menu

Games / Algemeen / Games gebaseerd op films en vice versa

zoeken in:
[quote]neo schreef:
(quote)

Ik heb een tijdje terug een artikel gelezen over de video game curse, daarin werd dit besproken, overginds zijn de titels die jij noemt matige successen in Europa en in Azië, in de VS zijn ze wel degelijk geflopt. Veel van dat soort artikelen bekijken het puur vanuit een Amerikaans oogpunt.

neo (crew)
Dat artikel klopt dan zeer waarschijnlijk niet helemaal.

Een voorbeeld:

Mortal Kombat. Geschat budget 23 miljoen dollar, eenmaal in de VS uit roulatie gehaald bijna 70 miljoen dollar opgebracht aan de kassa. Niet dat hele bedrag gaat naar de studio (bioscopen slokken zo ook wat op etc.), maar nog steeds is er ruim voldoende winst voor de studio.

Silent Hill was overigens geen goed voorbeeld.

BoordAppel (moderator)
Mortal Kombat bracht wereldwijd zelfs 122 miljoen op. Street Fighter kostte 35 miljoen maar bracht 105 miljoen op.

Met geen mogelijkheid zijn deze films flops te noemen.

Nee, alleen kwalitatief zijn de meeste geflopt, de makers hangen intussen achterover met een glas extra dure wijn terwijl ze lachend naar al die slechte recensies kijken.. bij wijze van.

Bart Tönjann schreef:
Nee, alleen kwalitatief zijn de meeste geflopt, de makers hangen intussen achterover met een glas extra dure wijn terwijl ze lachend naar al die slechte recensies kijken.. bij wijze van.

Bij wijze van natuurlijk hé.

BoordAppel schreef:
Mortal Kombat bracht wereldwijd zelfs 122 miljoen op. Street Fighter kostte 35 miljoen maar bracht 105 miljoen op.

Met geen mogelijkheid zijn deze films flops te noemen.

Ik vond Street Figher inderdaad een zeer goed uitgebrachte film.
Ik begrijp dan niet waarom het in de flop 100 zit op MovieMeter.

Sommige Games op Gamemeter zitten ook in de flop die ik goed vind. Dat slaat bijv. ook nergens op, maar ieder heeft toch echt zijn eigen mening over een Game of een Film.

BoordAppel (moderator)
http://www.imdb.com/title/tt1082079/

Ik ben benieuwd, tot 2010 kan er natuurlijk nog een hoop mis gaan, dus of deze film er komt is nog maar de vraag. Overigens jammer dat Arnold Schwarzenegger te oud is, hij zou een perfecte B.J. Blazkovicz zijn geweest.

Ja inderdaad dat zou heel erg stoer zijn geweest. Btw welke game zouden jullie het liefst verfilmd willen zien? Ik denk dan gelijk aan Max Payne

Squall Lionheart (moderator)
Vagrant Story zou ik het liefst verfilmd zien en het liefst zo getrouw mogelijk, script ligt eigenlijk al klaar...

Verder, het hele Legacy of Kain verhaal, zou een indrukwekkend vampieren saga kunnen opleveren. Verder Silent HIll 2 (vond Silent Hill film nog redelijk geslaagd), het prachtige verhaal zou een te gekke horror/thriller/drama film kunnen worden.

Maar het probleem is dat er meestal erg lomp met de rechten van zoon film of game wordt omgegaan, ze gaan ervanuit dat de vaste fanbase sowieso komt, dus verprutsen ze het product, door het voor iedereen toegangkelijk te willen maken .

Ik zag pas een interview met de acteurs van deze film. Echt een drama. Geen van de acteurs had ook maar een minuut met de game gespeeld. Hoe weet je dan hoe je je rol moet invullen? Dit zegt genoeg over de film vind ik. Ik hoef het niet te zien in elk geval.

Tomb Raider was in mijn ogen een kollosale flop, dus hier verwacht ik eerlijk gezegd niet veel van, maar ik ben toch een klein beetje fan van de coole games en ben toch een beetje benieuwd wat het uiteindelijke resultaat is geworden. De fans van de games waren toch van mening dat de film nooit het levenslicht had mogen zien en ik kan die mening enigszins begrijpen, maar de film bracht wél tonnen geld binnen de afgelopen weken en daar draait het uiteindelijk toch allemaal om (voor de makers althans).

Ik heb begrepen dat de film niet bijster goed is, maar slecht issie ook niet volgens de recenties. Overgens is dit de eerste game-to-films die het verhaal in de game natuurgetrouw volgt, en daar valt wat voor te zeggen, vaak worden ze onherkenbaar aangepast.

Anyways, ik ga er zondag heen, dus ik laat het nog wel effe weten.

rpger schreef:
Overgens is dit de eerste game-to-films die het verhaal in de game natuurgetrouw volgt, en daar valt wat voor te zeggen, vaak worden ze onherkenbaar aangepast.

Maar over welk verhaal hebben we het dan? En over welk deel? De verhalen in de Hitman games zijn nou niet echt heel boeiend als je het mij vraagt....

Er zijn gewoon wat algemene zaken overgenomen dat noem ik niet de storyline getrouw overnemen. En inderdaad, zo'n diepe verhaallijn heeft Hitman dus niet en er zijn gewoon game-to-screen films die meer verhaallijn overneemt van de oorspronkelijke game (waar ook meer te spreken is over een storyline) dan Hitman doet.

