachten tot er toch vroeg of laat een fysieke versie komt of tot 'm ergens eens goedkoper is geworden. Erg spijtige zaak.Outer Worlds 2 krijgt dus niet eens een fysieke release lees ik. De tijd van digital is echt aangebroken. Niet onverwacht trouwens, maar Xbox zet de stap steeds verder door. En onderhand geen weg meer terug.
0
geplaatst: afgelopen woensdag om 00:30 uur
Nwa voor de juiste titels vind ik het geen ramp voor om 60 euro neer de tellen. Meer zul je met niet vlug zien doen. Maar een nieuwe Fire Emblem, Outer Worlds of dergelijke? Ja. Alles wat daarboven valt word al moeilijk. En het heeft zo zijn voordelen en nadelen. Ik houd wel van fysiek verzamelen, en doe dat voor de oudere generaties ook nog - maar aan de andere kant game ik nou ook al wat...15 jaar+ op Steam? En daar is het enkel nog digitaal. Met het voordeel dat je meerdere games tegelijkertijd op de schijf kan laten staan wel. En zo is het huis ook nog netjes opgeruimd.
Ik kijk er niet zo weigerachtig meer tegenaan zoals ik dat een paar terug deed. Steam en mijn Switch hebben me op dat gebied het voordel wel laten zien. Eind van de maand weer catsitten op twee andere katten, weer de Switch meer met zijn 6 kaartjes en meteen toegang to een 600tal digitale games. En dat in een mapje. Toch lekker. (ook al lig ik met dit weer vaker ergens op een stoel buiten met iets om te lezen en een verfrissing).
Ik kijk er niet zo weigerachtig meer tegenaan zoals ik dat een paar terug deed. Steam en mijn Switch hebben me op dat gebied het voordel wel laten zien. Eind van de maand weer catsitten op twee andere katten, weer de Switch meer met zijn 6 kaartjes en meteen toegang to een 600tal digitale games. En dat in een mapje. Toch lekker. (ook al lig ik met dit weer vaker ergens op een stoel buiten met iets om te lezen en een verfrissing).
* denotes required fields.