menu

Games / Algemeen / Verslaafd zijn aan het kopen van nieuw Retro spellen. En waarom mensen zich opeens uitschrijven of niet meer van zich laten horen op deze site..

zoeken in:
geplaatst:
2 dingen die in mijn hoofd woekeren: Verslaafd zijn aan het kopen van nieuw retro spellen. En waarom mensen zich opeens uitschrijven of jaren lang niet meer reageren op deze Game site.

geplaatst:
Hallo mensen,
waarvan de meeste dezelfde hobby hebben als ik.. en die even enthousiast zijn in hun uitingen als ik en dat kan zo mooi klikken!. Ja ik zie het na 30 jaar een spelletje spelen het nog steeds als een echte hobby, maar ik zie ook veel mensen weinig reageren op deze site en zoals bijvoorbeeld All Seeing Fish ik was met hem in gesprek (begin mei 2022) en hij was al jaren trouw aan deze site. Maar opeens heeft hij zich uitgeschreven.. nou hecht niet iedereen dezelfde waarde aan deze site en ik misschien ook wel wat te veel. Maar misschien kunnen we deze site iets persoonlijker maken of is daar geld voor nodig? hehe ik zeg ook maar wat.

Verslaafd zijn aan het kopen van nieuwe Retro games:

Nou dit is eigenlijk een heel persoonlijk iets ik krijg een een kik als ik 'nieuwe' spellen aanschaf in de winkel of via het internet. Waar ik voor ga is Nintendo games.. 3Ds, Wii-U, N64 en Switch spellen. Het gevoel om alles compleet te hebben (wat je nooit lukt) is voor mij zaligmakend een paar nieuwe spellen erbij en dan weer op naar de volgende spellen het is fijn om ze in bezit te hebben toch?. Ik wilde dit even benoemen om te zien hoe andere mensen hier mee om gaan...

geplaatst:
Soms was ik de mensen anderzijds was het de mensen.

Dat ten eerste denk ik.

En wat je koopverslaving betreft.

Tja zien we wel vaker, ik denk toch dat het met een bepaalde leegte te maken heeft.

Die moet worden opgevuld bepaalde stofjes die worden aangemaakt.

Wat maakt dat je blijft vervallen.

In dit type gedrag.

Je geeft het zelf al aan, je wilt even kicken.

En dus ga je wat kopen maar dan komt de nacht en zit je nog steeds te trippen.

Hongerend naar meer nog meer.

En als je het je kan veroorloven ach waarom ook niet.

geplaatst:
Verslaafd aan verzamelen ben ik misschien ook wel, ik vind het meer een hobby waar ik erg actief mee bezig ben. Maar ik kan me voorstellen dat het volgens sommige definities een verslaving is.

Ik zou het echter niet "nieuwe retro"-games noemen, dat slaat nergens op. Retro zijn games van ettelijke generaties oud, en ik reken daar alles tot en met PS2 bij. In een paar jaar verdient zich de Wii en dan ook de PS3 die status, maar dat is nog wat vroeg. N64 is dan ook de enige retro-console die je noemt.

Ik zou het gewoon verzamelen van games noemen. Maar ik heb daar ook een gelijkaardige instelling. Ik probeer ooit een volledige set PS4 games te bekomen, ook al weet ik nu al dat ik daar nooit in ga slagen. Het is de gedachte en uitdaging plus het plezier dat ik ermee heb dat telt.

Anderszijds heb ik wel voor mezelf uitgemaakt het te beperken tot een aantal consoles. De nieuwere zoals Switch en PS5 ga ik skippen. Dat wordt met alle limited runs van deze wereld gewoon veel te veel. Dat kan mijn budget niet meer aan (dat nu al erg op de proef gesteld wordt).

Wat betreft het uitschrijven van mensen, dat is een geheel ander topic, waar social-media psychologen waarschijnlijk hun eigen theorieen voor hebben uitgewerkt. Ik vind maar zo, als iemand de behoefte voelt zich te moeten uitschrijven, dan is dat maar zo. Ik hoop enkel dat de harde kern die er nu is ook blijft. Ik zou jullie wel missen (sommigen misschien zelf hard missen - traantje aan het wegpinken )

geplaatst:
Ik game denk nu ook al een jaar of 30+ en er is bij mij toch wel eea veranderd.
Ik had veelal nintendo console(s) en ergens een keer een sega saturn. Vanaf xbox 360 stapte ik in het microsoft kamp, maar daarnaast bleef ik nintendo trouw. Sony had nooit mijn aandacht getrokken, dan wel voorkeur, alhoewel ik wel een psp heb gehad. Dit jaar voor het eerste alle first consoles in bezit en PS5 bevalt zeer goed.

Voorheen wilde ik ook bijna elke nieuwe game aanschaffen en dan ook met name de deluxe en limited editions. Met van die beeldjes enzo. Daar ben ik echt wel vanaf. Ik heb simpelweg die drang niet meer, want wat heb je aan een game die enkel in een kast staat of een enkele keer hebt gespeeld. Kwa limited editions, kijk ik nu wat er in-game aangeboden word.

Ik koop nu een game om te spelen, niet om te hebben.

Ik heb wel een enorme verzamel woede / verslaving gehad mbt muziek cd's (hiphop). Ik had rond de 3000 cd's. Wilde alles hebben van een artiest, ongeacht of de cd goed was. Ook dat heb ik al 10 jaar niet meer, alles de deur uitgedaan.

Ik ben nu echt voorstander van streaming/digitaal, zowel kwa games en muziek. Ik hou van een Itunes music, xbox gamepass, netflix etc.

Mbt het uitschrijven van gamesmeter leden, tsja, ieder zijn keuze en behoefte. Kan daar niet zoveel van vinden, enkel dat het soms wel jammer is.
Mede gezien de "kleine" populariteit van sites als deze en de (steeds) kleiner wordende harde kern.

geplaatst:
Zeer herkenbaar die verzamelwoede. Vind het collecten van handhelds, consoles , en spellen echt onwijs tof. Of het een verslaving is of een hobby is , is waarschijnlijk een discussiepunt.

Hopelijk blijft deze site een beetje actief, vind de stukken die hier gepost worden , meer nuttig dan een heel aantal reviewers. Tuurlijk verschillen meningen maar toch hecht ik meer waarde aan de mening van een collega gamer dan van een journalist.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:11 uur

geplaatst: vandaag om 20:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.