menu

Games / Algemeen / Games gebaseerd op films en vice versa

zoeken in:
BoordAppel (moderator)
Halo gaat niet door. Postal is geregisseerd door Uwe Boll, dus dat wordt waarschijnlijk niet zoveel. Al was de trailer nog best geinig. Far Cry is ook een Boll film, dus zeg maar dag tegen de hoop op een goede film.

De beste gameverfilming vind ik tot nu toe geloof ik Silent Hill (3*), genoeg op aan te merken maar vooral visueel erg sterk. Doom, de eerste Resident Evil (de tweede was echt triest) en Mortal kombat gaf ik allen een 2,5 en konden er nog wel redelijk mee door. Voor de rest is het niet veel soeps met die verfilmingen.

Voordeel van de (vast alleen nog) geruchten over BioShock is dat er tenminste een regisseur en scriptschrijver met wat talent zijn aangetrokken.

Ik ga toch alle gameverfilmingen bekijken, of ze nou van Uwe Boll zijn of niet interesseert me niet zoveel. Al is het wel vaak garantie voor een matig product. Maar 't is gewoon vet om Jack Carver en zijn avonturen op het witte doek te zien, met een beetje leuke actie, redelijke acteurs kan ik me er wel een avondje mee vermaken. Silent Hill was inderdaad ook een aardig product maar duurde naar m'n mening veel te lang. Visueel inderdaad prachtig.
Ben trouwens wel benieuwd hoe Jake Gyllenhaal invulling gaat geven aan Prince of Persia.
Heb je de laatste Resident Evil: Extinction al gezien toevallig? Zeer vet.

Topicnaam ff veranderen in gamesverfilmingen?

BoordAppel (moderator)
Hadden we daar niet al een topic voor?

BoordAppel schreef:
Halo gaat niet door.

Echt niet? Jammer, ik was er wel erg benieuwd naar die film.

Maar ik heb de meeste verwachtingen voor de film Prince of Persia: The Sands of Time. Jake Gyllenhaal zie je dan als Prince Dastan en Gemma Arterton als Tamina. Daar kijk ik erg naar uit!

Jerry Buckheimer is goed maar ik denk dat Prince of Persia niets word...ik denk eerder dat Bioshock nog wat word.

@Jaspertje3
Word Uncharted ook verfilmd?

Dat gerucht ging wel ja. Wat zou het fantastisch zijn als er een film met Nathan Drake in de stijl van Indiana Jones en Tomb Raider gemaakt zou worden. En in de hoofdrol, even denken wie geschikt zou kunnen zijn, Mark Wahlberg misschien?

Nee, die zeker niet.
Wie zou geschikt zijn...eh...misschien wel:

J.K. Simons voor Victor Sullivan
En Nathan...tsja dat is moeilijk.

Hij moet jong zijn en niet zo populair. Shi La Boef in ieder geval niet.

Squall Lionheart (moderator)
JohnWilliams schreef:
Shi La Boef in ieder geval niet.

James Franco uiteraard.

James Marsden misschien...

Waarom gaat Halo dan niet door?
Ik stond al half jaar aan te denken hoe het gaat -.-

Halo staat volgens mij in de ijskast, maar is niet officieel gecancelled dacht ik.

Ik denk niet dat je ooit van een first person shooter een zinnige film kan maken. Bioshock had echter zo'n unieke setting en verhaal, dat kan nog wat worden. Halo zou natuurlijk al helemaal niks zijn, de game heeft al amper verhaal. Krijg je een soort starship trooppers op zijn best. Zit nu Mass Effect te spelen, dat zou ook nog wel lukken, maar dan als serie misschien? Niet verkeerd de avonturen van Spectre Shepard.

BoordAppel (moderator)
Het hoeft ook niet om het verhaal te gaan. Halo heeft een aardig verhaal maar vooral een prima setting waarin je een fraaie actiefilm kan schieten.

The Adventures of Commander Shepard: The Hunt For Saren,
het klinkt wel lekker inderdaad
Rpger heeft gelijk, ik heb liever geen gameverfilming als het verhaal er niet geschikt voor is. Maar Halo heef trouwens wel een vet verhaal hoor. Misschien een beetje standaard science fiction, maar toch.
Maar als ik dan toch iets uit de science fiction actie hoek moet kiezen, dan wordt het KOTOR of Mass Effect.

