menu

Games / Algemeen / Games gebaseerd op films en vice versa

zoeken in:
In Platforms > PC > Eerste trailer Hitman film:

De Hitman film komt deze herfst in de bioscoop.

Hier en trailer:

This page is missing! - joblo.com

Hitman is een pc game van oorsprong, vandaar dat ik dit hier post. Hitman: Blood Money IS bovendien ook een van mijn lievelingsgames!

Weinig boeiend, als je het mij vraagt. Ben overgens ook geen fan van de Hitman games...

Trailer is verwijdert

Jammer dat die trailer weg is, ik zoek hem zo nog wel even op als hij wel ergens anders is. Ik ben ook geen fan van de Hitman reeks, maar daarom vind ik de spellen wel gruwelijk mooi/goed. En dat het idee van de spellen nu over word gezet in film is een goeie zet al zeg ik het zelf

Oeh gevonden, op YT stond deze trailer van Hitman (Movie)

YouTube - nl.youtube.com

Hij is dan wel niet op HD kwaliteit zoals er staat maar toch kun je de trailer volgen.
Deze trailer zei voor mij al genoeg, kijken in de bios en het spel weer gaan spelen

Nou nee. Als eerste zie ik gameverfilmingen (en vice versa) echt niet zitten. Het is nog net dat Uwe Boll er niet achter zit, maar dit komt vrij aardig in de buurt. De trailer is misschien niet heel spectaculair, maar ik vermoed dat dit uitloopt tot zo'n typisch actie-vehikel en afwijkt van de games (de ontploffing als doorslaggevende factor). Bovendien is hoofdpersoon gewoon niet charimatisch. Ach het past precies bij het beeld dat ik hiervan had geschetst.

Zo'n film valt niet te vergelijken met een game, kijk maar naar DooM.
En welk beeld wil je er anders van schetsen? Tja... dat gaat wat moeilijk, zie gewoon de game voor je en de film komt op hetzelfde neer, maar het word uit andere hoeken bekeken/gefilmd. Zo zie ik het. Maarja, natuurlijk zijn er nog veel meer andere dingen die erbij komen bij een film in vergelijking bij een game.

..... zijn meestal ruk. Laten we beginnen bij games die gebaseerd zijn op films. Vaak als er een grote hollywood film uitkomt kun je daar een game van verwachtten. Ik noem: Shrek, Pirates of the Carrabian, Harry Potter, Spider-man, Catwoman, Transformers, Lord of the Rings en verschillende Pixar projecten, om maar even wat te noemen. Stuk voor stuk matig tot slechte games. Vaak is het ook niet echt de schuld van de makers want die krijgen een strikte deadline zodat de game vrijwel gelijktijdig met de film uitkomt. Bovendien moet het spel voor een breed publiek worden gemaakt en er moet worden gezorgd dat het spel niet te moeilijk is. Filmgames verschijnen ook vaak voor bijna alle (op dat moment bestaande) consoles. Electronic Arts doet dit volgens mij erg veel.

Er zijn echter wel wat uitzonderingen: Goldeneye. Chronicles of Riddick en ehhh.... dat was het volgens mij wel.

Aan de andere kant heb je films die gebaseerd zijn op games. Daar wordt je ook niet echt vrolijk van. Hier geldt echter niet de deadline en de druk om het snel af te maken. Dead or Alive is vrij recent nog uitgekomen maar was ook geen bioscoop kaartje waard (understatement). Mortal Kombat was echt slecht en hetzelfe geldt voor Street Fighter. Silent Hill beloofde veel maar uiteindelijk viel ook deze me zwaar tegen. En als we dan even de geweldige loopbaan van mr. Uwe Boll erbij pakken: House of Dead (2.0 op IMDB), Alone in the Dark (2.2), Bloodrayne (2.5, deel 2 is inmiddels ook al afgerond), Postal (3.9) en de beste man is op dit moment bezig met het filmen van Far Cry

Op het moment staan Metal Gear Solid en Halo in het vooruitzicht en ik hoop zo erg dat dit wat wordt. Bij Halo moet het haast wel goed komen want daar is Peter Jackson producent. Ik hoop in ieder geval dat in de toekomst men wat meer aandacht gaat geven aan game-verfilmingen en aan film-games. Wat jullie?

Groeten van Uwe,

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.gamesmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.the-word-is-not-enough.com/blog/rob/images/UweBoll.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

BoordAppel (moderator)
Er zijn echter wel wat uitzonderingen: Goldeneye. Chronicles of Riddick en ehhh.... dat was het volgens mij wel.

King Kong kreeg ook erg goede recensies. Ook daar was Jackson nauw bij betrokken.

Er gingen ook geruchten dat Uwe Boll Half-Life zou verfilmen. Mocht dat waar zijn dan is dat vast het eerste teken van de apocalyps. Maar ik geloof er niets van. Valve past heel erg goed op hun kindje en laat dat niet verfilmen zonder een fatsoenlijk script en een fatsoenlijke regisseur.