Gisteren gezien, en het was eigenlijk wel wat ik ervan had verwacht, een 6-. De akteurs/dialogen zijn eigenlijk ronuit dramatisch, ligt volgens mij niet eens aan hun, zitten een aantal goede tussen, zoals die kerel van Lost en "T-Bag" van Prison Break, maar de dialogen in de film zijn van een zeer matig niveau zodat ze er niet goed uitkomen. De slechterik uit Die Hard 4 speelt onze Agent 47, en tja wat kun je van zo'n stoicijns figuur maken, niet veel dus.

Tot ongeveer 30 minuten in de film was ik nog redelijk onder de indruk gezien het bronmateriaal, maar dan vervalt de film in de standaard 3 Hollywood formules: Tieten, Schieten en Bloed vergieten.

Het verhaal is geen touw aan vast te knopen, een Tom Clancy-achtig complot over de aanslag op de Russische President waar uiteindelijk niks meer van klopt.

Een uitermate slechte film is het ook weer niet, de film wordt grotendeels gered door de onverwacht prachtige settings, net als The Bourne Series is alles ook echt in (Oost) Europa gefilmt, en men heeft veel aandacht besteed aan de algehele look van de film.

Een echte mannen/gamers film dus, een aanrader? Nee. maar eerlijk is eerlijk ik heb slechtere game-to-film adaptations gezien (Tomb Raider).

Nou ik vond m ronduit slecht. Slechte acteurs. Olyphant die geen idee heeft wat ie in godsnaam met zn rol moet doen (begrijpelijk) en Dougray Scott als Interpol agent is gewoon lachwekkend. En ook Robert T-bag Knepper valt zeer tegen met zn vreselijk slechte accent. Verhaal klopt inderdaad geen reet van. Het enige leuke was nog een enkel gevecht met messen en die vrouw die dr tieten elke keer laat zien. Maar om daarvoor nou naar de bios te gaan.

Nee, wat mij betreft een zeer slechte verfilming van een geweldige game reeks en ik weet helaas zeker dat er nog minimaal 2 vervolgen worden uitgepoept. Dit zal toch maar gebeuren over 2 jaar met mijn geliefde Metal Gear Solid reeks. Dat je naar zo'n poepfilm zit te kijken over je helden. Brrrrr......

-hitman
-the warriors
-the godfather
-jackass the gmae
-scarface
-pimp my ride
-brothers in arms

In Games > Algemeen > Van spel naar film:

Zelda :O

1 april grap. Trailer bestaat al langer en ziet er niet uit.

We zien wel. Ben altijd nieuwsgierig geweest.

rpger schreef:
1 april grap. Trailer bestaat al langer en ziet er niet uit.

Wat is langer? Want het is gebasseerd op Twilight Princess, zo te zien. ^__^

Bah, ik haat 1 april grappen. (Was in de Luigi's Mansion 2 grap getrapt... -__-)

Zie youtube en commentaar daar.

hmmm duur 1 april grap dan.

Die AHHHHHHHH kan niet geloven dat beet ben genomen grrrr
IK HAAT 1 april

maar toch tis een goeie

In Overigen > Algemeen > Films naar aanleiding van games:

Er komt van Bioshock een film uit.
En dan ook niet van zomaar een regisseur! Van de regisseur van Pirates of the Caribbean: Gore Verbinski.

http://en.wikipedia.org/wik...

En nou maar hopen dat hij er wat leuks van maakt.

Yep de geruchten gingen al een tijdje. Ben er best benieuwd naar. De setting/verhaal lenen zich uitstekend voor een film, het waren in ieder geval de sterkste aspecten aan de game.

rpger schreef:
Yep de geruchten gingen al een tijdje. Ben er best benieuwd naar. De setting/verhaal lenen zich uitstekend voor een film.

Gore Verbinski kennende maakt hij er wel een goeie film van. De laatste tijd komen er steeds meer Game verfilmingen. De boeken zijn zeker op. In 2010 kunnen we ook al Prince of Persia verwachten van Jerry Buckheimer, en ook dus Bioshock. Afgelopen december hadden we Hitman, welke volgen er nog meer? Een animatiefilm net zoals Ratatouille alleen dan van Rayman: The Great Escape?

Gamesverfilmingen...
Ze stellen altijd enorm teleur.

Nja je moet er gewoon niet al te veel verwachtingen van hebben. Ik heb me prima vermaakt met bijvoorbeeld de drie Resident Evil films en Hitman krijgt ook geen onaardige score. Het gaat mis met films als Doom, Alone in the Dark en BloodRayne (gebrekkig script, matige acteurs, gemaakt om te cashen)
Ik kijk wel erg uit naar bijvoorbeeld de Prince of Persia verfilming, en met iets mindere mate naar de Far Cry verfilming. Kwam er nou ook nog een filmversie van Halo (door Peter Jackson dacht ik) en Uncharted?
Over de Bioshock film kan ik niet zoveel kwijt, heb het spel nooit gespeeld, even wachten op de Ps3 versie.

Wisten jullie al van de Postal film? klik

Gast
geplaatst: vandaag om 23:53 uur

geplaatst: vandaag om 23:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.