menu

Games / Algemeen / Game-nieuws van de dag

zoeken in:
geplaatst:
legian schreef:
Dat is dan ook niet echt iets wat we hier uitgebreid in de geschiedenisboeken hebben staan. Tenminste niet in de tijd dat ik op school zat (en ik begreep dat tegenwoordig Hiroshima en Nagasaki ook niet meer in de schoolboeken langskomen...). Dus dat verbaasd me eigenlijk niet zo, wel weer jammer dat mensen direct hun oordeel klaar hebben en iets gaan roepen. Maar goed dat is ook wel de standaard tegenwoordig natuurlijk.

(quote)
Dus het zal wel in de lijn van Valhalla enzo liggen dan denk ik. Maar ze lijken je nu wel meer keuze te geven in de speelstijl. Gezien beide personages anders zouden moeten spelen (beloofde ze dat ook niet bij die AC in Engeland?).

Nou nee. Yatsuke is iets wat je eens zijdelings tegenkomt als je interesse hebt in geschiedenis. En vaak (althans ikzelf) ben er ook maar toevallig eens in aanraking mee gekomen omdat hij in een of andere graphic novel of serie voorkwam (en aldus even ben gaan nalezen in hoeverre hij 'echt' was - zoals je wel eens vaker doet bij fictie gebasseerd op historische feiten). Overigens is er vrij weinig echt bekend over het figuur en niet heel duidelijk of hij nou echt de rang van Samoerai had of van 'hulpje'. Het lijkt erop dat hij net zoals John Blackthorn in bvb het Shogun boek / serie een beetje een rariteit was voor de Japanners en aldus door zijn huidskleur, lengte en kracht een 'status' heeft gekregen. Blijkbaar zijn er wel anime series e.d die zich ook deels baseren op het figuur maar die ken ik niet omdat mijn Anime zich meestal beperkt tot Horror en Mechs. Maar ik merk dat een deel van de youtube filmpjes zich alleszins dus wel bewust is dat hij echt bestaan heeft en een ander deel als bullshit. (gisterenavond wat lang voor de tv gehangen met een biertje). Maar goed...dat Hiroshima en Nagasaki ook niet meer in de schoolboeken voorkomen verbaast me ook niets. Daar moet je al Godzilla Minus One voor gezien hebben. En als ik de studentenprotesten zo zie vraag ik me uberhaupt af wat er nog geleerd word op school als je enkele studenten en docenten ziet reageren met '...dan moeten de Joden maar terug naar Polen waar ze oorspronkelijk vandaan komen' om vervolgens te bloedleuk te verklaren dat 7 oktober geen terroristische daad is maar het verzet van een dapper volk van vrijheidsstrijders - eh...excuse me? De regio daar rond Israel heette toch wel degelijk Judea. Maar dat is weer een ander topic. Alleen jammer dat ze daarvoor miljoenen schade hier moeten aanrichten.

Wat betreft het tweede though - Assassins Creed Syndicate is net een van de delen die ik gemist heb omdat ik toen nog geen Xbox One had. Wel staat hij nog op de aanschaf lijst en heb ik hem heel even geleend van een vriend. Geen idee hoeveel beide protagonisten daar verschilden van elkaar dus, maar aangezien je hier een vrouwelijke Ninja hebt en een mannelijke Samurai leent zich dat wel voor de optie Stealth / sluipmoorden en wat meer onelegant vechten (vanwege lengte en gewicht) en beuken anderzijds). Ik ben er in ieder geval benieuwd naar.

Wel weer een domper. Wederom, net zoals de prijs die Star Wars hanteerd vind ik 69.99 voor een standaard editie digitaal toch veel geld (en de disc bevat blijkbaar alleen de install file, op zowel Xbox XS als PS5). Laat staan 109.99 voor de Gold Editie met season pass etc of Ultimate edition van 129.99. Maar goed - dat zal in de toekomst bij de meeste uitgevers van AAA titels wel het geval zijn of worden. Buiten de Indie's en AA titels.

geplaatst:
Sterke geruchten dat over een paar dagen met Summer Game Fest Mafia 4 gaat worden onthuld.