Een Half-Life film zie ik trouwens best zitten maar dan wel zonder Gordon Freeman, dat kan nu eenmaal niet in een film. Ze zouden dan een film moeten maken gebaseerd op het in Half-Life gecreërde universum. Hetzelfde zou voor een spel als Morrowind kunnen gelden. Het biedt allemaal genoeg mogelijkheden maar helaas is het meestal cashen op het succes van de game.

The Warriors was ook sterk hoor, maar Rockstar is ook niet de minste dus dat kon niet echt fout gaan.

Ik ben ook best benieuwd naar Far Cry, maar das alleen het idee. Want de kans is groot dat het een enorm wanproduct wordt van onze geliefde Uwe.

Hadouken schreef:
The Warriors was ook sterk hoor, maar Rockstar is ook niet de minste dus dat kon niet echt fout gaan.

Ik ben ook best benieuwd naar Far Cry, maar das alleen het idee. Want de kans is groot dat het een enorm wanproduct wordt van onze geliefde Uwe.

Ja maar The Warriors is al een hele oude film. Er is dan geen deadline om de game tegelijk met de film uit te brengen. En inderdaad, met Rockstar kan het bijna niet fout gaan. Hetzelfde geldt voor Scarface, die toch ook vrij goed is beoordeeld.

Iron Rose schreef:
(quote)

Ja maar The Warriors is al een hele oude film. Er is dan geen deadline om de game tegelijk met de film uit te brengen.

Ja das waar, maar ik vond het toch een vermelding waard aangezien het altijd even afwachten is of een game gebaseerd op een film ook goed is, en in dit geval viel het erg mee

Hier is trouwens een stukje ''behind the scenes'' van Far cry:
http://www.toxicshock.tv/ne...

En laten we deze vooral niet vergeten: http://www.imdb.com/title/t...

Ben ik zeker wel heel benieuwd naar!

Uwe klinkt niet echt overtuigend. Een film die leuk is om te kijken en niet zo serieus is, net als Transporter en Badboys. Nu zijn die films niet slecht imo maar Far Cry heeft volgens mij veel meer in zich dan er alleen een simpele actiefilm van te maken.

Bovendien zag de locatie er nou niet bepaald zonnig en exotisch uit, zoals we in de game gewend zijn. Maar daar kan ik nu natuurlijk nog geen oordeel over vellen. Ik hou m'n hart vast...

Ben trouwens wel benieuwd wie Solid Snake gaat spelen in Metal Gear Solid. Ik hoop Cristian Bale ofzo....

Dit zijn trouwens de films gebaseerd op games die in de toekomst nog moeten gaan uitkomen:

Alice (2008)[1]
Alone in the Dark II (2009)[2][3]
Area 51 (2009)[4]
Assassin's Creed (TBA)[5]
BloodRayne II: Deliverance (2007)[6]
Broken Sword: The Shadow of the Templars (2009)[7]
Castlevania (2008)[8]
Citizen Siege (2009)[9]
City of Heroes (2010)[10]
Clannad (2007)[11]
Clock Tower (2008)[12]
Cold Fear (2008)[13]
Death, Jr. (TBA)[14]
Devil May Cry (2010)[15]
Doom 2 (TBA)[16]
Driver (2008)[17]
EverQuest (TBA)[18]
Far Cry (2008)[19]
Fear Effect (2008)[20]
Gears of War (2009)[21]
God of War (TBA)[22]
Halo (2009)[23]
Hitman (2007)[24]
In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale (2008)[25]
Kameo (2007)[26]
Kane & Lynch (2009)[27][28]
Max Payne (2007)[29]
MechWarrior (TBA)[30]
Metal Gear Solid (2009)[31]
Metroid (TBA)[32] - A report through Variety[citation needed], the creators of the films American Pie and Final Destination have purchased the film rights to Nintendo's Metroid series. Warren Zide and Craig Perry, both of whom were producers on those films, are currently searching for writers as well as a director for the project.
Mortal Kombat: Devastation (2010)[33]
Ninja Gold (2010)[34][35]
Onimusha (2009)[36]
Postal (2007)[37]
Prince of Persia: The Sands of Time (2009)[38]
Rainbow Six (2010)[39]
Resident Evil: Extinction (2007)[40]
Silent Hill 2 (2008)[41]
Siren (2009)[42]
Soul Calibur (2007)[43]
Splinter Cell (2010)[44]
Spy Hunter (2009)[45]
Stranglehold (TBA)[46]
Street Fighter (2008)[47]
Tekken (2009)[48]
The Sims (2009)[49]
The Suffering (2009)[50]
The Unforgettable (2008)[51]
Tomb Raider III (TBA)[52]
World of Warcraft (2009)[53]

bron: wikipedia.org

Worden ook gewoon al films aangekondigd van games die nog uit moeten komen, zoals Kane and Lynch en Assasin's creed. Ik vraag me ook af hoe je in vredesnaam een game als God of War kan verfilmen.

