menu

Games / Algemeen / Games waar je van gedachten over bent veranderd

zoeken in:
avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Zijn er games die je eens heel goed vond, maar nu stukken minder vindt? Of zijn er games die je voorheen niet zoveel deden, maar opeens verrassend goed bleken te zijn toen je later naar terugging?

Voor mij was Kingdom Hearts 1 de grootste klap. In mijn herinnering een dikke 4,5*. Had toen zelfs een positieve recensie geschreven. Onlangs heb ik de eerste twee herspeelt en waar deel 2 nog goed stand hield bleef 1 telkens de fout ingaan. Levels waren frustrerend ingedeeld, missies vervelend/onduidelijk, combat was meer button mashen. Ik zat haast te overwegen een onvoldoende te geven.

Uncharted 4 was ook een game die in mijn herinneringen een dikke 4,5* was, maar eenmaal de hele reeks achter elkaar herspeelt en het viel aanzienlijk minder in de smaak. Ik vond die broer eigenlijk helemaal niet zo’n boeiend personage en zijn rol voelde nogal geforceerd, ik miste de cheesy/fantasie elementen ipv de grounded-in-reality toon van dit deel, je bent gevoelsmatig 85% van de tijd aan het lopen/rijden terwijl je naar dialogen luistert, op hard mode word je teveel gematst terwijl crushing mode bullshit moeilijk is gemaakt. Pas toen ik deel 4 herdeed op PS5, alle cutscenes oversloeg en gewoon voor een trophy hunt run ging begon ik meer plezier te hebben. Zit nu nog steeds te twijfelen om een 4* of 3,5*.

Daarentegen is Grand Theft Auto V een game waar ik aanzienlijk positiever over werd toen ik er eenmaal zelf klaar voor ging zitten. Had weleens bij vrienden gespeeld en stukken online gezien, maar het klikte nooit. Pas toen ik aandachtig het verhaal ging volgen en op eigen haggie die wereld ging verkennen begon het goed aan te slaan. Introductie is belangrijk.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Ik heb dit in het algemeen wel wat hoor met games die ik vroeger heb gespeeld. Met name meer actie-georiënteerde genres holden niet zo goed up door de jaren heen vind ik, waar adventures, puzzle- en strategy-games bijna niet aan kracht lijken in te boeten. Soms moet je de herinnering ook mooi intact laten denk ik

Gast
geplaatst: vandaag om 03:16 uur

geplaatst: vandaag om 03:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.