Heel vet, dat is mijn type game. De remake van deel 1 vond ik een paar jaar terug super. Deel 2 en 3 helaas nooit gespeeld, hoop nog dat ze die ook gaan remaken.

geplaatst:
Oh...kijk nou eens...er komt een Yakuza serie op Amazon Prime..

Like a Dragon: Yakuza Live-action serie aangekondigd door Amazon

Iemand zei het me vanochtend bij de koffie en verhip het is dus echt zo...gepland voor oktober..

geplaatst:
Komt een Lego Horizon Adventures.

geplaatst:
Confusie schreef:
Komt een Lego Horizon Adventures.

Wat ik dan weer een klein beetje bizar vind. Ik vind de Lego games hartstikke leuk - omdat in het algemeen gebaseerd zijn op films of comics e.d - en daar best fijne casual games van weten te maken in een wat meer humoristische setting maar om dan een van een andere videogame reeks een Lego game reeks te maken (en al helemaal iets als Horizon) vind ik dan weer wat minder interessant.

Dan had ik liever iets als eh...pak hem maar beet. Lego Star Trek. Lego Underworld. Lego Mission Impossible. Lego's The Expendables. Lego's Masters of the Univers (?).

Maar goed, dat neemt niet weg dat deze ook wel weer leuk zal zijn. (overigens heb ik nog 10 delen of zo om me op mijn gemak doorheen te werken...)

geplaatst:
Vind het juist een van de meest frisse ideeën die ik in lange tijd van ze heb gezien ben wel benieuwd.

geplaatst:
Nou op zich ben ik wel benieuwd wat het gaat brengen. Maar om een game op een game te baseren...tegen de tijd dat het uitkomt zal het vast wel meer klikken bij me dan het nu doet. Is meestal wel zo met Lego (gisteren de Lego2k racer voor het eerst opgezet en tja...ook weer heerlijk).

En als je er heel even over nadenkt eh...tja...een Lego Tombraider of Lego Dungeons & Dragons setting zou ik dan wellicht ook kunnen smaken?

geplaatst:
Game gebaseerd op game.

Dat is er juist fris aan.

Andere invalshoek.

Overigens ben ik geen fan van de Lego games.

Ooit Lego Star Wars gespeeld en dan ken je ze allemaal wel en wat zijn het er een hoop gewoon steeds hetzelfde spelletje weer met een andere skin.

Wat ze hiermee gaan doen ben ik dan juist wel weer benieuwd naar wie weet een paar leuke verrassingen deze keer het idee is er in ieder geval nou de uitwerking nog.

geplaatst:
Gears of War: E-Day wordt lineairder dan Gears 5 | Gamer.nl

Lineaire levels terug
Focus op de vriendschap van Marcus en Dom

Godverdomme wat is dit geweldig. Alles wat ik aan Gears mooi vond lijkt er weer in te komen.

Ook al was Gears 5 vrij goed, ik vond de deels nieuwe cast en vooral de open wereld elementen echt niet tof.

geplaatst:
Ik hoop vooral dat ze het verhaal afronden in de game en er niet een of ander open einde aan breien om er vervolgens niets meer te doen. Zowel gears 5 als Hivebusters (verdorie wat eindigde die stom) zijn qua verhaal onafgerond. Waar ik me steeds meer aan begin te irriteren merk ik. Halo wordt elke keer ook alweer opnieuw gereboot (nu schijnt er zelfs een remake van Halo 1 in de maak te zijn...). De twee grote Xbox series mogen wel wat meer liefde krijgen in dat opzicht.