BoordAppel (moderator)
Van wikipedia, dan klopt er dus helemaal niets van. Ik denk dat driekwart van de games die je hier noemt nooit verfilmd zullen worden. Alice heeft bijvoorbeeld al heel erg lang unknown als status op IMDb en zal er dus waarschijnlijk nooit komen.

Ook geloof ik er niets van dat Mortal Kombat: Devastation (zelfs al van IMDb gehaald), Doom 2 (Doom is geflopt) of The Sims (onverfilmbaar) er ooit gaan komen.

Kortom, niets van geloven die lijst.

Eens met Boordappel, er zijn al zo vaak projecten opgestart voor games-to-film, maar de meeste komt niks van terecht, vaak in de hype van de game word er in hollywood al snel een script geschreven of een regiseur gezocht, maar de financiering komt zelden van de grond. Ik zie ook Rainbow Six in de lijst, maar dit is een film gebaseerd op het (fantastische) boek van Tom Clancy, evenals de game op dat boek gebasseerd was.

Halo is b.v. al weer gecancelled, Deus Ex en World of Warcraft lijken ook niet van de grond te komen (alhoewel je dan bij die laatste gegarandeerd 10 miljoen bezoekers heb)

Er is ook zoiets als de "Hollywood Video Game Curse", elke film die tot nu toe gebaseerd was op een game (met wellicht als uitzondering tombraider) is genadeloos geflopt. Er word nu zelfs beweerd dat games niet verfilmbaar zijn, gezien de interactie van de speler nooit over te brengen is als statische film.

Hollywood lijkt ook steeds de verkeerde games te kiezen. Far Cry? Komop zeg, Dat soort "kale" 1st person shooters zijn al helemaal niet te verfilmen. Pak dan iets met een goed verhaal, Deus Ex, Grim Fandango (CGI Cartoon) etc. Maarja die games zijn weer minder bekend bij het grote publiek.

Minder bekend? Kan ik me niet in vinden maar ja.
Overigens worden Animatie VideoGames altijd pas na de Film bevestigd...

Iron Rose schreef:
Ben trouwens wel benieuwd wie Solid Snake gaat spelen in Metal Gear Solid. Ik hoop Cristian Bale ofzo....

En ja hoor ik heb het nog goed ook. Het is bijna officieel: Christian Bale gaat de rol van Solid Snake spelen in de aangkomende MGS film die in 2009 moet verschijnen. Wat mij betreft een van de beste acteurs van het moment (zo niet de beste). Hier kan je het bericht lezen.

Dat zou zo maar eens kunnen, gezien de matige verkoop van de PS3 kunnen ze wel een publiciteits stuntje gebruiken, maar ik geloof het niet eerder dan voordat het op comingsoon.net staat.

Iron Rose schreef:
Ik vraag me ook af hoe je in vredesnaam een game als God of War kan verfilmen.

Zo lastig lijkt me dat niet, integendeel.

rpger schreef:
Dat zou zo maar eens kunnen, gezien de matige verkoop van de PS3 kunnen ze wel een publiciteits stuntje gebruiken, maar ik geloof het niet eerder dan voordat het op comingsoon.net staat.

Hij geeft het toch zelf toe, zeikerdje!

God of War?
Als film? Dat kan ik niet voor me zien eerlijk gezegd.

Dat zou een hele hoop CGI worden ben ik bang......

Denk ik ook I.Rose.

Ik denk dat God of War juist de perfecte ingredienten bezit voor een zeer mooie film.

Zekers. Een 300 achtig epos.

neo (crew)
rpger schreef:
Er is ook zoiets als de "Hollywood Video Game Curse", elke film die tot nu toe gebaseerd was op een game (met wellicht als uitzondering tombraider) is genadeloos geflopt. Er word nu zelfs beweerd dat games niet verfilmbaar zijn, gezien de interactie van de speler nooit over te brengen is als statische film.

Tomb Raider is bij lange na niet de enige die niet geflopt is (een term die slaat op opbrengsten in de bios). Ik kan je een heel uitgebreid rijtje gaan geven van welke commercieel succcesvol zijn geweest ,maar ik noem er een paar: Street Fighter, Resident Evil, Mortal Kombat, Silent Hill. Ik weet hoe je erbij komt dat Tomb Raider de uitzondering zou zijn.

Dat ze kwalitatief vaak niet goed zijn, staat als een huis.

De Lord of the Rings games vind ik persoonlijk ook niet slecht. The White Council gaat voor mij echt een topper worden, niet dat dit helemaal een filmgame is. Maar zonder de films waren er denk ik ook nooit LOTR games gekomen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:02 uur

geplaatst: vandaag om 00:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.