Verhaal in Halo is echt bagger, zeker als je het afzet tegen shooters als Half Life 2, Metal Gear Solid en what have ya, om nog maar te zwijgen over RPGs als Mass Effect en KOTOR. Buiten het feit dat de master chief 0 persoonlijkheid heeft zit er geen enkel memerabel karakter in Halo. De aliens roepen "oei oei oei!" als ze geraakt worden, need I say more.

Mass Effect heeft trouwens wel wat overeenkomsten met (de helaas gecancelde) Firefly...dus tippie voor Tha)Sven?

Daar heb ik inderdaad wel al flink wat positieve dingen over gehoord, maar ik heb vooral de ophef meegemaakt toen de serie gecancelled werd. Heel veel mensen die geen flauw idee hadden waarom zo'n goede serie gecancelled werd.
Hetzelfde gebeurde dit jaar ook al met Journeyman en Moonlight. Wel bedankt voor de tip, ik ga nu toch een keer de serie kijken
Maar goed ik ben flink offtopic nu zeg

BoordAppel schreef:
Het hoeft ook niet om het verhaal te gaan. Halo heeft een aardig verhaal maar vooral een prima setting waarin je een fraaie actiefilm kan schieten.

Dat denk ik eigenlijk ook wel.
Wat ik vind van Gameverfilmingen is dat ze eigenlijk nooit helemaal goed zijn. Ik heb Hitman nog niet gezien maar veel mensen vinden dat een bagger film. Daarintegen heb ik wel zin om de verfilming te kijken van Prince of Persia (toch wel eigenlijk). Mike Newell is namelijk een goeie regisseur en Jerry Buckheimer een goeie Producer...

De film valt dik tegen!!!!

Ik heb hem zelf nog niet gezien maar met een 3,13 gemiddeld (www.moviemeter.nl) scoort de film zeker niet slecht voor een game film.

Als ik de reacties op de film zo lees lijkt het er wel op dat de film weinig tot niets met de games te maken heeft. En dat is dan weer jammer.

Prince of Persia leent zich uitermate goed voor een blockbuster a la Pirates of the Carribean. Er was ook ergens een God of War-film aangekondigd. Het heeft mijn interesse als ze er een soort 300 van durven te maken.

Bioshock kan een toffe film opleveren mits ze wel echjt bij het bronmateriaal blijven. Niet opeens iets heel anders ermee doen en een soort onherkenbare film maken.

Voor een Bioshock film moet je in ieder geval geen kaskraker regisseur halen. Ik denk dat je daarvoor de film juist heel klein en ingetogen moet houden, zodat je ook echt een benauwd en ongemakkelijk gevoel krijgt. Maar hoe dan ook, de actie, sfeer en stijl zijn misschien brilliant, ikzelf vind het verhaal een van de zwaktepunten.

De kracht van BioShock zit voor mij persoonlijk in het typische Art-Deco stijltje.

Heb de topictitel maar even gewijzigd. Het gaat meer over gamesverfilmingen in het algemeen dan alleen de Bioshock film.

Ze lijken allemaal zo goed maar Gameverfilmingen zijn over het algemeen niet de beste films...

Dat van Bioshock moet ik overgens nog maar zien, er gaat zo vaak een "film buzz" rond grote games, en maar al te vaak komt er niks van terecht, pas als ik een trailer zie zoals nu bij Max Payne ga ik er in geloven.

Half-Life film moet een keer komen, heeft het perfecte verhaal. Alleen moet er niet zo'n ruk-regisseur komen als bij Max Payne en Hitman. Wat zijn die films verneukt

Max Payne komt vandaag uit in de bios. Heeft iemand hem al gezien en wat vind je ervan ? Ikzelf heb het eerste half uur gezien en toen vond ik er niks meer aan. Ik vond de 'woede' van Wahlberg teveel gespeeld, ik voelde niet de echte woede zoals ik die wel voelde bij Max Payne in de games. En het verhaal trok me ook niet zo, ook al begon het hetzelfde als in de game. De gevleugelde wezens zijn natuurlijk het ergste, dat gaat nergens over. Maar goed wat vinden jullie ervan.

BoordAppel (moderator)
Max Payne komt vandaag uit in de bios.

Die film is al twee weken uit.

Bij de weg, voor BioShock, Timothy Dalton als Andrew Ryan, wat vinden we daar van?

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.gamesmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://farm4.static.flickr.com/3255/2627974832_2553c16286.jpg?v=0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

@Boordappel: Het is hem hoor! Geweldige rol trouwens van hem hier in Hot Fuzz.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:33 uur

geplaatst: vandaag om 00:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.