Ze mogen wel eens gewoon de verhalen die ze beginnen afmaken. Verder wel benieuwd wat ze ervan maken trouwens, maar ik voel er weinig voor om een game in te duiken als we geen afsluiting krijgen.

geplaatst:
legian schreef:
Ik hoop vooral dat ze het verhaal afronden in de game en er niet een of ander open einde aan breien om er vervolgens niets meer te doen. Zowel gears 5 als Hivebusters (verdorie wat eindigde die stom) zijn qua verhaal onafgerond. Waar ik me steeds meer aan begin te irriteren merk ik. Halo wordt elke keer ook alweer opnieuw gereboot (nu schijnt er zelfs een remake van Halo 1 in de maak te zijn...). De twee grote Xbox series mogen wel wat meer liefde krijgen in dat opzicht.

Ze mogen wel eens gewoon de verhalen die ze beginnen afmaken. Verder wel benieuwd wat ze ervan maken trouwens, maar ik voel er weinig voor om een game in te duiken als we geen afsluiting krijgen.

Maar dit gaat een prequel op deel 1 worden he, dus je krijgt geen afgerond plot want het zal in ''deel 1'' verder gaan.

geplaatst:
Manny Calavera schreef:
Maar dit gaat een prequel op deel 1 worden he, dus je krijgt geen afgerond plot want het zal in ''deel 1'' verder gaan.

Alleen speelt deze zich aan het begin af van de oorlog. En de originele speelt zich een tiental jaren later af. Wat ik uit het artikel begrijp is dat het zich afspeelt in een paar dagen, dus die gaat niet 'direct' verder in het eerste deel. Dat is ook geen probleem, het gaat me er meer om dat ze het verhaal in de game afronden. En niet van die cliffhangers opgooien om je warm te maken voor een mogelijk vervolg. Wat ze bij 5 en nog erger bij Hivebusters hebben gedaan.

Ik merk dat ik er wel een beetje klaar mee ben als games (maar ook andere media) verhalen starten maar die dan niet afmaken of constant lopen te teasen voor vervolgen. Helemaal omdat het dus niet meer vanzelfsprekend is dat een vervolg er echt komt of daar zelfs op doorgaat.

En aangezien de ontwikkeling van games steeds langer duurt zal een gears 6 dus wel weer 6 jaar in de toekomst liggen. Als die überhaupt komt en dan is het dus maar wachten hoe het verhaal afloopt.

In die zin mis ik wel de tijd van vroeger waar je na een paar jaar gewoon het volgende deel kon spelen.

legian schreef:
Alleen speelt deze zich aan het begin af van de oorlog. En de originele speelt zich een tiental jaren later af. Wat ik uit het artikel begrijp is dat het zich afspeelt in een paar dagen, dus die gaat niet 'direct' verder in het eerste deel.

Gewoon uit nieuwschierigheid. Judgement speelt zich toch ook voor 1 af, net als Tactics. (Judgement nog niet gespeeld en Tactics moet ik mee verdergaan). Waren er in 3 of 4 niet een hele rits verwijzingen naar Judgement en (eventueel) E-Day.

Ik heb op zich ook liever dat een spel een soort van gesloten einde heeft en het volgende deel evt oude karakters erbij betrekt of zo maar goed...bij games als GOW of Halo heb ik dat niet zo erg. Ik ben al blij dat er iets van sfeerzetting is.

Maar goed, tegenwoordig hebben games en vooral films er wel een handje van weg om dingen open te laten of meteen een trilogie of meer aan te kondigen.

Sinner schreef:
(quote)

Gewoon uit nieuwschierigheid. Judgement speelt zich toch ook voor 1 af, net als Tactics. (Judgement nog niet gespeeld en Tactics moet ik mee verdergaan). Waren er in 3 of 4 niet een hele rits verwijzingen naar Judgement en (eventueel) E-Day.

Judgement heb ik nooit gespeeld, maar die is wat ik begreep wel redelijk afgerond qua verhaal (hoewel die ook een tweede campaign schijnt te hebben waarvan lang niet iedereen weet). Tactics eenzelfde verhaal (moet die zelf nog uitspelen), hoewel die meer voorgeschiedenis verteld voor 4 en 5 rondom Cait. Verwijzingen naar andere delen is ook niet het probleem, en dat is ook wel logisch als je vervolgen maakt. Het is meer dat je na 10 uur spelen het einde haalt en dan maar halverwege het verhaal blijkt te zitten ofzo. Zelfde wat Halo Infinite doet. En dan wordt de halve studio ontslagen (het campaign team van 343) of wordt het leiderschap veranderd (wat hier dus gebeurd is) waardoor er een andere richting ingeslagen wordt. En dan blijf je met gigantische open eindes zitten die niet afgerond worden...

Het zal ook aan mij liggen hoor, ik laat me namelijk graag meeslepen door het verhaal in dit soort games. Juist het verhaal is waarom ik toentertijd zo van Halo ben gaan houden bijvoorbeeld.
Het verhaal staat bij mij veelal toch boven de gameplay, graphics, sfeer en dergelijke. Dat bepaald vaak of ik wel of niet door ga met een game en geeft voor mij vaak een meerwaarde aan het geheel. Vooral bij dit soort games waar je na 1 uur alles qua gameplay wel zo'n beetje gezien hebt. De overige 8 uur zijn dan meer van hetzelfde en met een goed verhaal is dat een stuk leuker door te komen.

Heel eerlijk, spelen jullie zulke shooters voor het verhaal? Het is wel interessant genoeg om te volgen, maar of het nu eindigt met een open einde boeit me echt heel weinig. Dit speel ik voor hele dikke actie met stoere bikkels.

Bij Halo viel het plot overigens niet eens te snappen, zo complet en rommelig werd het. Maar het blijven wel goede shooters.

Manny Calavera schreef:
Heel eerlijk, spelen jullie zulke shooters voor het verhaal? Het is wel interessant genoeg om te volgen, maar of het nu eindigt met een open einde boeit me echt heel weinig. Dit speel ik voor hele dikke actie met stoere bikkels.

ja in veel gevallen wel. Ik houd altijd wel van een leuk pakkend verhaal. Zo ben ik ook iemand die alle dingen verzameld en lees in DOOM eternal bijvoorbeeld. Vindt het altijd wel tof, juist al ze er echt wat moeite in steken om het interessant te houden.
Als het me alleen maar om de brute actie ging dan had ik geen reden gehad om de nieuwe delen te gaan spelen, kost me alleen maar geld terwijl het maar weinig meerwaarde bied ten opzichte van de vorige.

Bij Halo viel het plot overigens niet eens te snappen, zo complet en rommelig werd het. Maar het blijven wel goede shooters.

343 heeft er inderdaad een zootje van gemaakt (hoewel Reach ook al wat problemen opzette qua gameplay). Ik heb ook absoluut geen hoop dat ze mooi verder gaan op Infinite maar weer een of andere soft reboot gaan proberen. Jammer want juist die voelde (voor mij in ieder geval) weer echt aan als Halo. Zowel qua gameplay, looks en verhaal.

Maar goed, ja ik speel toch veelal voor het verhaal.

Manny Calavera schreef:
Heel eerlijk, spelen jullie zulke shooters voor het verhaal?

Niet per se. Maar een verhaal / narratief geeft deze games toch wat extra's. Bij de gemiddelde retro of boomershooter is het leuk, maar bij een GOW geeft het toch weer net weer wat extra's. Laat staan bvb de shooters die voornamelijk narratief gedreven zijn zoals de Bioshock's.

Embracer has closed Alone in the Dark studio Pieces Interactive

Ook dit is weer best kut nieuws. Alone in the Dark is echt wel een prima en sfeervolle survival horror game. Wel nog niet aangeschaft vanwege de backlog maar dat gebeurt wel nog dit jaar. Benieuwd of er nog een vervolg in zit met een andere studio of iets dergelijks.

Heb je na 20 jaar eindelijk weer eens een goede Alone in the Dark game...

Gast
geplaatst: vandaag om 16:23 uur

geplaatst: vandaag om 16:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.